Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Bericht door Inges » 03 jul 2017, 18:25

michelly schreef:Ik heb gelezen dat het bij secondary was maar hij kon initieel al niet inchecken wat dus een veiligheidssteekproef bleek te zijn. Op dat moment hadden ze die stempels toch nog niet kunnen zien. Wel dat hij van Marokkaanse afkomst is. Dus het feit dat hij alleen Marrakech bezocht had lijkt me dan niet de reden voor deze toestand zoals Inges hoopte.
Ja je hebt gelijk denk ik maar dan blijft er over dat ze het doen (en dan twijfel ik heel erg aan het feit dat het een steekproef was) vanwege zijn afkomst omdat hij eerder een andere nationaliteit heeft gehad en dat vind ik triest. Zeg dat dan gewoon dan ben je in ieder geval eerlijk.
vinceG schreef: Maar ook op het ESTA moet je aangeven of je een andere nationaliteit hebt gehad en dat is waarschijnlijk wel het geval...
Deze combi houdt waarschijnlijk wel in dat het vaker gaat gebeuren dat men er uitgehaald wordt voor een interview. Het is niet goed te praten, maar jah dat is wat deze regering (lees:president) nu wil.
Ze gaan het druk krijgen dan...
Groetjes, Inge
2x Canada en 4x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen (NIEUW!)

stormbreaker
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door stormbreaker » 03 jul 2017, 21:56

Ten eerste staan hier een paar dingen niet goed: de stempel staat in mijn oude paspoort. Daar vroeg de officer ook naar maar ik volstond met dat die in Nederland lag en verlopen is. Ten tweede heb ik formeel niet de Marokkaanse nationaliteit, alleen Nederland vind dat voor de BPR wijziging in 2015. Ik ben daar niet ingeschreven, in Marokko.

Heb me immers bij neergelegd, het niet goed kunnen slapen is nu mijn grootste zorg. Heb al wat dingen van se stad gezien, is wel een heel bijzonder land heb al een paar Amerikaanse matties.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 04 jul 2017, 02:54

Je nationaliteit zal misschien niet eens de trigger zijn, als je geboren bent in Marokko staat dat zo op je paspoort en weten ze dat direct.

Wat een nare situatie, en het blijft inderdaad absurd dat je afkomst zulke gevolgen kan hebben. Maar, je bent er doorheen gekomen, geniet van je vakantie, en hopelijk een volgende keer minder problemen.
Terug in Texas!

stormbreaker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door stormbreaker » 04 jul 2017, 03:51

Ben btw geboren in Den Haag, dus niet in Marokko.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 04 jul 2017, 04:30

Dat kan het dan ook niet zijn inderdaad.
Terug in Texas!

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 04 jul 2017, 05:14

Misschien dat je naam overeen komt met een naam die geregistreerd staat? Meestal zullen ze de reden waarom je er uit geplukt zijn natuurlijk nooit vertellen.Ik denk dat je het nu maar van je af moet laten vallen en met je vakantie bezig moet gaan. Je bent binnen. Ondanks dat het allemaal niet leuk is horen dit soort checks, of het nu bij jou of een ander is, er gewoon bij. Prijs je gelukkig dat je na 20min verder kon. Ik werd er vorig jaar in Frankfurt op de terugweg uitgepikt. Geen interview, maar mijn laptop werd er bij de security scan uitgepikt. Binnen een paar minuten werd er een uitstrijkje van genomen en daar ging het apparaat van af. Explosive residu of zoiets gaf het aan. Gelijk meer security erbij. Ik stond daar ook zo van ehhh wat nu? Uiteindelijk even laptop aan zetten en het was al ok. Maar er zijn ook mensen die uren verliezen door zo'n interview en achtergrond check. Zeker als ze, zoals ik uit jouw verhaal opmaak, nogal zenuwachtig worden. Ik hoop alleen voor je dat je bv een volgende keer gelijk door kunt en er niet weer uitgepikt wordt. Maar nu lekker vakantie vieren

vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door vinceG » 04 jul 2017, 08:15

Ok dus geboren in NL? Hmm dan zou ik niet zo snel weten wat de trigger moet zijn geweest in je ESTA aanvraag.
De boardingpass met daarop ssss heb ik inmiddels al meerdere malen gehad en zodra je dat ziet staan dan kan je er donder op zeggen dat je eruit gepikt wordt bij de bagagecontrole voor extra controle. Maar heb daarmee nog nooit een secondary interview gehad.

Een collega van me die in NL is geboren, maar met marokkaanse ouders is inmiddels gewend aan een secondary interview. Hij gaat graag naar de VS, maar dit is wel een nadeel. Hetzelfde met een collega met Iraanse ouders. Het is dat hij voor congressen naar de VS moet, maar dat probeert hij wel te beperken. Voor vakantie in Noord amerika gaat hij inmiddels alleen nog maar naar Canada.
2016: Australie
2017: USA San Diego - Phoenix http://usa2017.basvince.nl
2018: Januari: LV-GC-Tucson-phoenix-LV
Februari: Phoenix - San Diego
Aug: North Carolina
2019: Juni: NY - Florida
Juli: NY - philadelphia

jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa » 04 jul 2017, 11:58

Een nieuw paspoort alleen al kan een uitschieter in het systeem geven, helemaal random geloof ik nl geen snars van. Maar mss ook de periode dat je blijft, (geen idee hoe lang je blijft, las in een ander/oud topic dat je plannen had voor 2 maanden, je verblijfplaats, in combinatie met je leeftijd, alleenreizend.....
Allemaal factoren die meewegen dat er toeters en bellen afgaan.
Je/wij kunt/kunnen er naar blijven gissen, maar het antwoord gaan we niet krijgen.
Nogmaals: Have fun!

vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door vinceG » 05 jul 2017, 13:41

Nou een nieuw Nederlands paspoort levert je geen secondary interview op hoor. Dat lijkt me heel erg sterk!
2016: Australie
2017: USA San Diego - Phoenix http://usa2017.basvince.nl
2018: Januari: LV-GC-Tucson-phoenix-LV
Februari: Phoenix - San Diego
Aug: North Carolina
2019: Juni: NY - Florida
Juli: NY - philadelphia

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 05 jul 2017, 14:03

Normaal gesproken niet, maar het is wel mogelijk. Heb zelf ooit meegemaakt dat ze extra vragen hadden over mijn nieuwe paspoort.

stormbreaker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door stormbreaker » 05 jul 2017, 16:54

Paspoort is een jaar oud of iets meer dan een jaar. Maar dit is mijn meest bizarre vakantie ooit. Ik blijf voor 8 dagen dus za 8 jul ga ik btw weer terug en zo 9 jul land ik. Ik ga morgen naar een hotel in Manhattan mijn ouders betalen het. Er heeft hier in het hostel een fysieke aanval door een agressieve man plaatsgevonden die gooide een stoel rakelings langs mij in de algemene ruimte. Gisteren ook agressieve man gezien die een officer aanviel. Dit is dus de druppel, morgen ga ik verhuizen. Ik neem aan dat het niet voor cbp uitmaakt dat ik ergens anders is, het adres wat ik op het gegeven is toch mijn eerste adres? Hoef toch nergens iets te melden?

Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Queste » 05 jul 2017, 17:08

Nee, dat hoef je niet te melden.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question

stormbreaker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door stormbreaker » 05 jul 2017, 17:17

Mooi. Ik kan er morgen inchecken nog een nachtje hier moet te doen zijn.

Fellow2012

Bericht door Fellow2012 » 05 jul 2017, 17:33

Misschien een Arabisch of Islamitisch klinkende voor - of achternaam? Zoals eerder de zoon van legendarische bokser Muhammed Ali al eens naar secondary was gestuurd … of de voormalige police chief van Alexandria ook vanwege zijn naam.

A retired police chief is detained at JFK for one reason: His name is Hassan
https://www.washingtonpost.com/local/a- ... a5d543c8cb

http://www.cnn.com/2017/02/28/us/muhamm ... index.html

Fellow2012

Bericht door Fellow2012 » 05 jul 2017, 17:43

vinceG schreef:Een collega van me die in NL is geboren, maar met marokkaanse ouders is inmiddels gewend aan een secondary interview. Hij gaat graag naar de VS, maar dit is wel een nadeel. Hetzelfde met een collega met Iraanse ouders
Ik zou er, met veel moeite, mee kunnen leven als deze secondary interviews alleen tegen buitenlanders waren gericht, want hoe vaak ga je op vakantie of congressen naar Amerika? Probleem is dat deze vaker geboren & getogen Amerikanen, weliswaar met een andere huidskleur en/of religie, treffen. Gezien de huidige politieke klimaat – lees: white supremacy regering - is dit natuurlijk niet zo verwonderlijk.

stormbreaker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door stormbreaker » 05 jul 2017, 17:43

Adil Mastenbroek
Dus achternaam is Mastenbroek maar die officer noemde me steeds Adil. De officer heette Zanet en hij sprak mijn naam heel goed uit.

Kunnen Amerikanen ook naar secondary?

Fellow2012

Bericht door Fellow2012 » 05 jul 2017, 17:53

stormbreaker schreef:Kunnen Amerikanen ook naar secondary?
Ja. Als ze niet blank zijn en zij heten geen Brandon Anderson. Als je in Amerika geboren en getogen bent, uit een militaire familie komt en je bent een NASA engineer met een uitgebreide background checks maar Sidd Bikkannavar heet – dat gaat je allemaal niet helpen.

Je hoefde de code van je smartphone niet af te geven, dus zo erg was het ook niet. :lol:

A NASA Engineer Was Required to Unlock His Phone at the Border
https://www.theatlantic.com/technology/ ... er/516489/

stormbreaker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door stormbreaker » 05 jul 2017, 17:58

Maak me geen zorgen over secondary ed. Heb nu andere zorgen zoals een onveilige buurt en gekken die ineens het hotel invliegen en mensen fysiek te lijf gaan. Maar gewoon nieuwsgierig kunnen ze een Amerikaan in theorie terugsturen? In Nederland kan de KMAR never nooit een Nederlander terugsturen. Bij ernstige dingen altijd naar detentie.

Fellow2012

Bericht door Fellow2012 » 05 jul 2017, 18:06

Terugsturen? Waarheen? Nee, dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Een Amerikaan wordt toegelaten no matter what. Ze willen alleen deze mensen narren en ze een gevoel van een tweederangsburger geven- zo van zie nou wie de baas is in dit land- eigenlijk hetzelfde met police traffic stops van zwarten, ze vinden meestal niets; geen overtreding of drugs in de auto maar wel effectief om de sfeer in de wijk te verzieken.

Inges
Amerikakenner

Bericht door Inges » 05 jul 2017, 19:20

Nou ja zeg wat een vreemde vakantie heb jij. Wel fijn dat je ouders er voor zorgen dat je ergens anders kunt gaan slapen. Nu lijkt het waarschijnlijk niet zo maar over een tijdje kun je er misschien om lachen en vertel je een sterk verhaal op de eerst volgende verjaardag. Dat doen wij nu ook (aanrijding met beer voor ons, vastzitten op een berg voor 9u omdat het te hard waait voor de skytram om ons terug te brengen (en 9 graden in je korte broek), enorme bosbrand waar we doorheen moesten rijden, mijn man werd door een spin gebeten en dus belanden we op de dokterspost in Canada, de regenbui viel net zo hard in onze tent als daarbuiten enz enz. Nu kunnen we er om lachen. Toen echt niet hoor ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 4x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen (NIEUW!)

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer