Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Bericht door Gast »

Helaas kan ik niet online inchecken terwijl mijn ESTA nog steeds op goedgekeurd staat bij WOW air. Ik heb geen O erin, gewoon een nul in het paspoortnummer. De airline gebeld, mijn boeking staat gewoon goed het zou moeten werken. Maar ik moet dus nu naar de balie op Schiphol morgen. Die mevrouw van WOW air wist er duidelijk niets van toen ik zei: klopt het met de koppeling tussen de ESTA en APIS gegevens? Want daar wil het soms nog wel eens mis gaan. Maar volgens mij heb ik op de APIS precies hetzelfde als op de ESTA.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Kan niet online inchecken met GOEDGEKEURDE ESTA

Bericht door Inges »

Denk dat ze API gegevens bedoelde. Je paspoortnummer bij je boeking (ticket) moet overeen komen met het paspoortnummer op je ESTA. Die API gegevens voer je in bij je ticket (in ieder geval bij KLM weet niet hoe het bij WOW is maar ik vermoed hetzelfde.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gast

Re: Kan niet online inchecken met GOEDGEKEURDE ESTA

Bericht door Gast »

Mijn gegevens op mijn ESTA zijn dus hetzelfde, ook de essentiële gegevens als paspoortnummer en uitgifte en verloopdatum.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Kan niet online inchecken met GOEDGEKEURDE ESTA

Bericht door Dutchess »

Gebeurt wel vaker hoor, dat je niet online kan inchecken. Komt vast wel goed morgen op Schiphol.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gast

Re: Kan niet online inchecken met GOEDGEKEURDE ESTA

Bericht door Gast »

Dankjewel Dutchess. Schoot al meteen in de stress, is morgen de eerste keer dat ik op Amerika vlieg (1ste keer VS was over land).
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Kan niet online inchecken met GOEDGEKEURDE ESTA

Bericht door 6foot6 »

Als er geen mogelijkheid is om je paspoort te controleren( bv met een app zoals bij united) zal online inchecken niet meer lukken.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Bericht door pumi1000 »

Ik heb ook weleens niet online in kunnen checken. Op schiphol ging dat meteen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Bericht door Dutchess »

En het het gebeurt niet alleen bij ESTA passagiers - ik ben VS staatsburger en vlieg op mijn VS paspoort, en het is bij mij ook al vaker gebeurd.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gast

Re: Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Bericht door Gast »

Oke. Nou, we zien het morgen wel. Heb i.i.g. mijn ESTA verklaring geprint bij me en de boekingsbevestiging van de airline, en natuurlijk mijn paspoort waar de ESTA voor uitgegeven is. Dat zou goed moeten zijn.
Gast

Re: Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Bericht door Gast »

Nou, ik ben in mijn hostel in New York hoor. Bleek veiligheidssteekproef te zijn. Grote S op mijn boarding pass. Zorgde op Keflavik voor de eerste problemen nl een extra safety check. Binnen 3 min gebeurd. Maar op EWR moest ik naar secondary. 20 minuten lang interview met een officier gehad. Hoe ver die man ging met vragen, hij wilde alles weten van mijn familie, afkomst, adoptie tot social media en vrienden. Ik dacht echt dat ik terug gestuurd zou worden. Ieder antwoord werd weer beantwoord door een nieuwe vraag. Ik moest aan jullie denken want ik ben er niet goed in. Hij lokte ook dingen uit op een gegeven moment ging ik bijna ratelen. Hij zei wel steeds dat ik niet in trouble was en dat het random was maar hij schreef een heel A4 vol. Hij wilde ook nummers weten en accounts. Ik vroeg hem als laatste of
ik echt in de penarie zat. Mensen zaten daar uren te wachten bij secondary. Maar van mij maakte hij haast en toen zei hij "I get you out here by a second" Ik vertrouwde
hem niet temeer om de verhalen die ik hier heb gelezen. Maar toen stempelde hij toch en werd ik even emotioneel. Uiteindelijk was ik admitted en zei hij dit wordt je eerste echte keer Amerika. Wat een ervaring zeg! Mijn ouders zijn trots op mij dat ik dit heb doorstaan.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Bericht door Dutchess »

Wat een gedoe, zeg! Om anderen die dit lezen even gerust te stellen: dit (zo'n secondary inspection bij aankomst) gebeurt echt niet elke keer als je niet online kan inchecken hoor!
stormbreaker schreef:Hij wilde ook nummers weten en accounts.
Wat voor nummers en accounts?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gast

Re: Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Bericht door Gast »

Mijn mobiele nummer maar ook huisnummers (telefoon). Kan er hier maar moeilijk van in slaap vallen is ook de jetlag. Ik heb hem mijn huisnummer ws niet goed kunnen geven dat zei ik hem ook want ik weet dat nummer niet precies omdat ik het nummer van mijn studentenwoning nooit gebruik. Dat vond hij dan weer niet erg. Verder alles spellen dus Facebook account, instagram, Snapchat. Was heel stressvol want ik moest het goed doen en een aaa is daar een eee en een eee een iii en een iii en yyy enz. Dat leidde dan weer tot verwarring en dan moest ie weer alles corrigeren. Hij heeft een blaadje vol geschreven en stopt toen en toen moest ik weer in de wachtkamer zitten. Toen was ik wel binnen 5 mij toegelaten. Ben wel benieuwd wat hij met de zeer diepgaande info over mijn leven gaat doen. Of is het alleen om indruk te maken?
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Bericht door Inges »

Jeetje wat een gedoe. Reis je alleen? Als je niets te verbergen hebt zou ik mij er niet zo druk om maken maar ik kan me zo goed voorstellen dat je hiervan bloednerveus gaat worden. Moest je ook je wachtwoorden ed opgeven van je sociale media? Want dan zou ik die toch binnenkort even veranderen want zo'n A4-tje komt vast bij het oud papier terecht en wie weet wie het dan nog kan lezen. Ik geloof dat ze helemaal niets met deze info gaan doen.

Ik ben blij dat je er bent en ik kan me voorstellen dat je er niet van kunt slapen. Neem je rust en geniet verder van je vakantie. Ze hebben je heel snel toegelaten dus het was gewoon echt random-pech. Niets om je vakantie door te laten verpesten. Geniet ervan!
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Bericht door jetusa »

Poeh he wat een gedoe, zelfs als doorgewinterde reiziger zou ik het er benauwd van krijgen, laat staan als het je eerste keer US is (en mss wel 1e verre reis alleen).
Hopelijk heb je toch wat kunnen slapen en dan genieten van je vakantie!
Gast

Re: Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Bericht door Gast »

Er zijn geen wachtwoorden gevraagd alleen account namen. Ik denk dat dit niet random is hoor, er werd namelijk specifiek naar mijn Marokkaanse afkomst, mijn adoptie, mijn toeristisch bezoek aan Marakkesh in 2014 gevraagd. Eens bij secondary, meer bij secondary. Hopelijk gaat dit niet nog meerdere keren gebeuren.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Bericht door mtl »

Ik denk dat ze tegenwoordig extra waakzaam zijn tegenover mensen van allochtone afkomst uit westerse landen.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Bericht door Inges »

mtl schreef:Ik denk dat ze tegenwoordig extra waakzaam zijn tegenover mensen van allochtone afkomst uit westerse landen.
Met alle respect maar dat vind ik dus echt niet kunnen. Ik mag dan zo wit zijn als blanke vla maar ook ik zou een gevaar kunnen vormen. Ik hoop echt dat het komt door zijn bezoek aan Marakkesh want dat zou ik gezien alle huidige ontwikkelingen dan wel weer een klein beetje kunnen begrijpen. Maar iemand eruit pikken alleen vanwege zijn afkomst...... tja Amerika he. Ik denk dat je gelijk hebt maar ik vind het echt bijzonder triest.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Bericht door michelly »

Inges schreef: Ik hoop echt dat het komt door zijn bezoek aan Marakkesh
Hoe moeten ze dat dan voor het inchecken weten? Dan hebben ze die stempel in je paspoort toch nog niet gezien?
Ik ben een maand geleden ook nog naar Marrakech geweest, hopelijk wordt dat geen probleem. Gelukkig vlieg ik wel op Edmonton, Canada maar we zullen via land toch ook de grens over moeten.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Bericht door vinceG »

De ts geeft aan dat dit allemaal bij een secondary interview was. Dus bij het primaire hebben ze waarschijnlijk al gezien dat er stempels van Marokko in staan. Maar dan nog weten ze dit al lang voordat je in het land aankomt.
Maar ook op het ESTA moet je aangeven of je een andere nationaliteit hebt gehad en dat is waarschijnlijk wel het geval...
Deze combi houdt waarschijnlijk wel in dat het vaker gaat gebeuren dat men er uitgehaald wordt voor een interview. Het is niet goed te praten, maar jah dat is wat deze regering (lees:president) nu wil.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Kan niet online inchecken met goedgekeurde ESTA

Bericht door michelly »

Ik heb gelezen dat het bij secondary was maar hij kon initieel al niet inchecken wat dus een veiligheidssteekproef bleek te zijn. Op dat moment hadden ze die stempels toch nog niet kunnen zien. Wel dat hij van Marokkaanse afkomst is. Dus het feit dat hij alleen Marrakech bezocht had lijkt me dan niet de reden voor deze toestand zoals Inges hoopte.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer