Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Tipsy_1 »

Anooouk schreef:
Tipsy_1 schreef:Ik heb het gekke probleem dat ik voor onze april trip plots geen directe vluchten tussen AMS en Miami meer vind :-s
KLM gecontacteerd maar ze hebben ook niet echt een goed antwoord.
Heel gek, tot vorige week waren die gewoon te boeken en ze staan ook nog in het vluchtschema.
Ja vreemd, wij hebben vorige week die directe vlucht geboekt. Ging gisteren kijken of de prijs toevallig aangepast was (hopelijk duurder natuurlijk :wink: ) maar kon ook de gehele vlucht niet meer vinden... Heb ingelogd bij KLM en daar stond die gelukkig nog wel bevestigd.
Ben benieuwd wat de reden is...
Blijkbaar (heb via facebook bericht terug gehad) wordt die directe vlucht naar Miami niet meer aangeboden in de periode april-mei 2018.
Jammer!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door roelb »

Hij staat er gewoon in:

Mon,Wed,Sat 11:50 Amsterdam (AMS) 15:50 Miami (MIA)
KL 627 Non-stop Airbus A330 (330) 10:00 Effective from 2018-03-26

Maar dus wel iets gewijzigd, want daarvoor was het mon,thu,sat om 09.55.

Dat dit nog niet boekbaar is kan hiermee te maken hebben. Komt vanzelf weer terug, geef het een weekje of twee.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Tipsy_1 »

mmm, is nochtans de info die ik van KLM kreeg en zij zeiden specifciek dat deze vlucht in april en mei wegviel.
Maar ik hou het in de gaten!
Printje
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Printje »

Ik zag reeds vluchten voor volgende zomer richting oostkust (New York/Boston),en ik zag mooie prijzen via Tap Portugal airlines: 2000 euro voor met 2 volwassenen en 2 kinderen, vertrek 30 juni terug op 19 juli.
Nu lees ik heel wat negatieve ervaringen met deze luchtvaartmaatschappij en denk ik toch nog even te wachten om dit te boeken,
het is inderdaad al heel vroeg om deze te boeken en de prijs zou nog iets kunnen zakken denk ik.

Zijn er al mensen die naar de USA geweest zijn met TAP Portugal? Of wat zouden jullie aanraden?
2015: NY + Zuid-West
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door roelb »

Tja, het is gewoon een Star Alliance member.

Kijk even of er alternatieve routering is voor het geval je vlucht naar LIS (neem ik aan) vertraagd is. Dat lijkt zo te zijn, er is nog een latere dagelijkse vlucht vanuit LIS naar EWR (Newark) en vanaf daar met UA richting Boston.

Houd er wel rekening mee dat je van een relatief kort vluchtje (uurtje of 7) opeens bijna het dubbele maakt.

Tip: Als je 2 dagen later gaat (en ook twee dagen later terug) dan is de prijs nog maar EUR 381pp. Ga je nog 2 dagen later dan betaal je EUR 331pp: https://goo.gl/flights/XU5m
KjuRed
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jul 2015, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door KjuRed »

Printje schreef:Ik zag reeds vluchten voor volgende zomer richting oostkust (New York/Boston),en ik zag mooie prijzen via Tap Portugal airlines: 2000 euro voor met 2 volwassenen en 2 kinderen, vertrek 30 juni terug op 19 juli.
Nu lees ik heel wat negatieve ervaringen met deze luchtvaartmaatschappij en denk ik toch nog even te wachten om dit te boeken,
het is inderdaad al heel vroeg om deze te boeken en de prijs zou nog iets kunnen zakken denk ik.

Zijn er al mensen die naar de USA geweest zijn met TAP Portugal? Of wat zouden jullie aanraden?
Waar twijfel je over? Ik denk dat je eerder een reden zoekt om het wel te doen :D Ik heb geen ervaring met TAP maar hoe erg kan het nou zijn? Ik heb met alle maatschappijen wel een keer een slechte ervaring gehad. In het ergste geval duik je een lounge in als je lang moet wachten (met AMEX Gold of Platinum of een Mastercard Black).
Ik vond de prijs van Tap in ieder geval te mooi om te laten schieten. Ik heb gisteravond 20 juli t/m 10 augustus AMS-BOS geboekt voor € 1.289 inclusief mijn AMEX-toeslag van € 23,75, voor vier personen. Eten en handbagage zijn inbegrepen en koffers kosten € 45,- per stuk.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door roelb »

Ik zie inderdaad dat die fares die Google geeft hun "Discount" fare is, zonder bagage. Maar voor EUR 50pp meer boek je de reguliere fares, met bagage en gewoon normale restricties vwb wijzigingen en zelfs refundable, wel met penalty. Dat is qua bagage al voordeliger dan achteraf los bijbetalen, dat kost je 2xEUR 45 (heen en terug). Dus dan betaal je op die goedkoopste data EUR 380pp voor een normale fare inclusief bagage.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door SuzieQ »

Tap Portugal was een tijdje terug in Groeten van Max.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door sanook »

Vanwege wat ?
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door SuzieQ »

Ik dacht iets met annulering of vertraging maar ik weet het niet meer.
Ik kan het item ook niet vinden.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Marjolein1972
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 nov 2011, 20:19
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Marjolein1972 »

Vraag Babarage maar eens wat hij van Tap vindt :-).
Ik stelde een paar weken geleden dezelfde vraag of Tap wat was, en kreeg uiteenlopende reacties terug. Zoals met alles altijd het geval is. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Wij hebben uiteindelijk niet voor Tap gekozen maar voor British Airways.

Hier het draadje met mijn vraag: viewtopic.php?f=30&t=68485&p=1118990#p1118990.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door babarage »

hola, laat mij d'r ff buiten :))
das iemand anders geweest ik heb namelijk nog nooit naar tap vluchten gekeken :)
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door sanook »

Er is een apart TAP Portugal topic, misschien is daar meer terug te vinden:

viewtopic.php?f=30&t=68485
Anooouk
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jan 2015, 12:32

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Anooouk »

Tipsy_1 schreef:
Anooouk schreef:
Ja vreemd, wij hebben vorige week die directe vlucht geboekt. Ging gisteren kijken of de prijs toevallig aangepast was (hopelijk duurder natuurlijk :wink: ) maar kon ook de gehele vlucht niet meer vinden... Heb ingelogd bij KLM en daar stond die gelukkig nog wel bevestigd.
Ben benieuwd wat de reden is...
Blijkbaar (heb via facebook bericht terug gehad) wordt die directe vlucht naar Miami niet meer aangeboden in de periode april-mei 2018.
Jammer!
Ik neem aan als de vlucht weggevallen is, wij daar wel bericht over zouden krijgen? Ik heb bericht niet gehad, dus neem aan dat onze vlucht gewoon doodgaat eind mei. Ben in ieder geval blij dat we vorige week geboekt hebben :)
Printje
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Printje »

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik hoopte ergens iemand te horen die wel positieve ervaringen had met internationaal vliet met Tap P.
De andere topics heb ik ook gelezen en op andere site's lees ik over vertragingen, mindere service, enz..Ik ben eerder geneigd om het toch maar niet te doen.
2015: NY + Zuid-West
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door roelb »

Tap is gewoon een reguliere legacy carrier en onderdeel van Star Alliance. En zoals elke airline gaat er wel eens iets mis. Als je met Tap vliegt en er is een keer iets vertraagd dan zal dat gewoon opgelost worden. Ze kunnen daarvoor terugvallen op het netwerk van alle Star Alliance partners, dus je komt echt wel op je bestemming.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Tipsy_1 »

Anooouk schreef: Ik neem aan als de vlucht weggevallen is, wij daar wel bericht over zouden krijgen? Ik heb bericht niet gehad, dus neem aan dat onze vlucht gewoon doodgaat eind mei. Ben in ieder geval blij dat we vorige week geboekt hebben :)
Zeker! Als je op de site van KLM of zo inlogt met je vluchtcode, zie je dan de vlucht nog staan (direct?). Dan komt ie zoals Roelb al zegt allicht binnenkort weer gewoon in het systeem te staan.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door sanook »

roelb schreef:Tap is gewoon een reguliere legacy carrier en onderdeel van Star Alliance. En zoals elke airline gaat er wel eens iets mis. Als je met Tap vliegt en er is een keer iets vertraagd dan zal dat gewoon opgelost worden. Ze kunnen daarvoor terugvallen op het netwerk van alle Star Alliance partners, dus je komt echt wel op je bestemming.
Ik lees verhalen over moeten bijbetalen voor koffers/eten/entertainment, dat zijn toch geen legacy carrier eigenschappen ?
Mia91
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Mia91 »

Anooouk schreef:
Tipsy_1 schreef:
Blijkbaar (heb via facebook bericht terug gehad) wordt die directe vlucht naar Miami niet meer aangeboden in de periode april-mei 2018.
Jammer!
Ik neem aan als de vlucht weggevallen is, wij daar wel bericht over zouden krijgen? Ik heb bericht niet gehad, dus neem aan dat onze vlucht gewoon doodgaat eind mei. Ben in ieder geval blij dat we vorige week geboekt hebben :)
Dit antwoord kreeg ik gisteren van KLM bij navraag over rechtstreekse vlucht naar Miami is mei.

Hallo, er is inderdaad geen rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Miami op 12 mei. Ook is er geen rechtstreekse vlucht van Miami naar Amsterdam op 23 mei. De rechtstreekse vluchten naar Miami maken deel uit van onze winterdienstregeling. Deze loopt voor Miami van 30 oktober 2017 tot en met 24 maart 2018. We vliegen daarom helaas niet rechtstreeks naar Miami na 24 maart 2018.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door winterpark »

Dus Miami heeft plaats moeten maken voor Orlando? Daar wordt nl. wel rechtstreeks op gevlogen vanaf die tijd.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer