Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Division »

Neil mcauly schreef:
harryh schreef:Ik zou geen vlucht naar HON boeken, dat is Huron Regional Airport, South Dakota ;)
.
Bedoel idd HNL :oops: .

Houden nu al enkele weken de Hawaï tickets in de gaten en vinden zelden een retour onder de €1000 ( of je moet overstappen zien zitten van 10+ uur. En met een layover al zeker niet.

Met wie en wanneer heb jij je tickets geboekt voor Hawaï?
Je gaat volgend jaar juli op reis en houdt al enkele weken de prijzen in de gaten? Wow. :shock: Misschien over een paar maanden nog eens kijken. Veel deals komen voorbij in november.
Afbeelding
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door SuzieQ »

Vorig jaar was DE deal ook in september dus zo raar is het niet.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb het gekke probleem dat ik voor onze april trip plots geen directe vluchten tussen AMS en Miami meer vind :-s
KLM gecontacteerd maar ze hebben ook niet echt een goed antwoord.
Heel gek, tot vorige week waren die gewoon te boeken en ze staan ook nog in het vluchtschema.
Anooouk
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jan 2015, 12:32

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Anooouk »

Tipsy_1 schreef:Ik heb het gekke probleem dat ik voor onze april trip plots geen directe vluchten tussen AMS en Miami meer vind :-s
KLM gecontacteerd maar ze hebben ook niet echt een goed antwoord.
Heel gek, tot vorige week waren die gewoon te boeken en ze staan ook nog in het vluchtschema.
Ja vreemd, wij hebben vorige week die directe vlucht geboekt. Ging gisteren kijken of de prijs toevallig aangepast was (hopelijk duurder natuurlijk :wink: ) maar kon ook de gehele vlucht niet meer vinden... Heb ingelogd bij KLM en daar stond die gelukkig nog wel bevestigd.
Ben benieuwd wat de reden is...
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Timb »

Nu bij Turkish Airlines Dus naar SFO van 27/7 tm 16/8 €2657,- euro 2 volwassenen en 2 kinderen. Redelijk goede vliegtijden. 1x overstap in Istanbul. Te boeken bij gate1.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Inges »

Inges schreef:Ik zie op Schipholtickets nu prijzen van rond de 800 euro naar SFO (21/7 tot 22/8). Heen met Lufthansa - Air Canada (Toronto) en terug met Swiss (via Zurich). Met mooie aansluitingen. Nog niet geboekt maar het begint eindelijk ergens op te lijken. Maar ik vroeg me wel af of ik uberhaupt stoelen kan kiezen als ik via Schipholtickets boek. Wie weet dat?

En via Gate1? Iemand dat wel eens gedaan? Dat scheelt nog eens 100 euro en dan volledig met Lufthansa. Die prijzen krijg ik op de site van de maatschappij echt niet
Nu zijn alle prijzen weet ruim 200 euro per ticket duurder dan gisteravond. Niemand antwoord op de stoelen kiezen via Schipholtickets of Gate!?
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Tipsy_1 »

Anooouk schreef: Ja vreemd, wij hebben vorige week die directe vlucht geboekt. Ging gisteren kijken of de prijs toevallig aangepast was (hopelijk duurder natuurlijk :wink: ) maar kon ook de gehele vlucht niet meer vinden... Heb ingelogd bij KLM en daar stond die gelukkig nog wel bevestigd.
Ben benieuwd wat de reden is...
Ik heb KLM gecontacteerd via Facebook en ze vinden het zelf ook raar. Ze zijn het aan het uitzoeken.
Ik ben benieuwd.
Ik wil heel graag rechtstreeks vliegen maar zo wordt het moeilijk natuurlijk.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door ina »

Vreemd, ik krijg de laatste weken geen notifications van dit topic meer terwijl ik ervoor ben ingeschreven, misschien helpt een reactie, bij deze.
Anonymous123

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Anonymous123 »

Timb schreef:Nu bij Turkish Airlines Dus naar SFO van 27/7 tm 16/8 €2657,- euro 2 volwassenen en 2 kinderen. Redelijk goede vliegtijden. 1x overstap in Istanbul. Te boeken bij gate1.
Ik zou echt werkelijk nooit voor deze route kiezen, want je vliegt eerst helemaal naar Istanbul om vervolgens weer eerst een uur of 4 helemaal terug te vliegen.
Plus het blijft Turkije, geen idee hoe de vluchten in Amerika worden gecontroleerd uit dat land...
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door RuthdeLange »

Inges schreef:
Inges schreef:. Niemand antwoord op de stoelen kiezen via Schipholtickets of Gate!?
Het wel/ of niet stoelen mogen kiezen/ prijzen hiervoor etc. heeft niets te maken met de keuze voor een tussenpersoon zoals schipholtickets maar alles met de maatschappij waarmee je vliegt. Ik heb dit voorjaar een overzichtje gemaakt van alle maatschappijen waar je kunt kiezen en wat de kosten waren. je kunt dit ook alleen maar via de website (of telefonisch wellicht?) van de betreffende maatschappij doen.
Zo zijn de air lingus die op schipholtickets staan basis vluchten en dan kun je geen stoelen kiezen maar volgens mij kan dit bij de meeste maatschappijen wel althans degene die ik heb opgezocht: delta, klm, BA, lufthansa, swiss air, united, virgin etc.
Gebruikersavatar
Marjolein1972
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 nov 2011, 20:19
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Marjolein1972 »

RuthdeLange schreef:je kunt dit ook alleen maar via de website (of telefonisch wellicht?) van de betreffende maatschappij doen....maar volgens mij kan dit bij de meeste maatschappijen wel althans degene die ik heb opgezocht: delta, klm, BA, lufthansa, swiss air, united, virgin etc.
Kan idd bevestigen dat je bij BA, geboekt in ons geval via Tix, je later de stoelen kunt vastleggen. Gewoon in het AA/BA systeem. Wel tegen betaling overigens.
Maar weet niet of dat ook geldt als je rechtstreeks boekt. Kan me van alle voorgaande keren, rechtstreeks geboekt bij luchtmij, niet herinneren te hebben moeten betalen.
Dat is dan misschien de 'catch' via een broker boeken. Al met al zijn wij echter nog heel content met de prijs, zelfs inclusief stoelbetaling.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Inges »

Tegenwoordig moet je bij nagenoeg iedere maatschappij betalen als je stoelen van te voren vast wil leggen. Dat is wel veranderd sinds een paar jaar. Dat maakt me ook niet zoveel uit maar ik vlieg met een jongeman met autisme dus het is wel heel erg fijn om de stoelen al vast te leggen zodat we zeker weten bij elkaar in de buurt zitten.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Miquel »

vimo schreef:
Timb schreef:Nu bij Turkish Airlines Dus naar SFO van 27/7 tm 16/8 €2657,- euro 2 volwassenen en 2 kinderen. Redelijk goede vliegtijden. 1x overstap in Istanbul. Te boeken bij gate1.
Ik zou echt werkelijk nooit voor deze route kiezen, want je vliegt eerst helemaal naar Istanbul om vervolgens weer eerst een uur of 4 helemaal terug te vliegen.
Plus het blijft Turkije, geen idee hoe de vluchten in Amerika worden gecontroleerd uit dat land...
Vond het ook al een vage route, voor die paar honderd euro verschil in totaal?
Zou ik zeker een andere route kiezen... Het tijdsverlies dat je dan oploopt gaat richting de 6 uur gok ik.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Timb »

vimo schreef:
Timb schreef:Nu bij Turkish Airlines Dus naar SFO van 27/7 tm 16/8 €2657,- euro 2 volwassenen en 2 kinderen. Redelijk goede vliegtijden. 1x overstap in Istanbul. Te boeken bij gate1.
Ik zou echt werkelijk nooit voor deze route kiezen, want je vliegt eerst helemaal naar Istanbul om vervolgens weer eerst een uur of 4 helemaal terug te vliegen.
Plus het blijft Turkije, geen idee hoe de vluchten in Amerika worden gecontroleerd uit dat land...
Je hebt zeker gelijk, maar voor nu het goedkoopste wat ik kon vinden :thumbup:
Anonymous123

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Anonymous123 »

Maar goedkoop is niet altijd goed! Denk ook aan gemak, want nu ben je extra kapot waardoor je nog meer tijd verliest(niet alleen in de lucht, maar ook op het land).
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door mpaauwe »

Marjolein1972 schreef:
RuthdeLange schreef:je kunt dit ook alleen maar via de website (of telefonisch wellicht?) van de betreffende maatschappij doen....maar volgens mij kan dit bij de meeste maatschappijen wel althans degene die ik heb opgezocht: delta, klm, BA, lufthansa, swiss air, united, virgin etc.
Kan idd bevestigen dat je bij BA, geboekt in ons geval via Tix, je later de stoelen kunt vastleggen. Gewoon in het AA/BA systeem. Wel tegen betaling overigens.
Maar weet niet of dat ook geldt als je rechtstreeks boekt. Kan me van alle voorgaande keren, rechtstreeks geboekt bij luchtmij, niet herinneren te hebben moeten betalen.
Dat is dan misschien de 'catch' via een broker boeken. Al met al zijn wij echter nog heel content met de prijs, zelfs inclusief stoelbetaling.
Wij hebben al meerdere malen met BA gevlogen. Het reserveren van stoelen is altijd gratis geweest, 24 uur voor vertrek. Wil je eerder een stoel reserveren dan moest je betalen. Nu via schipholtickets geboekt, ook bij BA en kan al inloggen. 24 uur voor vertrek mogen we gratis een stoel reserveren. Willen we dit eerder dan moeten we er ook voor betalen.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door SuzieQ »

Wat kost dit bij BA op de lange vlucht?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door roelb »

Ter info: alle goedkope fares vanaf DUS naar de westkust met Skyteam zijn sinds gisteren voorbij, en er zijn (nog) geen nieuwe gunstige fare rules voor in de plaats gekomen. Vliegen vanaf AMS is op dit moment goedkoper.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door mpaauwe »

SuzieQ schreef:Wat kost dit bij BA op de lange vlucht?
Staat op de site aangegeven. Wisselt per zitplek. Tussen de 25 en 60 euro.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door SuzieQ »

Bedankt.
Dat wist ik niet, nog nooit in verdiept ook omdat het absoluut geen voorkeur is voor mij qua maatschappij.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer