Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door heidem »

Nee, die vluchten worden uitgevoerd door Delta.

Overigens was KLM volgens dit bericht uit mei wel degelijk van plan om in ieder geval in mei en juni op Miami te vliegen.
Mia91
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Mia91 »

Ik heb de door mij gevraagde data ook tot vorige week kunnen boeken.
Had het alleen nog niet gedaan omdat ik nog moet wachten op meer nieuws einde van deze maand over onze Air Berlin tickets.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Tipsy_1 »

idd, die vluchten naar Miami kon je dus tot vorige week gewoon boeken.
Heel vreemd verhaal toch.
Maar toch al twee mensen die hetzelfde antwoord kregen dat ze NIET doorgaan. :? :(
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door roelb »

sanook schreef: Ik lees verhalen over moeten bijbetalen voor koffers/eten/entertainment, dat zijn toch geen legacy carrier eigenschappen ?
Bij Tap gaat het alleen om baggage fees bij de goedkoopste fares, niet om IFE of eten, dan zou het echt een budget carrier worden.

Maar ik ben het verder met je eens hoor, fares zonder checked luggage zouden voor mij op intercontintale routes echt niet hoeven. Maar blijkbaar vinden de marketeers bij een aantal airlines dat ze ook "mee moeten doen" en bieden dan een restrictief budget tarief aan. Daarmee doen ze het goed in prijsvergelijkers. Maar uiteindelijk ben je dus 50 euro meer kwijt voor een ticket met "normale" voorwaarden. Hoe vaak reis je nu intercontinentaal zonder checked luggage?

Zo'n extra restrictieve fare aan de onderkant is trouwens niet voorbehouden aan Tap. Ook de Amerikaanse airlines gaan die kant op. Kijk maar eens naar Delta met fare class E, wat zij nu "basic economy" noemen. Komt op hetzelfde neer. Vooralsnog alleen domestic.

Het is wachten op het moment dat Google en andere flight search engines dit gewoon gaan meenemen in de zoekresultaten. Dat je dus gewoon kunt opgeven dat je fares zoekt inclusief checked luggage. Dat vergelijkt wel prettiger.
Minkie1974
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 aug 2017, 23:24
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Minkie1974 »

Heeft iemand ervaring met Wow air?
Ellis71
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 aug 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Ellis71 »

Over de rechtstreekse vluchten van KLM/DELTA. Ik kijk net via skyscanner.com en selecteer Amsterdam -> Orlando datum 27 april tot 18 mei 2018 en zie gewoon rechtstreekse vluchten staan.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door winterpark »

Ellis71 schreef:Over de rechtstreekse vluchten van KLM/DELTA. Ik kijk net via skyscanner.com en selecteer Amsterdam -> Orlando datum 27 april tot 18 mei 2018 en zie gewoon rechtstreekse vluchten staan.
Het ging over Miami toch?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Tipsy_1 »

ja inderdaad, ging over Miami ;-)
Ellis71
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 aug 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Ellis71 »

Sorry... :roll:
elinebeluga
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 nov 2013, 09:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door elinebeluga »

@Minkie1974 Wij zijn afgelopen zomer met Wowair naar Toronto gevlogen.
Prima prijs (hadden vroeg geboekt) inclusief extra beenruimte en bagage. Daar betaal je wel extra voor, maar de prijs was nog steeds scherp.
Geen hapje/drankje aan boord, wel tegen betaling. Let op welke afmeting handbagage je mag meenemen.
We waren een beetje huiverig vanwege de slechte reviews, maar de crew was vriendelijk. Het vliegtuig was netjes en vrij nieuw.
Wij zouden zo weer vliegen met Wowair.
Rondreis USA 1997 - NY-Florida-Zw
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
bas1997
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 apr 2017, 22:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door bas1997 »

Beste forumleden,

Normaal gesproken heeft KLM 2 keer in het jaar de Werelddealweken. 1 keer in september (die loopt nu) en de andere keer in januari. Weten jullie of de vakantiemaanden (juni en augustus) bij de werelddealweken van januari wel meedoen in de aanbieding? Bij de huidige werelddealweken zijn deze maanden namelijk uitgesloten. We willen graag naar New York komende zomer en als juni en augustus ook zijn uitgesloten in de werelddealweken van januari heeft het geen zin om daar op te wachten.

Alvast bedankt voor alle reacties!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door mtl »

Soms wel, soms niet. Is geen peil op te trekken. Verder raad ik je aan om je niet op dit soort acties te focussen.
bas1997
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 apr 2017, 22:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door bas1997 »

Oke, bedankt voor je reactie. Wat zou volgens jullie een redelijke prijs zijn om een directe vlucht te hebben van AMS/BRU/DUS naar New York in de zomerperiode (eind juli-begin augustus)? De prijzen zijn op dit moment namelijk nog aan de hoge kant.
bjaytee
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 aug 2012, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door bjaytee »

Hallo mensen,

Door het doorlopen van dit forum heb ik geleerd dat British Airways bijvoorbeeld extra vraagt om stoelen te reserveren. Ik wist ook al dat je bvb bij Wow Air extra moet betalen voor eten tijdens intercontinentale vluchten. Dit is niet onmiddellijk zichtbaar als je boekt via een broker. Zijn er nog zo'n luchtvaartmaatschappijen die zo belachelijk doen waardoor je extra moet betalen?
Zo weet ik waar ik rekening mee moet houden als Momondo weer eens met zeer interessante prijzen afkomt :) .
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door mtl »

Voor dit soort zaken moet tegenwoordig vrijwel altijd betaald worden. Of je moet wachten tot 24 uur van te voren.
bjaytee
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 aug 2012, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door bjaytee »

Ook bij BA/Virgin Atlantic mogelijk (gratis) te reserveren van op voorhand?
Eigenlijk vind ik het niet zo belangrijk wààr wij precies zitten in het vliegtuig, wel dat we met z'n vieren naast elkaar kunnen zitten.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door RuthdeLange »

Resereveren is mogelijk. Gratis pas 24 uur van te voren. (BA/ Virgin). Geldt volgens mij voor 99% van de maatschappijen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door mtl »

bas1997 schreef:Oke, bedankt voor je reactie. Wat zou volgens jullie een redelijke prijs zijn om een directe vlucht te hebben van AMS/BRU/DUS naar New York in de zomerperiode (eind juli-begin augustus)? De prijzen zijn op dit moment namelijk nog aan de hoge kant.
Ik denk dat je voor 500 euro midden in het hoogseizoen een goede prijs hebt. Overigens ben je wel erg vroeg, veel maatschappijen hebben nog geen prijs vastgesteld. Dus regelmatig blijven zoeken en geduld hebben.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Inges »

Wie heeft er wel eens overgestapt op Frankfurt? Zou 1.25u genoeg zijn? (Lufthansa - United)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Ruud2004 »

bjaytee schreef:Ook bij BA/Virgin Atlantic mogelijk (gratis) te reserveren van op voorhand?
Eigenlijk vind ik het niet zo belangrijk wààr wij precies zitten in het vliegtuig, wel dat we met z'n vieren naast elkaar kunnen zitten.
Gezelschap uit dezelfde boeking zetten ze altijd wel bij elkaar. Maar je moet er vroeg bij zijn als je 24hr van te voren je stoel wil vastleggen. Bij Engelse maatschappijen heb je altijd een uurtje tijdverschil in jouw voordeel. :lol:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer