Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Ing »

harryh schreef: Verder heb ik ook stunts gehad dat KLM het vliegtuigtype nog wijzigt na inchecken, dus binnen 24u voor vertrek, en dan niet de moeite doet al ingecheckte passagiers daarover te informeren, waardoor je in het midden van een rij blijkt te zitten ipv aan het gangpad of raam waar je een stoel dacht te hebben gekozen.
Ja, of dat ze het vliegtuigtype wijzigen en er opeens geen plek meer is voor ingecheckte passagiers...

Ik vind het trouwens een enorm pluspunt dat ik met een vlucht via KLM geboekt, maar uitgevoerd door Delta, gewoon bij Delta mijn stoeltjes gratis mag uitkiezen. Het is een B767-300, met een 2-3-2 indeling. Lekker dat je dan gewoon niemand naast je hebt als je met zn 2en reist.
Alleen extra bagage mee terug nemen is nog een beetje wazig. KLM zegt: moet je bij Delta regelen. Delta zegt: moet je bij KLM regelen...
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door roelb »

Het juiste antwoord is: dat regel je ter plekke bij de check-in balie. Heb je een ticket dat door Delta wordt uitgegeven dan staan in de e-mail bevestiging ("Your flight receipt") altijd per segment netjes de kosten.

Bij Delta is dat altijd EUR 85 of $100 voor een tweede stuks ingecheckte bagage. Vanaf Skyteam elite (KLM of Delta Silver of hoger) is het gratis. Soms zijn er wel eens gekke combinaties van fare rules waardoor twee stuks bagage gratis zijn, bijvoorbeeld als je in een trip naar de US ook midden- of zuid-amerika aandoet.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Ing »

Ja, daar ging ik ook vanuit hoor, gewoon regelen op de terugweg bij de balie. Ik ben inderdaad ook zulke prijzen tegenkomen, ik ben helaas nog geen Silver member, nog niet genoeg vluchten/punten.

Overigens staan er in al die mailtjes en tariefinformatie steeds tegenstrijdige dingen. Bijvoorbeeld: kijk op KLM.nl voor meer informatie over bagage en korting. Kom je op KLM.nl staat er: ga naar Delta. Ga je naar Delta staat er: ga naar KLM.
Haha, dus dat is een lekkere samenwerking.

Maar ach, we zien het wel op het vliegveld. We gaan uit van 85 euro.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door roelb »

Het is gegarandeerd EUR 85 / $100.

Hier staan de fees: http://www.delta.com/content/www/en_US/ ... gAllowance
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Frasi »

Maar wel beter vooraf tijdens het online inchecken regelen en betalen. Je hebt kans dat het aanmelden van extra bagage aan de balie duurder is. Is mij ooit gebeurd (bij Delta).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door roelb »

Dit kun je helemaal niet bij inchecken regelen. Er is echt maar een plek waar dat kan, en dat is bij de balie. En dat bedrag is gewoon een regulier, gepubliceerd tarief.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Stan.Gobien »

Ik weet uit ervaring dat het bij andere airlines (ik dacht United) goedkoper is wanneer je het bij online inchecken reeds aankoopt i.t.t. tot aan de balie.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door roelb »

Bij Delta is dat niet het geval. Het kost voor een vlucht vanuit de US naar Europa $100 danwel EUR 85 in de andere richting. Dat bedrag is af te rekenen aan de balie op het moment van inchecken. Er is geen optie om bij het inchecken iets te selecteren. Pas bij het aanbieden van de bagage wordt gekeken naar je allowance en wordt een eventuele meerprijs in rekening gebracht.

De tarieven van KLM zijn exact hetzelfde, maar daar staat op de website dat je 20% korting zou krijgen als je dat vooraf bijboekt.

Echter, voor alle vier toekomstige vluchten die ik op dit moment bij KLM heb staan, staat overal:

"Voor deze vlucht kunt u alleen op de luchthaven (extra) bagage regelen."

Dat geldt ook voor een itinerary dat 100% op KLM metal wordt uitgevoerd.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Frasi »

roelb schreef:Dit kun je helemaal niet bij inchecken regelen. Er is echt maar een plek waar dat kan, en dat is bij de balie. En dat bedrag is gewoon een regulier, gepubliceerd tarief.
https://www.delta.com/content/www/en_US ... tailsRules

Within 24 hours of your departure, you can check in and notify Delta of the number of bags you will check on delta.com or on the Fly Delta app. If you’ve already checked in, drop your bags at Baggage Drop. You may also check in and pay for bags at the airport.

Het kan dus wel tijdens het online inchecken.
En destijds (jaar of 7 geleden) zat daar een prijsverschil tussen. Vooraf online geregeld en betaald was goedkoper dan pas aan de balie melden en betalen. Ik ben nog niet zo dement dat ik niet meer weet hoe het mezelf toen vergaan is.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door roelb »

Dat is dus alleen als je online incheckt, eerder kan het niet. Overigens heb ik het nog nooit gezien, In de oude Windows Fly Delta app zat dit niet en ook in de huidige mobiele site heb ik het nog niet gezien bij inchecken. Kan natuurlijk dat het me niet opvalt omdat ik het nog nooit nodig heb gehad.. Maar dus geen prijsverschil met gewoon aan de balie. Als je op het vliegveld incheckt heb je geen keuze, gewoon daar betalen, $100 per extra stuks bagage.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Ing »

Haha oke, ik heb een hele discussie opgewekt. Dank voor het uitzoeken allemaal. Ik ga proberen of het bij het online inchecken al kan en goedkoper is, zo niet dat betaal ik bij de balie.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Jimmy12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 nov 2015, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Jimmy12345 »

Vorige week teruggekomen uit Canada met KLM. De dag ervoor bij het online inchecken via de KLM-app kregen we de mogelijkheid aangeboden om extra bagage in te checken voor 68 euro hetgeen voor ons niet nodig was. Een meereizend familielid had ook online ingechecked, echter niet via een app, en zij kreeg niet de melding dat ze extra bagage online in kon checken terwijl zij juist wel een koffer meer had. Bij de balie werd verteld dat dat haar 120 CAD zou kosten, zo'n 83 euro. We vroegen of dat ook voor 68 euro kon want ze had immers de keus niet gehad. Dat was echter niet mogelijk volgens de baliemedewerkster want het waren vaste prijzen. Na wat overleg en raadpleging van de computer waarbij bleek dat ze de prijs inderdaad niet aan kon passen zei ze dat de bagage dan wel gratis mee mocht. Dat was makkelijker dan de prijs veranderen. Dat was geluk hebben. Geweldige service van KLM dus!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door roelb »

Het prijsverschil tussen 68 / 85 is dus die 20% korting die KLM inderdaad op haar website aangeeft. Dat geldt dus voor vluchten die door KLM worden uitgevoerd. Bij Delta is er geen sprake van zo'n korting vooraf.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Ing »

Net ingecheckt voor de heenvlucht. Inchecken kon niet via KLM, alleen via de Delta website. Daar was geen mogelijkheid voor het aanklikken of extra kiezen van bagage.

EDIT:
Vreemd, het kon wel nadat ik al was ingecheckt en mijn boarding pass had geprint.. En inderdaad, gewoon 85 euro.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Rachel G
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2017, 13:53

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Rachel G »

Hey allemaal

Ik ben op zoek naar een vlucht voor 28 juni tot 11 juli 2018. Voor 3 pers.
Heen vlucht Dusseldorf - Miami
Terug vlucht Orlando - Dusseldorf
Volgens mij is vertrek op Dusseldorf voordeliger dan Brussel of Amsterdam.

Nu heb ik een vlucht gevonden voor 1436 euro met overstap in Frankfurt.
Nu vind ik dit wel zeer goede prijs. Ik wou oorspronkelijk een rechtstreekse vlucht via air Berlin. Maar deze staat momenteel nog aan 2358 euro.

Wat raden jullie aan? De overstap doen en deze vlucht boeken of rechtstreeks gaan en wachten op betere prijs?

Groetjes Rachel
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door roelb »

Dit is veel te ver in de toekomst. Reguliere airlines hebben het flight schedule ongeveer 13 maanden vooraf vast staan. Search engines zoals Google flights kunnen maar 11 maanden vooruit zoeken.

Mijn advies: nog een maandje of twee wachten en pas zodra de data via Google flights zoekbaar worden gaan vergelijken en boeken zodra er een interessant tarief voorbij komt. Met de ervaringen van dit jaar zou ik zeggen dat je dit itinerary voor tussen de EUR 300-350/ticket wel moet kunnen boeken. Het kan ook nog helpen als je flexibel bent in de aankomst- en vertrekluchthaven daar. Kun je het omdraaien? Is RSW (Fort Myers) ook een optie? etc..
Yass
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 jan 2016, 19:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Yass »

Miepie schreef:Gisteravond al tickets geboekt voor Keulen/Bonn naar Las Vegas (non stop) voor juli/aug 2018 met Eurowings! Mooie prijs vinden we zelf, 1951,= euro voor ons gezin (4 personen). Overige airlines nog niet boekbaar en dit vonden we een prima prijs, dus al geboekt. Helemaal happy :wink:
Scherpe prijs idd!
2012 NY
2017 Zuid-West
2018 Noord -West

roadtripsmetkids.wordpress.com
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door winterpark »

Rachel G schreef:Hey allemaal

Ik ben op zoek naar een vlucht voor 28 juni tot 11 juli 2018. Voor 3 pers.
Heen vlucht Dusseldorf - Miami
Terug vlucht Orlando - Dusseldorf
Volgens mij is vertrek op Dusseldorf voordeliger dan Brussel of Amsterdam.

Nu heb ik een vlucht gevonden voor 1436 euro met overstap in Frankfurt.
Nu vind ik dit wel zeer goede prijs. Ik wou oorspronkelijk een rechtstreekse vlucht via air Berlin. Maar deze staat momenteel nog aan 2358 euro.

Wat raden jullie aan? De overstap doen en deze vlucht boeken of rechtstreeks gaan en wachten op betere prijs?

Groetjes Rachel
Je bedoelt 1436 gedeeld door drie toch? Lijkt me redelijk. Het zou in de aanbieding idd tussen de 350 en 400 kunnen worden met Lufthansa via Frankfurt, maar als je het vast wilt vastleggen... why not.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door gondelier »

Ik zoek voor dezelfde periode (30 mei-20 juni 2018) tickets naar Denver of Salt Lake city.
Ik kom nu op een ticket prijs van €575 naar Denver met Lufthansa (via Frankfurt). vergelijkbare prijs met Delta via Detroit.
Is dit een redelijke prijs, of nog even wachten (en daar is nog alle tijd voor :D )
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb voor dit jaar juni 800 eur pp betaald voor rechstreeks vliegen vanaf frankfurt naar denver met lufthansa.
dus dat van jou is zeker een goede prijs (wij rijden liever tot frankfurt omdat we niet graag overstappen)

(ik was overigens niet zo heel blij met lufthansa - service en kwaliteit echt enorm achteruit gegaan. Superharde stoelen, onvriendelijk (op het onbeleefde af) personeel, heel heel slecht eten, ze kwamen amper rond met water) Tot enkele jaren terug was dat precies allemaal toch net wat beter dan bij amerikaanse maatschappijen maar nu zeker niet meer)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer