Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Luci
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 okt 2017, 08:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Luci »

Wie kan mij helpen met het volgende?
Wanneer ik via Momondo.de naar een SUV ga zoeken voor de periode 29-4-18 tm 04-05-18 vanaf JFK kom ik uit op 352 euro. Wanneer ik via Momondo.nl ga zoeken voor dezelfde periode en zelfde auto kom ik uit op 592 euro. Een enorm verschil. Heeft iemand een idee?

Lucie
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Vito »

Het zou kunnen zitten in de aansprakelijkheid. Als je bv op Alamo.de boekt kun je kiezen uit verschillende bedragen voor aansprakelijkheid. Lager dan in Nl.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Ruud2004 »

Nee, "marktwerking" oid, geen peil op te trekken. Geen enkel beletsel om te boeken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1996
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door dejong89 »

Luci schreef:Wie kan mij helpen met het volgende?
Wanneer ik via Momondo.de naar een SUV ga zoeken voor de periode 29-4-18 tm 04-05-18 vanaf JFK kom ik uit op 352 euro. Wanneer ik via Momondo.nl ga zoeken voor dezelfde periode en zelfde auto kom ik uit op 592 euro. Een enorm verschil. Heeft iemand een idee?

Lucie
het verschil zit hem in .de en .nl
Kassa heeft er laatst nog onderzoek naar gedaan maar dan met vliegtickets. Zo koste een ticket met Iberia naar Argentinië via Iberia Argentinië 400 minder dan Iberia.nl

ik zoek zelf ook weleens op expedia.nl , de, fr of es en dat kan soms een behoorlijk verschil opleveren.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Vito »

Ruud2004 schreef:Nee, "marktwerking" oid, geen peil op te trekken. Geen enkel beletsel om te boeken.
Dat vind ik wel makkelijk gezegd, omdat ik dus zeker weet dat er wel degelijk verschil is tussen de bedragen in aansprakelijkheid bij Alamo in Duitsland. Dus als ik Luci was zou ik dat maar checken. Je wilt niet onderverzekerd zijn en voor verrassingen komen te staan.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Division »

dejong89 schreef:
Luci schreef:Wie kan mij helpen met het volgende?
Wanneer ik via Momondo.de naar een SUV ga zoeken voor de periode 29-4-18 tm 04-05-18 vanaf JFK kom ik uit op 352 euro. Wanneer ik via Momondo.nl ga zoeken voor dezelfde periode en zelfde auto kom ik uit op 592 euro. Een enorm verschil. Heeft iemand een idee?

Lucie
het verschil zit hem in .de en .nl
Kassa heeft er laatst nog onderzoek naar gedaan maar dan met vliegtickets. Zo koste een ticket met Iberia naar Argentinië via Iberia Argentinië 400 minder dan Iberia.nl

ik zoek zelf ook weleens op expedia.nl , de, fr of es en dat kan soms een behoorlijk verschil opleveren.

Dat was Radar: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... pele-truc/
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Bushmaster »

Vito schreef:Het zou kunnen zitten in de aansprakelijkheid. Als je bv op Alamo.de boekt kun je kiezen uit verschillende bedragen voor aansprakelijkheid. Lager dan in Nl.
alamo.de (Gold)
Diese versorgt Sie und alle autorisierten Fahrer mit einem erweiterten Haftpflichtversicherung mit einer kombinierten Einzelgrenze pro Unfall gleich der Differenz zwischen den oben genannten minimalen finanziellen Haftungsgrenzen und $ 1.000.000 kombiniertem Einzellimit pro Unfall.
Autoeurope.nl (Alamo Gold)
Aansprakelijkheidsverzekering: inbegrepen in de huursom. Dekking bedraagt maximaal USD 1,000,000.00 per gebeurtenis.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Vito »

In de keuzes die ik had wordt ook nog het standard pakket genoemd met alleen staatliche Haftpflichversicherung en dan heb je dus niet de 1.000.000 aansprakelijkheid.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door sanook »

Inderdaad, in het standaardpakket op alamo.de zit géén uitgebreide aansprakelijkheidsverekering.

Afbeelding

Dus goed mee uitkijken !!!
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door CAM1984 »

GinnyUSA schreef:Voor mijn data geeft Europcar in San Francisco inderdaad ook goede prijzen dus ben ook wel benieuwd. Ik kan niet zo goed vinden wat het wettelijk minimum is via google. Ik kom bedragen tegen vanaf $15.000, geen idee of dit klopt. Iemand die het weet, of weet waar dit te vinden?
Ben ik ook wel benieuwd naar, heb het ook nog niet terug kunnen vinden...
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Hinko »

Het staat allemaal niet echt duidelijk inderdaad bij Autoeurope icm Europcar.
Echter volgens mij heb je hier ook gewoon de aanvullende aansprakelijkheid van 1 miljoen dollar.
Na wat zoekwerk zie je dat je SLI hebt.
Screenshot_6.jpg
Via https://www.europcar.com/terms-and-cond ... knewel-102
Lees ik vervolgens:
Screenshot_5.jpg
Als ik dit lees ga ik er vanuit dat het in orde is.
Twijfel je toch nog? Zoek gewoon contact met of AutoEurope of Europcar. Of beide :wink:
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door CAM1984 »

Dank je wel Hinko, ik ga het eens contact opnemen. Het loont de moeite nl wel aangezien het bijna 300 EUR kan schelen op vier weken autohuur. (Europcar vs Sunny Cars)
Laatst gewijzigd door Hinko op 11 nov 2017, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Ruud2004 »

Vito schreef:
Ruud2004 schreef:Nee, "marktwerking" oid, geen peil op te trekken. Geen enkel beletsel om te boeken.
Dat vind ik wel makkelijk gezegd, omdat ik dus zeker weet dat er wel degelijk verschil is tussen de bedragen in aansprakelijkheid bij Alamo in Duitsland. Dus als ik Luci was zou ik dat maar checken. Je wilt niet onderverzekerd zijn en voor verrassingen komen te staan.
Grappig, mijn "nee" was een antwoord of het een beletsel was om daar te boeken, niet op jouw antwoord vwb aansprakelijkheidsvergoeding. We reageerden zo goed als gelijk zie ik... :lol:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door sanook »

CAM1984 schreef:Dank je wel Hinko, ik ga het eens contact opnemen. Het loont de moeite nl wel aangezien het bijna 300 EUR kan schelen op vier weken autohuur. (Europcar vs Sunny Cars)
Sunny Cars is natuurlijk mooi met 7 miljoen aansprakelijkheid, maar vergeet niet dat het uitsluitend gaat om schade/letsel die jij veroorzaakt. Als iemand anders bij jou schade/letsel veroorzaakt ben je afhankelijk van de verzekering van de tegenpartij. Ik denk dat een verzekering van 1 miljoen aansprakelijkheid (wat bij de meeste verhuurders normaal is) in 99,9 % van de gevallen voldoende is, dus wat dat betreft is Sunnycars misschien wat overkill. Maar als je je er beter bij voelt moet je het natuurlijk gewoon doen.
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door CAM1984 »

Heb je gelijk in, ik bedoelde te zeggen dat Europcar dan 300EUR scheelt met Sunny Cars en dat ik de gok wel durf te wagen op met Europcar in zee te gaan als het enige verschil de verzekeringswaarde van de aansprakelijkheid is.
Gebruikersavatar
kustbewoner
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2014, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door kustbewoner »

ik boekte een auto via autoeurope, en zie dit vermeld staan op de voucher. Wil dit zeggen dat alle kosten aan glas en banden van boven e 800 euro ter mijn er laste zijn , evenals sleepkosten ...? Gaat over en boeking bij Avis in Orlando.
Heb dat vroeger (bij Alamo weliswaar), nog nooit zien staan


*Schade aan banden en glas is gedekt via Auto Europe in
de door u geboekte huurperiode. De verhuurder zal indien er
schade is, deze aan u doorbelasten. Auto Europe restitueert
de schade eerst na afloop van de huurperiode.

*Alleen de reparatiekosten tot EUR 800 worden vergoed.
Indien van toepassing, administratiekosten met betrekking
tot de reparatie, afsleepkosten en toeslagen voor het verlies
van huurdagen, worden niet vergoed.

Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Laura&Edwin »

ja, zo lees ik het ook. Da's een verzekering waar je niet veel aan hebt. Ik zou eerder verzekerd willen zijn voor kosten meer dan €800,- ipv tot €800,-. Aan de andere kant: voor €800 moet je echt wel alle banden kapot rijden. Hoe het met een autoruit zit weet ik niet. Kan me wel verzinnen dat die dingen best duur kunnen zijn...
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door GinnyUSA »

CAM1984 schreef:Dank je wel Hinko, ik ga het eens contact opnemen. Het loont de moeite nl wel aangezien het bijna 300 EUR kan schelen op vier weken autohuur. (Europcar vs Sunny Cars)
Ik zou dan zeker contact opnemen met Europcar zelf. Had laatst een akkefietje bij het ophalen van de auto (niet in de VS), en autoeurope bleef bij zijn verhaal en daar kwamen we bij de verhuurder (Enterprise) nergens mee. Betrof een fout bedrag van de borg, geen 400 maar 700 euro en die stond net niet meer op de cc.
Ander verhaal, maar zeker met verzekeringen wil je geen foute informatie hebben.
Gebruikersavatar
kustbewoner
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2014, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door kustbewoner »

Laura&Edwin schreef:ja, zo lees ik het ook. Da's een verzekering waar je niet veel aan hebt. Ik zou eerder verzekerd willen zijn voor kosten meer dan €800,- ipv tot €800,-. Aan de andere kant: voor €800 moet je echt wel alle banden kapot rijden. Hoe het met een autoruit zit weet ik niet. Kan me wel verzinnen dat die dingen best duur kunnen zijn...
Wordt glasbreuk ook niet gedekt door de omnium verzekering die sowieso inbegrepen is ?
Stijnley
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 nov 2012, 14:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Stijnley »

Kan er mij iemand adviseren bij welke verhuurder ik de grootste kans maak om effectief een Ford Mustang mee te krijgen? De huurperiode valt in april en is op Los Angeles airport. Het aanbod is zo groot, maar steeds "or similar". Dank! :thumbup:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer