Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door MichelAngelo66 »

Aanvullend daarop zie ik soms wel betere prijzen voorbij komen als je bijvoorbeeld in LA of SF zelf huurt ipv op het vliegveld. Iemand ervaring met een goed en ruim gesorteerd verhuurbedrijf in SF (liefst dan ook Hertz, Alamo of National)?
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Henrytje »

Hallo allemaal,
Wij zijn aan het zoeken naar een auto om Dirt roads mee te rijden. Ik weet dat dit officieel niet mag.... We hebben via het forum al begrepen dat we dan een high clearance en 4WD nodig hebben. Maar op wat voor auto's kom ik dan uit? We zijn met 4 personen en hebben denk ik 4 grote koffers, 4 kleine en dan nog campingspullen. Met een Mid Size SUV kom ik dus denk ik niet uit. Dat zou dan betekenen dat ik voor een Full size SUV moet gaan? Is het lastiger met een grotere wagen over de Dirt Roads te rijden of maakt dat niet zo veel uit? En hebben deze SUV's allemaal High Clearance en 4WD?
Wij hebben nog geen ervaring in het rijden van Dirt roads maar hopen dat komend jaar ruimschoots op te doen!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door roelb »

Wat voor "dirt roads"?

De meeste doorgaande onverharde wegen kun je met een reguliere personenauto nog overheen. Maar er zijn ook wegen waar ik met een huurauto me nooit aan zou wagen, en op zijn minst een lier aan de bumper wil hebben voordat ik me er aan waag. En alles daar tussenin. Dus waar wil je naartoe?
Agnieszka
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jun 2017, 18:53

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Agnieszka »

Ik heb voor onze vakantie volgend jaar bij Rentalcars en minivan gehuurd. Willen julli kijken of alle verzekeringen aanwezig zijn?
Bijlagen
EC6FF157-999A-45B3-B8D2-C92CA1725B9D.png
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Henrytje »

We gaan over verschillende dirt roads. We hebben van 18 juli tot 1 sept 2018. We hebben dit opgesplitst in een camperroute en een dirt road route zodat we op plekken kunnen komen waar we met de camper niet kunnen komen.
Zo gaan we naar
- Death Valley (ruim 2 dagen)
- House Rock Valley Road (voor Buckskin Gulch & The Wave),
- Paria River Road (voor paria movieset),
- Lone Rock Beach (hier hebben we in 2009 bovenaan gestaan omdat het beneden bij het strand allemaal rul zand is en je hier snel vast komt te zitten met een camper)
- Cottonwood Canyon Road (weg van Lone Rock Beaqch naar Kodrachrome Basin State Park, langs Grosvenor Arch & Willis Creek)
- Hole in The Rock Road (vanaf de 12 bij Escalente naar Peek-a-boo canyon en evt Spooky)
- evt stukje Burr trail
- evt Willow Flat campground in Cayon lands bereikbaar via Dirt Road
- Fallen Roof ruine (langs de 261 dirtroad bij Cigarette Springs
- Monument Valley
Best een hele lijst dus!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door roelb »

Alle genoemde wegen kun je met elke auto rijden. Het grootste deel nog wel met een RV.

Hole in the rock heeft wel een paar erg venijnige washes, met name rond de 30 mijl vanaf de verharde weg, rij daar dus echt rustig (lees: stapvoets of nog langzamer) doorheen.

Cigarette springs road is prima begaanbaar, totdat het geregend heeft. Dan kun je het met elk voertuig vergeten.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Henrytje »

Wat voor auto raad je dan aan? Dus geen 4WD maar wel High Clearance?
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Marco en Cindy »

House Rock Valley Road is na regen alleen te doen met een fatsoenlijke 4x4 met goede terreinbanden. Wij hebben vorig jaar door regen deze over moeten slaan met onze high clearance 4x4 en gewone banden.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door roelb »

Na veel regen geldt voor veel van deze wegen: Niet doen. Ook niet met een 4wd full size suv. Naar met droog weer kan het met elke auto. Met een SUV kun je wat makkelijker doorrijden zonder al te veel op gaten te letten.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Henrytje »

Dus een SUV is altijd High Clearance? En niet altijd 4WD? Sorry, ik heb er geen verstand van dat merk je wel! En wat betekent dan die 4 x 4?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door sanook »

Agnieszka schreef:Ik heb voor onze vakantie volgend jaar bij Rentalcars en minivan gehuurd. Willen julli kijken of alle verzekeringen aanwezig zijn?
Zo te zien zit alles erbij !
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door lsl »

hoe groter de klasse SUV, hoe meer kans op goede bodemvrijheid en op 4x4
met een FWD, RWD of AWD SUV kun je de wegen rijden die je opsomt, mits ze droog zijn
rijd je door mul zand zoals naar South Coyote Buttes, dan heb je 4x4 en heel hoge clearance nodig
wordt het nog spannender heb je een 4x4 met low gear nodig waarmee je dan niet sneller dan stapsnelheid rijdt!

blijft het probleem van de banden, op de huurwagens liggen straatbanden (M+S) en deze zijn totaal ongeschikt voor dirtroads (lees scherpe rotsen, zand, kleverige leem/klei/modder)
ik heb de voorbije jaren zonder probleem heel veel dirtroads gereden, in de woestijn en in de bergen, maar dit jaar heb ik maar liefst 3 banden lek gereden! zorg dus dat je de krik en de reserveband weet liggen/hangen en ook hoe je een band moet verwisselen

Besluit: voor de wegen die je opsomt en met 4 personen boek je best een fullsize SUV en probeert ter plaatse een 4x4 met low gear en hoge bodemvrijheid uit te kiezen. Maar ook een fullsize SUV zal volstaan voor jullie trip.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door roelb »

Henrytje schreef:Dus een SUV is altijd High Clearance? En niet altijd 4WD? Sorry, ik heb er geen verstand van dat merk je wel! En wat betekent dan die 4 x 4?
SUV is een vrij ruime term. De volledige naam is Sports Utility Vehicle. Daar wordt tegenwoordig elke wat hogere, sportief gelijnde auto onder geschoven. In Europa kun je denken aan alles van de Mazda CX-5, Renault Kadjar, Nissan Qashqai, de Audi Q5/Q7 of Volvo XC90. Maar ook een Jeep Grand Cherokee oid. Zoals je ziet loopt dat aardig uiteen in formaat.

Sommige van die auto's zijn gewoon hogere auto's op het platform van een middenklasse sedan. Denk aan de CZ-5, die deelt het platform met de Mazda 3 en 6. Soms hoor je ook wel de term crossover.

In de US zijn SUV's vaak onderverdeeld in compact, mid-size en large. In de huurmarkt heet dat dan respectievelijk intermediate (of mid-size), standard en full-size. Dus wat verhuurders een "standard SUV" noemen heet in de automarkt eigenlijk een mid-size SUV.

Compact SUV's, dus "mid-size SUV" of "intermediate SUV" (ACRISS code IFAR) zijn de SUV's van een formaat zoals die ook in Europa nu heel populair zijn. De eerder genoemde CX-5 zie je ook in de US, en verder de Toyota RAV4, Ford Escape, Nissan Rogue, Jeep Patriot, etc. De meeste van deze auto's hebben net wat meer clearance (bodemvrijheid, dus de hoogte van grond tot auto) dan een normale personenauto, maar ook niet veel meer. In de verhuurmarkt zijn dit meestal gewoon FWD (forward wheel drive, dus voorwielaangedreven) auto's. Soms ook achterwielaandrijving, maar bijna nooit 4-wielaandrijving. Dit zijn over het altijd 5-persoons auto's met een redelijke kofferbak, maar het houdt niet over. In de lengte kun je op de laadvloer vaak niet meer dan een grote koffer (op zijn zijkant) kwijt.

Een klasse hoger in de verhuurmarkt is de Standard SUV (SFAR). Dat is een hele brede categorie. Alles van ruimere 5-persoons SUV's tot en met de "kleinere" 7-persoons SUV's. Denk aan de Ford Edge, Ford Explorer, Kia Sorento, Maxda CX-9, Jeep Grand Cherokee, GMC Acadia, Toyota 4-runner, etc. Met een europese bril op zijn dit echt forse auto's. De kofferbak is vaak een slagje groter: als je hier diezelfde koffer inschuift dan hou je nog zo'n 40cm laadvloer over. Als het een 7-persoons SUV is moet je daarvoor natuurlijk wel de achterste rij stoelen neerklappen. De clearance van deze auto's varieert per model, en soms staan er ook AWD (all wheel drive) varianten tussen. AWD is /beperkte/ 4 wiel aandrijving, waarbij de achteras of handmatig kan worden bijgekoppeld of de auto dit automatisch doet op lage snelheid indien nodig. Denk aan een boottrailer op een helling uit het water halen, dan heb je eigenlijk achterwielaandrijving nodig omdat de voorkant omhoog komt. Of als je over zand of wat glibberige wegen rijdt (sneeuw, etc). Maar dit soort 4 wielaandrijving is niet bedoeld om "echt" off-road of over los zand te rijden. Meestal is er op de achteras ook geen differentieel. Nu zijn veel van deze auto's er vaak wel in een echte 4x4 uitvoering, maar ik heb ze bij de verhuurders nog nooit gezien.

Tot slot de Full size SUV (FFAR) categorie. Dan praat je over serieuze semi-terreinwagens die vaak het onderstel delen met een pick up truck. Dit is een categorie die je hier in Europa weinig tegen komt, en als je ze al ziet dan wordt het toch vaak als een wat asociale auto gezien. Denk in deze categorie aan de Toyota Sequioa, Ford Expedition, GMC Yukon, Chevrolet Tahoe, etc. Deze auto's hebben stuk voor stuk veel forsere clearance dan alle bovengenoemde en zijn ook veel breder en hoger. Denk aan treeplankjes bij de portieren om in te stappen, dat formaat. Vaak liggen er ook veel bredere banden onder wat goed is voor grip in mul zand of modder. De meeste van deze auto's zijn 4WD (4 wiel aangedreven) en bij de verhuurders vind je ook genoeg uitvoeringen met een echte 4x4 aandrijving. Dus een versnellingsbank met dubbele koppeling en low gear. Dat laatste is belangrijk als je echt off-road of in mul zand wilt gaan rijden. De versnellingsbak kan dan een geheel andere overbrenging kiezen waardoor er heel erg veel kracht kan worden overgebracht bij zeer lage snelheid. In combinatie met echte 4 wielaandrijving kan de auto zich dan in de meest mulle ondergronden nog voortploegen. Maar dan kom je ook weer op het terrein van banden: als je /echt/ off road wilt gaan rijden moet je ook banden hebben die hiervoor geschikt zijn. Maar die zijn weer niet geschikt voor het rijden op de weg. Dus vind je op huurauto's vaak de gulden middenweg, een mud&snow (M+S) band. Prima hoor, maar ik zou er niet mee het oerwoud in gaan.

Dan jouw plannen: ten eerste: je gaat niet off-road, je blijft op de weg. De genoemde wegen zijn inderdaad onverhard, maar niet met mul zand oid. Dit zijn gewoon geschaafde en gewalste wegen, soms met grind, soms niet. Sommige stukken worden daardoor onbegaanbaar als het echt geregend heeft. In dat geval: gewoon een ander plan trekken. Vast zitten in de modder in de middle of nowwhere is echt niet leuk. Als je nu met meerdere auto's rijdt en een lier aan de bumper hebt dan is het een ander verhaal, maar alleen moet je dat gewoon niet willen. Je hebt ook geen ervaring met dat soort condities.

Het grote probleem van aan aantal van deze wegen, met name House rock valley road en in mindere mate Cottonwood canyon zijn kuilen en washes. Kuilen kun je omheen, gewoon opletten. Washes ((droge) rivierbeddingen) kun je niet omzeilen. Soms is dit een mooie glooiende "dip" in de weg, maar soms zijn ze ook wat steiler, met name op hole in the rock. En dan moet je echt oppassen dat je niet met je bumper of chassisdelen de opgaande helling raakt. Dus stapvoets rijden en schuin insteken. En daarbij geldt: hoe hoger de auto en hoe groter de wielen, hoe makkelijker dat is. Ook kan aandrijving op de achterwielen in zo'n situatie erg prettig zijn, met name als de opgaande helling wat mul zand heeft. Met aangedreven achterwielen heb je altijd nog voldoende grip hebt om weer omhoog te komen, zelfs als je stil staat. Heb je echter alleen voorwielaandrijving dan zul je er toch iets snelheid in moeten houden, en dat vergroot het risico dat je een bumper oid aan de grond hebt.

Dus: een AWD standard SUV voldoet prima. Gewoon rustig door de washes en niet met 60mph doorblazen over vlakke stukken. En ook zonder die AWD red je jezelf wel. Maar in een full size SUV met echte 4 wielaandrijving hoef je een stuk minder op te letten en rij je fluitend over de kuilen en door de washes.

Tot slot: mocht er onverhoopt op zo'n weg iets gebeuren: bel nooit de verhuurder. Red jezelf. Vraag een passerende auto, bel de lokale garage, bel de AAA als je ANWB lid bent, etc, maar los het zelf op. Schakel nooit de verhuurder in. En lever de auto altijd weer netjes zandvrij en schoon in.
Agnieszka
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jun 2017, 18:53

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Agnieszka »

Sanook dank je wel voor de antwoord!
Moet ik dan de onderstaande melding over eigen risico negeren??
Bijlagen
C6542389-DB24-45F9-8D31-1A1EC72D5AAF.png
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door sanook »

Die melding kan inderdaad een verkooptrucje zijn, voor de zekerheid even in de complete voorwaarden kijken of je excess (eigen risico) inderdaad 0 (zero) is.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Henrytje »

Dank je wel Roelb voor je uitgebreide uitleg! Nu kunnen we gerichter kijken naar auto's! Ik snap er nog niet alles van maar weet nu meer waar ik op moet letten! Heerlijk dit Forum! Ik meld me weer als ik er toch niet uitkom!
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Henrytje »

Ik ben heel flink aan het zoeken gegaan en verdiep me in allerlei auto's. Nu heb ik eind van de middag en hele mooie auto gezien bij Hertz, nml een Cadillac Escade (nog een 4wd ook! :clap: ) Maar ik snap helemaal niets van die Hertz site. Wat een onoverzichtelijk zootje, of ligt dat nu aan mij? Zo kan ik opeens nergens mijn wagen meer terug vinden terwijl ik me niet kan voorstellen dat 'íe opeens verhuurd is. Ik had er een printscreen van gemaakt maar zie dat ik deze hier niet kan invoegen. Met de invoer van de ANWB code kwam ik op 1085 voor de verhuur periode van 20-07 t/m 13-08-2018 Volgens mij een mooie deal of niet? En kan ik maar 1 code invoeren? Ik zag een lijstje staan waarop je allerlei soorten codes in kon voeren. Ik heb ook een Flying Bue Ivory. Kan ik die nog extra invoeren voor extra korting? en hoe zat dat nu met die tweede bestuurder? Als ik Hertz gold neem zou ik toch een tweede bestuurder gratis krijgen? Ik zie dat nergens staan op hun site.
En wat is het verschil met de Chrysler Town & Country? Is deze wel high clearance? Deze was 1078 bij Rentalcars.com maar dan mis ik vast ook nog een tweede bestuurder..
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door roelb »

Als je ingelogd bent zie je soms niet alle auto's wanneer je zoekt. Dat heeft te maken met de voertuigvoorkeuren die je in je account hebt staan. Het is daarom meestal handig om te zoeken terwijl je niet bent ingelogd. Als je dan in het laatste scherm van de reservering bent open je een tweede tab naar hertz.nl, log je in, ga je terug naar de eerste tab en reload je die pagina. Al je gegevens worden dan direct ingevuld en je kunt op "Reserveer" klikken.

Je kunt maar een CDP invoeren. Eventueel kun je ook nog een promotiecoupon (PC) of voucher toevoegen (als je die van Hertz hebt gehad als compensatie bij een eerdere huur oid). Promotiecoupons ben ik nog nooit tegengekomen.

Let op dat je via Hertz.nl boekt, dan heb je een rate met CDW en EP/SLI. Zorg ook dat je ingelogd bent /voordat/ je de knop "Reserveren" drukt. Achteraf kan Hertz je reservering niet meer koppelen aan je Gold account. De extra driver is een standaard voorwaarde voor Gold account houders. Gewoon bij het uitrijden twee rijbewijzen overhandigen, klaar.

De categorie P6 of LFAR is inderdaad 4WD large SUV. Voor dit geld: koopje! Direct vastleggen, pay later, je hebt geen verplichtingen en kunt altijd annuleren. Ik zie de tarieven vanuit Las Vegas ook deze zomer, enorm goede deals. Maar vanuit SFO weer erg duur.
Laatst gewijzigd door roelb op 12 okt 2017, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Henrytje »

Dat laatste zie ik niet staan bij de voordelen van het Gold lidmaatschap. En nee, ik ben nog niet ingelogd. Ik ben nog helemaal geen lid. Misschien moet ik dat eerst doen? Kun jij m'n Cadillac Escalade wel vinden? en wat vind je van de prijs? Hij is in ieder geval groot genoeg :lol:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door roelb »

Eerst een account aanmaken! En boeken als je bent ingelogd. Anders heb je de voordelen /niet/.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer