Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door harryh »

Het mooie is dat dit forum een zoekfunctie heeft, die vraag is al veel vaker gesteld nl. search.php?keywords=mustang&fid%5B0%5D=30
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door roelb »

sanook schreef:Inderdaad, in het standaardpakket op alamo.de zit géén uitgebreide aansprakelijkheidsverekering.

...

Dus goed mee uitkijken !!!
Ik heb laatst toevallig via de duitse route een reservering gedaan voor een trip in mei. Ik heb via Amex een volledige aanvulling bij autohuur, ook voor aansprakelijkheid tot $1M, dus hechtte hier niet heel veel waarde aan (veel meer aan de CDW om gezeur te voorkomen). Het tarief was zodanig gunstig dat ik het niet kon laten liggen.

Maar tot mijn verbazing kon ik in het online check-in/skip the counter proces gewoon EP accepteren waarbij de totale prijs gelijk bleef, terwijl bij het accepteren van overige opties (roadside e.d.) wel direct de totaalprijs werd aangepast. Dus EP maar gewoon aangezet.
Stijnley
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 nov 2012, 14:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Stijnley »

harryh schreef:Het mooie is dat dit forum een zoekfunctie heeft, die vraag is al veel vaker gesteld nl. search.php?keywords=mustang&fid%5B0%5D=30
Ja dat heb ik ook gedaan, ik heb ook het topic proberen doornemen maar een echt concreet antwoord vind ik niet.
Ik begrijp dat de beschikbaarheid nooit 100% zeker is, maar er zullen toch wel beter of slechtere verhuurders zijn met een groot/klein wagenpark?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door roelb »

Bij Hertz kun je bepaalde voertuigtypes huren waarbij je gagarandeerd die specifieke auto krijgt. Dat is de zogenaamde "Dream collection". Wel kostbaar..
Stijnley
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 nov 2012, 14:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Stijnley »

Ja ik vond "guaranteed" aanbiedingen maar tot 3x duurder dan gewoon...terwijl de kans misschien best wel (heel) klein is dat alles verhuurd is?
De huur valt in april, ik denk iets voor de grote toestroom.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door sanook »

Het is simpel, tenzij je de hoofdprijs wilt betalen (krijg je wel een vettere versie van de Mustang mee) weet je gewoon niet zeker of je een Mustang krijgt of iets anders. Bij geen enkele verhuurder. De kans dat je er 1 krijgt zal best wel boven de 50% liggen, maar geen garantie, punt.
Als je een verhuurder neemt waar je zelf de auto uit mag zoeken is de kans wel wat groter denk ik, bv Alamo.
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door GinnyUSA »

CAM1984 schreef: Ben ik ook wel benieuwd naar, heb het ook nog niet terug kunnen vinden...
Ik heb inmiddels contact opgenomen met Europcar. Het antwoord:
The SLI covers up to 1 million US dollars in your reservation.
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door CAM1984 »

Ah kijk, dat is goed nieuws, ware het niet dat de partner van Europcar (Advantage?) in San Francisco de meest rampzalige beoordelingen krijgt :roll:
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door GinnyUSA »

Tjsa. Ik heb ook nog een reservering voor hetzelfde bedrag maar kleinere auto bij Expedia voor Budget. Die reservering laat ik nog even staan. Ik ga pas in april en wie weet komt er nog wel wat beters voorbij voor die tijd. Dus definitieve beslissing kan nog even wachten.
Heb dus nu een midsize voor €290 bij Europcar/Advantage en een compact voor €280 bij Budget.
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Chi Sin X »

Wat is eigenlijk de relatie tussen europcar en auto europe? Als ik het hier zo lees, lijken hun verzekeringen niet helemaal 100% te zijn?

Maar als ik naar usareisen.de ga, zie ik bv dat hun dollar auto's ook aangeboden worden door Auto Europe. Hebben die dan diezelfde slechte verzekering of is dit apart geregeld?
Sinds vandaag zie ik daar ook Europcar tussen staan, ook aangeboden door Auto Europe, met heel aantrekkelijke prijzen in het hoofdseizoen voor standard suv's. Maar ik durf niet goed toehappen :-).
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Vanessa007 »

Ik zou een minivan willen boeken bij rentalcars.com maar nu is er de optie om extra dekking bij te boeken bij rentalcover.com. Neem ik dit er best bij omdat het toch zaken betreft die volgens mij standaard niet gedekt zijn? (sleepkosten, kosten aan buitenkant en mechanische ondelen...)
Als ik bij Avis.be rechtstreeks kijk, krijg ik deze optie niet.
Ik kan ook niks terugvinden over de aansprakelijkheidsverzekering, zit deze er dan ook niet bij?
Edit:
dit heb ik teruggevonden bij de algemene voorwaarden:

Verzekeringen en dekkingen:

Cascoschade vermindering (CDW)
Indien de carrosserie van uw auto tijdens uw huur wordt beschadigd, betaalt u maximaal het eigen risico voor schade, voor reparaties die onder de dekking vallen. Deze dekking is alleen van toepassing indien u zich houdt aan de voorwaarden van de huurovereenkomst.
WA-dekking (TPL)
Dit dekt de aansprakelijkheid van de bestuurder voor materiële schade en letselschade, die onder de dekking vallen. Het dekt geen letsel van de bestuurder of schade aan de huurauto. Deze dekking is alleen van toepassing indien u zich houdt aan de voorwaarden van de huurovereenkomst.
Diefstalbescherming (TP)
Indien de auto wordt gestolen betaalt u maximaal het eigen risico voor diefstalbescherming, om de auto te vervangen. Deze dekking is alleen van toepassing indien u zich houdt aan de voorwaarden van de huurovereenkomst.
Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI)
Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) dekt tot een bedrag van US$ 1,000,000.00 tegen claims van derden welke gedekt worden volgens de polis. Hetzij schade aan personen of materiële zaken als gevolg van een ongeval. Deze bescherming is van toepassing op alle bevoegde bestuurders van de huurauto.


Ik veronderstel dat ik dus qua aansprakelijkheid goed zit?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Hinko »

@ Vanessa007 Ja.

@ Chi Sin X
europcar = verhuurder
auto europe = broker / tussenpersoon. Zeg maar een soort booking.com
Bij AutoEurope krijg je precies hetzelfde pakket als dat je rechtstreeks huurt via Europcar. Schade en je aanvullende aansprakelijkheid is exact hetzelfde.

Hoezo slechte verzekeringen? In beide gevallen heb je dezelfde verzekeringen, of je nu huurt via Autoerope of Usareisen.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Vanessa007 »

En die extra verzekering van Rentalcover voor ruiten, banden en sleepkosten?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Hinko »

Ik vind die verzekering overbodig.
Als je ruit beschadigt is bij het inleveren ga je er echt niks meer overhoren.
Sleepkosten? De verhuurder moet voor een werkende auto zorgen, gaat de auto kapot dan zorgen zij wel voor vervangend vervoer en sleepkosten.
Bij banden hoor je weleens verschillende verhalen maar ook hier voor geldt dat er een grote kans is dat je niks hoeft te betalen.
En wat is de kans op een lekke band? Ik rij best veel, zowel in Nederland als de vakanties in de VS en heb nog nooit een lekke band gehad. (klop, klop)
HarmDommisse
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 sep 2015, 01:26
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door HarmDommisse »

Had laatste keer een slow leak link voor en achter. Had melding gemaakt bij National en kreeg 2 dagen korting en kon de auto bij de dichtstbij zijnde national/enterprise/alamo ruilen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Coyote »

Hinko schreef:Bij banden hoor je weleens verschillende verhalen maar ook hier voor geldt dat er een grote kans is dat je niks hoeft te betalen.
En wat is de kans op een lekke band? Ik rij best veel, zowel in Nederland als de vakanties in de VS en heb nog nooit een lekke band gehad. (klop, klop)
Afgelopen mei dus anders meegemaakt. Draaiden mooi zelf op voor een nieuwe autoband nadat ik over een stukje metaal was gereden. Net voor een bocht dus blik op rechts en niet op de weg direct voor de auto.

Gelukkig kregen wij de helft vergoed na een praatje met de manager van Alamo in Los Angeles.

Dat je nog nooit een lekke band hebt gehad zegt niets. Eens zal het de eerste keer zijn...

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door roelb »

Je moet wel het hele verhaal vertellen. In je eerdere post in dit topic vertelde je dat je, zonder contact met Alamo, zelf voor $250 een nieuwe band hebt gekocht. Hiervan heb je de helft vergoed gekregen.

Was je met de auto (met de thuisbrenger er onder) + lekke band naar een Alamo vestiging gereden dan had het je niets gekost.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Vanessa007 »

Maar telt dit voor alle autoverhuurbedrijven? Wij zouden de auto bij Avis (via Rentalcars.com) huren. En zit er altijd een reservewiel/thuisbrenger bij?
En als je voorruit nu helemaal verbrijzeld geraakt en je niet meer verder kan rijden? Draai je dan op voor de kosten (van de ruit en sleepkosten) als je die verzekering niet neemt?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Hinko »

Ja dit geldt voor alle verhuurbedrijven.
Er zit soms niet eens in reservebrand bij, al dan niet bewust. Ik heb hier op dit forum verschillende verhalen gehoord.
Ik zelf controleer nooit, ook misschien niet goed, :wink: of ik een reservewiel heb.
Tenzij je aan een straatrace oid hebt meegedaan draai echt je niet op voor de kosten.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Coyote »

roelb schreef:Was je met de auto (met de thuisbrenger er onder) + lekke band naar een Alamo vestiging gereden dan had het je niets gekost.
Met de kans de auto op een kleine vestiging te moeten omwisselen voor een 'mindere' en een hele dag van je vakantie kwijt zijn... :wink:

Al eens eerder een lekke band gehad. Gebeurde tegenover garage dus de andere ochtend kunnen laten plakken voor nog geen $ 20.

Ik zoek niet voor elk wissewasje contact met de verhuurder. Zelfredzaamheid is mijn motto. :P De enige keer dat ik contact zocht was na een aanrijding (zelf geen schade maar wel hele middag kwijt aan invullen papieren en bij politiebureau langs...) :?

Maar een volgende keer zal ik wel eerst eens contact opnemen indien complete band vervangen moet worden en dan horen wat ze zeggen. :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer