Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door harryh »

Nomad schreef:De auto is geboekt via carrentals voor 185 USD voor 8 dgn. Leek me een prima deal?
Jazeker maar eh... te mooi eerlijk gezegd... carrentals.com is voor Amerikanen en dus standaard zonder verzekeringen, kijk wel even of die er bijzitten.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1932
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Frasi »

bzawity schreef:Ik kan bij Alamo voor 1000 euro een Toyota rav4 huren incl under age fee voor 3 weken eind september. Hoe groot is de kans dat ik er met een grotere auto vandoor ga? Zo niet, kan ik beter hier online een grotere auto zoals hyundai santa fe huren of is het goedkoper als ik daarnaar toe ga en vraag om een upgrade.
Zelf betaal ik €650 voor drie weken Standard SUV vanaf Orlando. Maar maanden geleden al geboekt en nu niet meer voor die prijs te vinden.
€1000 incl under-age fee kan nog niet zo slecht zijn. Zorg wel dat dat CDW en SLI inclusief zijn (zonder eigen risico).
Er is weinig over te zeggen wat er op jouw dag en tijd van aankomst in de garage staat. Zelf ben ik wel eens bijna met een mid-size SUV weggestuurd terwijl ik een standard had gereserveerd: er was niets beschikbaar. Niet akkoord mee gegaan en na 40min wachten een grote GMC Acadia meegekregen. :D .
Als je alleen reist is een Mid-size ook een aardige auto. Als je zelf uit de rij mag kiezen (op Alamo.com kan je zien op welke luchthavens dat kan) zullen er altijd Standard SUV's zijn. O.a. op LAX staan deze in dezelfde rij als de mid-size. En anders de greeter (= parkeergarage medewerker) vriendelijk vragen.
Aan de balie een upgrade vragen is zelden verstandig: Je hebt geen keuze tussen verhuurders meer en betaalt dan waarschijnlijk de geldende additionele dagprijs + taxes + verzekeringen. Ze zijn erg behendig in upselling. Per dag kan het dan nog wel acceptabel lijken maar over 21 dagen loopt het doorgaans in de honderden euro's. Dus grote kans dat je met een onaangename CC rekening thuis komt. Er zijn mensen mee het schip ingegaan: aan de balie beloofd dat de genoemde prijs de nieuwe totaalprijs was, tot thuis bleek dat het deze prijs bovenop de reeds betaalde reservering kwam.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
inenoutburger
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2017, 13:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door inenoutburger »

Deze zomer ga ik met 4 vrienden een roadtrip maken in Californië. We willen graag en Fullsize SUV huren voor 15 dagen. Omdat dit voor ons de eerste keer is dat wij naar Amerika gaan en een auto huren hebben wij hier een aantal vragen over en ik hoop dat jullie deze voor mij kunt beantwoorden.

Omdat wij nog geen 25 jaar of ouder zijn moet er een underage fee betaald worden, maar geldt die fee per wagen of per persoon? Is het aan te raden om maar 1 bestuurder te registeren?

Is het mogelijk dat je bij Alamo iemand jonger dan 25 jaar een fullsize suv mag huren? Zitten hier nog haken en ogen aan? Wij hadden de Chevy Tahoe op het oog.

Als ik het goed had begrepen wordt er een borgbedrag op de creditcard gereserveerd tijdens de huurperiode. Weet iemand hier toevallig hoe groot dat bedrag kan zijn?
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door elninjoo »

Frasi schreef: Als je zelf uit de rij mag kiezen (op Alamo.com kan je zien op welke luchthavens dat kan) zullen er altijd Standard SUV's zijn.
Waar vind je dat voor Atlanta? Ik kom t niet tegen op die alamosite.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Hinko »

@inenoutburger
Toeslag is per persoon.
Je mag volgens mij elke auto huren die je wilt, als je maar extra betaalt. Als je maar 1 persoon registreert mag ook alleen die persoon rijden. De ander dus niet! En ook niet doen!

Borg:
Vooraf betaald: Geen borg (wellicht een klein bedrag)
Betalen bij inleveren: Het verwachte eindbedrag. Zeg maar je totale huur.
RKNS
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door RKNS »

@elninjoo

Toen ik vorig jaar op Atlanta was kon ik bij Alamo gewoon zelf een auto uitkiezen, hier stonden ook enorm veel auto's, ik was daar rond 15:00 op een zaterdag geloof ik. Vond het prima service daar, mannetje bij de balie vroeg een aantal keer of ik wel heel erg zeer zeker wist dat ik niet road-side etc. wilde, want ze kwamen me niet helpen met een lekke band hoor! 2 dagen later een lekke band en er werd netjes op een oplegger een (dezelfde) nieuwe auto afgeleverd. Tot nu toe positieve ervaringen met Alamo, eind september gaan we weer en dan naar Orlando, wederom Alamo, eens kijken of het dan weer zo soepel loopt!
bzawity
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 mei 2017, 14:46

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door bzawity »

Frasi schreef:
bzawity schreef:Ik kan bij Alamo voor 1000 euro een Toyota rav4 huren incl under age fee voor 3 weken eind september. Hoe groot is de kans dat ik er met een grotere auto vandoor ga? Zo niet, kan ik beter hier online een grotere auto zoals hyundai santa fe huren of is het goedkoper als ik daarnaar toe ga en vraag om een upgrade.
Zelf betaal ik €650 voor drie weken Standard SUV vanaf Orlando. Maar maanden geleden al geboekt en nu niet meer voor die prijs te vinden.
€1000 incl under-age fee kan nog niet zo slecht zijn. Zorg wel dat dat CDW en SLI inclusief zijn (zonder eigen risico).
Er is weinig over te zeggen wat er op jouw dag en tijd van aankomst in de garage staat. Zelf ben ik wel eens bijna met een mid-size SUV weggestuurd terwijl ik een standard had gereserveerd: er was niets beschikbaar. Niet akkoord mee gegaan en na 40min wachten een grote GMC Acadia meegekregen. :D .
Als je alleen reist is een Mid-size ook een aardige auto. Als je zelf uit de rij mag kiezen (op Alamo.com kan je zien op welke luchthavens dat kan) zullen er altijd Standard SUV's zijn. O.a. op LAX staan deze in dezelfde rij als de mid-size. En anders de greeter (= parkeergarage medewerker) vriendelijk vragen.
Aan de balie een upgrade vragen is zelden verstandig: Je hebt geen keuze tussen verhuurders meer en betaalt dan waarschijnlijk de geldende additionele dagprijs + taxes + verzekeringen. Ze zijn erg behendig in upselling. Per dag kan het dan nog wel acceptabel lijken maar over 21 dagen loopt het doorgaans in de honderden euro's. Dus grote kans dat je met een onaangename CC rekening thuis komt. Er zijn mensen mee het schip ingegaan: aan de balie beloofd dat de genoemde prijs de nieuwe totaalprijs was, tot thuis bleek dat het deze prijs bovenop de reeds betaalde reservering kwam.

Frasi, sinds dit mijn eerste vakantie is naar Amerika heb ik er toch voor gekozen dat ik geen bedrag in de weg ga laten komen van de auto die ik graag wil rijden. Dus heb ik een hele goede deal gevonden bij Alamo voor 1125 een standard SUV inclusief under age fee + een extra drive (kan mijn vrouw ook rijden) voor 21 dagen.

Ik moet zeggen dat ik dit zelf een redelijk goede deal vind als ik kijk naar mijn collega die 10 dagen voor mij naar Amerika gaat ook voor 3 weken zonder under age fee 800 heeft betaald.

Dus hopelijk rij ik in een Jeep Grand Cherokee, Ford Explorer of een Hyundai Santa Fe. Dat zijn de auto's die ik graag wil rijden en bij Alamo onder Standard suv valt :D.

Vanaf volgende jaar ben ik 25 en zal ik dit probleem nooit meer hebben.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door boonens »

Frasi schreef: Aan de balie een upgrade vragen is zelden verstandig: Je hebt geen keuze tussen verhuurders meer en betaalt dan waarschijnlijk de geldende additionele dagprijs + taxes + verzekeringen.
Kan iemand bevestigen dat dit inderdaad zo werkt? Ik vroeg mij dit namelijk af toen ik laatst een enorm prijsverschil zag tussen een Fullsize en Intermediate SUV. De prijs voor de fullsize was zeer scherp, maar die van de SUV buitensporig hoog (bijna $600 verschil voor 3 weken). Ik vroeg mij toen af of een fullsize reserveren en aan de counter onderhandelen om een upgrade naar SUV niet tot een veel lagere prijs zou leiden.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door elninjoo »

RKNS schreef:@elninjoo

Toen ik vorig jaar op Atlanta was kon ik bij Alamo gewoon zelf een auto uitkiezen, hier stonden ook enorm veel auto's, ik was daar rond 15:00 op een zaterdag geloof ik. Vond het prima service daar, mannetje bij de balie vroeg een aantal keer of ik wel heel erg zeer zeker wist dat ik niet road-side etc. wilde, want ze kwamen me niet helpen met een lekke band hoor! 2 dagen later een lekke band en er werd netjes op een oplegger een (dezelfde) nieuwe auto afgeleverd. Tot nu toe positieve ervaringen met Alamo, eind september gaan we weer en dan naar Orlando, wederom Alamo, eens kijken of het dan weer zo soepel loopt!
Bedankt! Ik ga op 'n dinsdag rond 15 uur aankomen en wil skip the counter proberen. Fijn dat Alamo's service zo goed is. Ik had in eerste instantie bij Budget (of was 't dollar?) geboekt, maar na een stapel slechte reviews tegen te zijn gekomen heb ik toch maar besloten 77 euro extra uit te geven aan Alamo.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door elninjoo »

Dus hopelijk rij ik in een Jeep Grand Cherokee, Ford Explorer of een Hyundai Santa Fe. Dat zijn de auto's die ik graag wil rijden en bij Alamo onder Standard suv valt :D.
Ik heb een keer de Hyundai Santa Fe gereden en een keer Ford Escape, maar voor mijn gevoel was die Santa Fe niet groter.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door lsl »

Kan iemand bevestigen dat dit inderdaad zo werkt? Ik vroeg mij dit namelijk af toen ik laatst een enorm prijsverschil zag tussen een Fullsize en Intermediate SUV. De prijs voor de fullsize was zeer scherp, maar die van de SUV buitensporig hoog (bijna $600 verschil voor 3 weken). Ik vroeg mij toen af of een fullsize reserveren en aan de counter onderhandelen om een upgrade naar SUV niet tot een veel lagere prijs zou leiden.
Ik heb op al mijn reizen 1x een upgrade aan de balie genomen (om dezelfde reden als jij, ook vooraf berelend wat het me mocht kosten) maar had er tijdens de reis zelf al spijt van dat ik niet van thuis uit de grotere wagen had geboekt, had me het onderhandelen bespaard en het eindbedrag zou gelijkaardig geweest zijn.
600$ Verschil lijkt inderdaad veel maar zelfs als je kunt afdingen van bvb 30$ opleg per dag naar 20$ per dag, kom je, inclusief de VELE taksen en kosten die daar bovenop komen, voor 3 weken al aan of boven de 600$. Mijn ervaring was dat toeslagen en taksen zoals bvb "airport surcharge" en "State Tax", die in je huurprijs zitten wanneer je in Europa boekt, voor het volle bedrag bedrag bij je extra rekening geteld worden wanneer je ter plaatse een upgrade neemnt.
Als je toch ter plaatse wil upgraden is de boodschap dan ook om heel goed naar het totaal bedrag te kijken vooraleer je toestemt.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Harry »

boonens schreef:
Frasi schreef: Aan de balie een upgrade vragen is zelden verstandig: Je hebt geen keuze tussen verhuurders meer en betaalt dan waarschijnlijk de geldende additionele dagprijs + taxes + verzekeringen.
Kan iemand bevestigen dat dit inderdaad zo werkt? Ik vroeg mij dit namelijk af toen ik laatst een enorm prijsverschil zag tussen een Fullsize en Intermediate SUV. De prijs voor de fullsize was zeer scherp, maar die van de SUV buitensporig hoog (bijna $600 verschil voor 3 weken). Ik vroeg mij toen af of een fullsize reserveren en aan de counter onderhandelen om een upgrade naar SUV niet tot een veel lagere prijs zou leiden.

Zo werkt het inderdaad, de balie mederwerker weet dat je geen kant meer op kunt, reserveer altijd minimaal wat je nodig hebt of denkt nodig te hebben.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door sanook »

Je kunt ook gokken op een gratis upgrade. Misschien helpt het om, indien mogelijk, preferred member oid te worden, dan krijg je mogelijk wat eerder een upgrade. Ik kreeg er bij AVIS in ieder geval wel een, had een standard SUV geboekt en kreeg een full size SUV mee. En geen last van verkoop praatjes want je loopt als preferred member meteen naar de garage.
Maar in ieder geval niet minder reserveren dan wat je minimaal nodig hebt zoals Harry ook al zegt.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door boonens »

Harry schreef: Zo werkt het inderdaad, de balie mederwerker weet dat je geen kant meer op kunt, reserveer altijd minimaal wat je nodig hebt of denkt nodig te hebben.
Volledig eens met het laatste deel van je opmerking. Maar even eigenwijs, want toch twijfel ik of ze je simpelweg een aanbod doen waardoor je uiteindelijk de 'dagprijs' voor je auto betaalt. Volgens mij werken ze grofweg met een surcharge waarbij ze een upgrade van klasse X naar klasse Y aanbieden voor bijv. $20,- per dag, ongeacht het bedrag van de oorspronkelijke reservering. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat ze afkomen met een meerprijs van $80 per dag wanneer je een zeer goedkope reservering hebt, of juist van $4 per dag als je al een dure boeking hebt.

Ik ga er volledig vanuit dat ze onderzoek hebben gedaan naar de incentive van mensen om bij een bepaald additioneel bedrag toe te happen om voor een hogere klasse te kiezen, ongeacht de hoogte van de oorspronkelijke reservering.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door jwensammy »

Neem de wijze raad van de ervaren reizigers voor lief:
Jij bent degene die dan iets van hun wilt, oververmoeid na een vlucht van 11 uur, 3 uur van te voren op vliegveld rondlopen en reis hierheen wachten in de lange rijen bij paspoort controle etc.

Voor hen is het dagelijkse kost en een belangrijke bron van inkomsten, voor jou is het de eerste keer...
Bedragen hier zijn altijd exclusief de tax en dat scheelt nogal.
bzawity
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 mei 2017, 14:46

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door bzawity »

elninjoo schreef:gereden en een keer Ford Escape, ma
Wat jammer. Dan maar hopen op de jeep grand cherokee of ford explorer.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Miquel »

Vroeg mij af of er wat later op de avond nog ruime keuze is?
Wij komen op een maandagavond rond 21.00 uur aan op Miami, heb een standaard SUV gereserveerd. Maakt het tijdstip van ophalen veel uit?
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door elninjoo »

bzawity schreef:
elninjoo schreef:gereden en een keer Ford Escape, ma
Wat jammer. Dan maar hopen op de jeep grand cherokee of ford explorer.
Die Ford Escape vond ik geweldig!! (Model 2011 met nog geen 2000 km op de teller en toen ik er mee klaar was over de 10000) Had 'm liefst ingepakt en mee naar huis genomen! :mrgreen:
Yass
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 jan 2016, 19:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Yass »

Nog eentje over second driver/Californië .. we huren met Avis trouwens. Is die second driver telkens inbegrepen als je in Californië rijdt of geldt dit ook wanneer je andere staten bezoekt vb Utah of Nevada..
2012 NY
2017 Zuid-West
2018 Noord -West

roadtripsmetkids.wordpress.com
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Hinko »

Het maakt dan niet uit waar je rijdt als je in Californië de auto ophaalt. Tweede bestuurder is altijd gratis ( > 25)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer