Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door roelb »

Als in jouw bevestiging staat dat er geen one-way fee is dan is die er niet. Het is geen generieke regel, maar per tarief (contract) verschillend. Een huur via een broker zoals usareisen (volgens mij via FTI, een duitse wholesaler) kan dus andere voorwaarden hebben dan een boeking op alamo.com of via een andere broker.
Kigi
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 aug 2017, 19:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Kigi »

Ik vraag me eigenlijk af waar je aan kan zien/vergelijken als je een huurauto meekrijgt uit je betaalde/gereserveerde categorie. Als je een huurauto boekt, staat er wel “of soortgelijke auto”, maar deze lijn is soms zo dun dat ik me afvraag waaraan jullie dit meten?
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Ing »

kalaman schreef:
Ing schreef:Ik heb voor 12 - 23 april vanuit LA een midsize SUV kunnen boeken bij Alamo voor 350 euro via UScarhire. Is by far het goedkoopste wat ik van Alamo ben tegengekomen voor mijn tijd/periode.
Idem voor Las Vegas voor die periode. Neem je echter Las Vegas voor 31 maart-14 april, dan kom je voor dezelfde wagen op...819.36 Euro :shock:
Grrr, heel frustrerend! Pasen is een dure periode blijkt maar weer...

Zijn ook de andere maatschappijen zo duur, of alleen Alamo?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door harryh »

Dan zou ik toch ook National overwegen. Op LAX voor jouw data 12-23 april $372.24 EC en goede kans dat je met meer dan een midsize suv wegrijdt. Beter nog, beide boeken en eerst naar National gaan. Als er niets naar je zin in de EC staat op naar Alamo.
Laatst gewijzigd door harryh op 20 nov 2017, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Ing »

Via welke website/contract code? Want ik vind dat tarief niet.

Overigens ben ik ook bij Alamo nog nooit met een Midsize SUV weggereden, altijd met een Standard SUV gratis upgrade (skip the counter en dan even babbeltje met de greeter of gewoon kunnen kiezen uit de gehele rij SUV's).
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door harryh »

nationalcar.com met visa canada tarief
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Ing »

Ik ben alleen niet zo fan van het gebruiken van contractcodes waar ik eigenlijk geen recht op heb. Ik wil niet weer de hele discussie starten, maar ik heb zo mijn twijfels hierbij.

Overigens kun je bij USA carhire maar tot iets van 48u van tevoren gratis annuleren, dus die truc werkt niet.

Vorig jaar wel gedaan. Eerst via Alamo gekeken of we met Skip the Counter een grotere auto bij Alamo konden krijgen, anders met onze reservering voor een Standard SUV naar Hertz gegaan.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Jozs »

Ik heb net een midsize car vastgelegd op hertz.fr voor 433 euro voor 3 weken aan LAX in april/mei. Aangezien ik enkel met mn vriendin ga en ik net Hertz President circle status heb ben ik er van overtuigd dat ik wel iets beter kan meenemen (midsize suv) door de ultimate choice die daar beschikbaar is.

Ik heb echter nog nooit gehuurd bij Hertz maar steeds bij Alamo/national en Avis/budget. Ik heb dus ook geen ervaring met ultimate choice.
Ik neem aan dat ik normaal gezien gewoon een wagen kan kiezen uit de president circle aisle...Op mn reservatie staat echter 'standard counter'. Ik vermoed dat dit is omdat dit de eerste keer is met Hertz en de kredietkaart en het rijbewijs moeten geverifieerd worden? Ik moet toch sowieso langs de counter om mn vriendin op de verhuuroverkomst te plaatsen.

Heeft iemand ervaring met Hertz op LAX? Is er een aparte counter voor gold members? Na een vlucht van 11u vermijd ik liever een lange rij :)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door roelb »

Nog nooit gehuurd bij Hertz, maar wel Presidents Circle? Ehm... Amex Centurion?

Maar er staan meestal wel SUV's (vaak L4, dus FRAR's) in het PC vak.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Jozs »

gematched met mn national status. Maar een kennis van mij heeft ook PC door CDP 1795034 toe te voegen aan zn profiel en dan een tweetal weken te wachten.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Hinko »

We gaan door in deel 7
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer