Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Henrytje
Amerikafan

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Henrytje » 12 okt 2017, 22:23

En de optionele verzekeringen allemaal afwijzen?

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 12 okt 2017, 22:42

De enige "optionele verzekeringen" zijn de inzittendenverzekering en de zogenaamde roadside plus dekkingen.

De eerste bied je dekking voor schade aan eigendommen e.d. bij een ongeval. Iets dat gewoon ook onderdeel is van je reisverzekering. Totaal onnodig dus als toerist.

De tweede (roadside plus) houdt in dat je voor lekke banden, ingesloten of kwijtgeraakte sleutels e.d. gewoon de verhuurder kunt bellen die dan kostenloos langs komt. Nu moet je in een moderne auto wel hele gekke dingen doen om je sleutels in te sluiten. En als je zelf een krik kunt bedienen hoef je ook niet de verhuurder te bellen om een band te wisselen. Lijkt me ook heel onhandig, uren wachten voor een klusje dat je zelf in minuten kunt. Wel even controleren of je auto compleet is voordat je weg gaat: reservewiel, krik en moersleutel. En eventueel een adapter voor de slotbout als die er op zitten. En als er iets mist, direct verhaal halen. Het wordt dan in mijn ervaring vaak uit een andere auto gehaald.

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful » 13 okt 2017, 01:52

Mijn Mazda Cx5 heeft geen reservewiel meer. Volgens mij geldt dat voor steeds meer auto's. Weet jij wat er er gebeurt als je zo'n auto meekrijgt en lek rijdt?
Groet,

Old Faithful

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 13 okt 2017, 01:53

Nee.. Maar ik heb nog nooit een huurauto zonder reservewiel gehad. Wel een keer zonder gereedschap, en sinds die tijd let ik ook daar op.

Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Franciscus » 13 okt 2017, 07:33

Old Faithful schreef:Mijn Mazda Cx5 heeft geen reservewiel meer. Volgens mij geldt dat voor steeds meer auto's. Weet jij wat er er gebeurt als je zo'n auto meekrijgt en lek rijdt?
Zit er dan ook geen reparatiekit in?
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys

stan.kim
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stan.kim » 13 okt 2017, 08:05

Wat is de ANWB code die je bij Hertz kan invullen ?

Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Hinko » 13 okt 2017, 08:12

Verzamelsite met onze reisverslagen: Our trips
Mijn foto's op Flickr

vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door vinceG » 13 okt 2017, 09:41

roelb schreef:Nee.. Maar ik heb nog nooit een huurauto zonder reservewiel gehad. Wel een keer zonder gereedschap, en sinds die tijd let ik ook daar op.
Afgelopen vakantie veel in auto's gekeken bij Alamo en ben er geen een tegen gekomen zonder reservewiel en gereedschap.
Altijd controleren of het compleet is.
2017: USA San Diego - Phoenix
2018: Januari: LV-GC-Tucson-phoenix-LV
Februari: Phoenix - San Diego
Aug: North Carolina
2019: Juni: NY - Florida
Juli: NY - philadelphia
sept: SLC-Yellowstone-rushmore-denver-SLC

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 13 okt 2017, 10:35

Ik heb het idee dat het nog wel mee valt in de US met huurauto's zonder reservewiel. Wellicht dat het in de kleinere auto's wel voorkomt, maar in SUV's heb ik het dus nog nooit gezien. De auto zonder gereedschap was trouwens een auto van Hertz.

Mijns inziens is het onverantwoord om in het zuidwesten van de US zonder reservewiel te gaan rijden. Kijk, in het dichtbevolkte Nederland, waar je overal mobiele dekking hebt en binnen 15 minuten een ANWB auto bij je is zou je kunnen redeneren dat een reservewiel overbodig is. Al heb ik gewoon een reservewiel besteld toen ik mijn huidige auto kocht, was inderdaad een optie. Maar in een gebied waar je soms op meerdere uren rijden van enige vorm van beschaving bent en jezelf moet kunnen redden is het gewoon onontbeerlijk om een reservewiel te hebben. Laten we hopen dat de verhuurders er ook zo over denken (en blijven denken).

MichelAngelo66
Amerikafan

Bericht door MichelAngelo66 » 13 okt 2017, 10:42

Ik heb een offerte via Tix voor een Chevy Suberban voor 24 dagen (3/8 - 25/8) incl. CDW, TW, WA, belastingen, pechhulp en onbeperkte km voor €1043,45. Alleen is het via Dollar of Thrifty en daar lees ik niet de beste verhalen over.

Ik weet niet of daar per plaats nog verschil in zit. Dit gaat om SFO. Enige ervaringen hier? En is die prijs te goed om te laten lopen of kan je betere deals vinden?

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey » 13 okt 2017, 10:52

Als je de deal gratis kan annuleren, gewoon boeken. En als je daarna ergens een betere prijs vindt, die nemen en deze annuleren.

Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje » 13 okt 2017, 11:20

Ik heb ondertussen geboekt! Mijn Cadillac Escalade. Ben er heel blij mee. Bedankt Roelb voor de info!
Ik lees echter nergens dat die tweede bestuurder er bij zit. Of lees ik ergens overheen?

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 13 okt 2017, 11:24

Als je geboekt hebt terwijl je ingelogd was (dus je boeking is gekoppeld aan je gold account) dan is dat een standaard perk:

op https://www.hertz.com/rentacar/member/enrollment
Hertz Gold Plus Rewards leden:
...
Betaal geen toeslag tweede bestuurder voor uw partner
...
Gewoon bij het uitrijden beide rijbewijzen overhandigen (of bij de balie, want als dit je eerste huur is dan moet je de eerste keer nog langs de balie) en dan is het in orde. Je hoeft nergens vooraf iets toe te voegen oid.

Let op: het is bij Hertz /niet/ mogelijk om losse boekingen achteraf te koppelen aan je account. Ben je dit dus vergeten, snel opnieuw boeken en de andere cancellen.

stan.kim
Amerika-ontdekker

Bericht door stan.kim » 13 okt 2017, 13:00

Bij het aanmaken van Hertz gold member wat moet je dan aanvinken bij de optionele verzekeringen om je account compleet te maken ? Alles weigeren ??
Bijlagen
Screenshot_2017-10-13-12-56-16.png

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful » 13 okt 2017, 13:48

Franciscus schreef:
Old Faithful schreef:Mijn Mazda Cx5 heeft geen reservewiel meer. Volgens mij geldt dat voor steeds meer auto's. Weet jij wat er er gebeurt als je zo'n auto meekrijgt en lek rijdt?
Zit er dan ook geen reparatiekit in?
Jawel, maar daar heb je in veel gevallen niet veel aan.
Groet,

Old Faithful

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 13 okt 2017, 15:01

stan.kim schreef:Bij het aanmaken van Hertz gold member wat moet je dan aanvinken bij de optionele verzekeringen om je account compleet te maken ? Alles weigeren ??
Net heel erg relevant voor huur in de US, maar ik zou gewoon alles op decline zetten. Het zijn de standaardinstellingen waar je op zich niets mee te maken hebt als je via hertz.nl reserveert in de US.

stan.kim
Amerika-ontdekker

Bericht door stan.kim » 13 okt 2017, 15:28

Als ik bij Hertz.nl zoek zonder in te loggen als Gold member, krijg ik 2 bedragen te zien. 1x betaal nu (lager bedrag) en 1x betaal later (hoger bedrag). Als ik daarna zoek na wel in te loggen als Gold member, krijg ik een prijs te zien die tussen de 2 eerder genoemde prijzen in zit met betaal later, terwijl ik wel de ANWB korting CPD code heb ingevoerd. Is er dus geen lagere optie meer met vooruit betalen mogelijk ?

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 13 okt 2017, 23:37

Dat is vreemd, je zou exact dezelfde tarieven moeten zien. Het wel of niet ingelogd zijn of gold member zijn doet niets met de rates.

Maar je kunt gewoon alles doen terwijl je niet bent ingelogd, tot de laatste stap. Als je op de laatste bevestigingspagina staat open je een nieuwe tab, ga je opnieuw naar de Hertz site en log je in. Dan switch je terug naar je eerste tab, drukt op F5 en als het goed is worden dan automatisch al je gegevens ingevuld en kun je op "Reserveer" klikken.

Let op: pay now rates zijn niet flexibel. Je hebt 7 dagen vanaf het moment van boeken om te annuleren, daarna zal er voor een annulering een fee in rekening worden gebracht.

Cartman75
Amerika-ontdekker

Bericht door Cartman75 » 14 okt 2017, 15:29

Wij hebben via ons reisbureau voor in de meivakantie 2018 een auto gehuurd van sunny card, echter kwam ik tot de conclusie dat mijn kinderen ( 5 en 7 jaar ) op een zitverhoger moeten. Om dit erbij te huren kost mij dit voor 1 week 100 dollar meer!! Wie heeft een beter idee???

Wat kosten die dingen in de Wal-Mart?

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 14 okt 2017, 15:49

Cartman75 schreef:Wat kosten die dingen in de Wal-Mart?
Hoe moeilijk is een car Seat/booster seat zoeken op http://www.walmart.com
Moet je die vraag echt op een forum stellen? :roll: :roll:

Maar goed hierbij dan speciaal voor je opgezocht https://www.walmart.com/ip/Harmony-Yout ... t/48859727

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer