Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Marjolein1972
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 nov 2011, 20:19
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Marjolein1972 »

Drive-USA doet niet aan price matching. Dus als de prijs goedkoper is, moet je annuleren en opnieuw boeken.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door vinceG »

Gaat heel soepel, gewoon mail sturen met je boekingscode dat je wilt annuleren. Meestal binnen 2 a 3 dagen bedrag terug op creditcard. Tussentijds opnieuw boeken. Doe het zo vaak. Ook bij drive-usa/usareisen.
Yargo
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 aug 2009, 20:15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Yargo »

Hey,

Wij vertrekken 1 april 2018 voor 3 weken naar LA om te gaan rondreizen. Ik ben iemand die graag op voorhand alles vast legt, hoe sneller hoe liever dan moet ik er niet meer aan denken. Maar vele maatschappijen zijn juist duurder wanneer ik die datum in geef tov voorbeeld 3 weken in september dit jaar. Dat is toch niet logisch? Bij Alamo zelf is het nog te vroeg. Vanaf wanneer boeken jullie de auto ongeveer voor afreis?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door sanook »

Beste wat je kunt doen is zodra je een prijs ziet waar je (op dat moment) tevreden mee bent een reservering maken. Zorg er wel voor dat de reservering kostenloos te annuleren is (wat meestal het geval is als je een postpaid reservering maakt oftewel betalen bij afhalen).
Mocht je later wat beters tegenkomen dan kun je dat reserveren en je oude boeking annuleren. enz enz.
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Matan »

Boeking alamo brits met check in en skip the counter gedaan: kan ik deze nog cancellen?
Boeking drive usa met check in en skip the counter gedaan: kan ik deze nog cancellen?

Door vluchtwijzigingen moet ik auto's corrigeren. Hoe doe ik dit best? Drive usa contacteren? Maar ik heb wel ook mijn CC ingegeven op alamo site.

Op Brits kan ik annuleren, maar stroomt dit dan door naar check in en skip the counter?
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door vinceG »

Matan schreef:Boeking alamo brits met check in en skip the counter gedaan: kan ik deze nog cancellen?
Boeking drive usa met check in en skip the counter gedaan: kan ik deze nog cancellen?

Door vluchtwijzigingen moet ik auto's corrigeren. Hoe doe ik dit best? Drive usa contacteren? Maar ik heb wel ook mijn CC ingegeven op alamo site.

Op Brits kan ik annuleren, maar stroomt dit dan door naar check in en skip the counter?
Op beide vragen: jazeker! check in en skip the counter vervallen zodra je je boeking cancelled.
Bij alamo brits kan je online cancellen en bij drive usa kan je het beste een email sturen met je bevestigingsnummer. Het bedrag dat je betaald hebt staat dan binnen 2 a 3 dagen terug op je creditcard.
Het handigste vind ik zelf gewoon cancellen en dan opnieuw boeken. Zeker als dit ook nog eens een prijswinst oplevert!
kriegniet
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 dec 2015, 17:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door kriegniet »

Voor onze reis in november ben ik nog op zoek naar een huurauto. Normaal neem ik deze altijd bij Alamo, zeer tevreden van de service, de keus om je eigen auto te kiezen uit een rij + skip te counter is o zo handig.

Nu na toch een grote maand elke dag de prijzen op te volgen, denk ik dat er een "aanbieding" is van AVIS. Afgelopen dagen staat de prijs daar veel lager dan normaal. Iemand die dit ook gezien heeft of ben ik mis?

Iemand die via AVIS al eens een auto gehuurd heeft in San Francisco en hierover iets kan meedelen?

thanks ;)
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Matan »

vinceG schreef:
Matan schreef:Boeking alamo brits met check in en skip the counter gedaan: kan ik deze nog cancellen?
Boeking drive usa met check in en skip the counter gedaan: kan ik deze nog cancellen?

Door vluchtwijzigingen moet ik auto's corrigeren. Hoe doe ik dit best? Drive usa contacteren? Maar ik heb wel ook mijn CC ingegeven op alamo site.

Op Brits kan ik annuleren, maar stroomt dit dan door naar check in en skip the counter?
Op beide vragen: jazeker! check in en skip the counter vervallen zodra je je boeking cancelled.
Bij alamo brits kan je online cancellen en bij drive usa kan je het beste een email sturen met je bevestigingsnummer. Het bedrag dat je betaald hebt staat dan binnen 2 a 3 dagen terug op je creditcard.
Het handigste vind ik zelf gewoon cancellen en dan opnieuw boeken. Zeker als dit ook nog eens een prijswinst oplevert!
Bedankt Vince.
Alamo Brits kunnen annuleren. Drive usa heb ik inderdaad opnieuw geboekt. Heb hen ook mail gestuurd met de vraag om 1 rental van mijn reservatie te annuleren. Heb er in het vet wel bijgezet dat de andere 3 rentals ongewijzigd moeten blijven, just to be safe...

*edit: net mijn nieuwe bevestiging van drive usa gekregen. Terug alamo ( meeting point), maar ditmaal staat er geen alamo confirmation nr in de PDF. Toch maar eens nagevraagd bij drive usa. Hopelijk antwoorden ze snel.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door vinceG »

Matan schreef: *edit: net mijn nieuwe bevestiging van drive usa gekregen. Terug alamo ( meeting point), maar ditmaal staat er geen alamo confirmation nr in de PDF. Toch maar eens nagevraagd bij drive usa. Hopelijk antwoorden ze snel.
Vaak binnen kantoortijden reageren ze heel snel en volledig.
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Matan »

Had ook eens gevraagd aan Alamo op Facebook en zij konden wel mij wel het Alamo confirmatie nr geven. Nu enkel nog afwachten op de annulatie van de oude periode. Dit moet drive usa nog doen.
reddevil
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 feb 2015, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door reddevil »

Iemand ervaring met Dollar op LAX?

De reviews zijn niet geweldig (en dat is mild uitgedrukt). Tot nu toe heb ik meestal via Alamo auto's gehuurd op verschillende locaties (San Francisco, Las Vegas, Miami, Orlando) en weinig tot geen problemen gehad. En wanneer ik een beetje Google, zijn de reviews van Alamo op LAX een stuk beter ten opzichte van Dollar (maar ook Thrifty en AVIS bijvoorbeeld..).

Momenteel is het prijsverschil echter te groot (periode mei 2018) om Alamo te gebruiken ipv Dollar. Prijzen kunnen natuurlijk nog veranderen, maar de prijs die Dollar momenteel heeft (via Autoeurope) is gewoon erg goed..
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door sanook »

Dollar zou niet mijn voorkeur zijn maar 'if the price is right' why not ? Hou er wel rekening mee dat ze met opties als extra bestuurder en toll-transponder behoorlijk prijzig zijn over het algemeen (bij andere verhuurders zit er een maximum aan de prijs van ca 4-5 dagen maar bij Dollar altijd 'per dag' en als je dan 3 weken boekt....)
En als je zorgt dat je je reservering kostenloos kunt annuleren (liefst postpaid) dan kun je altijd nog switchen als je wat beters tegen komt.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Ruud2004 »

Wij hebben eerder drie keer via Rental Cars.com bij Dollar op LAX gehuurd. (Walk-In) Prima auto, schoon, weinig kilometers en genoeg keuzemogelijkheden. Als je ook nog lid wordt van Dollar Express sta je snel bij de auto's. Ik kon nooit het contract aan mijn Dollar Express-account koppelen, maar daar maken ze zich niet druk om.

Het vervelende gedoe (spel) aan de balie heb je overal, dus ook bij Dollar. Weet wat er in je contract staat, lees wat je uiteindelijk moet ondertekenen en dan komt het goed. Zoals Sanook al aangeeft, "If the Price is right", gewoon doen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
reddevil
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 feb 2015, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door reddevil »

Inderdaad een goed idee om het gewoon vast te leggen. Het is via Autoeurope, dus annuleren is geen enkel probleem - wel vooruitbetalen volgens mij.

Een fullsize auto (FCAR) voor 540 Euro, bij een huurperiode van 24 dagen. En dit bedrag is incl. extended coverage en gratis extra bestuurder (wat volgens mij altijd het geval is in Californië). Het lijkt me in ieder geval een zeer goede prijs! Thrifty heeft exact dezelfde prijs momenteel trouwens. Reviews zijn voor beide bedrijven even slecht :clap: .

Aangezien het over mei 2018 gaat heb heb ik ondertussen nog tijd genoeg om een beetje in de gaten te houden wat Alamo doet voor die periode. Kan ik altijd nog wisselen.

Hoe werkt dat Dollar Express trouwens? Zijn daar kosten aan verbonden?
StijnTehMan
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 apr 2017, 17:30

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door StijnTehMan »

Ik heb via drive-usa een FCAR auto geboekt bij dollar. Nu staan er verschillende dingen in de voucher..

Bovenin staat: FCAR basis rental with insurances, CDW, THP.

Onderin staat weer bij includes: SLI en LDW.

Welke worden er nou bedoeld?
Ivo1976
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jan 2017, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Ivo1976 »

Ik heb even gekeken voor voor een auto voor onze reis in april/mei.

15 dagen een Standard SUV klasse (Santa Fé) van 21 april tot 7 mei. Met 2e bestuurder erbij. Ophalen en brengen in Las Vegas.

- Hertz.nl met ANWB korting: 784 euro.
- USA Reisen : 898 euro.
- Alamo UK: 515 euro.

Rate Details
Base Rate 474.70 GBP1
Collision Damage Waiver Full (included)
Extended Protection (included)
Consolidated Facility Chg 4.00/day (included)
Conc Rec 10 Pct (included)
Clark County Tax 2 Pct (included)
Gov Fee 10 Pct (included)
Vehicle License Cost 2.00/day (included)
Sales Tax (included)
Additional Driver (included)
Total Price 474.70 GBP

Wat een verschil zeg. Kan ik die Alamo UK gewoon boeken, zit daar alles in wat ik nodig heb qua aanvullende verzekeringen?
Kan je dit als Nederlander zonder dat je "Alamo partner" bent gewoon boeken?
reddevil
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 feb 2015, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door reddevil »

Net alvast een fullsize vastgelegd via Autoeurope bij Dollar. Uiteindelijk dus een FDAR (fullsize), 24 dagen (periode mei 2018) ophalen op LAX voor 536 (of 518, lees hieronder) euro. In de bevestigingsmail van Autoeurope staat overigens een link naar de 'check in with Dollar' site en wordt de dollar reference ID ook duidelijk vermeld.

Wel weer iets interessants ontdekt.
Tijdens het boeken heb ik een opt-in gedaan voor de nieuwsbrief. Na het boeken ontvang ik daardoor gelijk een 'welkom bij...' nieuwsbrief. Hierin staat: 'klik op deze link om gebruik te maken van de laatste aanbieding'. Toch maar eens een cross check gedaan en de auto bleek 18 euro goedkoper via de link. Niet echt een spannend verschil, maar toch goed om te weten. Ik heb er dan maar even een mail achteraan gegooid om het in orde te laten brengen.
eric44051
Amerikakenner
Berichten: 517
Lid geworden op: 15 mei 2009, 14:28

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door eric44051 »

Begin van de avond een auto geboekt bij autoeurope.de
Er kwam maar geen voucher terwijl het bedrag wel on hold staat op mijn creditcard.
Geprobeerd om via website de voucher op te vragen.Lukt niet geeft aan dat gegevens niet overeen komen.
Bij het boeken viel me ook op dat er alleen stond u krijgt een mail met voucher.Terwijl normaal er een confirmationnumbers komt te staan die ook netjes noteer.
Via mail contact gekregen en het enige regeltje was u email komt niet in onze reserveringen voor.
Niet echt klant vriendelijk vindt ik.
Hopelijk heb ik het mailadres niet verkeerd ingevoerd.Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk omdat ik dit nog nooit eerder heb gedaan.
Morgen maar bellen en hopelijk komt die voucher snel.
Anders wordt het vervelend om geld terug te gaan claimen via Visa en opnieuw te moeten boeken binnen een paar weken
Anonymous123

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Anonymous123 »

Wat is je vraag?
Ik zou je verhaal even overdreven vriendelijk op hun Facebook site zetten, meestal heb je binnen een dag wel een oplossing!
StijnTehMan
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 apr 2017, 17:30

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door StijnTehMan »

StijnTehMan schreef:Ik heb via drive-usa een FCAR auto geboekt bij dollar. Nu staan er verschillende dingen in de voucher..

Bovenin staat: FCAR basis rental with insurances, CDW, THP.

Onderin staat weer bij includes: SLI en LDW.

Welke worden er nou bedoeld?
Iemand hier een antwoord op? :D
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer