Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door M Kactus » 11 jul 2017, 10:28

roelb schreef:Nogmaals, je kunt echt gewoon met de Brits rate boeken, zonde om die 10% te laten liggen. Als je je er beter bij voelt: je kunt ook gewoon beide reserveren (niet prepaid), dan heb je de andere reservering "achter de hand". In dit geval nergens voor nodig, maar goed.

Waar je deze aanbieding vind? Heel simpel, in de Brits reisgidsen:
Ik vind dat de taak van het forum is om iedereen alle informatie te geven. Maar je hoeft er niet op te blijven hameren dat het écht geen probleem is, want je kunt het niet met 100% zekerheid zeggen.
Ik win of verlies er niks mee als iemand al dan niet boekt via het tarief. Maar als iemand niet overtuigd is, is het gevaarlijk om het toch blijven aan te geven. In de zeer kleine kans dat er iets niet helemaal goed zou gaan, sta jij dan ergens voor garant?

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit » 11 jul 2017, 11:09

Zucht.. elke keer weer deze wellus-nietus..

'Bijsluiter: Resultaten uit het verleden geven aan dat het risico op dit product zeer laag is.'
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

Micdrive
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Micdrive » 11 jul 2017, 11:21

Ik heb net de skip-the-line info ingevuld via alamo.com

Het viel me alleen op dat er bij phonenumber een verkeerd nummer staat. Als ik op "modify" klik kan ik mijn contactnumber veranderen, maar hiermee pas ik "phonenumber" niet aan. Als ik een extra driver toevoeg (+rijbewijs gegevens) slaat hij ook de geldigheidsduur van rijbewijs niet op. Ik heb goed gekeken of maand en datum kloppen, want in het eerste veld is het DD/MM/YYYY en in het 2e veld MM/DD/YYYY.

Een beetje vreemd allemaal, maar kan wel gewoon het skip the counter ticket printen :thumbup: .

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 11 jul 2017, 11:22

Een mooi citaat uit een artikel uit BBC Business news in 2014:
The Commission said that price discrimination based on residence broke the rules of the EU's single market.
The UK's car rental trade body said work was being done to get it right.
en verderop in het artikel:
The Commission said that some companies were keeping to the non-discrimination principle, but it was not fully applied throughout the sector.
"The single market should be a daily reality, not only for major international companies, but also for consumers of Europe," said Michel Barnier, vice-president of the European Commission.
It also urged drivers to shop around for the best deals and called on EU member states to ensure consumers' rights were protected.
Als Barnier in 2014 zegt "the commission urges drivers to shop around for the best deals" dan lijkt me dat een mooie bevestiging. Van wie wil je nog meer een bevestiging? De paus? Onze koning?

Overigens is het ook geen enkel probleem om bij Alamo UK je auto te reserveren, ook niet als je daar een Nederlands adres invult en bij de online check-in een Nederlands rijbewijs opgeeft. Als ze het echt actief zouden willen tegenhouden dan zouden ze daar al kunnen zeggen: hey, dit mag niet. Maarja, als ze dat doen dan hebben ze binnen een paar dagen de UK toezichthouder aan hun broek. Want dat /mag/ gewoon niet, en Alamo UK c.q. Enterprise UK is nog steeds gevestigd binnen de EU. Nog bijna 2 jaar. En in die tijd moeten ze zich gewoon aan de regels houden.

M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus » 11 jul 2017, 11:28

Njit schreef:Zucht.. elke keer weer deze wellus-nietus..

'Bijsluiter: Resultaten uit het verleden geven aan dat het risico op dit product zeer laag is.'
Het is geen welles-nietes, als het ene wordt aangegeven, mag het andere ook worden aangegeven.
Zeker als er herhaaldelijk op gehamerd wordt, nadat de vraagsteller z'n twijfels heeft geuit. Meer doe ik niet, ik geef het aan.

@Roelb, ik heb helemaal niet de intentie de discussie opnieuw te voeren. Ik mag het wel aangeven.
Jouw artikel heeft het over rondshoppen voor de beste deals waarvoor je eligible bent. Mijn terughoudendheid komt voort uit de voorwaarden die stellen dat ik *niet* eligible ben voor die deal.

(ik heb wel een probleem met die zucht, zo lijkt het alsof de mensen die niet overtuigd zijn van de legaliteit zeurders zijn, terwijl de mensen die er wel van overtuigd zijn, het in elk topic blijven verkondigen, en daarbij liefst aangevend dat ze niet moeten luisteren naar de zeurders)

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 11 jul 2017, 11:44

Nee, het artikel gaat over prijsdiscriminatie binnen de EU, en het feit dat dat /niet/ mag. Het is gewoon verboden, punt. We hebben een enkele markt. En je boekt hier bij Alamo UK. Die /MOET/ exact dezelfde diensten en prijzen leveren aan elke inwoner van de EU, ongeacht waar deze vandaan komt of welke lidstaat toevallig het rijbewijs dat hij of zij op dit moment in bezit heeft heeft uitgegeven. Als zij dat niet zouden doen dan kun je naar de toezichthouder toe stappen. Er had op die website moeten staan "EU license" in plaats van "UK license", maarja, ik denk dat ze dan 90% van de Britse klanten aan de telefoon krijgen die denken dat hun rijbewijs geen EU license is. En het is ook wel een beetje de Britse mentaliteit om alles te negeren aan de andere kant van het water.

Maar nogmaals, dat betekent niet dat ze zich niet aan de wet houden. Je mag de auto dan ook gewoon huren op de Brits rate. Niet alleen van mij, maar ook van europese wetgeving, en ook van Alamo UK. Je moet namelijk je adres opgeven. En daarbij mag je gewoon invullen dat je uit Nederland komt. Bij de check-in moet je je rijbewijsgegevens invoeren. Daar kun je gewoon een in Nederlands uitgegeven rijbewijs invoeren. En als je een vriendelijk mailtje stuurt aan de uitgever van de Brits guide en vraagt of je ook als Nederlandse lezer van de Brits guide gebruik mag maken van de korting krijg je (althans, twee jaar geleden) gewoon een mailtje terug met een 100% positief antwoord.

En als dat ergens een keer niet het geval is: neem direct contact op met de Britse toezichthouder: complaint@bvrla.co.uk

Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel » 11 jul 2017, 12:20

Ik twijfel nog een beetje of ik een full-size of standaard SUV wil.
Prijs is de beslissende factor.

Als ik op Alamo Brits kijk betaal ik voor een
Standard SUV
Hyundai Santa FE or similar
886.71 GBP

en een
Fullsize SUV Chevy Tahoe or similar
2,493.07 GBP

Kan iemand verklaren waar dit absurde verschil vandaan komt? Op geen enkele andere site is het verschil zo groot.

Ophalen en terug LAX
28 april t/m 26 mei

Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Hinko » 11 jul 2017, 12:50

Mijn verzoek aan jullie, val niet weer in herhaling over wel of niet een Brits rijbewijs.

Hierbij nogmaals het topic waar elk standpunt wel naar voren komt.
viewtopic.php?f=30&t=67107
Lees dit goed en maak een oordeel over wel of niet boeken via de "Brits"manier.
Verzamelsite met onze reisverslagen: Our trips
Mijn foto's op Flickr

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 11 jul 2017, 12:57

Sentinel schreef: Kan iemand verklaren waar dit absurde verschil vandaan komt? Op geen enkele andere site is het verschil zo groot.
Tja, marktwerking? Overigens is dit verschil er niet pas dit jaar, het is er al zolang ik me het kan herinneren. Misschien wil Alamo zo sturen op het type auto dat men via die route het meest verhuurt. Maar feit is dat je een full-size beter elders kunt huren inderdaad. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit een FFAR gehuurd. Altijd SFAR of bij Hertz L4. En tot nu toe is het me elke keer weer gelukt om een 7-seater mee te nemen in die klasse. Een echte FFAR (Expedition, Yukon oid) wil ik ook eigenlijk niet ivm het brandstofverbruik.

Bij Hertz zie je trouwens ook iets bijzonders met full-size SUV's. Voor alle kleinere klassen, tot en met FRAR, zijn er geen one-way fees tussen LAX/SFO/LAS, maar voor full-size SUV's (FFAR) zijn die er dan weer wel. En fors ook, vele honderden dollars.

Raymon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Raymon » 11 jul 2017, 13:05

Zonet Alamo Online Check-In en Skip-the-Counter geregeld, helemaal top!
Vraagje: krijg je bij het uitrijden wel nog een papieren rental agreement mee, of moet ik daar zelf voor zorgen?
Dit omdat ik vorig jaar bijv. ben aangehouden door de politie en toen de rental agreement moest laten zien. Als we die niet op papier krijgen moet ik die anders zelf printen of op de tablet zetten ofzo :)

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 11 jul 2017, 13:07

Het door jezelf uitgeprinte en meegenomen skip-the-counter formulier /is/ je rental agreement. Dat krijg je ook terug bij het uitrijden en moet je gedurende de huur bij de auto houden. Als je wordt aangehouden is dat ook voldoende (spreek uit ervaring :-)).

Linda85
Amerikafan

Bericht door Linda85 » 11 jul 2017, 13:31

Volgens mij heb ik een groter probleem... er staat in de Alamo voorwaarden dan ik minstens een jaar in bezit moet zijn van een rijbewijs.. en dat ben ik niet. :sadcry:
Afbeelding

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 11 jul 2017, 13:40

Waar heb je dat vandaan? Dit is vooral iets wat je in Europa altijd tegenkomt, maar niet in de US.

Uit de voorwaarden van Alamo, de enige conditie rondom het rijbewijs:

"Renter and any AAD(s) hold a valid class license for that purpose and comply with all federal, state or municipal laws, ordinances or regulations."

Dus zolang je een geldig rijbewijs hebt (en ouder bent dan 25) is alles in orde. No worries..

Linda85
Amerikafan

Bericht door Linda85 » 11 jul 2017, 13:44

Dat stond in een link naar de voorwaarden van Alamo.co.uk door 1 van de forumleden gepost, maar mogelijk was dat dan niet specifiek voor de US. Nou pak van mijn hart, ik ga gewoon niks meer lezen hier nu.. Zit mezelf wat aan te doen. :oops:
Afbeelding

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 11 jul 2017, 13:45

Hier staan een FAQ van Alamo in de USA:

https://alamo.custhelp.com/app/answers/ ... nse-policy

Je mag alleen geen voorwaardelijk rijbewijs (learners permit) hebben. Maar die kennen we in Nederland niet, althans, niet als je boven de 18 bent..

joostvdheijden
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door joostvdheijden » 11 jul 2017, 13:59

Nadat ik op de website van sixt ben geweest, kreeg ik deze aanbieding via FB aangeboden. Mijn vraag is, de prijs van 815,91, heb ik hiermee genoeg afgedekt/verzekerd? Of moet ik nog vinkjes aanzetten, zodat het weer duurder wordt?
Bijlagen
IMG_2337.PNG
IMG_2336.PNG

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 52

Bericht door harryh » 11 jul 2017, 14:03

Zie openingstopic; ja je hebt alle noodzakelijke verzekeringen :)

joostvdheijden
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door joostvdheijden » 11 jul 2017, 14:36

harryh schreef:Zie openingstopic; ja je hebt alle noodzakelijke verzekeringen :)
Thanks Harry, maar door de vinkjes ga je wel twijfel, vandaar mijn vraag.

En die opties zijn dan ook níet nodig?

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 11 jul 2017, 14:47

- "Extended roadside protection": Iemand komt je band voor je wisselen als die lek is of bijvoorbeeld gratis je auto openmaken als je een sleutel er in hebt laten liggen en toch de deur op slot hebt gekregen. Of als je diesel in een benzineauto hebt gegooid. Heb je die "verzekering" niet en schakel je voor dat soort zaken toch de verhuurder in, dan krijg je ook de rekening. Maar normaliter heb je dat dus nergens voor nodig. Of je moet echt twee linkerhanden hebben.

- Personen ongevallendekking: keert geld uit bij blijvende invaliditeit of dood na een ongeval. Maar ik neem aan dat je een reisverzekering hebt, en in dat geval is dit dus dubbelop.

M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus » 11 jul 2017, 15:24

Bij Sixt wel altijd goed kijken in welke staten je mag rijden. Meestal is dat alleen in de staat waarin je huurt, en de aangrenzende staten. En verder dus niet.

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer