Auto huren onder 25. Pas 1 maand mijn rijbewijs. Is dat een probleem?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Auto huren onder 25. Pas 1 maand mijn rijbewijs. Is dat een probleem?

Bericht door Ing »

Je mag in de VS pas vanaf je 21e in een huurauto rijden, maar dan komt daar wel een flinke underage fee bij (tot 25 jaar).
Op zijn 18e kan hij zeker niet nog rijden, dus dat kan hij uit zijn hoofd zetten. Niet dat jullie dan streng zijn, dat zijn gewoon de regels ;-)
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Auto huren onder 25. Pas 1 maand mijn rijbewijs. Is dat een probleem?

Bericht door Inges »

Mooi! That settles that! ;-)

Ik heb ondertussen even gezocht. Bij Hertz, waar wij altijd huren, is het 20. Maar het is wel 30 dollar per dag extra. Op een reis van 5 weken zijn dat centen die ik me heel graag bespaar ;-) We gaan ook bij vrienden op bezoek. Zij hebben een truck en daar mag hij van mijn vriendin wel in rijden. Maar dat vertel ik hem nog niet ;-)

Overigens zijn wij wel streng hoor ;-) Maar wel altijd rechtvaardig maar of mijn 17 jarige zoon daar ook zo over denkt durf ik niet te garanderen ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Auto huren onder 25. Pas 1 maand mijn rijbewijs. Is dat een probleem?

Bericht door PSVwally »

Zij hebben een truck en daar mag hij van mijn vriendin wel in rijden.
Hou er rekening mee dat je in amerika zelf op een auto bijgeschreven moet worden voor verzekeringen en dat je bij autohuur als europese met de auto verzekerd bent. Je zoon is dus niet op hun truck verzekerd...
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9258
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Auto huren onder 25. Pas 1 maand mijn rijbewijs. Is dat een probleem?

Bericht door markro »

Ik heb ondertussen even gezocht. Bij Hertz, waar wij altijd huren, is het 20. Maar het is wel 30 dollar per dag extra. Op een reis van 5 weken zijn dat centen die ik me heel graag bespaar ;-) We gaan ook bij vrienden op bezoek. Zij hebben een truck en daar mag hij van mijn vriendin wel in rijden. Maar dat vertel ik hem nog niet
Bij die 30 dollar per dag aan meerkosten, komen doorgaans nog allerlei belastingen, dus vermoedelijk wordt het bedrag nog hoger.

Laat jouw vrienden zwart-op-wit bij hun verzekeringsmaatschappij navragen, of een buitenlander zomaar met hun truck mag rijden en dan ook volledig verzekerd is. In Amerika is het zo dat de auto geen verzekering heeft, maar de eigenaar/bestuurder.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Auto huren onder 25. Pas 1 maand mijn rijbewijs. Is dat een probleem?

Bericht door Inges »

Bedankt! Dat zal ik eens informeren bij haar. Zoals ik al schreef, ik ben best avontuurlijk maar we nemen geen onnodige risico's. Maar ik snap ook we dat hij het speciaal vind om te kunnen rijden in de USA.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Auto huren onder 25. Pas 1 maand mijn rijbewijs. Is dat een probleem?

Bericht door Ing »

markro schreef: Laat jouw vrienden zwart-op-wit bij hun verzekeringsmaatschappij navragen, of een buitenlander zomaar met hun truck mag rijden en dan ook volledig verzekerd is. In Amerika is het zo dat de auto geen verzekering heeft, maar de eigenaar/bestuurder.
Dit kan ik beamen. Mijn ouders en ik mogen niet in de auto van onze Amerikaanse vrienden rijden om deze reden. Dus ga er maar vanuit dat dit niet kan. Anders is het mooi meegenomen. Ook al mag het wel van die Amerikaanse vrienden, de verzekering is leidend. Als er iets gebeurt wil je niet voor tonnen de mist in gaan.

Tsja, dan moet hij gewoon nog eventjes wachten tot hij oud genoeg is om te mogen rijden zonder teveel extra kosten of risico's ;-).
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Auto huren onder 25. Pas 1 maand mijn rijbewijs. Is dat een probleem?

Bericht door Hans B »

Inges schreef:Ik lees hierboven dat iemand zijn dochter de helft van de km in de kamper heeft laten rijden. Volgens mij mag dat toch niet? Ik ben best avontuurlijk maar ik neem geen onnodige risico's. Wat mij betreft rijdt hij niet maar ben ik dan veel te strikt?
Dat was ik.
Wij hebben zelf een camper, dus geen huurgeval.
Dochter bij laten schrijven op de verzekeringpolis en gaan :thumbup: ondanks dat ze net 18 was en nog maar 7 dagen haar rijbewijs had. Het was voor haar een geweldige ervaring.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
AdrianZ
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2017, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Auto huren onder 25. Pas 1 maand mijn rijbewijs. Is dat een probleem?

Bericht door AdrianZ »

Ik geloof inderdaad dat er dan een extra verzekering moet worden afgesloten, maar ben er niet 100% zeker van.
Laat je hem niet rijden vanwege de (kosten van) de verzekering of omdat het je gevaarlijk lijkt?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Auto huren onder 25. Pas 1 maand mijn rijbewijs. Is dat een probleem?

Bericht door Martin & Marianne »

AdrianZ schreef:Laat je hem niet rijden vanwege de (kosten van) de verzekering of omdat het je gevaarlijk lijkt?
Hij is dan 18, dus het mag gewoon niet.
Wij laten onze dochter (24) dit jaar wel rijden. Kost erg veel extra, maar het is ook wel lekker dat we het rijden kunnen afwisselen. En zij vindt het ook erg leuk. Dus de auto op haar naam gezet want dat was geodkoper dan op mijn naam en een under age bestuurder erbij (bij usareisen).

Ga jij alleen? Het zou veel kosten schelen als je een reisgenoot had, zeker als die 25 of ouder zou zijn. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Auto huren onder 25. Pas 1 maand mijn rijbewijs. Is dat een probleem?

Bericht door Inges »

AdrianZ schreef:Ik geloof inderdaad dat er dan een extra verzekering moet worden afgesloten, maar ben er niet 100% zeker van.
Laat je hem niet rijden vanwege de (kosten van) de verzekering of omdat het je gevaarlijk lijkt?
Nee hoor. Ik zou hem best willen laten rijden. Als het zou mogen. Maar ik hou me gewoon aan de wet. Ik voel er nog minder voor om problemen van dien aard te krijgen in de USA.
Martin & Marianne schreef: Ga jij alleen? Het zou veel kosten schelen als je een reisgenoot had, zeker als die 25 of ouder zou zijn. :wink:

Marianne


Hahahahaha nee we reizen met zijn vieren. Mijn man is gelukkig iets ouder dan 25 :-) Wij rijden allebei dus wij wisselen al af. Er is dus beslist geen noodzaak om onze zoon te gaan laten rijden. Hij wil alleen zelf graag.

Toch best wel krom. In de US mag je vanaf je 16e autorijden en je leert het van je ouders. Dan een rondje voor een examen en hoppa instappen en wegrijden. Hier moet je eerst minimaal 30 lessen hebben bij een instructeur, een pittig examen afleggen (incl theorie) en daarna (in het geval van mijn zoon) mag je tot je 18e alleen rijden met een coach voordat je zelfstandig kunt gaan rijden. Maar in de USA mag mijn zoon niet in de auto stappen. Ik begrijp heel goed dat die under age fee waarschijnlijk ook niet in het leven is geroepen voor ons en dat het een verzekerings kwestie is in het geval van rijden in de auto van onze vrienden. Maar ik kan mij wel voorstellen dat het voor mijn zoon wat oneerlijk voelt (dat zegt ie ook). Maar goed. Ik kan er niets aan veranderen. Het is zoals het is. Hij komt er vast nog wel een keer als hij ouder is dan 24 ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1679
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Auto huren onder 25. Pas 1 maand mijn rijbewijs. Is dat een probleem?

Bericht door SemJes »

markro schreef:In Amerika is het zo dat de auto geen verzekering heeft, maar de eigenaar/bestuurder.
Dit klopt niet helemaal. Deze misconceptie is misschien onstaan omdat een Amerikaanse autoverzekering ook dekking biedt als een Amerikaan een auto huurt. Hier wat meer informatie:
It’s a common misconception that car insurance follows the driver. In reality, car insurance follows the vehicle.
For those friends or family members who don’t live with you but use your car every once in a while – you can typically loan them your vehicle and not worry that they’ll be covered. Permissive use generally applies in these cases. Permissive use means that if you give another driver permission to take your car, they will be covered by your car’s insurance coverage.
http://www.dmv.org/insurance/when-anoth ... ur-car.php
Zolang je toestemming krijgt om de auto te lenen is de auto verzekerd via de verzekering van degene die je de auto leent. Een paar verzekeringsmaatschappijen (een flinke minderheid) hebben hier echter uitzonderingen op dus daarom is het inderdaad wel heel belangrijk om de "permissive use policy" na te vragen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Auto huren onder 25. Pas 1 maand mijn rijbewijs. Is dat een probleem?

Bericht door Martin & Marianne »

Inges, die vraag was niet voor jou bedoeld, want ik weet dat jullie met meerdere mensen zijn, maar voor TS. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Auto huren onder 25. Pas 1 maand mijn rijbewijs. Is dat een probleem?

Bericht door hemmie »

Wij hebben een paar jaar geleden ook bij onze verzekering nagevraagd, schoonzus mocht gewoon in onze auto rijden. Maar kan me voorstellen dat er leeftijdsrestricties zijn, en dat een 18-jarige niet zomaar gedekt is. Moeten wij ook eens gaan navragen, aangezien schoonzus eind van het jaar weer komt, met zoon van nu 19 en met rijbewijs. Die wil vast ook graag rijden als het mag.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Auto huren onder 25. Pas 1 maand mijn rijbewijs. Is dat een probleem?

Bericht door Inges »

Martin & Marianne schreef:Inges, die vraag was niet voor jou bedoeld, want ik weet dat jullie met meerdere mensen zijn, maar voor TS. :wink:

Marianne
Oeps, Sorry TS. Ik zal je topic niet meer kapen. :-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Auto huren onder 25. Pas 1 maand mijn rijbewijs. Is dat een probleem?

Bericht door Ataturk007 »

Het is in feite hetzelfde principe zoals hier:
Als je zonder verzekering rijdt en je hebt een ongeval ..
Je hebt geen verzekering en de politie houdt je tegen voor controle ?

Ik zou zelfs niet aan de gevolgen willen denken.

Ik ben zelf 22 en mijn zus is 27, we gaan ook samen, maar omdat ik zelf ook graag wil rijden gaan wij gewoon rond de 600 euro méér betalen gewoon zodat ik kan rijden.

Klinkt misschien stom of onnodige kosten maar dat is ieder zijn smaak. En ik geef liever een centje meer dan later in de problemen te komen.
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Auto huren onder 25. Pas 1 maand mijn rijbewijs. Is dat een probleem?

Bericht door SanFran »

Wij hebben vorig jaar ook zo'n €500 meer betaald zodat ik ook kon rijden. Dit jaar geven we zo'n €250 uit zodat mijn vriend ook kan rijden. Dat geld vergeet ik wel weer op die paar 1000 euro die de reis toch al kost.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Auto huren onder 25. Pas 1 maand mijn rijbewijs. Is dat een probleem?

Bericht door sanook »

Ataturk007 schreef:Het is in feite hetzelfde principe zoals hier:
Als je zonder verzekering rijdt en je hebt een ongeval ..
Je hebt geen verzekering en de politie houdt je tegen voor controle ?

Ik zou zelfs niet aan de gevolgen willen denken.

Ik ben zelf 22 en mijn zus is 27, we gaan ook samen, maar omdat ik zelf ook graag wil rijden gaan wij gewoon rond de 600 euro méér betalen gewoon zodat ik kan rijden.

Klinkt misschien stom of onnodige kosten maar dat is ieder zijn smaak. En ik geef liever een centje meer dan later in de problemen te komen.
Daar is niks stoms aan :thumbup: , het is pas stom om onverzekerd te gaan rijden omdat je niet de extra euro's wilt betalen en denkt dat er toch niets gebeurt en niemand het merkt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer