Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Icelandair 6-7 mei 2017, vluchtnummers FL688/ FL500. Medereizigers gezocht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Zeeland4
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Icelandair 6-7 mei 2017, vluchtnummers FL688/ FL500. Medereizigers gezocht

Bericht door Zeeland4 »

Wie vloog er op 6 mei jl. ook met Icelandair vanaf Orlando naar Schiphol en heeft door vertraging ook zijn overstap gemist!?
Graag kom ik met jullie in contact!!
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Icelandair 6-7 mei 2017, vluchtnummers FL688/ FL500. Medereizigers gezocht

Bericht door Hinko »

Hoi,

Waarom wil je met hun in contact komen?
Wellicht kun je iets meer informatie geven?
Zeeland4
Amerika-newbie

Bericht door Zeeland4 »

In verband met langdurige vertraging en de afwikkeling daarvan Hinko...
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Misschien goed om te delen?
Ik heb zelf in 2013 24 uur vertraging gehad met Icelandair.
Keurig opgevangen met hotelovernachting en verzorging.

Toen ik thuiskwam heb ik een email gestuurd naar Icelandair met het verzoek om 2 x 600 euro over te maken vanwege de opgelopen vertraging, dit volgens de EC verordening 261/2004

Na wat gegevens te hebben uitgewisseld stond er binnen 1 maand, geloof al na 2 weken, 1200 euro op mijn rekening.

Vandaar mijn vraag. Wat wil jij weten? Waar heb jij behoefte aan? Andere mensen, die niet op die vluchten zaten, kunnen je ook wellicht helpen :)
Wat was de oorzaak van de vertraging?
Bij ons een kapot vliegtuig in Denver en daardoor miste wij onze overstap op KEF.
Zeeland4
Amerika-newbie

Bericht door Zeeland4 »

Beste Hinko,

Bedankt voor je reactie. Dat is netjes opgelost dan!
Bij ons beroepen ze zich op overmacht. Er moest extra bijgetankt worden i.v.m. verwachte mist bij IJsland (dus i.v.m. de veiligheid zodat er eventueel uitgeweken kon worden).

Het geval is echter dat het vliegtuig gewoon veel te laat aan de gate stond (de bemanning moest ook wachten), wat al met al de vertraging heeft veroorzaakt. Er is idd bijgetankt, maar dit heeft zeer kort geduurd (dit hebben wij kunnen gezien).

Wordt vervolg....als je nog tips hebt hoor ik het graag.
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

De vertraging kan in dit geval niet het gevolg zijn van een vertraging van een eerdere vlucht. Het vliegtuig dat vlucht FI688 uitvoert, arriveert namelijk altijd een dag eerder (dus in dit geval op 5 mei) als vlucht FI689 in Orlando. Het vliegtuig zal vermoedelijk 's nachts op een andere plek hebben gestaan, daar zijn getankt en vervolgens (te laat, door het tanken of om een andere reden) naar de gate zijn gesleept.
Zeeland4
Amerika-newbie

Bericht door Zeeland4 »

Dat klopt helemaal Heidem! Het vliegtuig was inderdaad gewoon op het vliegveld. Wij hebben gezien dat er tot 2x toe bij de gate is getankt (1x kort extra bijgetankt). Er is ook bagage uitgehaald i.v.m. het extra gewicht door de kerosine. Dit laatste vind ik ook bijzonder, want daar hoor je als luchtmaatschappij rekening mee te houden...
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Je overstap was bij een andere mij geboekt, begrijp ik? Hoeveel tijd had je daarvoor gepland?
Heb je evengoed een geslaagde vakantie gehad?

>> ah, ik zie het al, het gaat om een terugreis van de VS via IJsland naar Amsterdam ... Hoe is het verder afgehandeld, dan?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Zeeland4 schreef: Er is ook bagage uitgehaald i.v.m. het extra gewicht door de kerosine. Dit laatste vind ik ook bijzonder, want daar hoor je als luchtmaatschappij rekening mee te houden...
De laatste opmerking van je geeft dus aan dat ze veel meer brandstof dan normaal hebben getankt. Blijkbaar was er door de extra brandstof het vliegtuig boven zijn maximale start gewicht gekomen en dan moet er toch bagage of brandstof uit wat niet kon. En voor even bij tanken kan ook een tijdje nodig zijn er moet wel een tankwagen beschikbaar zijn.
Mijn ervaring met Icelandair is dat ze bij een terechte claim heel snel uitbetalen had het verleden jaar binnen 8 dagen naar de claim al op me rekening staan. Ik wil niet zeggen dat je claim niet terecht is maar Iceland air denkt er blijkbaar wel zo over.
Zeeland4
Amerika-newbie

Bericht door Zeeland4 »

Andre208: dat klopt inderdaad, maar als het vliegtuig gewoon op tijd op z'n plaats had gestaan, dan hadden we onze overstap gewoon gehaald (ondanks het bijtanken). Het bijtanken hebben wij zelf zien gebeuren, want toen zaten wij al in het vliegtuig. Dit duurde max. 10 minuten.
Afijn, we gaan er mee verder en zien wel waar het schip strandt.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik ben nog steeds nieuwsgierig naar meer details .... hoeveel te laat kwamen jullie aan op IJsland? en hoe laat kon je weer doorvliegen naar AMS?
De overstap was niet heel ruim gepland ... je moet toch sowieso in je achterhoofd hebben gehad dat er een kans bestond dat jullie die niet gingen halen? Of houd je daar nooit rekening mee?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Icelandair bied zelf de overtappen aan. Je hebt indien je met Icelandair vliegt ook geen keuze. Heen zijn de overstappen vaak 1.30h of langer, terug vaak onder 1h.
Icelandair bied het schema zo aan en dus moet je er vanuit gaan dat het ook zo gaat. 9 op de 10 keer gaat het ook goed.
Tja gaat het dan niet goed en je hebt vertraging dan kun je claimen, tenzij het overmacht is, door bijv het weer of een wilde staking.
Zeeland4
Amerika-newbie

Bericht door Zeeland4 »

Hinko: precies dat! Wij hadden volgens mij 1,5 uur overstaptijd op de terugweg.

Meyem: zie reactie Hinko. Icelandair beidt zelf die reis zo aan, dus mag je verwachten dat je je overstap haalt.
Wij moesten uiteindelijk via Copenhagen vliegen met SAS. Een hoop extra rompslomp (koffers ophalen, weer inchecken etc, met 2 kleine kids....).
Al met al waren wij zo'n 4,5 uur later op Schiphol.

Ik laat nog wel eens weten wat uiteindelijk de uitslag is van onze claim.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer