Pagina 1 van 1

Storing BA

Geplaatst: 27 mei 2017, 14:55
door Peter17
De Britse vliegmaatschappij British
Airways heeft alle middagvluchten vanaf
de luchthavens Heathrow en Gatwick (bij
Londen) geschrapt.De maatschappij kampt
met een wereldwijde computerstoring.

BA vraagt reizigers niet naar Heathrow
of Gatwick te komen,vanwege de extreme
drukte.Duizenden Britten zijn op pad
vanwege het lange hemelvaartsweekend.

Ook de vluchten naar Groot-Brittannië
zijn vertraagd.Over de hele wereld
krijgen passagiers te maken met lange
wachttijden.BA zegt dat de storing de
passagiers- en bagagegegevens treft.Er
wordt met man en macht gewerkt aan een
oplossing,aldus de maatschappij.

bron teletekst

Re: Storing BA

Geplaatst: 27 mei 2017, 15:37
door dejong89
Wat ontzettend naar. Ik hoop dat alles snel wordt opgelost.

Re: Storing BA

Geplaatst: 28 mei 2017, 00:56
door Jolanda68
Wij zitten nu in Boston en vliegen met BA naar Heathrow en dan naar Brussel. Tot nu toe zou onze vlucht anderhalf uur vertraging hebben, dan halen we de overstap ook niet. Maar dat zou sowieso wel een probleem zijn geweest denk ik. Mocht het meer dan 3 uur zijn, dan hebben we waarschijnlijk recht op een vergoeding. Als ze zich niet beroepen op een terroristische aanval of dergelijke. Hopelijk gaat het toch nog redelijk vlotjes :wink: .

Re: Storing BA

Geplaatst: 29 mei 2017, 08:18
door asv60
@Jolanda68 Hoe is het verder gegaan?

Re: Storing BA

Geplaatst: 29 mei 2017, 21:40
door Jolanda68
Wij hadden uiteindelijk twee uur en drie kwartier vertraging, volgens mij zaten ze daar achter de schermen hard te regelen dat er zo min mogelijk vluchten drie uur of meer vertraging hadden :wink: .

Re: Storing BA

Geplaatst: 30 mei 2017, 09:19
door asv60
Nou gelukkig toch nog weg gekomen. Kan me voorstellen dat ze proberen geen vergoeding te hoeven betalen.

Re: Storing BA

Geplaatst: 30 mei 2017, 16:10
door karin 49
Mijn dochter vloog vrijdag/ zaterdag met BA van San Fransico naar Amsterdam via Heathrow, ze heeft een paar uur in het vliegtuig op de tarmac moeten wachten voor ze het vliegtuig uit konden de info was minimaal. Daar na heeft ze met veel moeite een hostel voor de nacht en een busticket voor zondagmorgen kunnen regelen, het was daar een gekkenhuis! Ze was 24 uur later thuis dan de bedoeling was...... ze was totaal op!!!

En haar bagage moet nog komen!

Re: Storing BA

Geplaatst: 30 mei 2017, 23:40
door georgesken
Wij hebben ook in de miserie gezeten. Zaterdag om 15u in Heathrow geland. Uiteindelijk MAANDAG om 15u in Brussel aangekomen ipv zaterdag om 21u. De vlucht waar ze ons zondag op hadden overgeboekt is uiteindelijk ook geannuleerd en dus pas mandag kunnen vertrekken. Massa's extra kosten gehad (ik schat 800-900£) aan 2 hotels, vervoer, eten en kledij (we hadden enkel een rugzak en 1 handbagage in London bij ons). Nu gaat het gevecht om vergoeding beginnen..

We hebben gelukkig ook via onze kredietkaart een reisverzekeringspakket (voor vertraging, annulatie, bagagevertraging/verlies) maar we weten niet goed bij wie we nu ook ons geld moeten proberen terug te krijgen? Via BA of via de kredietkaartverzekeringen of bij alletwee. De maxima die ze beide vergoeden liggen onder het totaal dat we moesten uitgeven.oa doordat er de eerste nacht quasi niks meer vrij was en daarom,hebben we uiteindelijk 300£ alleen al voor de overnachting moeten betalen.

Re: Storing BA

Geplaatst: 31 mei 2017, 11:17
door asv60
Wat een ellende. Lijkt me dat je in 1e instantie bij BA moet aankloppen.
Lukt dat niet of niet helemaal dan reisverzekering inschakelen.

Re: Storing BA

Geplaatst: 08 jun 2017, 12:15
door Tomsky
Duurt het eigenlijk lang vooraleer je, over het algemeen, antwoord krijgt van luchtvaartmaatschappij i.v.m. vergoeding door vertraagde vlucht?
Wij hebben vertraging (met BA) gehad van bijna 15uur in Boston, hadden normaal vlucht op zondag 28 mei om 19u20 en werd uitendelijk verlaat naar maandag 29 mei om 10u00.

Re: Storing BA

Geplaatst: 08 jun 2017, 12:57
door boonens
Nu zegt het waarschijnlijk weinig, want ik kan mij voorstellen dat BA na de storing een vloedgolf aan claims heeft ontvangen, maar ik heb even nagekeken hoe snel een claim bij BA vorig jaar is afgehandeld.

1 dag na insturen van onze claim een e-mail aangaande de bevestiging van ontvangst van onze claim.
24 dagen na insturen een bevestiging van de hoogte van de claim en een verzoek om een rekeningnummer.
34 dagen na insturen stond het geld op de rekening.

Re: Storing BA

Geplaatst: 10 jul 2017, 17:18
door georgesken
Even een update van onze claim bij Ba geven:

Onze 2 dagen vertraging in Londen hadden ons in totaal 1140€ gekost.
Begin juli nog steeds niets van BA gehoord buiten een case nummer gekregen vlak na het indienen van onze claim eind mei. Heb dan maar contact gezocht met BA via twitter en plots ging alles supersnel. Ze hebben onze case opgezocht en 2 dagen later kreeg ik een bericht dat ze 720€ van onze kosten zouden terugbetalen en nog eens 250€ pp omwille van de vertraging volgens de EU wetgeving. Die vergoeding had ik echter niet eens bij hun ingediend maar via EU claim een claim ingediend.
Daarop heb ik hun bedankt voor hun snelle werk, echter met de opmerking dat wij volgens mijn mening recht hebben op 600€ pp volgens de EU wetgeving omdat we van Vegas naar Brussel vlogen en niet binnen Europa enkel vlogen.
Meteen daarop een bericht teruggekregen met hun excuses en de melding dat ze meteen nog 350€ pp zouden bijstorten. Prima service. De claim via EU claim heb ik dan meteen laten vallen.