Vraag over inleverlocatie autohuur New York

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
trekkingfan
Amerikafan

Vraag over inleverlocatie autohuur New York

Bericht door trekkingfan » 23 mei 2017, 18:25

Ik ga eind juli mijn zoon bezoeken die stage loopt in New York en verblijf dan 8 dagen in Manhattan. Daarna willen we een trip maken in het Noordoosten met Newport, Rhode Island als eerste stop. Ik zal het maar eerlijk zeggen, ik ben bang om in NY te rijden en denk dat er in de stad ook minder keuze van auto's is...wat is volgens jullie de beste en gemakkelijkste locatie om een auto te huren ?
Onze vluchten zijn op Newark maar na onze roadtrip verblijven we toch nog 2 dagen in New York zodat mijn zoon nog eens afscheid kan nemen van al zijn vrienden en van zijn bedrijf. Dus we dienen de auto dan ook 1,5 dag vroeger in.

Gast

Re: Vraag over inleverlocatie autohuur New York

Bericht door Gast » 23 mei 2017, 20:35

Auto huren op Newark en dan kun je buitenom de stad naar Rhode Island.

Als je in NYC bent reis je met de metro of taxi of wat dan ook.

jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa » 23 mei 2017, 23:20

Ik denk ook aan Newark, mede vanwege feit dat je meestal sneller van Manhattan op Newark bent dan op JFK.
Vanaf Newark over de George Washington (denk aan de tol) is ook geen fijne weg, vooral druk, maar vanaf JFK over de Van Wijck (de 678) naar de 95 is ook altijd druk en met al die taxi's die daar rijden op het eerste stuk, ook niet heel prettig.
Je zou nog even een prijsvergelijking kunnen doen, geen idee of het huren op Newark of JFK veel van elkaar verschilt.
In hoeverre je op Newark of JFK meer keuzen hebt en/of zelf een auto mag kiezen weet ik ook niet.

monnie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door monnie » 24 mei 2017, 00:45

Ik heb 1,5 jaar geleden gekozen voor huren vanaf Newark. We zijn daar met de trein naartoe gegaan vanaf penn station (toen iets van 16 dollar pp enkele reis). Wij gingen toen richting Toronto, dan lag newark iets meer op de route. Wij hadden een suv gehuurd bij Alamo, maar die locatie was erg klein (misschien zijn de dat allemaal wel), we konden kiezen uit 2 autos.
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC

gastxyz

Bericht door gastxyz » 24 mei 2017, 08:44

De beste en gemakkelijkste locatie om een auto te huren is Newark.

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 24 mei 2017, 10:07

Voor rijden in NYC hoef je echt niet bang te zijn. Vergeleken met de gemiddelde Europese stad is het een oase van rust. Met brede, rechte wegen en alle kruispunten geregeld door verkeerslichten. Je zit ook zo op de East- of West-side highway, en dat is gewoon doorgaande weg.

Parkeren in Manhattan is kostbaar, dat moet je niet willen. Er zijn diverse autohuur locaties, maar die zijn klein en je zult altijd een auto toegewezen krijgen. Maar goed, dat geldt bijvoorbeeld ook op JFK bij Alamo/National. Ook geldt er een toeslag bij de meeste verhuurders voor huur vanuit Manhattan. En je moet eventuele tolls meerekenen, maar dat is maar $1.75 vanuit Manhattan naar New England.

Ik zou even tarieven vergelijken tussen pickup vlakbij je hotel, op Newark en evt LaGuardia danwel JFK, al is die laatste wel uit de richting. Als je alle tijd hebt kun je ook nog de ferry pakken van Orient point (north fork Long Island) naar New London, en dan is JFK als pickup opeens wel interessant.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer