Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pjotr71
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door Pjotr71 »

Wij hebben via rentalcars.com (via de link op de AllesAmerika pagina) een auto geboekt bij Alamo voor deze zomer (Chevrolet Tahoe, $2490 voor 33 dagen, geen slechte prijs denk ik).
Aangezien er bij de link bijstaat dat - als je via dat formulier boekt - het inclusief schade- en diefstalverzekeringen is, heb ik er op het moment van de boeking niet meer bij stilgestaan.
Als ik nu echter de details van de reservering bekijk, dan begin ik toch te twijfelen...
Ik zie daar niks bij staan van CDW en zo. Is dat normaal?
Als ik op hun 'Rental Policy and Rules' link klik in mijn reserveringsbevestiging, dan zie ik hetvolgende:
Collision Damage Waiver

Collision Damage Waiver -CDW- is not insurance. The purchase of CDW is optional and not required in order to rent a vehicle. CDW for this branch ranges between 10.99 USD and 26.99 USD depending on the type of vehicle rented.

You may purchase optional CDW for an additional fee. If you purchase CDW, we agree, subject to the actions listed on the rental agreement that invalidate CDW, to contractually waive your responsibility for all or part of the cost of damage to, loss or theft of, the vehicle. DW does not apply to damage occurring in Mexico.

When deciding whether or not to purchase DW, you may wish to check with your insurance representative or credit card company to determine whether, in the event of damage to, or theft of vehicle, you have coverage or protection for such damage or theft and the amount of your deductible or out-of-pocket risk.
Bovendien staat er ook op de overzichtspagina van mijn reservering bij rentalcars een link om Collision Damage Coverage toe te voegen:
Add Collision Damage Coverage

Get Collision Damage Coverage! For $11.00 per day you can insure your rental car against unforeseen loss or damage. Click Here for more information.
$35 000 in Primary Coverage so you won't need to file a claim with your regular insurance
Includes cost of repairs for collision or damage to a rental car
Coverage can be cancelled with 100% refund up until your requested pick-up time

*For customers with a New York State billing address, the fee will be $9 per day.
Hoe kan ik nu zeker zijn dat deze CDW erbij zit (of niet)? Moet die er überhaupt bij? Want in het vragentopic deel 5 staat letterlijk:
Je hebt geen eigen risico voor de autohuur in de V.S.
Ook over SLI staat er trouwens niks op de reserveringsbevestiging.

Als iemand mij eventjes kan helpen de bomen door het bos weer te laten zien, dan zal ik alvast weer rustig kunnen slapen :lol:
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door Hinko »

Als je het formulier invult kom je vervolgens op rentalcars.com uit.
Staat er rechtsboven wel dat je uit een Europees land komt?
Bij mij staat gewoon Nederland. jij quote je prijs ook in dollar namelijk....
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door harryh »

Als inbegrepen bij je boeking staat er bij Alamo op de bevestigings email CDW en Extended Protection: Included.
Pjotr71
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door Pjotr71 »

@Hinko, bij mij staat er rechts boven enkel een taalaanduiding: "Nederlands", geen landkeuze of zo.
De currency kan je daar ook kiezen.
Is het dat wat je bedoelt?

@harryh, dit is een paste van de bevestigingsmail die ik van rentalcars teruggekregen heb (heb wel wat gegevens vervangen door xxxx :wink: ). Ik heb geen mail van Alamo zelf...


Itinerary Number is 32xxxxxxx

Dear xxxx,

Thank you for booking your trip with Rentalcars.com!

Your itinerary is shown below.

Click below to access your itinerary details, along with other important information for your request number:

Uw boeking beheren

To change or amend your reservation:

Uw boeking beheren

Your Rental Car Reservation

Rental Partner: Alamo Rent a Car
Car Type: Chevrolet Tahoe or similar
Pick-up: xx Jul 2017 xxxx
Pick-Up Location: Los Angeles Airport
Drop-Off: xx Aug 2017 xxxx
Drop-Off Location: San Francisco International Luchthaven
Driver: xxxxxxx

Extras:

Partner Reference: 12xxxxxxxCOUNT

Summary of Charges:

Subtotal of the Rental: USD $1928.34
Taxes and Fees: USD $563.38
Amount Due at Pick-up: USD $2491.72

Important Information

Please review the following rules regarding rental cars:

* Payment for this reservation is due when the car is returned and will be charged by Alamo Rent a Car
.
* The rate may change if you pick-up, or drop-off the car at a different date, time or location than you requested in your reservation.

* Only the driver will be able to pick up this rental car at the counter.

* You will be able to add an additional driver at the counter for an additional charge payable directly to the rental car company. Additional charges also apply for optional items, and for drivers under the age of 25.

* The driver will be required to present a valid driver's licence, and a valid credit card in his/her name.

* Some locations also accept debit cards; however rental partners have different requirements for customers who will only have a debit card at the time of pickup. For more specific information please review partner payment options.

* Please see location specific rental policy and rules information.

* You hereby agree to abide by Rentalcars.coms terms and conditions and privacy policy.

* Click here for additional Frequently Asked Questions. If you require further assistance, please contact us.

* Contact Alamo Rent a Car: 1-888-826-6893

Over ons | Algemene Voorwaarden | Privacybeleid | Help

Over Rentalcars.com
Rentalcars.com is een handelsnaam van TravelJigsaw Limited; een vennootschap dat is geregistreerd in Engeland en Wales (Nummer 05179829) onder het adres New Bridge Street 100, EC4V 6JA te Londen.
Rentalcars.com is een onderdeel van Priceline.com (Nasdaq : PCLN)

Copyright © 2016 Rentalcars.com, geregistreerd handelsmerk van Traveljigsaw Limited. Alle rechten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door Hinko »

Volgens mij denkt rentalcars.com dat je uit de VS oid komt.
Heb je vpn of iets dergelijks.
Als je prijzen in EUR ziet en rechtsboven zie je een Europees land dan heb je alle benodigde verzekeringen.
Nu vraag ik mij het af...
Pjotr71
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door Pjotr71 »

Nee, een vpn gebruik ik niet. 'k Heb dus geen idee waarom Rentalcars zou denken dat ik uit de US kom.
Was het maar waar :D
Waarom zit die verzekering daar trouwens "standaard" in als je uit een Europees land komt?
Volstaat het dan nu niet dat ik hen dat laat weten?

Want een nieuwe reservering maken aan die prijs zal nu niet meer lukken, vrees ik...
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door Christian »

Wat zijn je data van ophalen en wegbrengen en vanaf welk vliegveld? Welk type auto? Full Size suv?
Annemiek94
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 jan 2017, 21:28

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door Annemiek94 »

Wow, ik vind dat nogal prijzig, hoor! Wij hebben voor a.s. zomer via Alamo.co.uk/brits gehuurd, zijn voor een Midsize SUV rond de 800 euro kwijt voor 24 dagen... Wij huren 'm eind juli/begin augustus. Ik zag dat het nu weer ietsje duurder is, maar alsnog niet bijna $2500... Alle verzekeringen die je nodig hebt zitten daarbij inbegrepen.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door sanook »

Pjotr71 schreef:Nee, een vpn gebruik ik niet. 'k Heb dus geen idee waarom Rentalcars zou denken dat ik uit de US kom.
Was het maar waar :D
Waarom zit die verzekering daar trouwens "standaard" in als je uit een Europees land komt?
Volstaat het dan nu niet dat ik hen dat laat weten?

Want een nieuwe reservering maken aan die prijs zal nu niet meer lukken, vrees ik...
Voor Amerikanen geldt dat een autoverzekering op hun naam staat, dus als zij een auto huren geldt hun eigen verzekering. Voor Europeanen geldt dat niet want wij verzekeren onze auto's op de auto. Dus Europeanen moeten de verzekeringen erbij hebben. Daarom is het van belang dat je bij de boeking aangeeft dat je Europeaan bent zodat ze de verzekeringen er default bij doen.
Rare is dat de autohuur voor een Europeaan (incl verzekeringen) niet persé duurder hoeft te zijn dan voor een Amerikaan (excl verzekeringen). Los afsluiten van de benodigde verzekeringen is sowieso wel altijd flink aan de prijs. Dus ik zou nog een keer kijken wat er tevoorschijn komt als je aangeeft dat je europeaan bent. Als je huidige boeking zonder verzekeringen is heb je er niets aan.
Annemiek94 schreef:Wow, ik vind dat nogal prijzig, hoor! Wij hebben voor a.s. zomer via Alamo.co.uk/brits gehuurd, zijn voor een Midsize SUV rond de 800 euro kwijt voor 24 dagen... Wij huren 'm eind juli/begin augustus. Ik zag dat het nu weer ietsje duurder is, maar alsnog niet bijna $2500... Alle verzekeringen die je nodig hebt zitten daarbij inbegrepen.
Midsize SUV is een andere categorie dan een Chevy Tahoe, dat is nl een fullsize SUV. Verder kunnen locatie en data ook erg van invloed zijn op de tarieven.
Annemiek94
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 jan 2017, 21:28

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door Annemiek94 »

Klopt, maar de Fullsize scheelde bij ons maar iets van 350 dollar, en dat was inclusief alle verzekeringen! Was maar een tipje :thumbup:
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door Hinko »

Kun je de boeking ook zien bij Alamo via https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin.html ?
COUNT bij je nummer niet invullen.
Wat zie je daar staan?
Daar moet, als het lukt, dit staan: CDW en Extended Protection: Included.
Pjotr71
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door Pjotr71 »

Dankjewel allemaal voor jullie reacties!

Ik heb met Rentalcars gebeld en die stuurden me door naar Alamo voor meer informatie.
Ze konden de details van mijn boeking niet zien omdat ik rechtstreeks via de site geboekt had. Vind ik een beetje rare redenering, maar goed.
Heb dan maar een mailtje gestuurd naar Alamo en zopas bericht gehad dat de CDW en EP er dus inderdaad NIET inzitten.
Uiteraard stond er ook een voorstel bij om die er alsnog bij te nemen, maar dat kwam op $1200 extra! :shock:

En dankzij de tip van Annemiek94 :thumbup: ben ik dan maar vlug even gaan kijken op alamo.co.uk/brits en heb daar nu net dezelfde SUV geboekt voor $2441, maar deze keer wel mét CDW en EP :D
Dat jij bij het afhalen van de auto een Brits rijbewijs moet voorleggen én een copy van je Brit Guide zullen we maar negeren zeker?
Ik kan me niet voorstellen dat ze daar speciaal naar gaan vragen. Het zal daar sowieso druk genoeg zijn! :wink:
Ter info: we huren van LAX 21/7 tot SFO 23/8.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door PSVwally »

Ik blijf het overigens een flink dure auto vinden
Pjotr71
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door Pjotr71 »

PSVwally, ja, 't is niet goedkoop, maar als je weet dat wij daar toch meer dan een maand mee gaan rondhossen, dan betaal ik liever een beetje meer om echt comfortabel te zitten. We zitten er met 3 kinderen in (14,10,8) en die wil je niet één maand lang op de achterbank van een gewone sedan zetten :shock:
Fellow2012

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door Fellow2012 »

Heb jij al eerder de Tahoe gereden?

Ik heb hem meerdere malen gehuurd - op reward points heeft me dus niets gekost - en ik moet je eerlijk zeggen als ik in totaal met 5 mensen zou rijden, zou ik de Tahoe niet huren. Ik spreek uit ervaring, want de stoelen achterin zijn niet erg comfortabel en de kofferbak ruimte is zo beperkt dat zelfs een gewone sedan als Toyota Camry meer ruimte heeft.

Ik zou een Minivan huren, bijvoorbeeld de Pecifica, KIA Sedona, Toyota Sienna… veel meer ruimte en zuiniger ook nog. Misschien zelfs goedkoper.

We waren in de Tahoe met 5 mensen; mijn vrouw, mezelf, zoontje van 2,5, nichtje op bezoek uit Nederland en jonge schoonzus onderweg naar het strand op 4uur afstand. De Tahoe viel mij dus erg tegen qua ruimte. Ik heb ook meerdere malen het kleinere broertje van de Tahoe de Chevrolet Traverse gehuurd en vond het niet erg veel schelen van de Tahoe.

Als je van Chevrolet houdt, zoals ik vanwege de heerlijke zachte suspension en je wilt ervoor betalen dan zou ik de Suburban nemen
Teebee
Amerikafan
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 okt 2014, 09:49
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: ROFL (Republic Of FLanders)

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door Teebee »

Op usareisen.de is het toch het goedkoopst nu mi. (ik kijk dagelijks op usareisen/drive-usa/rentalcars/alamo.co.uk) en usareisen is steeds duidelijk de goedkoopste. Alamo vind ik zelfs veel duurdere prijzen, tot 25% hoger
AfbeeldingAfbeelding
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door harryh »

adam747 schreef:Ik spreek uit ervaring, want de stoelen achterin zijn niet erg comfortabel en de kofferbak ruimte is zo beperkt dat zelfs een gewone sedan als Toyota Camry meer ruimte heeft.
Zie ik anders ;)
Net weer 2 weken met een Tahoe gereden. Als je met 5 reist heb je in een Tahoe de 3e rij stoelen niet nodig omdat er 3 zitplaatsen op de achterbank zijn. Dan heb je een riante kofferbak. Vier harde koffers en vier handbagage koffers zonder probleem, ruimte over. Ok, Suburban is nog groter, daar gaat nog een grote koelbox bij, dat lukt niet in een Tahoe. Maar da's een nog duurdere klasse.
Tahoe achterbank: https://cars.usnews.com/static/images/A ... arseat.jpg.

Minivans hebben ook 3 plaatsen op de 2e rij maar zijn net wat smaller dan de Tahoe maar de netto bagageruimte is ongeveer hetzelfde als een Tahoe. En zijn goedkoper, dus eens, een prima optie. National heeft die vrijwel altijd in de EA.

Heb ook meerdere keren met de Traverse gereden, die is juist onhandig met vijven omdat die maar 2 stoelen achter heeft en je dan de 3e rij stoelen moet gebruiken. Dan hou je weinig bagageruimte over voor 5. En een Suburban heeft ook maar 2 zitplaatsen op de 2e rij, dus met vijven moet je de 3e rij stoelen gebruiken. Maar daar blijft voldoende bagageruimte over.
Pjotr71
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door Pjotr71 »

Het plan is bij ons om de 3e rij wel te gebruiken, juist om te vermijden dat de drie kinderen allemaal naast elkaar moeten zitten.
Dat gaat natuurlijk wel voor kortere ritten, maar niet voor een hele maand en langere ritten.
Dus 2 op de 2e rij (eentje links en eentje rechts) en één op de laatste rij. En dan blijft er daarnaast nog ruimte voor bagage.
Zo doen we het hier trouwens ook (we rijden met een Volkswagen Touran - die heeft ook niet echt kofferruimte meer als de 3e rij stoelen gebruikt wordt).
We hebben geen hard case koffers mee, enkel soft bags.

@Adam747, nee, ik heb nog niet met een Tahoe gereden. Dit wordt de eerste keer :wink:
Mijn zoon is nu al gewoon aan de 3e rij van onze Touran (die toch ook het kleinere broertje is van de Sharan en waar de 3e rij ook niet echt "full" is). Hij zit daar graag, zonder dat hij last heeft van zijn twee "kleinere" zussen :lol:

Heeft hier iemand toevallig een idee hoe de binnenruimte van de Tahoe zich verhoudt tot die van de VW Touran?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door harryh »

Met gebruik van de 3e rij hou je niet veel bagageruimte over in een Tahoe of een Minivan. Sommige forumleden hebben ervaring met een roof bag, zou je naar kunnen kijken.
Fellow2012

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door Fellow2012 »

harryh schreef:Net weer 2 weken met een Tahoe gereden. Als je met 5 reist heb je in een Tahoe de 3e rij stoelen niet nodig omdat er 3 zitplaatsen op de achterbank zijn.
Zijn de drie passagiers op de achterbank kinderen tot 12j? We zetten namelijk een Car Seat (merk Britax, best groot en onhandig) op een van deze stoelen en laten wat tussen ruimte zodat mijn vrouw zo nu en dan naar de achterbank gaat om polshoogte te nemen. Momenteel met een tweed kind ook in een Car Seat is de minivan onze enige optie en de kleine middle seat is net handig als je eventjes tussen beide kinderen wil zitten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer