Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
hemmie
Amerika-expert

Re: Schade- en diefstalverzekering inbegrepen of niet

Bericht door hemmie » 17 mei 2017, 20:10

Ik neem toch aan dat de 2e rij van een Tahoe behoorlijk breed is. Wij hebben laatste en week rondgereisd met onze Expedition waarbij mijn moeder en ik (beide niet heel fors, maar wel gewoon volwassen natuurlijk) naast een flinke Britax autostoel op de 2e rij zaten, dat was echt geen enkel probleem.
Terug in Texas!

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 52

Bericht door harryh » 17 mei 2017, 20:30

@Pjotr71 maar even opgezocht: Een Tahoe is maar liefst 30cm breder op de 2e rij dan een Touran. Ruimte genoeg!

Pjotr71
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Pjotr71 » 18 mei 2017, 07:11

@harryh, dankjewel!! Dat zou moeten volstaan dan :lol:

Annemiek94
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemiek94 » 18 mei 2017, 10:41

Leuk om te lezen dat het is gelukt! :-) :thumbup:

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 18 mei 2017, 17:28

https://www.discovercarhire.com/nl/book ... fa090/FWMB

€ 2271 incl CDW/LDW voor een Chevy Tahoe in genoemde periode....

vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door vinceG » 18 mei 2017, 21:35

Pjotr71 schreef:
En dankzij de tip van Annemiek94 :thumbup: ben ik dan maar vlug even gaan kijken op alamo.co.uk/brits en heb daar nu net dezelfde SUV geboekt voor $2441, maar deze keer wel mét CDW en EP :D
Dat jij bij het afhalen van de auto een Brits rijbewijs moet voorleggen én een copy van je Brit Guide zullen we maar negeren zeker?
Ik kan me niet voorstellen dat ze daar speciaal naar gaan vragen. Het zal daar sowieso druk genoeg zijn! :wink:
Ter info: we huren van LAX 21/7 tot SFO 23/8.
Jullie hebben het continu over een chevy tahoe, maar je moet natuurlijk nog maar afwachten of je deze ook krijgt. Op LAX is de kans groot dat je een auto naar je smaak vindt, want het gaat daar snel en altijd genoeg keus. Maar hoeft niet perse een tahoe te zijn.
Daarnaast kijk ik net even op alamo/brits en daar zie ik een fullsize voor €2068 voor die data...... Scheelt toch weer.
Of hebben jullie extra's erbij genomen?
2017: USA San Diego - Phoenix
2018: Januari: LV-GC-Tucson-phoenix-LV
Februari: Phoenix - San Diego
Aug: North Carolina
2019: Juni: NY - Florida
Juli: NY - philadelphia
sept: SLC-Yellowstone-rushmore-denver-SLC

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 52

Bericht door harryh » 18 mei 2017, 23:06

Ik zou het er in ieder geval niet voor over hebben, heb net 15d voor $381,- (National midsize) in een Tahoe gereden, dat was uiteraard prima, maar niet voor deze bedragen. Ieder z'n eigen keus ;)

Pjotr71
Amerika-ontdekker

Bericht door Pjotr71 » 19 mei 2017, 07:04

@vinceG, neen, we hebben er geen extra's bijgenomen.
Maar heb zopas ook weer even gecheckt op alamo/brits (na jouw opmerking) en een nieuwe booking gemaakt voor $2293 (dus €2069 op dit moment). De oude booking is ook al gecancelled.
Ik kijk sowieso ook regelmatig alle sites na of er een betere prijs te krijgen is.

En móet het een Tahoe zijn? Nee, niet noodzakelijk. Ik zie wel wat er beschikbaar is op het moment zelf.
Ik zie ook regelmatig een opmerking terugkomen over de (hoge) prijs. Tja, als je met z'n vijven op vakantie gaat (en al helemaal als je meer dan een maand naar de US gaat), heeft dat zijn prijs. En die auto maakt toch wel een héél belangrijk deel uit van de reis, dus daar wil ik echt niet op beknibbelen. :wink:
Wat niet wil zeggen dat ik een forse korting zomaar zou afslaan! :lol:

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 19 mei 2017, 10:53

Dan geef ik je nu een tip om (veel) geld te besparen:

Leg naast je fullsize SUV ook een standard SUV vast bij Alamo. Zorg dat beide auto's post-paid zijn, niet prepaid!

Doe voor beide auto's de online check-in en skip-the-counter.

Geef bij aankomst, als de greeter er om vraagt, de reservering voor de standard SUV af. De dure fullsize houd je in je achterzak. Grote kans dat er ook 7-seaters staan in de SFAR rij. Bijvoorbeeld een Explorer. Als daar wat van je gading bij staat neem je die auto mee en vergeet je de FFAR reservering (of cancel je die nog even als je je daar beter bij voelt).

Vind je niets van je gading (geen 7-seater) dan kun je altijd eens naar de greeter wandelen en vragen of er niets ruimers is. Misschien dat je dan wel een FFAR mag meenemen op de SFAR reservering. Als het uiteindelijk helemaal niet lukt /dan/ pas loop je naar de FFAR rij, zoek je de gewenste auto uit en rij je naar de uitgang. Daar trek je dan de FFAR reservering uit je achterzak en vergeet je de SFAR.

vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door vinceG » 19 mei 2017, 11:21

Dat is een hele goede tip!

Wij hadden 2 jaar geleden ook een midsize gereserveerd en zijn met een 7-zitter uit de midsize rij (!) op LAX weg gereden. Het staat daar zo door elkaar heen en het ververst zo snel dat je zeker voor de prijs van een midsize ook een ruime auto kunt vinden.
2017: USA San Diego - Phoenix
2018: Januari: LV-GC-Tucson-phoenix-LV
Februari: Phoenix - San Diego
Aug: North Carolina
2019: Juni: NY - Florida
Juli: NY - philadelphia
sept: SLC-Yellowstone-rushmore-denver-SLC

Pjotr71
Amerika-ontdekker

Bericht door Pjotr71 » 19 mei 2017, 12:20

@roelb, moet je bij de on-line check-in dan nog geen CC informatie geven of zo? ('k heb nog nooit een on-line check-in gedaan, vandaar)
Anders riskeer je toch dat je minstens 1 dag huur of zo moet betalen?

Indien niet, dan is dit een héél interessante tip die ik zeker ga toepassen! :thumbup:

Edit: Ik zie nu dat ik geen skip-the-counter zal kunnen doen, want onze rental is meer dan 30 dagen :(

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer