'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door headhunterke »

De maatregel is helemaal niet van tafel.
Volgende week zal er worden verder gepraat. Op deze meeting is eigenlijk niets beslists, het was gewoon een "gezellig onderonsje" om wat info uit te wisselen.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Dutchess »

BBC schreef "US and EU officials have decided against a ban on laptops and tablets in cabin baggage on flights from Europe. But after a four-hour meeting in Brussels to discuss the threats to aviation security, officials said other measures were still being considered."

Dat klinkt toch wel alsof de ban van tafel is.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door roelb »

Dutchess schreef:En dat "netjes omboeken" kan vaak nog betekenen vluchten met extra overstappen, stoelen in het midden, e.d., dus verre van ideaal.
Tuurlijk is het niet handig. Zeker niet bij lange trips. Maar het angstbeeld dat het allemaal steeds langer duurt klopt gewoon niet. Er is in de afgelopen 10, 20, zelfs 25 jaar feitelijk niets veranderd. Ja, oke, Schiphol heeft er een zootje van gemaakt met de centrale security, maar vooral door security niet als core business te zien en daarop te beknibbelen. Maar dan nog steeds is het risico dat je je vlucht mist door een file op de weg of een defecte auto vele malen groter dan het risico dat je je vlucht mist door drukte op Schiphol. Oke, wel even de eerste dag van de diverse schoolvakanties mijden :-).
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door headhunterke »

De media rapporteert het een beetje te eenzijdig. De ban, zoals die werd voorgesteld door de US, is in zijn huidige vorm verworpen (technische en specifieke details laat ik voor het gemak ff achterwege).
Dat wil niet zeggen dat er helemaal geen ban (of andere maatregel) komt. De Amerikaanse diensten stellen volgende week aan aangepast plan voor, maar niemand die weet wat daar precies instaat.

M'n vorige comment was wat kort door de bocht, maar het is weer typisch de politiek om een voorstel af te wimpelen en dan geen alternatief klaar te hebben, zodat men toch nog een keertje bij elkaar kan/moet komen.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door elninjoo »

Op 'n vlucht via Toronto loop je geen risico dat je laptop/camera ingecheckt moet worden?
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Ruud2004 »

Nee en bij een rechtstreekse vlucht naar de VS voorlopig ook nog niet.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Pascal »

pevadijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 sep 2014, 16:50
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Leiden

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door pevadijk »

Als ik het goed begrepen heb, geldt het dus niet voor de reizen vanuit de VS terug naar Europa, toch?
Op de totale kosten van de vakantie vind ik het niet onoverkomelijk om in de VS een nieuwe iPad te kopen en die na de reis weer mee naar huis te nemen: als je hem vervolgens dan verkoopt bij thuiskomst, vallen de kosten uiteindelijk ook wel mee.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Pascal »

Afwachten maar zeker wat die modaliteiten zullen zijn, in welke richting dan ook
Gebruikersavatar
Joke
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 12 jul 2004, 19:56

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Joke »

Nu denken ze ook over de vluchten vanuit Amerika: http://www.cnn.com/2017/05/26/politics/ ... aptop-ban/
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Old Faithful »

[cynisme modus aan] Goede maatregel, want ik stort liever neer door een brand in het bagageruim dan door een terroristische aanslag.[cynisme modus uit]
Groet,

Old Faithful
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door M Kactus »

pevadijk schreef:Als ik het goed begrepen heb, geldt het dus niet voor de reizen vanuit de VS terug naar Europa, toch?
Op de totale kosten van de vakantie vind ik het niet onoverkomelijk om in de VS een nieuwe iPad te kopen en die na de reis weer mee naar huis te nemen: als je hem vervolgens dan verkoopt bij thuiskomst, vallen de kosten uiteindelijk ook wel mee.
Sorry, maar dit vind ik echt absurd. Voor mij vallen die kosten niet zomaar mee.
Deze hele ontwikkeling, in combinatie met nog wat andere maatregelen, maken het voor mij heel onaantrekkelijk om nog naar de VS te gaan, en ik ben niet alleen. Het toerisme zal eronder lijden, en zakenlui zullen ook enkele keren nadenken. En laat dat nu net de mensen zijn die in business class/first class gaan zitten, omdat het bedrijf betaalt. Dus luchtvaartmaatschappijen gaan eronder lijden. Ik vind het blinde paniekvoetbal, en vooral zichzelf indekken. "We weten dat het niets uithaalt, maar ze kunnen niet zeggen dat we niets hebben gedaan."

Dat vind ik kwalijk. En dan sla ik gerust een jaartje over. Ze mogen ook voelen dat de toeristen niet zonder meer zullen blijven komen.
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Jumping Jack »

Wat een onzin, het is toch voor je eigen veiligheid.
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door vinceG »

Jumping Jack schreef:Wat een onzin, het is toch voor je eigen veiligheid.
Nou ik vraag me af of het zoveel veiliger is. Niet dat ik er een expert in ben, maar ook experts hebben hierover hun mening gegeven.
En een grote hoeveelheid Li-ion batterijen in het ruim met een grotere kans op een brand in het bagageruim vind ik niet veiliger!
Als 1 laptop/tablet in brand vliegt in de cabine dan is deze nog te blussen.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door babarage »

heb ook maar eens een mailtje naar mijn verzekeraar (Univé) de deur uit gedaan. Hoe zij er mee om gaan als dit verbod doorgevoerd wordt en of er iets is wat ik kan doen om in dit geval mijn spullen wel verzekerd te weten. Stel dat ik zonder koffers aan de overkant sta dan baal ik als een stekker maar dan ga ik tenminste niet voor een paar honderd euro het schip in.

oh en dat dit voor onze veiligheid is.... mwah ik betwijfel het toch echt. behalve gewoon brandgevaar kunnen ze vanuit hun stoel dan nog steeds zon laptop laten ontploffen als dat het verhaal is. zo ver weg is dat ruim niet. nee als je dat wil voorkomen dan moet je alle electronica (ook telefoons) uit het hele vliegtuig inclusief ruim weren. en ook daar slipt wel wat doorheen. al met al zal het dus altijd af en toe mis blijven gaan. hoe erg ook. en nog is het het veiligste vervoersmiddel....
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door M Kactus »

Jumping Jack schreef:Wat een onzin, het is toch voor je eigen veiligheid.
Laat me niet lachen. Dit is niet voor je veiligheid, het is voor hun aansprakelijkheid.
Ze zouden hun laptop kunnen doen ontploffen. Dat kan in het ruim ook. En alles wordt nu al "besnuffeld" op sporen van explosieven/chemicaliën. Als het gaat om het op afstand doen ontploffen van een bom, dat kan met een gewone gsm ook. Die mag toch ook nog mee?

Het wordt er niet veiliger van, het is een richtlijn zodat zij "alles hebben gedaan om het te vermijden". En wij dansen mee op de muziek.
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door heidem »

babarage schreef:heb ook maar eens een mailtje naar mijn verzekeraar (Univé) de deur uit gedaan. Hoe zij er mee om gaan als dit verbod doorgevoerd wordt en of er iets is wat ik kan doen om in dit geval mijn spullen wel verzekerd te weten.
Tja, ik denk dat de vraag eerder moet zijn of ze in dat geval bereid zijn de verzekeringsvoorwaarden aan te passen. Het uitgangspunt in de verzekeringsvoorwaarden is (net als bij andere verzekeraars) namelijk duidelijk:
Wij betalen niet voor:
• schade of diefstal als gevolg van onvoorzichtigheid. U bent niet voorzichtig genoeg als u bijvoorbeeld:
(...)
- kostbare spullen bij openbaar vervoer niet meeneemt in uw handbagage;
Openbaar vervoer is volgens de verzekeringsvoorwaarden "Vervoer dat voor iedereen beschikbaar is. Voorbeelden zijn: (...) vliegtuig". Elektronische apparaten zoals camera, laptop en tablet zijn kostbare spullen in de zin van de verzekeringsvoorwaarden.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door babarage »

precies. ik ben dus benieuwd of ze die voorwaarden gaan aanpassen... of dat ik met bv een afgesloten koffer in de grote koffer kan voldoen. dat zou ws mijn oplossing worden. een handbagagekoffertje met tsa slot in een ruimbagagekoffer met tsa slot. kost wel ruimte maar dan heb je voor de gauwdieven toch een barrière opgeworpen en extra bescherming voor de apparatuur.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door mtl »

Sinds Trump aan de macht is wordt de slogan America First steeds meer actueler. Maatregelen om het vreemdelingen onaantrekkelijk te maken naar de VS af te reizen.
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door headhunterke »

vinceG schreef:
Jumping Jack schreef:Wat een onzin, het is toch voor je eigen veiligheid.
Nou ik vraag me af of het zoveel veiliger is. Niet dat ik er een expert in ben, maar ook experts hebben hierover hun mening gegeven.
En een grote hoeveelheid Li-ion batterijen in het ruim met een grotere kans op een brand in het bagageruim vind ik niet veiliger!
Als 1 laptop/tablet in brand vliegt in de cabine dan is deze nog te blussen.
Exact. Dat was het eerste wat wij als luchtvaartpersoneel dachten ook.
Er zijn bijna wekelijks incidenten met batterijen in het cargoruim.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer