'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Dutchess »

Ik denk dat koeriersdiensten zoals DHL en FedEx hier al gauw een markt in zullen zien.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
repmeer
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 apr 2011, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door repmeer »

Misschien moet Europa dan maar tegengas gaan geven door op alle vluchten vanuit de USA dit dan ook maar gaan verbieden.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door hemmie »

Dat lijkt me weinig opleveren, Amerikanen die naar Europa reizen hebben er nu tijdens de terugreis zelf ook al mee te maken, en Europeanen zouden dan op de terugweg er ook weer mee te maken hebben.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door PSVwally »

Ik vraag me wel af hoe al die zakenmensen dan voortaan alles mee gaan nemen. Alles in de cloud/op een stickie? Maar ook sommige programmas die niet zomaar op alle laptops kunnen worden gezet.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Njit »

Hier een stukje over hoe Qatar het doet: http://www.travelweekly.com/Aviation/No ... ban/301706

Het rode stuk is hoe ik het eigenlijk best prima vind.. Ja, je hebt je laptop niet binnen handbereik. Maar je weet in ieder geval zeker dat er niks mee gebeurd.
Throughout the check-in area, Qatar Airways posted signs explaining the policy (devices larger than 6.3 inches by 3.7 inches by 0.6 inches must be checked, meaning smartphones are OK to carry on) and spelling out passengers' options.
Passengers "are encouraged to secure their items … in their checked-in luggage," read the signs, and that's what I was prepared to do. Normally, I would have brought a small, soft-side carry-on for a trip of this length, but once the restrictions were enacted, I thought it might be best to bring something larger (for padding purposes) and sturdier. I decided to downsize my usual camera rig, with the expectation that my laptop and camera equipment would make the ride home in my hardside suitcase.

The ticket agent placed a "Fragile" sticker on it, and off I went to the gate, maybe a little nervous that my company-provided MacBook Air would meet a grim fate (as would I, once our IT department was notified).

The signs went on to say: "Passengers who wish to carry [prohibited] electronic devices up until boarding … will be able to do so. At that time, all electronic devices will be collected, and Qatar Airways will ensure that they are carefully bubble-wrapped in the presence of the owner, placed in a carton box, further covered with a polythene plastic bag and tagged for ease of tracking."

This is the route my fellow writer had to follow with her camera after the gate agent went around to passengers to ask whether they had any devices that exceeded the size limit. The cardboard shipping box the gate agent produced looked sturdy and roomy enough to accommodate the largest laptops.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door roelb »

Dan nog. Een vlucht is nu juist /het/ moment om werk af te ronden. Zowel bij zakelijke reizen als prive. Zakelijk is de vlucht het moment om stukken nog even door te lezen, presentaties, prototypes, etc af te ronden voor de afspraak waar je heen vliegt. Prive is het op de heenweg het moment om al het werk waar je niet meer aan toe kwam voor vertrek nog af te ronden, mails te beantwoorden, etc.

En daarnaast is er natuurlijk nog de entertainment component. Ik wil niet afhankelijk zijn van de beperkte filmcollectie aan boord.

Nog veel belangrijker: ik wil mijn noise cancelling headphones mee kunnen nemen. Een paar uur zonder die dingen in het vliegtuig en ik heb weer dagenlang een piep in mijn oor. Maar ook die zijn dus verboden onder het verbod vanuit het midden oosten.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Dutchess »

Ik zit 'm nu toch wel te knijpen - ik ben nu in NL op vakantie en vlieg dinsdag weer terug. Ik heb echt àlles bij me, laptop, tablet, 2 camera's. Er wordt misschien deze week nog (vandaag??) een beslissing verwacht? Als het per direct ingevoerd wordt, ben ik wel de klos. Ik verwacht niet dat Delta zo klantvriendelijk zal zijn als Qatar.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Njit »

Per direct invoeren zullen ze sowieso niet doen. Daar zijn de luchtvaartmaatschappijen logistiek niet op ingericht.
En ook een Delta zal geen klanten willen wegjagen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door roelb »

Nogmaals, het is nieuws dat zover met name uit een enkele bron is gekomen en nog niet veel aandacht heeft in mainstream media. Plus dat er een tweet ligt vanuit DHS dat een dergelijk verbod niet "imminent" is, ondanks sommige berichten in de media.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Galapogos »

Mocht dit zo ver komen, dan geldt voor mensen met dure foto-apparatuur, laptops, etc. dat er wel mogelijkheden zijn deze apparatuur betaalbaar te verzekeren middels een kostbaarhedenverzekering. Bij de verzekering die ik een tijdje heb gehad gold dat er geen sprake was van automatische afschrijving, en dat er ook nergens in de voorwaarden vermeld stond dat de apparatuur als handbagage mee moet in een vliegtuig. Enkel iets over 'voldoende zorgvuldigheid in acht nemen'.

Deze verzekeringen dekken zowel op vakantie als niet-op-vakantie, maar wel enkel voor de apparatuur die je van tevoren middels een inventarislijst opgeeft bij de verzekeraar. Je betaalt een percentage van de waarde van de apparatuur aan premie.
Teebee
Amerikafan
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 okt 2014, 09:49
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: ROFL (Republic Of FLanders)

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Teebee »

Hoe zit dat nu met reservebatterijen voor fototoestellen, GoPro, ...

Waar moeten die nu in? Handbaggage of in de onveilige koffers die ingechecked worden?
AfbeeldingAfbeelding
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Marcopstal »

Handbagage, reservebatterijen mogen normaal niet in de check-inn bagage.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Tipsy_1 »

ik neem nochtans al jaren een heleboel batterijen van alle soorten (vooral AA's) mee in mijn trolley (voor mijn geocaching -gps)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door PSVwally »

Hoe zit dat nu met reservebatterijen voor fototoestellen, GoPro, ...

Waar moeten die nu in? Handbaggage of in de onveilige koffers die ingechecked worden?
Tot op heden is er officieel nog niets beslist, dus kan het gewoon nog in de handbagage
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door miccie »

De afgelopen paar keer heb ik losse accu's voor mijn camera meegenomen. De laatste keer ook een strip AA-batterijen van Duracell. Nooit ook maar enig probleem mee gehad.

De logica om alles groter dan een smartphone in de handbagage niet mee te mogen nemen ontgaat mij volledig. De uitleg omdat er een explosief in electronica kan zitten kan het niet zijn. Een explosief in het ruim kan net zo veel schade aanrichten als dat het zich in de cabine bevindt. Plus met een smartphone kan je ook vanalles aansturen - naar laptop in het ruim bijvoorbeeld.

Wat de echte reden achter het mogelijk verbod is... ik vraag het me af.

Ik neem altijd een aardige fotografie-uitrusting mee alsmede ook een laptop. En moet er niet aan denken om dat allemaal in de koffer te doen. Er zijn meer landen die een vakantie waard zijn, en zou dan daar naar gaan kijken.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Dutchess »

Njit schreef:Per direct invoeren zullen ze sowieso niet doen. Daar zijn de luchtvaartmaatschappijen logistiek niet op ingericht.
En ook een Delta zal geen klanten willen wegjagen.
Met die logistieke voorbereidingen zijn ze al bezig, als ik het zo lees: US prepares to ban laptops on flights from Europe.
At the Delta area of the Cincinnati airport, a sign warned passengers that beginning Friday on flights returning to the U.S. any electronic devices other than a cellphone would have to be placed in checked baggage. The airline flies between Cincinnati and Paris.

A Delta spokesman said the sign was posted in error by an employee at the airport. Asked if Delta had anticipated that the in-cabin ban on larger electronics would go into effect this week, the spokesman declined to comment.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door SuzieQ »

Ik kan mij voorstellen dat dit voor zakenmensen echt heel vervelend. Ons zou het ook treffen met foto camera, e-readers(voor in het vliegtuig.....) en tablet die tevens navigatie is.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door heidem »

roelb schreef:Nogmaals, het is nieuws dat zover met name uit een enkele bron is gekomen en nog niet veel aandacht heeft in mainstream media. Plus dat er een tweet ligt vanuit DHS dat een dergelijk verbod niet "imminent" is, ondanks sommige berichten in de media.
Op 11 mei heeft de hoogste baas van DHS in een toespraak gezegd dat het huidige verbod waarschijnlijk zal worden uitgebreid:
Our policies are based on our intelligence. As we learn about the latest threats to the American people, we turn what we know into what we do.
Recently, based on intelligence, I banned electronics bigger than a cell phone on some commercial flights to the United States. This program will likely expand given the sophisticated threats aviation faces. This was not a move against any country, or ethnic group, or religion, or foreign air carrier as some have irresponsibly alleged, but, rather, an attempt to safeguard lives.
That ban, and the intelligence that drove it, demonstrates that commercial aviation continues to be a prime target for terrorists. I do not know why they are so intent on killing innocent men, women, and children, but I will not hesitate to take any measures within my power to save lives.
Today, the intelligence suggests they’re trying to hide explosives in electronic devices, but the research and developers of numerous terrorist networks and cells are relentless in their attempts to produce the “silver bullet” of aviation destruction. Before electronic devices we had the printer cartridge bomber, before that the shoe and underwear bombers, the explosive liquids plot, and the box-cutter hijackers of 9/11. They never stop and neither can we.
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1008
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Kokopelli »

Wij hebben afgelopen zaterdag gewoon alles mogen meenemen in de handbagage. Wij vlogen met Delta naar Boston. Laptops, camera's, iPads, geen enkel probleem. Er is ook niets over gezegd. Maar dat is geen garantie voor de toekomst natuurlijk :wink:
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Marcopstal »

Ja, natuurlijk was het geen probleem en is er niets over gezegd. Er is dan ook tot op vandaag nog helemaal niets veranderd !
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer