'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door mtl »

frouke schreef:Wordt deze maatregel ook van toepassing als je via een overstap in Canada naar de VS vliegt?
Goede vraag. Ik overweeg deze optie ook. Eventueel over land vanaf Canada.
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door headhunterke »

Die maatregel is (voor zover hij er komt) enkel van toepassing op directe/nonstop vluchten naar de US.
Als je dus bv Amsterdam-Montreal-New York vliegt is er geen enkel probleem en kan je zoveel laptops meenemen zoals je zelf wil.
Vandaag ook de grote kritiek die er was na de invoeging van het eerste verbod: veel van deze mensen nemen in plaats van bv. Dubai-New York de optie Dubai-Parijs-New York om zo die regel te omzeilen.
Daar was duidelijk niet over nagedacht dat veel passagiers het zo zouden oplossen.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Vito »

Boost voor AirCanada op deze wijze. Vliegen via Toronto of Montréal en je probleem is opgelost.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door mtl »

Wat prijsopdrijving kan betekenen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Marcopstal »

headhunterke schreef:Vandaag ook de grote kritiek die er was na de invoeging van het eerste verbod: veel van deze mensen nemen in plaats van bv. Dubai-New York de optie Dubai-Parijs-New York om zo die regel te omzeilen.
Daar was duidelijk niet over nagedacht dat veel passagiers het zo zouden oplossen.
Waar je al direct uit kan gaan afleiden wat dan de volgende stap zal worden (mocht het er komen).
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door RiverCola »

headhunterke schreef: Daar was duidelijk niet over nagedacht dat veel passagiers het zo zouden oplossen.

Dit typeert sowieso deze hele administration, nergens wordt over nagedacht. I mean, hoe voor de hand liggend is dit? En als wij het kunnen, kan een terrorist dat ook :roll:
1 Iemand heeft ooit een aanslag geprobeerd te plegen met een kleine hoeveelheid liquid, en de halve wereld loopt al jaren met mascara's en tandpasta's in transparante plastic zakjes :roll: :roll:

Ik deel de irritatie hoor, ondanks mijn posts eerder vandaag, want het slaat nergens op. Alleen zou het voor mij niet zo'n ramp zijn omdat ik de afgelopen jaren toch al steeds meer apparatuur thuis begon te laten.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Njit »

Voorlopig niet.. http://nos.nl/artikel/2173690-voorlopig ... ar-vs.html
Er komt voorlopig nog geen laptopverbod op vluchten van Europa naar de Verenigde Staten. In Brussel was vandaag een overleg tussen zeven Europese landen en de VS over veiligheid in de luchtvaart. De partijen praten volgende week in Washington verder.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Tipsy_1 »

oef :alien: :alien: :alien:
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Marenko »

Wij gaan pas in oktober dus ik hoop dat het gewoon helemaal niet gaat gebeuren
peterhuibers
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2017, 20:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door peterhuibers »

Wij vliegen in augustus via Toronto naar San Francisco :D Met Air Canada. Tickets al betaalt. Ga er hoogstwaarschijnlijk geen last van krijgen als het verbod er al komt. En terug van Los Angeles naar Frankfurt. Maar Amerika uit maakt het ze helemaal niets uit volgens mij.
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door headhunterke »

RiverCola schreef:
headhunterke schreef: Daar was duidelijk niet over nagedacht dat veel passagiers het zo zouden oplossen.

Dit typeert sowieso deze hele administration, nergens wordt over nagedacht.
Jij neemt exact mijn woorden over. Ik wou het er niet bij zetten, omdat ik niet wilde dat dit topic zou ontaarden in een politiek steekspel van welles en nietes. Maar het is inderdaad zo: eerst actie ondernemen en dan wel zien wat de gevolgen zijn. Een beetje zoals een peutertje, die schatten ook vaak geen gevolgen in.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door bigoak »

Volgens de BBC is het afgewezen:
http://www.bbc.com/news/world-europe-39956968
maar denken ze nog na over andere mogelijkheden
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Njit »

Zie ook http://www.nu.nl/reizen/4702164/vs-ziet ... uropa.html
Ambtenaren van de Verenigde Staten en de Europese Unie hebben het plan van tafel geveegd om laptops en tablets te verbieden tijdens internationale vluchten van Europa naar de Verenigde Staten.

[..]

Volgens de BBC overwegen de VS en Europa nog wel om andere aanvullende veiligheidsmaatregelen te treffen, al is niet bekend om welke dat zou gaan.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Teebee
Amerikafan
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 okt 2014, 09:49
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: ROFL (Republic Of FLanders)

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Teebee »

Ik vertrek in zes dagen, dus voorlopig ben ik een beetje meer gerustgesteld.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Tipsy_1 »

ik ook - wij vertrekken op 12 juni.
Maar dit hele gedoe en de heel heel terechte opmerking van rivercola heeft me wel aan het denken gezet: misschien wat meer "old school" genieten ipv 's avonds al die "musts" op de PC.
Teebee
Amerikafan
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 okt 2014, 09:49
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: ROFL (Republic Of FLanders)

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Teebee »

Ik ga de laptop (dell xps13) vooral meepakken owv opslaan van foto's en filmpjes. Ik wou eerst nog enkel een externe harde schijf kopen met kaartlezer (wat in de toekomst toch wel zal gebeuren) om alle fotos en filmpjes te kunnen backuppen op 2 verschillende media, maar vond ze te prijzig atm, en onvoldoende ingelezen in de materie.

Mijn tablet blijft thuis, GPS zal op smartphone gebeuren, en de expedia/booking App zal ook gebruikt worden, maar fotos (RAW+jpeg) en vooral GoPro kaartjes zitten snel vol en heb onvoldoende kaartjes om alles op te bewaren.
AfbeeldingAfbeelding
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Dutchess »

Blij dat de ban van tafel is, maar ik vermoed dat er dan wel uitgebreidere inspecties van laptops e.d. zullen komen. Mag je plannen om 4 uur van te voren al op Schiphol te zijn. :shock:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door M Kactus »

Teebee schreef:Ik ga de laptop (dell xps13) vooral meepakken owv opslaan van foto's en filmpjes. Ik wou eerst nog enkel een externe harde schijf kopen met kaartlezer (wat in de toekomst toch wel zal gebeuren) om alle fotos en filmpjes te kunnen backuppen op 2 verschillende media, maar vond ze te prijzig atm, en onvoldoende ingelezen in de materie.

Mijn tablet blijft thuis, GPS zal op smartphone gebeuren, en de expedia/booking App zal ook gebruikt worden, maar fotos (RAW+jpeg) en vooral GoPro kaartjes zitten snel vol en heb onvoldoende kaartjes om alles op te bewaren.
Een goedkope manier om foto's en filmpjes te backuppen, is je telefoon leegmaken voor je gaat, en een kaartlezer voor je telefoon kopen. Bij Apple kost het geloof ik 30€? Doe ik altijd, gaat heel vlug en is erg handig. Als er dan nog internet is op je kamer, kun je er al een paar naar de cloud sturen, hoewel de snelheid dat natuurlijk niet altijd toelaat.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door roelb »

Dutchess schreef:Blij dat de ban van tafel is, maar ik vermoed dat er dan wel uitgebreidere inspecties van laptops e.d. zullen komen. Mag je plannen om 4 uur van te voren al op Schiphol te zijn. :shock:
Nonsens. Ook op dit moment sluit check-in op vrijwel elke europese of amerikaanse luchthaven geen minuut later dan dat het 10 of 20 jaar geleden deed. Op Schiphol kun je gewoon 45 minuten voor vertrek inchecken en als je daarna direct naar de gate gaat kom je in 99,5% van de gevallen gewoon op tijd. Ga je naar de US dan neemt het D1 babbeltje op een van de twee locaties (om de hoek waar je boven komt of anders bij het begin van de D slurf) normaal nog geen 2 minuten in beslag. Gaat het onverhoopt toch mis dan wordt je netjes omgeboekt.

Voor wat betreft strictere controle op electronica: dat gebeurt al jaren, maar wellicht niet overal even strict. Op diverse luchthavens in zowel Europa als in de US is me al een aantal keren gevraagd om mijn laptop/tablet aan te zetten. Dat is echt niet iets recents, dat kwam 15 jaar geleden ook al voor. Op Schiphol is mijn fototoestel (gewoon een compact) al een keer apart genomen en uitgepakt (vorig jaar ergens). Ook op Schiphol werd laatst een hoesje waar ik alle kabeltjes en laders in doe nog extra gecontroleerd.

Maar er zijn ook luchthavens in het systeem die niet zo strict zijn. En daar gaat het mis, omdat veel Europese luchthavens elkaar vertrouwen vwb transit passagiers. Met name op kleine luchthavens in het zuiden van Europa neemt men het allemaal niet zo nauw. Dus ik denk dat de afspraken die gemaakt moeten worden simpelweg zijn dat er overal in Europa hetzelfde niveau van controles gaat plaatsvinden. Het zou wellicht ook helpen als niet meer de lidstaten zelf, maar Brussel daarvoor de eindverantwoordelijkheid krijgt. Een soort Europese TSA.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Dutchess »

Ja Roel, ik heb je dat al vaker horen zeggen, dat je niet zo lang van te voren op Schiphol moet zijn, maar op dit moment zijn de adviezen van de luchtvaartmaatschappijen toch nog steeds 3 uur van te voren voor vluchten naar de US. Dus voor jou is 45 minuten voor vertrek op Schiphol arriveren prima, maar ik neem dat risico niet. En dat "netjes omboeken" kan vaak nog betekenen vluchten met extra overstappen, stoelen in het midden, e.d., dus verre van ideaal.

Wat betreft die maatregelen, ik ben het met je eens dat ze het niveau van controles overal in Europa gelijk moeten zetten.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer