'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Marcopstal »

Jumping Jack schreef:Wat een onzin, het is toch voor je eigen veiligheid.
Veiliger zou ik het zeker niet noemen, integendeel. Het is enkel wachten op de eerste crash omdat de cargoruimte in brand vliegt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Amikix »

Je vraagt je af wat erachter deze maatregel zit, gezien 'veiligheid' dat duidelijk niet is. Heel cynisch gezegd zijn er nu geen terroristen meer nodig om een vliegtuig te doen neerstorten, want dat is nu verworden tot logisch gevolg van al die accu's in het bagageruim.

Je zou nog denken dat dit verbod op electronica natuurlijk een makkelijke manier biedt om mensen hun laptops te kunnen doorzoeken. Op elke koffer staat precies van wie die is, en zo is er geen gedoe met mensen die hun computer niet willen laten bekijken - en mooier nog, ze hebben het niet eens in de gaten als het gaande is.
In geen enkel geval zou ik mijn laptop in mijn koffer meenemen, dan kan ik die net zo goed thuis al eens van het bureau stoten of op een andere manier hard laten vallen :roll:. Na wat googlen vond ik wel stick pc's (van memory stick-formaat) dus misschien is dat een oplossing. Meer dan een paar dagen geen toegang tot een computer/email/en dergelijke is voor mij namelijk net zo goed geen optie als een computer te vervoeren in de ingecheckte bagage.
Gast

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Gast »

mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door mtl »

Dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet, dan weer wel. Ik blijf het verwarrend vinden..............
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door headhunterke »

And then again...

http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... n-is.dhtml

We gaan het niet zeker weten tot er effectief een beslissing zal worden genomen.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Sand0rf
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Sand0rf »

Als dat gesteggel nog een week of 5 duurt ben ik weer thuis en kan ik opgelucht ademhalen :)
Jan52
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mar 2017, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Jan52 »

Hier idem dito! :thumbup:
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door moon29 »

Wij gaan over 34 dagen.... Over 8 weken terug. Ik ben benieuwd. Hoop dat ze nog 8 weken na blijven denken. Maar beter voeren ze het verbod helemaal niet in met het oog op de veiligheid van iedereen.
Gast

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Gast »

Dit soort berichten helpen natuurlijk niet:

http://newyork.cbslocal.com/2017/05/31/ ... -fire/amp/

:o
Sand0rf
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Sand0rf »

Dat weet ik niet, als diezelfde persoon zijn laptop niet in de handbagage mee had mogen nemen en in zijn koffer in het ruim mee had genomen was er niemand geweest die bij de laptop had kunnen komen en dus ook niemand die de (beginnende) brand had kunnen blussen. Het is dus veiliger in dit geval om de laptop in de cabine te hebben dan in het ruim waar niemand erbij kan...
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Marcopstal »

eoms schreef:Dit soort berichten helpen natuurlijk niet:

http://newyork.cbslocal.com/2017/05/31/ ... -fire/amp/

:o

Dit zijn net de berichten die tegen het laptopverbod ingaan. Het risico op een brand is zoveel malen groter dan het risico dat er op die wijze een bom aan boord komt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door babarage »

heb inmiddels antwoord van Univé. Kan ik op dit moment nog niet veel mee maar goed. Wel duidelijk dat ze het in de gaten aan het houden zijn. Voor nu maar eens kijken en hopen dat ze zo verstandig zijn geen verbod door te voeren

Goed dat u vraagt naar eventuele kostbare bagage in de ruimbagage in plaats van handbagage.

Ook wij hebben natuurlijk de geruchten meegekregen van een mogelijk verbod. Gelukkig is een verbod op laptops en andere elektronica als handbagage voorlopig van de baan. Wij zijn wel aan het uitzoeken hoe we dit potentieel probleem gaan oplossen voor wat betreft de polisvoorwaarden.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
gastxyz

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door gastxyz »

Laptops op vluchten naar VS blijven mogen.
Het blijft voor luchtvaartpassagiers die naar de Verenigde Staten vliegen toegestaan om laptops mee aan boord te nemen. Voorwaarde hiervoor is wel dat wordt voldaan aan een aantal veiligheidsmaatregelen die het Amerikaanse Ministerie van Binnenlandse Veiligheid woensdag heeft bepaald.


Bron en lees verder op: http://www.telegraaf.nl/buitenland/2849 ... _VS__.html
Laatst gewijzigd door markro op 29 jun 2017, 06:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Njit »

Ook op Nu.NL: http://www.nu.nl/buitenland/4802262/lap ... staan.html
Luchtvaartpassagiers die naar de Verenigde Staten reizen mogen nog steeds laptops mee aan boord nemen. Voorwaarde hiervoor is wel dat wordt voldaan aan een aantal veiligheidsmaatregelen die het Amerikaanse Ministerie van Binnenlandse Veiligheid woensdag heeft bepaald

Belangrijkste voorwaarde is dat vliegvelden en luchtvaartmaatschappijen binnen drie weken, voor alle vluchten naar de Verenigde Staten, de elektronische apparaten groter dan telefoons moeten scannen op explosieven.

De maatregelen gelden op 280 luchthavens in 105 landen. In totaal doen 180 internationale luchtvaartmaatschappijen dagelijks de VS aan met in totaal 2000 vluchten. Volgens het ministerie voldoet 99 procent van de luchtvaartmaatschappijen aan de voorwaarden.
Volgens mij scannen alle grote Europese luchthavens standaard op explosieven. Dus er veranderd niks..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door M Kactus »

Precies, ik ben vorig jaar ook twee keer met zo'n "snuffelstok" behandeld. Ik en mijn elektronische apparaten :)
Volgens de beste man was dat dus zoeken op sporen van explosieven. Ze nemen ineens je handen en broeksknoop mee.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'

Bericht door Queste »

En volledig terug gedraait, dus geen angst meer voor onze vluchten ook.
http://nos.nl/artikel/2184143-laptops-m ... taten.html
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer