Vraag over UBER

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Pidi
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2017, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Vraag over UBER

Bericht door Pidi »

Hoi,

Binnenkort maken ik en mijn vriendin een trip langs een aantal steden in de USA. (NY,Las Vegas, Atlanta, Memhis).
Ik wil voor het vervoer binnen de steden gebruik gaan maken van UBER.

Ik heb wat vraagjes die jullie misschien kunnen beantwoorden:
Ik heb al een USA SIM kaart geregeld die ik daar ga gebruiken.
Kan ik de UBER App hier in Nederland dan alvast downloaden en instellen (met mijn Nederlandse SIM), of is het handiger de App pas daar te downloaden wanneer de USA SIM in de telefoon zit?

Geven jullie overigens een fooi?
Het handig is juist dat je niet meer met cash hoeft te gaan zitten hannesen.

Groet,

Pieter
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Vraag over UBER

Bericht door vinceG »

Je kan dezelfde uber app overal ter wereld gebruiken.
Dus ik gebruik mijn uber app in Nederland, maar ook in diverse steden in Europa, maar ook zeker in de VS. Het maakt niet uit wat voor simkaart je in je toestel hebt. Dus gewoon de app nu al op je telefoon zetten en bekend raken met het principe.
Ook even een foto in je profiel en een creditcard koppelen.

Ik geef geen fooi bij gebruik via Uber.
Pidi
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2017, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vraag over UBER

Bericht door Pidi »

Dankjewel Vince
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vraag over UBER

Bericht door marrich77 »

Vergeet alleen niet je nummer in de app aan te passen. Stel dat de uber je belt waar je staat (gebeurt echt wel eens dat ze je niet zo snel vinden) is het lullig als ze de voicemail van je nl nummer krijgen
Gast

Re: Vraag over UBER

Bericht door Gast »

Fooi geven hoort er nu eenmaal bij in de VS. Dus gewoon doen. Kan ook via de app, daar heb je geen cash voor nodig.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vraag over UBER

Bericht door roelb »

Je kunt je nummer altijd wijzigen. Je krijgt wel een bevestigingscode per SMS, dus je kunt je Amerikaanse nummer pas instellen zodra je daar bent. Zoals hierboven aangegeven, drivers bellen heel erg snel en het is onhandig als dat op je Nederlandse nummer binnenkomt. Als je opneemt betaal je immers ongeveer 50 cent per minuut, en dan wordt zo'n Uber ritje opeens duurder.

Als je een nieuwe account aanmaakt, gebruik dan een referral van iemand die al een Uber account heeft. Heb je beide een gratis ritje.

Tippen doe je achteraf, nadat je bent uitgestapt, in de app --- of niet, dat is helemaal jouw keuze. Een van de USP's van Uber in het begin was juist dat je niet meer met cash hoefde te klooien en na hoefde te denken hoeveel tip je iemand moest geven. De prijs stond vast, dat was het. De tip functie is er later pas bijgekomen, maar voel je zeker niet verplicht om die te gebruiken, dat is echt een keuze die je zelf moet maken.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Vraag over UBER

Bericht door vinceG »

eoms schreef:Fooi geven hoort er nu eenmaal bij in de VS. Dus gewoon doen. Kan ook via de app, daar heb je geen cash voor nodig.
Nou ik vind het er niet meer bij horen en hoor de laatste tijd steeds vaker amerikanen die het ook niet meer zo van deze tijd vinden. Ik doe het alleen als het goede service is en anders doe ik het gewoon niet.
Jeannette47
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2017, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vraag over UBER

Bericht door Jeannette47 »

hoi ik downloade de app in MAerika maar dat maakt verder niet uit
Daarnaast koppelde ik de app aan mijn credit card, echt gemakkelijk.
Voor een sim kaart ben ik ook achteraan geweest maar had niet juiste type Iphone (6 of hoger wordt aangeraden) bij me. Vond het verder te veel gedoe en heb het verder met eigen sim gedaan.
Android is wat makkelijker om sim voor te vinden.

Bij een wifi point zoek je een Uber chauffeur op en in de grote steden heb je er genoeg en voor een klein bedrag.
Je ziet gelijk in de app wat de kosten zijn van de rit, dus verder geen gezeur en achteraf kun je een tip geven van 1 - 3 $ dacht ik.
Soms heb je aardge gasten erbij zitten, dus een dollartje is geen probleem,maar het is geen verplichting
Ik maakt eeen keer een tikfout en gaf $0,02 fooi.

grt
Gast

Re: Vraag over UBER

Bericht door Gast »

vinceG schreef:Nou ik vind het er niet meer bij horen en hoor de laatste tijd steeds vaker amerikanen die het ook niet meer zo van deze tijd vinden. Ik doe het alleen als het goede service is en anders doe ik het gewoon niet.

Ik weet niet welke Amerikanen jij spreekt, maar dat heb ik nog nooit gehoord.

Maar goed, er zijn al topics vol geschreven op dit forum over fooien in de VS, dus hier laat ik het bij.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vraag over UBER

Bericht door roelb »

Ik denk dat dit puur over Uber gaat. En dan is het inderdaad net zo gebruikelijk om geen fooi te geven, als om dat wel te doen. Uber is ook totaal iets anders dan bv de restaurant branche, waar de fooi het feitelijke inkomen is.
Gast

Re: Vraag over UBER

Bericht door Gast »

@roelb: wat je zegt over de restaurants valt tegenwoordig ook wel erg mee hoor. Er is in de meeste staten ook gewoon een fatsoenlijk minimum loon voor mensen in de restaurants.

https://www.dol.gov/whd/state/tipped.htm
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Vraag over UBER

Bericht door vinceG »

Ja ik heb het specifiek over Uber.
Maar toch gaat het die kant in de restaurantbranche ook op. Wij hebben familie in Florida en ik hoorde laatst wat de jongste per uur bij de MacDonalds verdiende en dat viel niet tegen!!
Maar ik kom ze genoeg tegen die het tippen inmiddels ook een achterhaald idee vinden. Amerikanen welteverstaan!
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vraag over UBER

Bericht door Big Al »

Fooien bij Uber zijn eigenlijk niet zo vanzelfsprekend. De meeste mensen die ik ken doen het niet. Overigens verdienen Uber-bestuurders maar heel weinig - na aftrek van de kosten blijft er maar heel weinig over.

Uber heeft onlangs de fooi-optie geïntroduceerd, wat volgens mij meer te maken heeft met het problematische verdienmodel dat ze hanteren (vrij hoge commissie, bijvoorbeeld) dan dat ze echt om de bestuurders geven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer