sightseeing Las Vegas met ov

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

sightseeing Las Vegas met ov

Bericht door Angelique67 »

Hallo, misschien hebben jullie ervaringen hiermee. Wij zitten van de zomer in Las Vegas, aan het eind van de Strip: in de Stratosphere hotel. Ik wil liever niet de auto gebruiken. Voor het ov kun je volgens mij kiezen tussen The Deuce, als busvervoer en de Monorail. Ik begrijp dat deze laatste misschien ongunstiger is, omdat de rail achter de hotels langsloopt waardoor je toch nog steeds relatief veel aan het lopen bent? Ik besef dat het sowieso ellenlange wandelingen gaan worden in Vegas, maar dat wat we kunnen voorkomen :P . Iemand bekend met het ov daar, en een voorkeur misschien? De auto zou evt. ook kunnen maar het schijnt dat de hotels meer en meer vragen voor het parkeren van niet-gasten?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: sightseeing Las Vegas met ov

Bericht door PSVwally »

Dat meer en meer vragen klopt niet, het is sinds vorig jaar gewoon 1 prijs. De deuce lijkt me het makkelijkste ja in jullie geval. De monorail loopt ook nog een stukje achter de hotels langs.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: sightseeing Las Vegas met ov

Bericht door Harry »

Het is niet 1 prijs hoor voor het parkeren, hoe luxer het hotel hoe meer je betaald :D , en de prijzen zijn vorige maand bij sommige MGM hotels alweer verhoogt. Maar er zijn nog wel mogelijkheden om gratis te parkeren. (Wynn/Encore selfpark, Venetian/Palazzo, Fashion show mall, TI, Tropicana, en nog een aantal.)
Het viel ons erg op dat er vele restaurants zelfs op zaterdag avond half leeg waren, ik las diezelfde week in de LV review journal dat de omzet in de restaurants van de hotels die parkeergeld vragen met zo'n 15% gedaald is, het parkeren levert vast erg veel geld op.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: sightseeing Las Vegas met ov

Bericht door Bushmaster »

Het betaald parkeren maakt de Las Vegas beleving er niet prettiger op,
Het is van buitenaf lastig te zien wat je nu precies moet gaan betalen, voor welke parkeermogelijkheid.
Zo zijn er MGM hotels waar de parking ticket onderling uitwisselbaar is, maar CC is hier dan weer een uitzondering op.
Ook vond ik erg onduidelijk wat er wordt verstaan onder "24 uur" parkeren (voor $15,00), want bij Flamingo stop dit dus gewoon 's nachts om 12 uur, en mag je de volgende dag weer opnieuw gaan betalen.

PS: valet parking bij Golden Nugget nog steeds gratis.
Marjolijne
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 17 mei 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: 't Gooi

Re: sightseeing Las Vegas met ov

Bericht door Marjolijne »

Ik zou voor de deuce kiezen.
Dit is makkelijk en best wel snel.
De monorail is idd achter de hotels en (vaak) lang lopen naar de strip.
Gast

Re: sightseeing Las Vegas met ov

Bericht door Gast »

Misschien kun je een fiets huren, lijkt me eigenlijk wel tof zo een beetje over de strip rijden.
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: sightseeing Las Vegas met ov

Bericht door Angelique67 »

@eoms. Laat dat nou ook door mijn hoofd geschoten zijn! Zou dat een serieuze optie zijn? Ik dacht dat de Strip met 6 lanes een soort Zandvoort racecircuit was? Dan lijkt het mij niet opportuun om dit met een fietsje op te zoeken. Maar maakt het verplaatsen wel makkelijk :roll:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: sightseeing Las Vegas met ov

Bericht door PSVwally »

Ik dacht dat de Strip met 6 lanes een soort Zandvoort racecircuit was?
6? Bij het Bellagio is het volgens mij al zeker 12 baans.... Ik zou daar voor geen goud met de fiets doorheen crossen
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: sightseeing Las Vegas met ov

Bericht door SuzieQ »

Och als je van een gokje houdt kun je er prima fietsen.....
Ik zou dat dus echt niet doen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: sightseeing Las Vegas met ov

Bericht door Angelique67 »

Oh jee, het is nog erger dan ik dacht. Dat wordt 'm dus zeker niet! :oops:
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: sightseeing Las Vegas met ov

Bericht door GinnyUSA »

De Deuce werkt prima, vind ik. Daarnaast is er ook de SDX, dat is een snelbus. Ongeveer de zelfde route maar minder stops. Stopt ook in de buurt van Stratosphere.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: sightseeing Las Vegas met ov

Bericht door Marcopstal »

De Deuce stopt heel veel, het duurt soms dus erg lang voor je ergens geraakt. Maar, het OV in Vegas is heel goed geregeld. Met een dagticket kan je op- en afstappen zoveel je wil en deze kosten $8 per stuk.

De SDX (Strip en downtwon express) is een ideale keuze. Deze gaat stukken sneller vooruit omdat hij maar een beperkt aantal stops heeft, maar waar je als toerist heen wil gaan kan je deze nemen, zelfs naar de Premium Outlets. Hij volgt wel pop bepaalde stukken een ander traject dan de Deuce.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer