Vroeg op Schiphol zijn

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Galapogos »

Vandaag een piekdag volgens Schiphol. Maar het viel mee. Rond 8.40 uur in de rij van KLM gaan staan om bagage af te geven. Uiteindelijk precies een uur later bij de gate. Bij security was wat vertraging, vermoedelijk vanwege 'filevorming' verderop bij de paspoortcontrole. Uiteindelijk zijn we daar door de self service gegaan. Daar stond geen rij.
Little Vixen
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2017, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Little Vixen »

Volgende week ga ik het meemaken. Nog nooit gevlogen dus alles is nieuw. Ik vlieg de 23e om 11:05 met UA en wil dus om 8:00 op Schiphol zijn. Is dat te doen? Volgens de website een topdrukte dag. Moet nog gaan zoeken wat en waar ik allemaal naartoe moet. Heb zo de kriebels :mrgreen:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door roelb »

Maak je geen zorgen. Zolang je maar uiterlijk om 10.20u bij de incheckbalie staat ben je gewoon op tijd.

Voor United moet je bij "Departures 3" zijn. Als je binnenloopt zoek je op de monitoren even je vlucht op. Daar staat in het eerste gele vlakje het rijnummer van de check-in voor jouw vlucht. Dat zal voor UA denk ik rij 3 zijn. Daar wandel je heen. Je kunt ook zelf eerst inchecken op een check-in terminal en daarna naar de balie lopen om je bagage af te geven. Zolang je beide zaken voor uiterlijk om 10.20u hebt gedaan. Op zich altijd wel fijn om zo'n terminal te gebruiken, kun je nog even op het laatste moment kijken of er nog een betere stoel is.

Als je je bagage hebt gedropt wandel je richting airside, gewoon bordjes naar de gates volgen. Onderweg kom je nog door security en daarna langs de grens, waar een vriendelijke marrechaussee even je paspoort wil zien (of je loopt door de self-service lanes waar je je paspoort op een lezer legt en je even in de camera mag lachen).

Op je boarding pass staat gate E4 geprint. Dat is geen echte gate, maar dat is een hoekje aan het begin van de E pier waar je eerst heen moet en nog wat vragen moet beantwoorden zoals "heb je zelf je bagage ingepakt", etc.. Standaard voor vluchten naar de US. Daar krijg je dan een stickertje op je paspoort en schrijft met het echte gate nummer op je boarding pass.

Zolang je daarna maar uiterlijk 15 minuten voor vertrek bij de echte gate staat ben je op tijd.
Little Vixen
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2017, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Little Vixen »

roelb schreef:Maak je geen zorgen. Zolang je maar uiterlijk om 10.20u bij de incheckbalie staat ben je gewoon op tijd.
Tof Roel! Bedankt voor de info. Pas om 10.20 daar zijn, nee ik zou echt helemaal op zijn van de zenuwen dat er iets mis zou gaan. lol
Departures 3 is toch de hal waar ik moet zijn he? Er stond op internet dat de hal op het ticket zou staan maar die staat er bij mij dus niet bij.
De check-in wilde ik thuis proberen te doen voordat ik vertrek, scheelt weer wat tijd.

Ik denk dat ik wel even langs de marechaussee loop. Mijn neef werkt op Schiphol. Geen idee of hij dan dienst heeft, maar zou leuk zijn.
K1 status: 7-10-2018 NOA-2 approval after exactly 200 days

***Home is where the heart is***
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door roelb »

Dat zeg ik ook niet he.. Ik geef alleen de uiterlijke tijden. Wat ik bedoel te zeggen is dat het dus geen probleem is als je later dan je geplande tijd op schiphol bent. Misschien is er een trein die vertraging heeft of sta je in de file.

En inderdaad, UA check-in zit in 3. Maar ook als je bij 1 of 2 naar binnen loopt kun je binnendoor gewoon naar 3 lopen.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Renée76 »

wij gaan ook volgende week, op vrijdag. ook topdrukte. vlucht vertrekt om 18.30. ik wilde rond 3 uur op schiphol zijn. we vliegen met Nporwegian. een eerste keer ook voor ons. zowel voor zo'n lange vlucht als vanaf schiphol vliegen
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door roelb »

Ehm.. Norwegian naar de US? Dan neem ik aan dat je om 18.30u vanaf AMS naar CPH vliegt en vanaf daar verder? Dat is dus een vlucht binnen Schengen. Check-in gaat op zijn vroegst om 16.30u open voor die vlucht. Om 15.00u aanwezig zijn is echt heel erg overdreven.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Queste »

Norwegian op CPH? Ik zou eerder OSL verwachten.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door GJ »

Wij zijn ook wel eens met Norwegian van Kopenhagen naar Stockholm gevlogen. Ze vliegen niet alleen van en naar Oslo.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Renée76 »

Heen via kopenhaen terug via oslo
Fellow2012

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Fellow2012 »

Queste schreef:7 Minuten van betalen taxi tot aan aankomst gate, dus inclusief bag-drop en security. <3 DUS
7 minuten?! Internationaal?
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Queste »

Nee, dat dan weer niet. Eerst schengen en dan de plas over.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door mtl »

GJ schreef:Wij zijn ook wel eens met Norwegian van Kopenhagen naar Stockholm gevlogen. Ze vliegen niet alleen van en naar Oslo.
Ze vliegen ook rechtstreeks naar Amerika vanuit Londen en Parijs.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door babarage »

little vixen ik zou als het kan de app van United op je telefoon zetten, daarmee kun je online inchecken. dan maak je een foto van je paspoort enzo. wijst zich redelijk vanzelf. let wel, soms lukt het niet om online in te checken. geen paniek, betekent niets. bij ons lukte het ook niet, dan moet het de volgende dag gewoon op Schiphol. Waarschijnlijk inderdaad in vertrekhal 3 en zeer waarschijnlijk rond balie 26.

Om 8 uur op Schiphol zijn is vroeg genoeg. Geen stress als het wat later wordt hoor, als je er later dan 10 uur dreigt aan te komen dan zou ik pas zenuwachtig beginnen te worden. Je vlucht begint met boarden om 10.20, dan wil je zon beetje bij de gate zijn. om het op je gemak te kunnen doen zou ik er voor kiezen niet veel later dan 10 uur langs controle en marechaussee proberen te zijn. Op de schiphol app kun je de actuele wachttijden van de controle zien. maar vermoedelijk als je 9.45 a 9.50 aanschuift bij de controle haal je dat allemaal wel. kortom. no worries, tijd zat om te kijken of je neef dienst heeft :)
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Queste »

En over de app: check of je UA vlucht wel IFE heeft of dat je sowieso de app nodig hebt! Meer en meer UA vluchten moet je op je eigen device voor entertainment zorgen en dan moet je wel de app voor boarden geinstalleerd hebben.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door roelb »

Of je zet gewoon lekker wat films en/of nog te kijken series op je laptop/tablet/whatever en je bent nooit meer afhankelijk van het IFE aanbod in een vliegtuig. Plus dat je de hele film hebt, zonder allerlei vliegtuig-censuur, op een groter scherm, betere kwaliteit, en zonder dat het opeens op pauze gaat als er een announcement van het flight deck komt.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Queste »

Ja, daar heb je wel een heel goed punt. Al die announcements wordt ik horendol van.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Alwayshappy
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jun 2014, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Delft

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Alwayshappy »

Galapogos schreef:Vandaag een piekdag volgens Schiphol. Maar het viel mee. Rond 8.40 uur in de rij van KLM gaan staan om bagage af te geven. Uiteindelijk precies een uur later bij de gate. Bij security was wat vertraging, vermoedelijk vanwege 'filevorming' verderop bij de paspoortcontrole. Uiteindelijk zijn we daar door de self service gegaan. Daar stond geen rij.
Ik dacht dat je altijd eerst door de paspoort controle heenging op internationale vluchten? En dan pas de security? Tot dusver het geval geweest op al onze in Amsterdam vertrekkende vluchten naar de US in ieder geval.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Trails »

We hopen dat begin september alles vlotjes verloopt op Schiphol. Dan vliegen we van Nantes, via AMS, naar San Francisco.
We hebben 1:25 uur de tijd...
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Hinko »

Voordeel voor jou, je hoeft alleen maar het Schengen gebied te verlaten, paspoortcontrole dus. Veiligheidscheck heb je al gehad.
(Hoewel het daar soms ook goed lang kan uren, dat krijg je met die vele overstappers :wink: )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer