Re: Auto gehuurd en schade veroorzaakt ?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Auto gehuurd en schade veroorzaakt ?

Bericht door Vito »

Goed plan, al zou ik hem liever wat algemener gehad hebben.
Bv schade gehad en via wie geboekt of iets dergelijks.
Het is best interessant om te lezen hoe de diverse maatschappijen met aanrijdingen omgaan.

Wij hebben zelf een aanrijding gehad buiten onze schuld met een huurauto van Alamo. Zat flink in de prak, maar kon nog rijden. Zo omgeruild in Miami Airport, geen probleem. Helaas is dat alweer jaren geleden dus ik denk niet dat we die auto via Brits hadden maar hoe ouderwets: ik denk zelfs nog via het reisbureau :lol:
Edit: nu de vragen iets aangepast zijn zal ik nog wat nauwkeuriger zijn in de beschrijving.
Hoteleigenaar in grote pick up zag ons bij het achteruit rijden over het hoofd. Rechtervoorkant flink in de prak, maar gelukkig alleen blikschade.
Sheriff erbij gekomen en de hoteleigenaar moest even de papieren halen thuis. Kwam heel snel terug met een andere pick up, sheriff deed net alsof hij dat niet zag :lol: Wij dachten zelf dat die andere auto mogelijk niet verzekerd was.
Wij hebben de papieren ingeleverd bij Alamo en een andere auto meegekregen. Nooit meer wat van gehoord.
Laatst gewijzigd door Vito op 01 apr 2017, 13:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Auto gehuurd en schade veroorzaakt?

Bericht door PSVwally »

Omdat er behoefte is omtrent de vraag of er mensen wel eens een ongeluk hebben gehad en hoe dit is opgelost, openen we hiervoor een algemeen topic. Het is niet de bedoeling dat hier hele discussies omtrent het wel of niet gebruiken van bepaalde sites of contracten gevoerd worden.
Waar heb je de auto geboekt? Via welke site of broker? Eventueel contractid.
Bij welk verhuurbedrijf en in welke stad heb je de auto gehaald?
Wat voor ongeluk? Blikschade/letselschade?
Wie was de veroorzaker?
Hoe is het verder ter plekke en achteraf afgehandeld?
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Auto gehuurd en schade veroorzaakt?

Bericht door Bushmaster »

ca. 10 jaar geleden "klapper" op de I5, bij Medfort (onder in OR).
Jongedame druk met d'r cellphone, vergat even een bocht te nemen op de I5 en duwde mij links de middenbarrier in (zo'n betonnen devider met van die scheef oplopende onderzijdes).
Mijn auto ploegde zichzelf omhoog de barrier op. Gevolg, linkerzijde van Pontiac Grand Am was niet heel fraai meer :wink: en ik had één wiel minder.
Toen ik weer "bij positieven" was, stond ik stil aan de linkerkant van de interstate tegen de middenbarrier met een halve auto.
Veel support van allerhande amerikanen die gelijk stopten en hulp kwamen verlenen (madame was gelukkig wel gestopt op de vluchtstrook en was volkomen in paniek). Met een van de omstanders mijn wrak naar de vluchtstrook weten te krijgen (vandaar die grote kras in het asfalt bij Medfort :lol: ).
Alle toeters en bellen (ambu politie en brandweer) waren snel ter plekke, veroorzaakster was net weer rustig geworden, maar na een uitbrander van de officer schoot ze zo weer in de paniekstand.
"Verplicht" plaats genomen in de ambulance waar een quick checkup plaats vond, buiten een zere hand (versnellingspook?), verder geen noemenswaardig letsel. Wel een releaseform moeten tekenen dat ik af zag van verder onderzoek in ziekenhuis.
Auto was gehuurd bij Alamo Las Vegas. één belletje naar telefoonnummer dat op rental agreement stond was voldoende, enige vragen die eigenlijk gesteld werden, "how are you doing" en "is the car drivable?".
Ca. twee uur later kwam er een autoambulance, welke een nieuwe huurauto (Buick LaCrosse) kwam brengen.
Einde van de vakantie papierwerk bij Alamo ingeleverd (nog wel even voor eigen administratie gekopieerd bij Kinko's) en nooit meer iets van vernomen.

Verder drie kleine aanrijdingen gehad, allemaal buiten mijn/onze schuld, en met relatief weinig schade.
Laatste schade wilde Alamo (Las Vegas) papierwerk niet eens meer hebben. Wel altijd op moment van schade, gelijk Alamo gebeld en "in de computer" laten zetten.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Auto gehuurd en schade veroorzaakt?

Bericht door babarage »

niet zo spectaculair als m'n voorganger. in 2007. auto gehuurd bij Hertz in Boston. Paar dagen later op een parkeerterrein bij wegrijden zag ik andere auto over het hoofd (ik suv, zei kleine auto op onlogische plek maar ja khad het gewoon moeten zien). haar zijportier was niet helemaal recht meer, mijn bumper had een krasje.

Hertz gebeld die keurig eerst vroeg of er gewonden waren en iedereen veilig was. Toen aangaf dat ik de politie moest bellen, als die niet kwamen ook prima dan was het in ieder geval gemeld en of ik de volgende dag als ik in de buurt van een Hertz locatie was even formulier wilde in komen vullen. Oh ja, wilde ik nog andere auto?

Politie gebeld die er met vijf minuutjes was (ik was in dorpje in de binnenlanden van Vermont of zo), tegelijkertijd kwam de opgetrommelde eigenaresse andere auto aan die niet blij was maar het wel begreep. al met al was ik met kwartier weg. Volgende dag eventjes formulier ingevuld bij Hertz op een regionaal vliegveld, auto gehouden. Verder nooit meer iets van gehoord.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Auto gehuurd en schade veroorzaakt ?

Bericht door Cindy1969 »

Toch even mijn verhaal, omdat ik voorbij heb zien komen dat er vragen zijn omtrent het huren bij alamo.co.uk/brits en verzekeringen.

Ik zag die berichten, en heb even gecheckt hoe het bij mij zat, heb een aanrijding gehad in 2015. Net even gekeken (bewaar alles in submapjes) en dat jaar heb ik inderdaad via de Brits site geboekt.

Op een drukke weg in Orlando stond ik bij een stoplicht om linksaf te gaan, eenmaal groen gaf ik gas, reed gelukkig langzaam omdat ik net optrok, en boem, iemand was bij rechtdoor vanaf de andere kant tegen mij aan gereden en door rood gereden.
Was alleen, en schrok behoorlijk. Uitgestapt, megadruk op die weg, dus aan degene gevraagd om verderop bij een restaurant even de gegevens door te nemen. Stom! Nooit meer doen zo! Maar dat is achteraf. Achteraf had ik direct een foto van de nummer plaat moeten maken.

Want eenmaal aangekomen was de vogel gevlogen. Ze is er vandoor gegaan, een Amerikaanse, ik denk niet verzekerd ofzo.
Had alleen blikschade, dus doorgereden naar hotel, was erg dichtbij. Eenmaal daar naar de receptie gegaan, en zij hebben me wat gerustgesteld en geadviseerd Alamo te bellen. Alamo gebeld, en melding van gemaakt. Zij adviseerden me om ook de politie te bellen. Ook dat gedaan, geen idee op dat moment waar ik naar toe moest bellen, dus 911 gebeld, en verhaal uitgelegd. Werd toen doorverbonden met de Highway Patrol. Heel aardige man heeft mijn verhaal aangehoord. Telefonisch heeft hij er een verslag van gemaakt, en ik kreeg een aangifte nummer. Dat ook weer doorgegeven aan Alamo.

De volgende dag zou ik terugvliegen, dus wat vroeger naar het vliegveld gereden. Duurde inderdaad nu even wat langer.
Eenmaal thuis kreeg ik bericht dat de verzekering erin zou duiken, en dat ik nog gebeld kon worden. Werd inderdaad 1 week later ofzo gebeld, moest telefonisch mijn verhaal nog een keer doen. Alles goed uitgelegd met zoveel mogelijk details.

Daarna nooit meer iets vernomen, dus met de verzekering was het gewoon goed geregeld.

Foto van de schade staat op mijn blog http://cindyhelmich.blogspot.nl/2015/02 ... e-13e.html
jaap1
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:59
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Auto gehuurd en schade veroorzaakt ?

Bericht door jaap1 »

Wij hadden de auto gehuurd via Expedia bij Alamo. Op weg naar het vliegveld voor onze terugvlucht is er iemand bij ons achter ingereden Veel blikschade, geen gewonden. Er werd gebeld naar 911. Eerst kwam er een ambulance toen de brandweer en twee takelwagens en daarna de de politie. Politie gaf ons schade formulieren. Wij moesten 2 formulieren invullen een voor die op ons geklapt was een voor waar wij tegen aangeduwd waren. Zij gaven ons hun formulier ondertekend en wel. Bij al een uur bezig geweest. Bij afleveren auto werd er gevraagd of we al gebeld hadden naar Alamo. Nee, het is net gebeurd. Leg de schadepapieren maar op de stoel en er werd een kruis en wat cijfers op het raam gezet van de auto. Wij hebben wel foto's van de auto en de schade papieren gemaakt. Dit gebeurde 14 maart 2017 in Houston. Wij wachten af of we er nog iets van horen.

P.S. de mevrouw die ons aanreed zei wel tegen de politie dat het stoplicht op groen stond en was boos dat we niet doorgereden waren. Gaat moeilijk als je voorgangers niet door rijden. Muts.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Auto gehuurd en schade veroorzaakt ?

Bericht door chippie777 »

Mid Size SUV gehuurd via vacationatsea.de bij Alamo in Houston. Aardige lui want we kregen een gratis upgrade naar een min van, dat toch wel erg fijn was voor een lange road trip door Texas. Tijdens de rit van Big Bend naar San Marcos veel gieren op de weg die kadavers aan het eten waren. Ze gingen steeds op tijd weg, tot die ene keer. Een harde klap en een grote barst in de vooruit. We moesten nog ruim 400 km rijden. Eenmaal aangekomen in San Marcos gebeld met Alamo. Vriedenlijke dame aan de lijn: “wat vervelend dat dit u is overkomen, alles in orde met u en uw gezin?” Na bevestigend geantwoord te hebben gaf ze aan dat ze morgen pas een auto voor ons hadden. (Het was 1900 u en wij hadden er net ruim 500 km op zitten) En dat dat niet dezelfde zou zijn. Het was ook niet in de buurt, ik moest naar de luchthaven van Austin (30 km verder) Geen probleem voor. De volgende dag naar de luchthaven. We leveren de auto in en de medewerker haalt de manager er bij die wist dat wij zouden komen. Formuliertje ingevuld op naar de vervangende auto, weer een mini van maar nu een zwarte. Sorry dat u een ander kleur auto heeft zij hij nog. Zat ook weer een volle tank benzine in. Aan het eind van de vakantie auto ingeleverd op de luchthaven van Houston en nooit meer iets van gehoord. (Heeft dus geld opgeleverd, een tank benzine)
https://chippie777.wordpress.com/2014/0 ... an-marcos/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
girliecathy
Amerikakenner
Berichten: 486
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09

Re: Auto gehuurd en schade veroorzaakt ?

Bericht door girliecathy »

Januari 2016, gehuurd via Alamo brits.
We kregen de door ons gehuurde mini van mee zonder enig probleem.
Terwijl wij zaten te eten in Orlando is de auto open gebroken en er zijn spullen gestolen. We hebben 911 gebeld om dit te melden en er kwam een hele mooie politie agent om een rapport op te maken en volgens CSI style vingerafdrukken van de deur te nemen.
Ook kwamen nog 2 agenten in burger polshoogte nemen.
Het politie rapport hebben we een dag later opgehaald bij het politie bureau.
Twee dagen later kwam er een auto langsrijden met een aanhangwagen die te breed was en raakte onze zijkant. Deze persoon is gewoon doorgereden en wij hadden geen zin in al dat gedoe met de politie en hebben het laatste incident niet gemeld bij de politie.
De laatste dag hebben we de auto ingeleverd bij Miami airport en daar moesten we naar een appart hokje om het politie rapport te overhandigen.
Dit was allemaal snel gebeurd en verder hebben we er niets meer van gehoord.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer