Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door mtl »

Het lijkt me heel simpel. Gewoon boeken als je denkt dat het geen probleem is. En anders niet als je er geen goed gevoel bij hebt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door roelb »

Je vinkt niets aan. Hou nou toch eens op met die bangmakerij. Onderaan de pagina staat alleen: "Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence and are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses". Dat laatste klopt, dat staat ook in het uiteindelijke huurcontract. Maar het eerste niet. Je kunt ook nog telefonisch boeken en deze rate code quoten, zoals in de advertenties in de brits guide staat. Dan kun je die tekst helemaal niet gezien hebben.

Het enige dat je aanvinkt (of ondertekent als je langs de balie gaat) is het uiteindelijk _huurcontract_. En dat is dan ook het enige dat bindend is.

Daarnaast geef je Alamo gewoon je rijbewijsgegevens bij het inchecken, en als het niet zou mogen dan zou dat de plek zijn voor een melding.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door bedeve »

Alamo Brits is wel echt een eigentijds Nederlands onderwerp geworden.
Een exponent voor de wijze waarop tegenwoordig vragen in onze samenleving benadert worden
Het gaat niet over weten of navragen, informeren,voorwaarden doorlezen kortom feitelijke kennis verzamelen.
Het gaat over , weet niet, bang zijn, onzeker zijn, kortom " het gevoel " beschouwen als een basis waarop de dingen in de wereld geregeld en vastgelegd zijn.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door harryh »

M Kactus schreef:Maar wel grote onzin dat je niet "telkens mag bellen" omdat je het zo voor een ander verpest.
Je gaat hier wel aan een ding voorbij, beste M Kactus.

Een forum zoals dit moet het ook hebben van mensen die hier iets willen posten waar anderen misschien wat aan hebben en hun eigen overweging willen maken of ze daar aan mee willen doen of niet.
Daar kunnen speciale prijzen, acties maar ook fouttarieven en dergelijke tussen zitten.
Het dan gaan bellen (of een officiële reactie in mail of zelfs via Facebook aan de betreffende verhuurder vragen, wat mij gebeurde toen ik hier het HarryH tarief deelde) stimuleert niet om het dan hier nog te delen. Is dat nu wat we willen?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door bedeve »

@HarryH ; het viel bij jou nog mee . In 2013 ten tijde van het Hinko Tarief is het zo erg geweest dat een Enterprise medewerkster niets anders wist te bedenken dan het tarief ongeldig te verklaren.
Zij is daar op teruggefloten en sindsdien niet meer werkzaam bij Enterprise.
Er zijn mensen die gevaarlijk zijn in hun angsten en jou vanuit eigen onkunde in het social media verdachtenbankje plaatsen.
Waarom zou je kennis delen met anderen die jouw kennis ontkennen omdat ze zelf geen kennis vergaren ?

Ook deze thread wordt bepaald door dit ;
Als ik het niet weet kan het niet waar zijn.
Als ik het niet begrijp is het onzin
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door M Kactus »

mtl schreef:Het lijkt me heel simpel. Gewoon boeken als je denkt dat het geen probleem is. En anders niet als je er geen goed gevoel bij hebt.
Zeker en vast mee eens. Maar dan moet de persoon die gaat boeken ook beide zijden horen. Ik wil helemaal niemand overtuigen. Ik wil alleen de andere zijde ook laten horen.
roelb schreef:Je vinkt niets aan. Hou nou toch eens op met die bangmakerij. (...)

Het enige dat je aanvinkt (of ondertekent als je langs de balie gaat) is het uiteindelijk _huurcontract_. En dat is dan ook het enige dat bindend is.
Het is geen bangmakerij. Jij stelt gewoon heel feitelijk dat dat huurcontract het enige is wat bindend is. En ik zeg dat het niet zo waterdicht is als jij doet uitschijnen. Goed dat dat huurcontract jou geruststelt. Maar als de rechter ziet dat er in de TOS, die jij verklaart gelezen te hebben, staat dat jij wordt uitgesloten, is het niet meer zo waterdicht. Dan staat of valt alles bij de vraag of ze een Europees rijbewijs kunnen uitsluiten van dingen die een UK-rijbewijs krijgt. En ik weet niet hoe goed jouw juridische kennis van het internationale recht is, maar de mijne is niet van die aard dat ik dat met zekerheid kan stellen.
bedeve schreef:Alamo Brits is wel echt een eigentijds Nederlands onderwerp geworden.
Een exponent voor de wijze waarop tegenwoordig vragen in onze samenleving benadert worden
Het gaat niet over weten of navragen, informeren,voorwaarden doorlezen kortom feitelijke kennis verzamelen.
Het gaat over , weet niet, bang zijn, onzeker zijn, kortom " het gevoel " beschouwen als een basis waarop de dingen in de wereld geregeld en vastgelegd zijn.
Voor een stuk ben ik het hiermee eens Bedeve. Het is de feitelijke kennis, de letterlijke informatie die telt. Maar in jouw "feitelijke" analyse van dit tarief stel je wel dat een houder van het Nederlandse/Belgische rijbewijs de volledige rechten heeft van de houder van een Brits tarief, en dat de huurbepaling daar niks aan kan veranderen. Dat een verzekeringsmaatschappij zich daar op geen enkele manier op kan beroepen. Ben je daar zeker van? Wat met voorbeelden van mensen die met een Europees rijbewijs in het VK willen huren, en een hogere huurprijs moeten betalen?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door bedeve »

@ M.Kactus : stel je wel dat een houder van het Nederlandse/Belgische rijbewijs de volledige rechten heeft van de houder van een Brits tarief, en dat de huurbepaling daar niks aan kan veranderen.

Uuhhh . Heb jij de laatste postings van RoelB gelezen ??
Je geeft exact aan wat ik bedoel ; er is in Nederland tijdens de verkiezingen en gisteren door het starten van het scheidingsconvenant gesproken over "
Europa " Links populistische anti Europa en tegen alles partijen als PVV en SP trekken heel veel kiezers.
Maar wat betekent dat nou dat Europa gedoe.. . ?
Dat heeft RoelB heel gefinetuned geformuleerd !
Er is geen uitsluiting; wat voor de een geldt , geldt ook voor de ander !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Borrelparaat
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 mar 2017, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door Borrelparaat »

roelb schreef:In het uiteindelijk huurcontract, en dat is waar het echt om gaat, staat dan ook niets over dit alles en ik huur dan ook met een gerust hart via deze route. Al moet ik zeggen dat ik vorig jaar en ook dit jaar niet meer via deze route heb gehuurd vanwege de toch wat hogere prijzen. Er zijn betere opties.
Ik ben best nieuwsgierig over welke betere opties je het hebt? Ik zit vanaf 12 september tot en net 1 oktober in Amerika en huur een auto (bij voorkeur een mid-size SUV) in Los Angeles. De aanbieding via Brits is (met afstand) de beste prijs (omgerekend zo'n 510 euro) die ik tegen ben gekomen.

Overigens iedereen bedankt voor jullie input, ook de reacties die twijfelen aan de geldigheid van de aanbieding voor Nederlanders. Ik begrijp steeds beter hoe dit in elkaar steekt. :)
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door M Kactus »

@Harry: Nog eentje, omdat het hier wat te snel gaat. Harry, je hebt gelijk. Maar zo'n errorfare/grote korting is iets helemaal anders dan een vaste korting die al jaren wordt aangeboden. Bij die aanbiedingen moet je niet aan de alarmbel gaan trekken. Maar de exacte bepalingen van de verzekeringen bij een langdurig aangeboden korting, daar mag wel duidelijkheid over zijn. Zeker als die massaal wordt aangeraden aan mensen die er ook het fijne niet van weten.

@Bedeve: Dat is de kern van de zaak, en wat ik al de hele tijd zeg. Dat zeg jij wel. Maar in de praktijk zijn er andere tarieven voor mensen die in het UK huren met een EU-rijbewijs dan voor een UK-rijbewijs. Hoe kan dat dan? Als ik een overtreding maak in het UK, krijg ik geen punten op mijn EU-rijbewijs. Op mijn UK-rijbewijs wel. Een UK-rijbewijs is een bewijs van identiteit, een EU-rijbewijs niet (noodzakelijk).

Dat zijn drie verschillen. Drie voorbeelden waarbij je met een UK-rijbewijs andere resultaten krijgt dan bij een EU-rijbewijs. Maar jij zegt, geen verschil tussen UK en EU. Wat ik eigenlijk zeg is, ik moet je op je woord geloven dat jij het beter weet dan ten eerste de bepaling in de Terms of Service, en ten tweede mijn voorbeelden.

Kan het mij wat schelen of dat "de bedoeling" is van zowel de wet, als de korting? Nope. Wat ik wil weten is: Hoe zeker ben jij ervan dat een verzekeringsmaatschappij die zaak niet kan winnen voor een rechter. Ik wéét dat jij veel en veel meer weet over het juridische aspect. Maar ook over het internationale recht en in dit geval de specifieke rechten van de verzekeringsmaatschappij om je op de grond van je rijbewijs uit te sluiten?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door roelb »

M Kactus schreef:? Wat met voorbeelden van mensen die met een Europees rijbewijs in het VK willen huren, en een hogere huurprijs moeten betalen?
Een UK rijbewijs is ook een europees rijbewijs en precies gelijk aan een Nederlands, Frans, Belgisch, Pools of Italiaans rijbewijs. Als je bewijs (concreet voorbeeld) hebt van een Europees bedrijf dat voor hetzelfde produkt de inwoner uit de eigen lidstaat bevoordeelt tov inwoners uit een andere lidstaat dan zou ik zeggen: meld dat. Overigens zou selectie op basis van het land dat het rijbewijs heeft uitgegeven redelijk willekeurig zijn, immers, die rijbewijzen zijn vrij om te ruilen, hooguit moet je eerst een of meerdere maanden gewoond hebben in de desbetreffende lidstaat. Het houden van een rijbewijs van een bepaalde lidstaat zegt niets over of je er op dit moment nog woont of welke nationaliteit je hebt. Voel je je toch gediscrimineerd of onterecht uitgesloten: er is ook een eurocommissaris die met dit soort zaken belast is en instanties die bevoegd zijn om boetes op te leggen.

Ik heb overigens bij het huren van een auto in Europa nog nooit de vraag gehad welk land mijn rijbewijs had uitgegeven. Het zou wat worden, een beetje chinese praktijken, met twee prijskaartjes op hetzelfde produkt, een voor locals, en een hogere prijs voor buitenlanders.

@Borrelpraat: helaas, ik geef geen codes of discount codes meer hier, te veel discussie en gezeur.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door bedeve »

RoelB schreef ; @Borrelpraat: helaas, ik geef geen codes of discount codes meer hier, te veel discussie en gezeur
Dat ben ik helemaal met RoelB eens !
Maar @Borrelpraat; dat tarief van jou is wel goed !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door roelb »

Jup. Brits is prima zolang je niet een traject huurt waar drop fee's een rol spelen.
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door M Kactus »

Haha, Roelb. Te veel gezeur... Ik garandeer je dat er geen gezeur komt als je doorzichtige en legale kortingen plaatst.

Maar dus de persoon die een auto huurt in het VK en een ander tarief krijgt met zijn Belgische rijbewijs (wat aangeeft dat hij niet de Britse nationaliteit heeft), zou z'n rechtszaak sowieso winnen, en wel aan dat tarief mogen boeken?

En wat met de punten op het rijbewijs? Of het rijbewijs als bewijs van identiteit? Want dat zijn toch ook verschillende legale bepalingen over zogezegd "hetzelfde" document.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door bedeve »

@M.Kactus Ik garandeer je dat er geen gezeur komt als je doorzichtige en legale kortingen plaatst.

Wie garandeert vanuit een anonieme posting ? .
Vanuit welke kennis en beheersfunktie ?
Je geeft in je reacties aan dat je geen kennis van zaken hebt.
Dat je niet weet waar je het over hebt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door M Kactus »

Ik vind het flauw om een gegronde twijfel af te doen als gezeur, en dat aan te halen als reden waarom je helemaal niks meer deelt.

Op dit moment vragen jij en Roel alleen van de rest dat ze je geloven op je woord. Omdat het EU gelijke wetten kent. Maar jij weet toch ook dat internationaal recht veel complexer is? Ik snap niet dat je niet meer bezorgd bent om een schending van de TOS, die op twijfelachtige manier gerechtvaardigd wordt doordat "EU=UK". Terwijl er best ook uitzonderingen zijn op die regel.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door bedeve »

@M.Kactus ; Op dit moment vragen jij en Roel alleen van de rest dat ze je geloven op je woord.

Hoe kom je erbij ?
Ga eens wat lezen ; dan is die kennis ook heel makkelijk van jou !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door M Kactus »

Hm, het is misschien niet mijn vak, maar helemaal niks ken ik er ook niet van. Ik zeg nergens dat ik geen kennis van zaken heb. Ik geef wel grif toe dat ik niet kan stellen dat mijn kennis van zaken van die aard is dat ik me waterdicht kan uitspreken over kronkels in het internationale recht. Gewaagd van je dat jij dat wel kunt.

Maar ik twijfel aan de geldigheid van dit tarief. Niet vanuit onwetendheid of angst, maar na het lezen van de letterlijke bepalingen. Alleen zeg jij: Die twijfel hoeft niet. Waarom? Ach, dat leg ik je niet uit. Dat moet je zelf maar opzoeken. Dat is de definitie van vragen om je te geloven op je woord. Gemakkelijk om te zeggen dat iedereen die het niet eens is met je, gewoon niet genoeg ervan weet.

Maar je reageer niet op de kern:
"Omdat het EU gelijke wetten kent. Maar jij weet toch ook dat internationaal recht veel complexer is? Ik snap niet dat je niet meer bezorgd bent om een schending van de TOS, die op twijfelachtige manier gerechtvaardigd wordt doordat "EU=UK". Terwijl er best ook uitzonderingen zijn op die regel."

Waarom ben je hier niet meer bezorgd om? Is er in geen enkel geval een andere juridische invulling van een Belgisch rijbewijs dan van een UK rijbewijs? Op geen enkele manier? Als dat zo is, dan ben ik het met jou en Roel eens. Maar als er één juridisch verschil is, waarom dan geen twee? Zodra er één verschil is, gaat de ballon voor mij niet meer op, daarvoor zijn de bedragen waarover KAN gesproken worden te groot.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door sanook »

bedeve schreef:Ga eens wat lezen ; dan is die kennis ook heel makkelijk van jou ![/b]
Heb je misschien een linkje naar een bron om die kennis te verkrijgen ?
gastxyz

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door gastxyz »

UK rijbewijs = NL rijbewijs

b.v. http://europa.eu/youreurope/citizens/ve ... dex_nl.htm

Zo vanaf eind 2018 zou dat dus kunnen veranderen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer