Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door Carolena »

Hoi,

Ik heb een gelijkaardige vraag, maar over Virgin/BA
Ik heb vluchten geboekt bij GATE1.nl Amsterdam - Londen - Miami en terug. Het gedeelte Londen - Miami is uitgevoerd door Virgin, Amsterdam - Londen door BA.
Als ik stoelen wil reserveren, krijg ik enkel de Virgin vlucht.
Wil dit dus zeggen dat ik op Schiphol zowiezo aan de balie moet inchecken? Of kan ik 24u op voorhand voor beide maatschappijen inchecken..

Alvast bedankt!

Note mod: Topic is afgesplitst
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door dejong89 »

Volgens mij kan je bij BA pas 24 u van te voren je stoel selecteren. Eerder kan ook wel maar daar moet je voor betalen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 mar 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door newyorkgirl »

Je zal per vlucht bij de airline stoelen dienen te reserveren. De check-in zal waarschijnlijk ook op de luchthaven dienen te gebeuren, maar je kan op beide websites proberen of je voor betreffende vlucht alvast kan inchecken.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door Almere vak V »

BA is betalen als je eerder je stoelen wilt reserveren. Als je alleen vliegt vind ik het redelijk acceptabel. Als je met je gezin vliegt is het vaak fors. Heb het met BA ook een keer gehad dat ik alleen vooraf stoelen kon reserveren bij bijbetaling. Op een ticket van €369,- naar de US kwam er ruim €150,- pp bij aan stoelreserveringen. Heb ze toen gebeld om aan te geven dat ik alles zou annuleren. Toen kon het wel zonder bijbetaling...
Je hebt via een brooker geboekt. Dan vraag ik me sowieso af of je uberhaupt van te voren kunt reserveren dan.

Inchecken op Schiphol moet je sowieso. Ongeacht of je nu online incheckt of bij een kiosk. Je mag alsnog 63 keer je paspoort laten zien.
pascal1109
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 jan 2014, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Brabant

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door pascal1109 »

Een jaar of 2-3 geleden heb ik ook met Virgin gevlogen en het eerste stukje van Amsterdam tot London werd toen ook door BA uitgevoerd. Ik weet niet meer of het een week of 24 uur van te voren was, maar je kon in ieder geval vooraf thuis via internet inchecken (nu ik dit typ, zal het vast 24 uur zijn geweest) en zodoende 2 stoelen naast elkaar aanklikken.

Aan de andere kant, in London ben je zo, dus als je niet naast elkaar zit...is het ook geen ramp toch? ;)
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door Carolena »

Bedankt voor jullie antwoorden!

Heb er absoluut geen stress voor dat we niet naast mekaar zouden zitten. Er reizen geen kinderen mee ofzo. Ik vroeg me gewoon af of het mogelijk zou zijn om voor alles 24u op voorhand in te checken omdat ik nu wel de Virgin vlucht zie en niet de BA.
Komt allemaal helemaal goed :wink:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door dejong89 »

Goed zo!
En daarbij, voor dat uurtje van Amsterdam naar Londen maakt het niet zo gek veel uit waar je zit, al zou ik bij een korte overstap wel zo veel mogelijk vooraan willen zitten.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door Carolena »

We hebben in Londen een overstaptijd van ruim 3u (als er niks aan verandert :wink: ), dus dat zit allemaal wel goed!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door Almere vak V »

En een uur tijdverschil...
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door dejong89 »

Dat tijdverschil zit bij de overstaptijd inbegrepen ( mits het op je ticket staat natuurlijk, maar daar ga ik wel even vanuit )
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4378
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door Ruud2004 »

Dus een uur eerder de mogelijkheid stoelen te reserveren dan de Engelsen... :wink:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door Carolena »

Ruud2004 schreef:Dus een uur eerder de mogelijkheid stoelen te reserveren dan de Engelsen... :wink:
:clap: :clap: :clap:

Had ik nog niet bij nagedacht :)! Joepie!
ksanthony
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door ksanthony »

Bij BA kan je inderdaad enkel kosteloos stoelen reserveren vanaf 24u op voorhand (online check-in) , anders tegen betaling.
Ruud2004 schreef:Dus een uur eerder de mogelijkheid stoelen te reserveren dan de Engelsen... :wink:
Hier moet ik je toch even teleurstellen , 24u op voorhand blijft 24u , ongeacht in welke tijdszone je zit :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door Galapogos »

Nouja, je kunt de stoelen reserveren vanaf 24 uur voorafgaand aan de eerste vlucht van je traject. Dus 24 uur vóór het vliegtuig AMS->LON vertrekt kun je zowel de stoelen van die vlucht reserveren, als ook van de vlucht LON->MIA.

Je kunt dus een paar uur eerder reserveren dan de passagiers die niet eerst een overstap hebben en hun reis in Londen aanvangen.

Heeft verder weinig met tijdverschil te maken, maar het effect is hetzelfde. Je kunt eerder de stoelen van de intercontinentale vlucht reserveren dan de meeste Britten in het vliegtuig. :thumbup:
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4378
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door Ruud2004 »

Inderdaad Galapogos, zo zie ik het ook. Zullen we de overstaptijd ook maar meetellen? :lol:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Mariskaaa
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 okt 2016, 14:18

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door Mariskaaa »

Wij moeten ook nog onze stoelen reserveren voor een vlucht van BA - Londen naar LAX. We willen door de kosten afwachten tot 24u vooraf. Kan iemand uit ervaring vertellen of het reserveren dan snel gaat door mede passagiers?
Onze voorkeur is upperdeck, omdat je daar duo's hebt en dus geen last van anderen direct naast je.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door dejong89 »

Lucky You, volgens mij ga je met de A380 ;)

Wij vlogen van Londen naar SF met de A380. Ik heb gewoon een aantal weken van te voren bekeken hoeveel stoelen er nog beschikbaar waren in upper deck want wij zitten ook liever met 2 stoelen apart.

Ik heb het wekelijks in de gaten gehouden en ik kwam op 32 vrije stoelen uit en vlak voor vertrek waren dat er 26 geworden. Het grote voordeel voor ons was dat we een paar uur eerder konden inchecken voor onze vlucht omdat het onderdeel was van onze heenvlucht van Amsterdam naar San Francisco. Mijn ervaring is dus dat het niet hard is gegaan.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door Ing »

Ik vloog afgelopen zomer met BA naar Singapore met een A380. Ik heb toen gewacht tot 24u vantevoren en toen gelijk op de minuut dat ik kon inchecken dit gedaan. Dit was dus 24u voor mijn vlucht naar Londen, dus ik mocht vroeger inchecken dan de passagiers die in Londen opstapten, maar wellicht later dan andere connecties.

Ik wilde ook voor het upperdeck gaan, want met zn 2en en kleine compartementen. Is mij toen gelukt, er waren 24u vantevoren nog 6 setjes van 2 op upperdeck vrij.
Op de terugweg zelfde trucje herhaald, ook toen 24u vantevoren (maar dus nu met 'iedereen'), toen had ik het laatste setje upperdeck. Maar dan spreek je wel van hoogzomer.

De vlucht was zalig, in hoeverre je 13,5 uur dat kunt noemen. De stoelen waren ruim, met name door de opbouw van het vliegtuig. Op het upperdeck zit je met de tweetallen een klein stukje van het raam af, hier tussen xit een extra bagagebak. Dit was heel handig (geen spullen in seat pocket hoeven te stoppen) en gaf het gevoel van meer ruimte. Daarnaast zaten de stoelen goed, was het vliegtuig heel stil en de ruimte met passagiers heel klein. We zaten op rij 84, maar hadden helemaal niet het gevoel in een bakbeest te zitten. Daarnaast bood BA goede service, veel films e.d, veel drinken en eten en constante wateraanvoer. Goede ervaring.

Vliegen is nog steeds geen hobby, maar in die airbus A380 upperdeck een heel stuk beter te verdragen!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door dejong89 »

Helemaal eens met de bovenstaande reactie van ing.

Vliegen met de A380 is echt heel erg fijn. Zelfs bij het landen en opstijgen had je niet het idee dat je in een enorm vliegtuig zat.
De 10,5 uur waren dan ook zo voorbij :)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4378
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Stoelen reserveren op Virgin en BA vluchten

Bericht door Ruud2004 »

Nou klinkt goed, wij naar Vancouver met de A380. "Gewone" stoelen reserveren bij BA is best duur, dat zullen veel mensen dus niet doen. Er maar op tijd bij zijn dit jaar
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer