Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstap Seattle te doen in 1 uur en 20 min?
Overstap Seattle te doen in 1 uur en 20 min?
Hallo Allemaal.
In September ga ik voor het eerst naar Amerika.
Nu heb ik in Seattle een overstap van maar 1uur en 20 minuten... is dit goed te doen?
Ben erg bang dat mijn koffers of nog erger 'ik' strand op het vliegveld daar.
Vanaf Seattle vlieg ik door naar Sandiego waar ik 2 nachten verblijf en doorga naar Los Angeles.
Hoe gaat het in zijn werk met overstappen? de koffers gaan toch (als het goed is) automatisch mee met het andere vliegtuig, of moet ik dit zelf regelen?
Alvast bedankt !
In September ga ik voor het eerst naar Amerika.
Nu heb ik in Seattle een overstap van maar 1uur en 20 minuten... is dit goed te doen?
Ben erg bang dat mijn koffers of nog erger 'ik' strand op het vliegveld daar.
Vanaf Seattle vlieg ik door naar Sandiego waar ik 2 nachten verblijf en doorga naar Los Angeles.
Hoe gaat het in zijn werk met overstappen? de koffers gaan toch (als het goed is) automatisch mee met het andere vliegtuig, of moet ik dit zelf regelen?
Alvast bedankt !
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Overstap Seattle
Als je in de USA aankomt en je moet nog verder vliegen dan zul je eerst door de immigratie heen gaan en vervolgens moet je zelf je koffers van de band halen en weer afgeven voor je binnenlandse vlucht.
Re: Overstap Seattle te doen in 1 uur en 20 min?
Als je vlucht in 1 boeking is wordt je koffer toch gewoon doorgelabeld naar je volgende vlucht?
Niet als je een tussenstop in Amerika hebt op de heenweg. Je zult door immigrations & security moeten en je koffer van de band moeten halen en opnieuw afgeven. Je gaat dat hoogstwaarschijnlijk niet redden in 1 uur en 20 min, ik zou het er in elk geval niet op wagen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Er is hier al heel veel geschreven over hoe overstappen in de VS werkt. Maar nog eens in de herhaling:
Op de eerste luchthaven van aankomst (= eerste landing in de VS), moet je via Immigratie om zelf het land in te komen. Hier kan een lange rij wachtenden staan.
Vervolgens loop je door naar de bagageband -zie de TV schermen welke band- om je eigen bagage af te halen. Als het druk was bij Immigratie, ligt je bagage er al, soms zelfs al van de band gehaald (dus even goed zoeken).
Dan ga je met het ingevulde declaratieformulier (krijg je in het vliegtuig) mét je bagage verder richting Douane.
Na de Douane loop je verder. Heb je een overstap op een binnenlandse vlucht dan geef je je bagage weer af bij een vertegenwoordiger van de airline. Vanuit Europa is je bagage doorgelabeld tot je eindbestemming.
Vervolgens ga je zelf weer door de security-check (je hebt immers spullen uit je bagage kunnen halen) en ga je op zoek naar de gate van de volgende vlucht.
Een overstap van 2 uur is comfortabel. Als Immigratie goed is georganiseerd en er komen weinig andere internationale vluchten aan, kan het ook goed in 1,5 uur. Zelf heb ik al wel eens binnen 45 minuten bij de volgende gate gestaan. 1'20 is krap, maar blijkbaar gaat de airline er van uit dat het kan.
Mocht je de aansluiting missen, word je automatisch (en gratis) overgeboekt op een volgende vlucht. En dan maar hopen dat er plek is op de eerstvolgende vlucht ...
Op de eerste luchthaven van aankomst (= eerste landing in de VS), moet je via Immigratie om zelf het land in te komen. Hier kan een lange rij wachtenden staan.
Vervolgens loop je door naar de bagageband -zie de TV schermen welke band- om je eigen bagage af te halen. Als het druk was bij Immigratie, ligt je bagage er al, soms zelfs al van de band gehaald (dus even goed zoeken).
Dan ga je met het ingevulde declaratieformulier (krijg je in het vliegtuig) mét je bagage verder richting Douane.
Na de Douane loop je verder. Heb je een overstap op een binnenlandse vlucht dan geef je je bagage weer af bij een vertegenwoordiger van de airline. Vanuit Europa is je bagage doorgelabeld tot je eindbestemming.
Vervolgens ga je zelf weer door de security-check (je hebt immers spullen uit je bagage kunnen halen) en ga je op zoek naar de gate van de volgende vlucht.
Een overstap van 2 uur is comfortabel. Als Immigratie goed is georganiseerd en er komen weinig andere internationale vluchten aan, kan het ook goed in 1,5 uur. Zelf heb ik al wel eens binnen 45 minuten bij de volgende gate gestaan. 1'20 is krap, maar blijkbaar gaat de airline er van uit dat het kan.
Mocht je de aansluiting missen, word je automatisch (en gratis) overgeboekt op een volgende vlucht. En dan maar hopen dat er plek is op de eerstvolgende vlucht ...

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De eerste luchthaven die je aandoet in de VS is je port-of-entry. Heb je een volgende vlucht dan is dit een binnenlandse vlucht. Deze vertrekt dan ook vanaf een terminal waar iedereen kan komen en van waaruit het vrij eenvoudig is om de luchthaven te verlaten.
Om die reden komt je vlucht uit het buitenland aan in een zone voor "internationale vluchten" (soms een gehele terminal) en moet je door de immigratie en de douane.
De immigratie beoordeelt of jijzelf het land binnen mag of niet. Wanneer je door de douane moet dan dien je al je bagage bij te hebben zodat deze desgewenst kan gecontroleerd worden. De immigratie houdt zich immers niet bezig met bagage, alleen met de personen.
Van zodra je dus door de douane bent ben je ook effectief in de VS. De bagage is uiteraard wel gelabeld tot aan je eindbestemming en kan je vaak onmiddellijk na de douane terug afgeven aan een bagagehandler. Je hoeft ze dus niet mee te slepen naar de volgende terminal.
In het concreet geval is 1 uur en 20 minuten niet ruim. Je bent soms al 20 minuten kwijt om van het vliegtuig te stappen. Als de immigratie dan ook druk is kan het moeilijk worden. De volgende vlucht blijft ook niet open voor boarding tot de laatste minuut voor vertrek, en eens de gate wordt gesloten dan kom je er echt niet meer in.
Aangezien het een binnenlandse vlucht betreft zal men je dan wel de mogelijkheid geven om een latere vlucht te nemen mocht je het niet halen.
Om die reden komt je vlucht uit het buitenland aan in een zone voor "internationale vluchten" (soms een gehele terminal) en moet je door de immigratie en de douane.
De immigratie beoordeelt of jijzelf het land binnen mag of niet. Wanneer je door de douane moet dan dien je al je bagage bij te hebben zodat deze desgewenst kan gecontroleerd worden. De immigratie houdt zich immers niet bezig met bagage, alleen met de personen.
Van zodra je dus door de douane bent ben je ook effectief in de VS. De bagage is uiteraard wel gelabeld tot aan je eindbestemming en kan je vaak onmiddellijk na de douane terug afgeven aan een bagagehandler. Je hoeft ze dus niet mee te slepen naar de volgende terminal.
In het concreet geval is 1 uur en 20 minuten niet ruim. Je bent soms al 20 minuten kwijt om van het vliegtuig te stappen. Als de immigratie dan ook druk is kan het moeilijk worden. De volgende vlucht blijft ook niet open voor boarding tot de laatste minuut voor vertrek, en eens de gate wordt gesloten dan kom je er echt niet meer in.
Aangezien het een binnenlandse vlucht betreft zal men je dan wel de mogelijkheid geven om een latere vlucht te nemen mocht je het niet halen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik reis tot op heden dan wel nooit in het hoogseizoen, maar ik heb nog nooit langer dan 10min gelopen naar Immigrations. Vanaf daar is het, zeker de eerste keer, inderdaad gewoon aanschuiven. Zorg er iig wel voor dat je geen toiletstops hoeft te maken voor je bij de volgende gate bent. Vanaf hier ben je min of meer overgeleverd aan de beambten van immigrations en de douane. Persoonlijk ben ik hier meestal redelijk snel door, maar zit de meeste wachttijd in de volgende security check. Volg de borden, hou je paspoort en evt. andere documenten grijpklaar, meer kan je niet doen. Soms helpt het als je haast hebt om aan een medewerker van het vliegveld te melden dat je haast hebt, maar je krijgt meestal het antwoord dat je dan pech hebt.
Ik zou het er wel op wagen. Heb je vertraging vanuit Amsterdam (of waar je reis start), en haal je het niet, dan regelt de airline nieuwe vluchten.
Ik zou het er wel op wagen. Heb je vertraging vanuit Amsterdam (of waar je reis start), en haal je het niet, dan regelt de airline nieuwe vluchten.
............Dan ga je met het ingevulde declaratieformulier (krijg je in het vliegtuig) ....................
Ook Seattle heeft APC zie hier:
https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/apc
Je krijgt dus geen formulier meer in het vliegtuig maar na aankomst ga je naar een automaat.
Lees van te voren hoe dat in zijn werk gaat.
Niet zenuwachtig worden. De automaat heeft ook tekst in het Nederlands.
Een indruk van de doorlooptijden kan je hier vinden:
http://awt.cbp.gov/
Je krijgt dus geen formulier meer in het vliegtuig maar na aankomst ga je naar een automaat.
Laatst gewijzigd door knaapje op 11 mar 2017, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
in 2015 stond ik 1 uur na landing bij het uitrijhokje van National. Kan dus heel snel.
Al zul je ook wel verhalen horen dat het allemaal wat langer kan duren.
Vlieg je met Delta?
Seattle heeft relatief weinig internationale vluchten, niet zoals JKF, SFO of LAX. Gaat er naar jou nog een vlucht naar LAX? Dan zou ik het ook gewoon doen.
Al zul je ook wel verhalen horen dat het allemaal wat langer kan duren.
Vlieg je met Delta?
Seattle heeft relatief weinig internationale vluchten, niet zoals JKF, SFO of LAX. Gaat er naar jou nog een vlucht naar LAX? Dan zou ik het ook gewoon doen.
-
- Amerika-expert
knaapje schreef:............Dan ga je met het ingevulde declaratieformulier (krijg je in het vliegtuig) ....................
APC heeft te maken met immigratie en daarvoor krijg je inderdaad op het vliegtuig geen formulier meer zoals vroeger.
Voor de douane krijg je nog altijd een "Customs declaration form" in het vliegtuig welke je dient in te vullen. De informatie die er stond was dus wel degelijk correct !!!
In december heb ik de douane vragen ingevuld met behulp van de APC.
Formulieren werden wel uitgedeeld aan oa niet ESTA reizigers en eerste keer (of nieuwe) ESTA volgens mij.

Formulieren werden wel uitgedeeld aan oa niet ESTA reizigers en eerste keer (of nieuwe) ESTA volgens mij.
Van de site van CBP:
Onderaan de eerste pagina over APC
.............Do travelers still have to fill out a Customs declaration form?
No, travelers will submit their Customs declaration form electronically via the kiosks. If a traveler has already filled out a Customs declaration form, it can be given to a CBP Officer for shredding...................
Wie het beter weet mag het zeggen?..........
Onderaan de eerste pagina over APC
.............Do travelers still have to fill out a Customs declaration form?
No, travelers will submit their Customs declaration form electronically via the kiosks. If a traveler has already filled out a Customs declaration form, it can be given to a CBP Officer for shredding...................
Wie het beter weet mag het zeggen?..........
-
- Amerika-expert
APC was aanvankelijk enkel en allen voor returning ESTA's.
Werd dit dan ondertussen ook gewijzigd ? Want als je voor het eerst gaat heb je anders nog steeds nood aan het papieren document.
Werd dit dan ondertussen ook gewijzigd ? Want als je voor het eerst gaat heb je anders nog steeds nood aan het papieren document.
In januari 2015 heb ik op LAS al de douane vragen met behulp van de APC beantwoord.
Daarom zei ik ook, de papieren worden nog steeds uitgedeeld in het vliegtuig.
Volgens mij kan iedereen met ESTA, wel of niet returning, gebruik maken van de APC echter bij bv een eerste krijg je waarschijnlijk een rood kruis en moet je alsnog langs een beambte. Dat moet je sowieso natuurlijk maar goed, zonder kruis gaat het nog iets sneller.
Daarom zei ik ook, de papieren worden nog steeds uitgedeeld in het vliegtuig.
Volgens mij kan iedereen met ESTA, wel of niet returning, gebruik maken van de APC echter bij bv een eerste krijg je waarschijnlijk een rood kruis en moet je alsnog langs een beambte. Dat moet je sowieso natuurlijk maar goed, zonder kruis gaat het nog iets sneller.

Op de site van CBP staat niets over een onderscheid tussen returning of first time.
Who is eligible to use APC?
APC kiosks can be utilized by U.S. citizens, U.S. legal permanent residents, Canadian citizens, travelers utilizing ESTA (Visa Waiver Program), and travelers entering with a B1/B2 or D visa
Who is eligible to use APC?
APC kiosks can be utilized by U.S. citizens, U.S. legal permanent residents, Canadian citizens, travelers utilizing ESTA (Visa Waiver Program), and travelers entering with a B1/B2 or D visa
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Iedereen op een ESTA wordt via de APC gestuurd (althans afgelopen december op LAX).
Vervolgens krijgt een meerderheid een zwart kruis (het zijn thermische printers in zwart/wit
) en mag alsnog in de rij voor een 'persoonlijk onderhoud' met een CBP officer.
Het douane formulier ( U.S. Customs Declaration Form 6059B) wordt nog steeds uitgedeeld in het vliegtuig. Vorig jaar april heb ik het nog bij de douane moeten inleveren (op JFK) en drie maanden geleden in LAX werd het door de CPB officer achtergehouden ("you don't need this form anymore honey"). Het wisselt dus; waarschijnlijk wordt het uitgefaseerd maar is men nog niet overal zover.
Vervolgens krijgt een meerderheid een zwart kruis (het zijn thermische printers in zwart/wit

Het douane formulier ( U.S. Customs Declaration Form 6059B) wordt nog steeds uitgedeeld in het vliegtuig. Vorig jaar april heb ik het nog bij de douane moeten inleveren (op JFK) en drie maanden geleden in LAX werd het door de CPB officer achtergehouden ("you don't need this form anymore honey"). Het wisselt dus; waarschijnlijk wordt het uitgefaseerd maar is men nog niet overal zover.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ik vloog paar weken terug nog met Delta naar Seattle en ik vlieg daar paar keer per jaar naar toe.
Het douane formulier wordt op de Delta vluchten van AMS sinds kort niet meer uitgedeeld. Als je een kruis krijgt heb je wel een formulier nodig maar die worden ter plaatse uitgedeeld;)
Meestal ben je met 15mins door de controle daar. Heb vorig jaar één keer iets van 45min bij de APC kiosken moeten wachten daar.
Houd er wel rekening mee dat je als je naar een andere terminal moet je op Seattle nog een shuttle in gaat, dus even kan moeten wachten.
Het douane formulier wordt op de Delta vluchten van AMS sinds kort niet meer uitgedeeld. Als je een kruis krijgt heb je wel een formulier nodig maar die worden ter plaatse uitgedeeld;)
Meestal ben je met 15mins door de controle daar. Heb vorig jaar één keer iets van 45min bij de APC kiosken moeten wachten daar.
Houd er wel rekening mee dat je als je naar een andere terminal moet je op Seattle nog een shuttle in gaat, dus even kan moeten wachten.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dan hadden wij waarschijnlijk dikke pech in Seattle maar 1 uur en 20 minuten haalden wij bij lange na niet. Veel Aziatische vluchten komen daar aan en er stonden ook lange rijen bij de APC's.
Bedankt voor je antwoord! ik heb de vlucht in 1x geboekt via KLM, en beide vluchten zijn ook van KLM.SanFran schreef:Niet als je een tussenstop in Amerika hebt op de heenweg. Je zult door immigrations & security moeten en je koffer van de band moeten halen en opnieuw afgeven. Je gaat dat hoogstwaarschijnlijk niet redden in 1 uur en 20 min, ik zou het er in elk geval niet op wagen.
word deze dan inderdaad niet gewoon doorgevoerd met het label die erop zit...
Hi, Bedankt voor je reactie!Frasi schreef:Er is hier al heel veel geschreven over hoe overstappen in de VS werkt. Maar nog eens in de herhaling:
Maar geld dit allemaal ook als je de vlucht in 1x geboekt hebt...
Ik heb mijn vlucht geboekt bij KLM, van Amsterdam naar SanDiego. en na boeken kreeg ik dat er een tussenstop is op Seattle.
Maar ga van KLM naar KLM vliegtuig...
Word de bagage dan niet automatisch doorgegeven via het label op de koffers?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 5194 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 6 Reacties