Welke (wandel)schoenen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Welke schoenen

Bericht door Njit » 05 mar 2017, 15:27

Hier nog 2 Skecher fans. In de US heb je veel meer keuze, zeker als je naar een Outlet gaat. Ze wegen niks dus kunnen makkelijk mee in de koffer :)

Daarnaast loop ik veel op open wandelsandalen van KEEN.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin » 05 mar 2017, 17:29

Los van waar je de schoenen zou kopen: voor simpele trails volstaan naar mijn idee minimaal goede sneakers. Ga je wat serieuzer (lees 'wat langer' en 'wat pittiger trails') ga ikzelf altijd voor een schoen A/B. Of die nu van de Decatlon, van de outlet van Merrel of de Zwerfkei komen doet eigenlijk niet zo ter zake. Wél of ze lekker zitten! En inderdaad met goede naadloze wandelsokken.

Ikzelf draag eigenlijk altijd deze schoenen (de mijne zijn van Meindl, want die zitten bij mij het lekkerst) en verbaas me vaak over de teenslippers, Crocks en andere exoten op sommige paden. Sneakers draag ik af en toe als het pad erg kort is, relatief vlak en weinig losse keien kent.
Njit schreef:Daarnaast loop ik veel op open wandelsandalen van KEEN.
Uit nieuwsgierigheid: heb je hiermee geen last van pijnlijke tenen als je onverhoopt tegen een kei aan trapt? Zien er namelijk wel lekker luchtig uit.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al

Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko » 05 mar 2017, 17:44

De Skechers zijn overigens ook echte wandelschoenen met profiel. Ik heb leren hoge, en lage. Voor het geval dit onduidelijk mocht zijn :wink:

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door michelly » 05 mar 2017, 18:05

Laura&Edwin schreef:
Uit nieuwsgierigheid: heb je hiermee geen last van pijnlijke tenen als je onverhoopt tegen een kei aan trapt? Zien er namelijk wel lekker luchtig uit.
Wij lopen ook heel veel op sandalen. Inderdaad lekker luchtig. Je hebt toch goed grip en voor een niet al te zware tot middelzware wandeling is dat prima. Ik heb nog nooit mijn teen gestoten maar vind het wel irritant dat er regelmatig steentjes in m'n schoenen zitten.

Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya » 05 mar 2017, 18:49

Marenko schreef:De Skechers zijn overigens ook echte wandelschoenen met profiel. Ik heb leren hoge, en lage. Voor het geval dit onduidelijk mocht zijn :wink:
Ik wist niet dat Sketchers ook wandelschoenen heeft, goed om te weten. Had altijd pijn in mijn voeten tijdens een dagje pertpark oid tot ik vorig jaar Sketchers ontdekte. Dus ben benieuwd naar hun wandelschoenen.

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit » 05 mar 2017, 20:46

Laura&Edwin schreef:
Ik heb ze met een dichte neus :)

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 » 05 mar 2017, 22:33

Zo'n Keen's heb ik ook voor vlakkere en korte trails.

Voor langere en zwaardere trails en klim en klauterwerk reken ik op mijn (hoge) Hanwags.
Het is hier al gezegd maar wanneer je wat hoogtemeters doet, zijn wandelstokken geen overbodige luxe.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia 21, Europe 20, AK 19, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 15+14, CA 13, AZ+UT 12,
NW Denver+Yellowstone 11, CA 10
Tips - reizen met tieners - West USA : AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY

Claubo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welke (wandel)schoenen?

Bericht door Claubo » 17 feb 2020, 12:00

Ik lees met veel interesse dit draadje, ik zie in een van de postings de volgende zin staan:

'Voor het Zuid Westen zou ik iig geen schoenen met goretex nemen, al worden deze niet veel verkocht'.

Ik ben even benieuwd waarom geen gore-tex? Ik zie het bij best veel wandelschoenen staan. Bijvoorbeeld van Merrell en van Th North Face. Wij gaan komende zomer rondje rode rotsen doen. Ik denk dat ik voor mijzelf wel meer dan sneakers wil. Ik ben zo'n oen die overal uitglijdt :wink:

sunnyrojo
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo » 17 feb 2020, 12:27

Ik ken dat (uitglijden)heel toevallig zat ik ook te kijken naar wat andere wandelschoenen, heb inderdaad Zion, Narrows gedaan op gewoon model skechers (goed opgedroogd hoor) met wandelstokken, dat ging wel maar ja we worden toch inderdaad een dagje ouder dus vandaar misschien echte wandelschoenen.
Vrienden van ons hebben al jaren Lowa wandelschoenen maar ik vraag me af of ze zoveel beter zijn dan de wat goedkopere varianten?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,

winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark » 17 feb 2020, 13:15

Het is vooral belangrijk dat je schoenen koopt die jou goed zitten. Laat je echt goed voorlichten bij bijvoorbeeld Bever. Er zijn zoveel 'beginnersfouten', bijvoorbeeld schoenen kopen die in winkel lekker zitten, maar eigenlijk te klein worden zodra je voeten opzwellen bij het wandelen. En trek er ook de tijd voor uit. Volgens mij ben ik 3x teruggeweest naar Bever voordat ik m'n Lowa's kocht. Bij duurdere schoenen hoort dus ook vaak goed advies.

Goedele Deconinck
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Goedele Deconinck » 17 feb 2020, 14:41

Ik heb vorige week een paar gekocht: AKU RAPIDA AIR W'S. Ik moet ze nog wel inlopen. Ik hoop dat ik een goede keuze hebt gemaakt en dat ze goed van pas zullen komen.
1984: LA
1993: Boston
2005: Utah-Arizona-Californië
2017: eclipsreis: Colorado-Wyoming-Idaho-Oregon
2019: Florida
2020: Colorado-Utah-Arizona

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 17 feb 2020, 15:07

Ik verkoop zelf wandelschoenen en kan me deels aansluiten bij het bovenstaande. ‘Even’ lopen in een winkel is natuurlijk heel wat anders dan allerlei trails verhard en of onverhard te wandelen. Maar vaak kan een goed zooltje in de schoen ook al voor verbeterd wandelgenot zorgen.
Maar wat heel veel mensen ook vergeten is gewoon goed voor het schoeisel te zorgen.

Pistolpete
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Pistolpete » 17 feb 2020, 15:17

Hoi,

Iemand ervaring met outdoor schoenen van Decathlon?

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid-Oost

Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas » 17 feb 2020, 15:22

Claubo schreef:
17 feb 2020, 12:00
Ik ben zo'n oen die overal uitglijdt :wink:
Ha ha, ik ook. Bij lange wandelingen en/of wandelingen met veel hoogteverschil is een combinatie van vermoeidheid, onoplettendheid en meerdere dingen tegelijk doen vaak de oorzaak dat ik struikel of uitglij (bijvoorbeeld fototoestel in tasje stoppen of op de gps kijken terwijl je loopt).

Goede wandelschoenen is zonder meer aan te raden. Heb onlangs weer nieuwe wandelschoenen gekocht (Merrell). Mijn keuze wordt vooral bepaald door profiel, lichtgewicht en pasvorm. Ik hou van wandelschoenen die stevig om mijn hielen zitten maar waarin ik wel heel veel bewegingsruimte heb voor mijn tenen. De Merrell schoenen die ik nu heb gekocht zijn twee maten groter dan mijn normale maat, maar ze lopen heerlijk. Vraag me ook wel eens af of sommige merken hun maten goed converteren naar europese maten.

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 17 feb 2020, 21:50

Claubo schreef:
Ik ben even benieuwd waarom geen gore-tex? Ik zie het bij best veel wandelschoenen staan. Bijvoorbeeld van Merrell en van Th North Face. Wij gaan komende zomer rondje rode rotsen doen. Ik denk dat ik voor mijzelf wel meer dan sneakers wil. Ik ben zo'n oen die overal uitglijdt :wink:
Geen idee, ik koop juist alleen maar wandelschoenen met gore-tex (daar heb je in Europa ook veel meer aan als je wandelt (zelf veel gewandeld in Schotland en Ierland en dan is het toch wel handig als je voeten warm en droog blijven). Ik vind de North Face schoene prima lopen, met een goed voetbad, goed profiel en ook geschikt voor zooltjes, zoals @PSVwally aangeeft kan dat veel extra comfort geven, zeker bij langere hikes.

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 17 feb 2020, 21:55

Pistolpete schreef:
17 feb 2020, 15:17
Iemand ervaring met outdoor schoenen van Decathlon?
Alleen maar ervaring met water schoenen met profiel (die overigens ook prima zitten en waar je redelijk mee kunt zwemmen (zelfs in zwemvliezen hou ik ze aan)). https://www.decathlon.nl/p/waterschoene ... W_TURKOOIS

WeernaardeVS
Amerikafan

Bericht door WeernaardeVS » 17 feb 2020, 22:54

Claubo schreef:
Ik ben even benieuwd waarom geen gore-tex?
Goretex maakt je schoenen waterdicht, maar ze blijven wel ademen. Echter, ze zijn dan wel wat zweteriger/warmer dan schoenen met bv een leren binnenvoering. Ik vind het grote voordeel van schoenen met Goretex dat de voering van stof is, die snel droogt. Ik heb wel eens de voering van een paar leren bergschoenen volledig stuk gelopen tijdens een trektocht, omdat de schoenen 's nachts niet voldoende konden drogen.

Ik draag als het heel warm is een paar wat dunnere wandelsokken in mijn hoge Goretex schoenen. Dat gaat prima.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas

WeernaardeVS
Amerikafan

Bericht door WeernaardeVS » 17 feb 2020, 23:08

sunnyrojo schreef:
17 feb 2020, 12:27
rienden van ons hebben al jaren Lowa wandelschoenen maar ik vraag me af of ze zoveel beter zijn dan de wat goedkopere varianten?
Je kunt m.i. beter een goed passende "goedkope" wandelschoen hebben,dan een "dure" slecht passende. En uiteraard geschikt voor je gebruik.
Ik geloof niet dat ANWB-schoenen per se slechter zijn (voor mij wel, want voor mij is de pasvorm niet geschikt). Er zullen zeker kwaliteitsverschillen tussen schoenen zijn, maar die zitten er bij Lowa ook . Wij hebben ooit de Vibram-zolen van een paar lichte hoge Lowa schoenen stuk gelopen op de lava in Hawaii. De Lowa Renegades gaan al heel wat jaren mee en zien er nog prima uit (hebben ook lava gezien)

Europese schoenen lijken doorgaans zwaarder te zijn dan de merken in de USA. Ik merk ook dat men bij Bever al snel hoge wandelschoenen adviseert als je zegt dat je met een rugzak gaat lopen in de bergen. Amerikanen die de PCT lopen, lopen vaak op lage schoenen, trailrunners oid.

Dit gezegd hebbende, valt mij op dat er relatief veel reddingsacties in de Sierra zijn tgv "ankle injuries" / "knee injuries". Naar mijn idee kan het schoeisel daar wel eens een aardige bijdrage aan leveren.

Alle merken schoenen die voorbij zijn gekomen zijn goed, afhankelijk van model, doel en pasvorm. Als iemand zegt dat Lowa zo'n fijne schoen is, kan hij voor jou wel eens helemaal niet geschikt zijn. Ik denk dat de meeste mensen het prima afkunnen met een A/B schoen. Ben je wat zwaarder of heb je wat zwakkere enkels, dan is misschien een B-schoen fijner, zeker als je wat langere/zwaardere/steilere wandelingen maakt. Passen in de winkel is dan toch echt het handigst.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas

sunnyrojo
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo » 18 feb 2020, 08:41

Dit gezegd hebbende, valt mij op dat er relatief veel reddingsacties in de Sierra zijn tgv "ankle injuries" / "knee injuries". Naar mijn idee kan het schoeisel daar wel eens een aardige bijdrage aan leveren.
En dat is precies waarom wij gaan kijken naar een andere wandelschoen, al konden we wel "goed uit de voeten" met sneakers.
Ik denk dan ook wel aan een lichtgewicht van bv North Face Litewave Fastpack II Mid GORE-TEX®-wandelschoen.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,

Whitestreet
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Whitestreet » 18 feb 2020, 16:49

Ik gebruik mijn Magnum kisten die ik ook tijdens mijn werk draag.
Daarmee heb ik afgelopen jaar Angels landing en de Panorama trail en de Page rim view trail gelopen. Ik loop deze routes zonder te stoppen en in een hoog tempo. Ik moet zeggen dat ik geen andere schoenen had kunnen wensen, dit beviel mij uitstekend. Binnenkort krijg ik Haix kisten van de dienst verstrekt, als ik weer eens stevig ga hiken neem ik die mee, ze zullen ook wel uitstekend bevallen. Deze schoenen zijn ook vrij licht qua gewicht.
Ik denk dat het ook persoonlijke voorkeur is, het is maar net wat je prettig vind. Bovendien raad ik iedereen aan (want dit zie ik nogal eens gebeuren)
om ver van te voren schoenen aan te schaffen en deze goed in te lopen, die je dit niet, kan je beter een paar goede gympen mee nemen.
2018 Florida / 2019 Westkust

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer