Praktische vragen gebruik Cruise America camper

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Praktische vragen gebruik Cruise America camper

Bericht door Binnus »

De derde week van mei vertrekken we voor het eerst naar America voor een rondreis met 4 personen.
We hebben een Cruise America C30 gehuurd via het reisbureau.

Nu zaten we met wat praktische vragen:
1. Kan je met z'n vieren kortstondig douchen? De camper heeft een watertank van 37 gallon en een warmwater tank van 6 gallon, afvalwatertank is 24 gallon, even los van of je een full hookup hebt of niet. Lijkt me als je je even nat maakt, douche uit, insopt, en weer aven snel afspoelt dat het haast wel zou moeten kunnen.
2. Mag je bovengenoemde afvalwater gewoon dumpen of gaat dit via de andere afvalwatertank waar je speciale dumpplekken voor hebt (je hebt een afvalwatertank en een huishoudelijk afvalwatertank: http://www.dutch.cruiseamerica.com/rent ... ge_rv.aspx)
3. Het toilet is te vergelijken met een toilet zoal thuis? De Amerikanen kamperen graag zelfvoorzienend, maar is het 'comfort' hetzelfde als je erop zit?

Dit omdat het voorkomt dat we 2-3 nachten achter elkaar verblijven op verschillende campgrounds met nauwelijks voorzieningen. We hebben een generator maar die mag je niet overal gebruiken.
Hoe doen andere dit meestal wanneer ze met een klein gezelschap rondtrekken?
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Praktische vragen gebruik Cruise America camper

Bericht door Marenko »

Wij reizen maar met zijn tweeen, behalve in 2015, maar je kunt allemaal wel even kort douchen, als en watertank vol zit. Je hebt 3 tanks onder de camper. Een schoonwatertank, spreekt voor zich, een grijswatertank, hierin komt je douche water en afwaswater. En een zwartwatertank, deze is voor je toilet. Bij het dumpen leeg je eerste je zwartwatertank, en daarna je grijswatertank, zo spoelt je slang al gelijk wat schoon. Je dumpt alles in hetzelfde riool, of bij je plek, als je die hebt, of bij een dumpplek. Toilet kan wisselen is wel wat kleiner dan thuis maar je kunt er gewoon opzitten :mrgreen:
Qua stroom is het handig om een omvormer mee te nemen. Hiermee kun je je spullen opladen als je geen stroom hebt via de 12 volt aansluiting in je camper. Als je dan ook een stekkerblok meeneemt kun je meerdere apparaten tegelijk opladen.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Praktische vragen gebruik Cruise America camper

Bericht door michelly »

Wij waren met z'n zessen en hebben vaak op campings gestaan zonder hookup. Meestal ging het prima om allemaal kort even te douchen en was het water eerder op dan reden we gewoon even naar de dump.
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Praktische vragen gebruik Cruise America camper

Bericht door Binnus »

Dank voor de info. Dat valt me nog mee.
Bij een dump is het vaak mogelijk om gelijk water bij te vullen? Hoe zie je bijvoorbeeld dat de afvaltank vol is? Lijkt me dat gewoon douche water toch niet zo slecht is als dat gewoon weg kan lopen.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Praktische vragen gebruik Cruise America camper

Bericht door Marenko »

Je hebt een panel in de camper met controle lampjes hierop kun je zien hoe vol of leeg je tanks zijn. Water met zeep is ook slecht voor het milieu :wink: Het is dus niet de bedoeling dat je dat water gewoon weg laat lopen.
Bij dumpstations is het meestal ook mogelijk om water in te nemen. Let wel op want dit is niet altijd drinkwater. Voor te drinken gebruiken wij flessenwater, of een grote Can water welke je in de winkel kunt kopen. Vaak heeft drinkwater uit de kraan trouwens ook een sterke chloorsmaak, dus ook vanwege dit gebruiken wij flessenwater.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Praktische vragen gebruik Cruise America camper

Bericht door michelly »

In dit filmpje wordt het allemaal uitgelegd.
Nick39
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 mar 2016, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Praktische vragen gebruik Cruise America camper

Bericht door Nick39 »

Marenko schreef: Bij dumpstations is het meestal ook mogelijk om water in te nemen.
Ah mooi! Ik vroeg me laatst ook al af hoe dat zit. Ook weer opgehelderd! :-)
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Praktische vragen gebruik Cruise America camper

Bericht door Rob »

Bij een dumpstation heb je vaak twee kranen, een om je dumpslang schoon te spoelen en een voor drinkwater.
Er staat meestal duidelijk bij waarvoor de kraan te gebruiken is.
Gebruik om je schoonwatertank te vullen altijd je eigen slang ook als er al een slang aan de kraan zit, je weet nooit wat je voorganger met die slang gedaan heeft, we hebben zelf gezien dat sommige mensen met die slang hun vuilwaterslang schoon spoelden en zelfs in de vuilwateruitloop van de camper duwden om die schoon te spoelen.
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Praktische vragen gebruik Cruise America camper

Bericht door Binnus »

michelly schreef:In dit filmpje wordt het allemaal uitgelegd.
Heb het hele filmpje goed bekeken en er is me al veel duidelijk, danjewel.

Is dit ook heet instructiefilmpje wat je krijgt te zien als je de camper bij Cruise America ophaalt?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Praktische vragen gebruik Cruise America camper

Bericht door michelly »

Wij hebben nooit een film gekeken ter plekke omdat we dat thuis al hadden gedaan. Ik weet niet meer zeker of het dit filmpje was maar anders iets soortgelijks.
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Praktische vragen gebruik Cruise America camper

Bericht door trudy »

Met het regime van natmaken - kraan uit - inzepen - kraan aan - afspoelen kunnen wij in onze Nederlandse camper met z'n tweeën maximaal vier dagen toe. We hebben een tank van 100 liter en dat water wordt ook gebruikt voor het toilet. Onze boiler is tien liter en warmt natuurlijk ook weer op. Dat in aanmerking nemende, moet je met z'n vieren in een Amerikaanse camper met 34 gallon (ca. 150 liter) toch wel drie dagen kunnen douchen. We houden zowel in Nederland als in Amerika wel altijd aan dat we water laden en lossen als de gelegenheid zich voordoet, ook al zijn die drie of vier dagen nog niet om.
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Praktische vragen gebruik Cruise America camper

Bericht door Binnus »

Dankje Trudy.
Ik denk dat het dan wel goedkomt. En die instelling heb ik zelf ook, zodra je ergens kunt dumpen en hervullen dan moet je dat gewoon doen. Je weet nooit wat er verderop op de route nog gebeurd.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Praktische vragen gebruik Cruise America camper

Bericht door Rob »

Zou de blackwatertank (WC) zeker niet iedere keer legen dan heb je namelijk erg veel kans dat er op den duur veel vaste stoffen achter blijven.
Wij dumpen deze tank pas als hij 3/4 vol zit.
Probeer ook te dumpen gelijk na een rit, dan is alles nog in beweging, als je pas dumpt als je de volgende dag weggaat is alles weer naar de bodem gezakt en komt het moeilijker uit de tank.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Praktische vragen gebruik Cruise America camper

Bericht door RuthdeLange »

Hallo, ook van mij een vergelijkbare praktische vraag. Dit is de 1e keer dat ik een camper huur. Wij staan de 1e 4 nachten op campings zonder elektriciteit en zonder dumpstation. Ik vraag me ook af of er een watervulstation is. Er staat wel dat er drinkwater (potable water) is. Betekent dit dat ik het beste een jerrycan mee kan nemen (daar kopen) of betekent drinkwater altijd een systeem waarmee je de rv-tank kunt vullen.
En hoewel er hieronder veel antwoorden staan, is het voor mij nog steeds niet helder hoe lang je kunt doen met de toilettank en de afvalwatertank. Wij gaan niet douchen in de camper maar wel iedere dag koken en afwassen. Er zijn op die basic campings namelijk wel douches. Hoe veel dagen kun je met 3 personen reizen zonder de tanks te kunnen dumpen? En hoe zit het dus met drinkwater of kun je ook bij benzinestations water vullen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer