Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door harryh »

Zag ik ook, had mijn bericht net aangepast. Iemand anders hier mee bekend?
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door vinceG »

Tristanvb schreef:Daar hebben jullie een punt, dilemma dilemma!
Voor onze vakantie in September zat ik met hetzelfde dilemma. 2 jaar geleden op hawaii ook een aantal dagen in een mustang gereden en dat was zoooooo erg prettig. Het was leuk dat het een cabrio is, maar dat was niet het belangrijkste, want met de kap open verbrand je zowat levend.
Maar de auto op zich is fantastisch!

Nu hadden we voor de komende vakantie 3 weken een midsize suv gehuurd. Gewoon fijn om mee te rijden in het zuidwesten. Lekker de ruimte! Maar het ging toch kriebelen. Aangezien we de eerste week voornamelijk rond San Diego/Palm Springs zitten toch maar de reservering gewijzigd en de eerste week een cabrio en de 2 weken erna een midsize SUV!
Stan.Gobien schreef:Cabrio is niet altijd een mustang. Ik ken je reisplannen niet, maar misschien kan je gewoon enkele dagen een cabrio huren en daarna een SUV voor de rondreis.

Wij hebben op Maui in 2013 5 dagen met een Mustang Cabrio rond gereden en dat viel tegen.
Klopt, wij hadden op Big Island ook dat er geen mustang tussen de cabrio's stond. Maar we hebben gewacht en ook gevraagd en toen kwam er een uit de wasstraat rijden en die was voor ons! Dit keer ben ik ook van plan om net zo lang te wachten tot ik een mustang heb en anders kom ik de dag erna terug om hem evt om te ruilen. Wij hadden in 2015 het nieuwe model en dat was echt een superbak. Geweldige motor die erin ligt en echt heel fijne rij ervaring.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Hinko »

Zeer grote kans dat je beide gewoon hebt hoor.
Aks je boekt via Expedia heb je dat gewoon.
Screenshot_2.jpg
Ik zou contact zoeken met National waar de aansprakelijkheid is genoemd in je boeking.
Tristanvb
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 nov 2016, 10:29

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Tristanvb »

We gaan denk toch voor die klasse:)

Aan wat voor autos moet ik bij alamo denken naast de mustang in die klasse?
Gebruikersavatar
Tessah
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 apr 2011, 20:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Tessah »

National zegt niet te weten wat het precies is.
From the provided information, the SLDW may refer to the Loss Damage Waiver with an excess. To confirm this, I recommend contacting Expedia directly since the insurance is being provided by this third party. Expedia is responsible for providing details about insurance that is offered through them.
@Hinko: weet je zeker dat dit ook geldt voor de Duitse Expedia?
Ik ga Expedia.de voor de zekerheid maar eens in mijn beste Duits mailen.
Groeten, Tessah
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Stan.Gobien »

Vreemd, National beweerd dus dat de verzekeringen niet via hun lopen, maar via Expedia zelf. Zeer vreemd, ik zou het niet zo vertrouwen.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Hinko »

Screenshot_21.jpg
Proefboeking National via expedia.de
Ik zie geen verschil, behalve dat het net even anders heet.
Bij beide heb je schade en aansprakelijkheid.
Super Collision Damage Cover kun je bij pick-up aanschaffen. Wat dat is? Road assistance oid of te wel, lekke band, geen brandstof meer of je hebt geen idee waar je sleutels zijn.

En inderdaad zeer vreemd het antwoord van National. Heb vaak het idee dat een partij meteen verwijst indien boeking is gemaakt bij een third partij. Lekker gemakkelijk.
Volgens mij lopen alle "verzekeringen"altijd via de verhuurder en niet via een broker. Behalve dan de extra aanvullende verzekering van 7,5 miljoen van Sunnycars. Maar ja deze is ook volstrekt overbodig.
Gebruikersavatar
Tessah
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 apr 2011, 20:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Tessah »

@Hinko: bedankt voor het uitzoeken! Heb je een link van mij naar het document waar je het stuk over de aansprakelijkheid hebt gevonden?

Ik zal toch nog eens met National in discussie gaan over het antwoord dat is gegeven.
Groeten, Tessah
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Hinko »

Screenshot_22.jpg
bij de betaalpagina en dan klikken het geel gemaakte gedeelte.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door babarage »

bij een rechtstreekse boeking bij national met een ophalen in Canada (en inleveren in Usa) staat er ook Sldw in mijn reservering. Gereserveerd met de international point of sale code en als inwoner van Nederland.

Heb mailtje uitgedaan met vraag wat er onder valt, of het zowel damages als liability betreft.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Hinko »

bij het maken van een boeking in de VS alleen kreeg ik alles zoals het hoorde met de international point of sale code.
Screenshot_23.jpg
Bij Pick up in Canada, drop off in de VS moest ik met dezelfde code LDW toevoegen, hier geen SLI oid. Tenminste was niet toe te voegen.
Screenshot_24.jpg
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door babarage »

nee klopt. bij ophalen in canada als member staan de verzekeringen (de sldw) er niet bij. heb daar contact over gehad met national. op de een of andere manier werkt dat niet. ik kreeg niet helder waarom niet. ik had wel de indruk dat de verzekeringen er wel bi zitten ook al stonden ze er dan niet bij op het overzicht.

in mijn geval heb ik ook een reservering staan als niet lid. dat was net zo duur maar daar staat de verzekering wel bij. wij halen de auto op bij canada place in downtown vancouver dus het hele emeral aisle verhaal gaat daar niet op gok ik zo. je krijgt ws gewoon een auto toegewezen. ik denk dus dat ik aan de balie mijn lidmaatschapsnummer aan de reservering toevoeg zodat mijn man gratis kan rijden en dan zijn we d'r weg van.

ws cancel ik toch een dezer dagen de tweede boeking die binnen m'n lidmaatschap staat. ik heb er wat moeite mee om twee reserveringen te laten staan waarvan ik weet dat er een komt te vervallen. zeker op zon kleine locatie. vliegveld zou me niet zo interesseren. (ja ik ben misschien wat te netjes :)).

dit is het verhaal van national over die verzekeringen die niet er bij zitten als ik int point of sale in combi met membership doe:
It's possible that your company's requested protection is not extended to rentals originating in Canada; however, I have confirmed that you are able to make the reservation without your member number and still receive your company's inclusions. There is a restriction within your company's contractual agreement that is modifying the included protections when your member number is added.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Tessah
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 apr 2011, 20:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Tessah »

Schermafbeelding 2017-05-14 om 15.38.54.png
Ik zie dus een andere tekst dan Hinko als ik kijk bij de voorwaarden bij National. Misschien omdat het vanuit Canada is?
Maar volgens mij is alles dus wel gedekt.

Maar dan zie ik ook nog iets anders staan:
Schermafbeelding 2017-05-14 om 15.40.52.png
Mag ik nu wel of niet naar Oregon rijden met de huurauto als ik de auto in Vancouver huur?
Groeten, Tessah
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door harryh »

Bij huren in Canada BC is er een wettelijke aansprakelijkheid inbegrepen van $200k:
"“The European renter is protected for damages or injuries caused to someone else or someone else’s property at a minimum of $200,000 per occurrence.” bron http://www.theglobeandmail.com/globe-dr ... e26166553/
Daarom kun je geen SLI kiezen.

Ik vraag me alleen wel af of de dekking voldoende is als je naar de VS gaat. Maar je kunt 'm bij National voor Canada niet verhogen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door harryh »

Tessah schreef:Mag ik nu wel of niet naar Oregon rijden met de huurauto als ik de auto in Vancouver huur?
Ik weet niet waar je kijkt, ws Expedia.de?

Bij National https://nationalcar.custhelp.com/app/an ... 9/kw/state staat:

Am I allowed to take my rental vehicle out of the country?
Rentals Originating in Canada:
· Vehicles rented in Canada can be driven throughout Canada and the US.
· Vehicles cannot be driven into Mexico.

Dus je kunt gewoon naar Oregon ;)
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Ruud2004 »

Moet je bij National ook bijbetalen? Veel verhuurders geven aan dat je een kleine (ter plaatse te voldoen) toeslag a 5 Canadese Dollars per dag moet bijbetalen om bij te verzekeren voor rijden in de VS. In ons geval (Thriffty) nog niet.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door harryh »

Ik heb 2 jaar geleden bij National in Vancouver gehuurd en niets hoeven bijbetalen, gebruik in de VS zonder toeslag was inbegrepen.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Ing »

Ik zie nu op rentalcars een zeer strakke aanbieding voor mijn reis deze zomer naar Atlanta (18 juli - 10 augustus). 850 voor midsize SUV incl extra bestuurder en tank brandstof bij Thrifty. Tot nu toe kom ik op 1000 uit (via Alamo Brits).

Overweging is alleen: geen skip the counter én geen keuze bij Thrifty?

EDIT: Aanbieding is ook geldig bij Dollar. Delen die een counter op Atlanta Airport? En is er bij hen wel keuze?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Stan.Gobien »

Dollar en Thrifty zijn van dezelfde groep (Dollar Thrifty Group) en delen soms een een counter en garage.
Keuze of niet hangt van de locatie af vermoedelijk. Er is een soort membership club waarmee je direct naar de garage kunt, maar ik denk niet dat het kan gebuikt worden in combinatie met een broker zoals rentalcars.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Ing »

Thanks. Na wat speurwerk op yelp en tripadvisor e.d. erachter gekomen dat ze inderdaad op Atlanta een counter delen. Ik lees over keuzemogelijkheid, maar vaak erg beperkt. Daarnaast lees ik veel over ongewenste extra's aansmeren e.d., maar daar zijn we op voorbereid.

Het scheelt ons nu toch wel ruim 200 euro, dus dat vinden we het waard (de tank benzine erbij ingenomen). Ook omdat de boeking bij Alamo in ponden is, en de prijs door de koers inmiddels al wat is gestegen in de afgelopen maanden. Nu zijn we gewoon zeker van onze prijs. Heb hem uiteindelijk bij Dollar geboekt via rentalcars. Kan altijd nog tot 48u vantevoren gratis annuleren.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer