Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
1BJK903
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 sep 2013, 09:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door 1BJK903 »

Vraagje:

Als ik nu reserveer bij Hertz en later zou willen betalen (pay later)... kan ik dan nog (gratis) annuleren? Wat zijn de precieze kosten als ik 2 dagen voordat ik de auto ga ophalen bijvoorbeeld, annuleer? Ik kan het nergens teruglezen en de klantenservice is ook belabberd, aangezien ze niet opnemen.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door elninjoo »

marc08 schreef:gisteren kwam ik de volgende code tegen bij hertz CDP 758671 voor 20% korting op USA reizen dit jaar.
Scheelde toch 60 euro met mijn huidige boeking en heb nu 19 dagen voor type C auto (mid size) voor 368 euro in Miami.

Wellicht de moeite dit te checken
Voor de gein 'ns ingevoerd en nog komt dezelfde auto bij hertz 250 euro duurder uit dan bij rentalcars
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Hinko »

@1BJK903, vier berichten boven jou vind je volgens mij het antwoord.
leducw
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 feb 2014, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Piringen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door leducw »

elninjoo schreef:
marc08 schreef:gisteren kwam ik de volgende code tegen bij hertz CDP 758671 voor 20% korting op USA reizen dit jaar.
Scheelde toch 60 euro met mijn huidige boeking en heb nu 19 dagen voor type C auto (mid size) voor 368 euro in Miami.

Wellicht de moeite dit te checken
Voor de gein 'ns ingevoerd en nog komt dezelfde auto bij hertz 250 euro duurder uit dan bij rentalcars

Hier ook een wagen aan het zoeken voor 14 dagen in Miami. Als ik Hertz en Rentalcars probeer kom ik toch niet aan de prijzen wat hier vermeld worden. Ligt dit aan de reis datum?
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door elninjoo »

Hier ook een wagen aan het zoeken voor 14 dagen in Miami. Als ik Hertz en Rentalcars probeer kom ik toch niet aan de prijzen wat hier vermeld worden. Ligt dit aan de reis datum?
En reisduur en type.

Maar als je bij diverse maatschappijen allemaal dezelfde datum/reisduur/autotype invoert zijn de verschillen nog best groot.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Stan.Gobien »

goState schreef:Wij hebben gehuurd voor 1 week via WTC - Rentelcars bij Hertz een Dodge Grand Caravan 7 personen (of vergelijkbaar) of te wel MVAR.
Als je een minivan huurt, dan is het je recht om een minivan of beter te krijgen. Maar meestal hebben ze wel minivans genoeg hoor. Of beter zou in mijn ogen een Fullsize SUV moeten zijn, zeker geen midsize-SUV voor 7 mensen!
marc08
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door marc08 »

leducw schreef:
elninjoo schreef: Voor de gein 'ns ingevoerd en nog komt dezelfde auto bij hertz 250 euro duurder uit dan bij rentalcars

Hier ook een wagen aan het zoeken voor 14 dagen in Miami. Als ik Hertz en Rentalcars probeer kom ik toch niet aan de prijzen wat hier vermeld worden. Ligt dit aan de reis datum?
ik heb geboekt voor 24-9 tot en met 12-10. Lage prijzen waren vooral te zien voor de eerste 3 type auto's. Voor mij pakte het in ieder geval erg gunstig uit en zo laag heb ik het niet eerder geboekt.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
1BJK903
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 sep 2013, 09:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door 1BJK903 »

Met die 20% kortingscode geboekt. 9 dagen vanaf NY voor een SUV in totaal 530 Euro betaald... ik vind het helemaal goed.
Wilko12
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2017, 14:45

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Wilko12 »

Ik heb een vraag over het huren van een auto. Via HolidayCars.com kan ik een Toyota Corolla of gelijkwaardig huren voor € 899.13. Dit gaat dan via Sixt. Omdat mijn vriendin onder de 25 is, betalen we bij Sixt nog een young driver fee van $299 (dit is de max bij Sixt). Bij andere bedrijven liep die fee vaak op tot in de $500.
Nu geven ze aan dat het inclusief de volgende verzekeringen is: Collision Damage Waiver (schade aan huurauto), aanvullende Casco verzekering (incl. diefstal en vandalisme), Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering en Diefstalverzekering. Zie linkje hieronder:
https://ibb.co/kZg2dF

Nu moet ik daarna ook nog uit de volgende dingen kiezen, zie link:
https://ibb.co/mAo9Qv

Voor 21 dagen is dat toch een best bedrag wat er bij komt. Is dit nodig? En waarvoor dient dat laatste eigenlijk, want dat begrijp ik niet als er toch al verzekeringen in de basisprijs zitten?

Alvast bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
xlies
Amerikafan
Berichten: 125
Lid geworden op: 26 okt 2016, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door xlies »

Hi allen!

Ik weet dat het een beetje een moeilijk onderwerp is hier maar ik hoop dat ik er toch een vraag over mag stellen...
Wij hebben een paar maanden geleden toch via Alamo.co.uk/Brits een full size suv geboekt en direct betaald.
Met succes heb ik ingecheckt maar toen ik skip the counter wilde doen werkte het niet.
Mailtje gestuurd naar de support kreeg ik het volgende antwoord:

Since this reservation is paid with a voucher you are unable to skip the counter as you have to present the voucher to the agent at the counter.

Dit maakt me toch een beetje aan het schrikken.. Moet ik nu toch een boek meenemen van the brits guide? En loopt het dan wel los? Pff ik hoopte toch echt dat we gewoon direct skip the counter zouden kunnen doen...

Iemand ervaring of tips?
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Bushmaster »

komt omdat er nu geen creditcard aan je reservering hangt. Staat ergens op het forum hier, hoe je achteraf toch nog skip the counter kan doen. Heb ik ook gedaan met een pre-paid boeking, en dat werkte perfect. Kan allen die link/post niet meer vinden

Edit: hier de link viewtopic.php?f=30&t=52300&start=220
pagina 12 van dat topic, post van 'trails" volgen
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door M Kactus »

xlies schreef:Hi allen!

Ik weet dat het een beetje een moeilijk onderwerp is hier maar ik hoop dat ik er toch een vraag over mag stellen...
Wij hebben een paar maanden geleden toch via Alamo.co.uk/Brits een full size suv geboekt en direct betaald.
Met succes heb ik ingecheckt maar toen ik skip the counter wilde doen werkte het niet.
Mailtje gestuurd naar de support kreeg ik het volgende antwoord:

Since this reservation is paid with a voucher you are unable to skip the counter as you have to present the voucher to the agent at the counter.

Dit maakt me toch een beetje aan het schrikken.. Moet ik nu toch een boek meenemen van the brits guide? En loopt het dan wel los? Pff ik hoopte toch echt dat we gewoon direct skip the counter zouden kunnen doen...

Iemand ervaring of tips?
Je hebt waarschijnlijk een nummer met COUNT achter, bij je boeking?
Dan kun je zelf een account aanmaken bij Alamo, en daar het reserveringsnummer zonder COUNT invullen. Dan vind je de boeking terug, en kies je alsnog voor Skip the Counter.

Die voucher waar ze het over hebben, is niet het boekje. Ik heb nog nooit gelezen van iemand die het boek (of z'n Britse rijbewijs) daadwerkelijk moest laten zien aan de balie. Volgens mij is het dus ook nog niet gebeurd.

(De vragen rond het tarief gaan ook niet over het meekrijgen van de auto, maar over de verzekeringen achteraf, dit terzijde)
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Stan.Gobien »

Wilko12 schreef: Nu moet ik daarna ook nog uit de volgende dingen kiezen, zie link:
https://ibb.co/mAo9Qv
In de meeste landen, zeker in Europa, heb je nog altijd een eigen risico als je een wagen huurt met verzekering. Dat eigen risico is dikwijls rond de 750€. Dat wil zeggen dat je bij de schade de eerste 750€ zelf moet betalen. Dat laatste is dus een optie om extra te betalen om dat eigen risico ook verzekerd te krijgen.

In de Verenigde Staten is er geen eigen risico, die aangeboden optie is dus volledig nutteloos.

Overigens, opgepast met Sixt, je mag enkel in de aangrenzende staten rijden. Huur je in CA mag je dus niet in UT e.a rijden!
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Jumping Jack »

Wij hebben zojuist een huurauto opgehaald in Las Vegas. Voor de eerste keer als prefererd member bij Avis. Kon gelijk doorlopen naar de garage beneden. Had gevragen om een Ford Escape. Toen die niet meer voorradig bleken te zijn mochten we kiezen uit een 4-tal auto's. We hebben de Maxda CX-5 gekozen van een jaar oud. Helemaal happy :thumbup:
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
Wilko12
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2017, 14:45

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Wilko12 »

Stan.Gobien schreef:
Wilko12 schreef: Nu moet ik daarna ook nog uit de volgende dingen kiezen, zie link:
https://ibb.co/mAo9Qv
In de meeste landen, zeker in Europa, heb je nog altijd een eigen risico als je een wagen huurt met verzekering. Dat eigen risico is dikwijls rond de 750€. Dat wil zeggen dat je bij de schade de eerste 750€ zelf moet betalen. Dat laatste is dus een optie om extra te betalen om dat eigen risico ook verzekerd te krijgen.

In de Verenigde Staten is er geen eigen risico, die aangeboden optie is dus volledig nutteloos.

Overigens, opgepast met Sixt, je mag enkel in de aangrenzende staten rijden. Huur je in CA mag je dus niet in UT e.a rijden!
Bedankt voor je reactie Stan. Dus https://ibb.co/mAo9Qv hier gewoon voor de meest linkse optie gaan en niks gaan bijbetalen.

Bij de voorwaarden van Sixt staat het volgende: https://www.sixt.nl/php/terms/view?liso ... tyle=typo3
Pick-Up | Region
California | Arizona, Oregon, Washington, Nevada, Utah

Dit is onze reis: LA - Grand Canyon - Bryce - Zion - Las Vegas - Yosemite - SF - LA.

Dus volgens mij blijven we gewoon in de staten California, Arizona, Utah en Nevada. Dus ik voorzie hier geen problemen?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Stan.Gobien »

Ja gewoon niks bij betalen, staat ook van boven in de tekst, je huur is inclusief alle verzekeringen maar je blijft verantwoordelijk voor het eigen risico, in de V.S. is dat dus 0.

Waarschijnlijk hebben ze dan een uitzondering voor Utah, want Utah grenst niet aan California. Maar goed dat je het dus gecontroleerd hebt. Ik vind het sowieso een dwaze beperking, geen van de andere verhuurder heeft dit.
Jerome
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2016, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Jerome »

Wij hebben een standard SUV gehuurd bij Alamo en kunnen deze ophalen op SF Int Airport. Om eventueel reistijd te besparen kunnen we de auto ook ophalen bij Alamo in SF centrum nabij ons hotel. Van daaruit rijden we dan verder naar de Grant Grove. Dit scheelt waarschijnlijk een uurtje reistijd en we besparen wat OV kosten uit van centrum naar airport op de ophaaldag. Daar tegenover kost het wel $150,-
Is er op de ophaalcentra in het centrum ook enige keus welke auto je neemt of staat er dan maar 1 auto van het type naar keuze waarmee je het moet doen?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Stan.Gobien »

Ik heb het nog nooit gedaan, maar volgens ik hoor is het vaak zonder keuze en vaak met lange wachtrijen.
Gebruikersavatar
Linda043
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2016, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Linda043 »

Onze vluchttijden zijn gewijzigd. Ik heb een auto gehuurd bij Hertz. En nu wil de ophaal en terug breng tijden aanpassen, maar dan krijg ik de melding dat er geen auto beschikbaar Is. Tips hoe ik de tijden kan aanpassen?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1917
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Frasi »

Een bestaande reservering aanpassen kan ook nog wel eens een prijsverrassing geven. Geen auto beschikbaar kan betekenen dat de broker geen nieuwe reserveringen voor Hertz kan/wil aannemen. Erg onwaarschijnlijk dat Hertz geen auto's meer heeft voor jouw periode.

Als het maar een paar uur afwijking betreft, kan je het ook zo laten. Dan bij het ophalen wel goed opletten dat evt. ook de inlevertijd wordt aangepast; dit om te voorkomen dat er onbedoeld een extra dag (24 uurs periode) wordt berekend.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer