Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door roelb »

bedeve schreef: Om een of andere reden zit ik het laatste jaar heel veel in een Tahoe ( waar blijven die Explorer'S :( :( ?)
Die staan bij de SFAR's! AWD uitvoering dan..
D-en-nis
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mar 2017, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door D-en-nis »

Hinko schreef:Je hebt alle benodigde verzekeringen. Waar je ook boekt het is allemaal gelijk.
Bedankt voor je snelle antwoord. Maar is het niet meestal wel handig als dit er expliciet bij staat, want nu kan ik er bijvoorbeeld niet concreet uithalen of ik de aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) heb...
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Hinko »

Die heb je in beide voorbeelden. En beide precies hetzelfde.

• Wettelijke Aansprakelijkheid Verzekering voor personen of zaken buiten het voertuig.

• Ep-extended Protection

https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... tions.html
Punt 17a
D-en-nis
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mar 2017, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door D-en-nis »

Thanks, Hinko. Duidelijk :thumbup: ! Alleen kan ik bij die ep-extended protection dan weer niet zien dat dit ook de volgende verzekering dekt: Verzekering voor wielen, banden, ruiten, dak en onderzijde van de auto. Deze staat overigens wel op de voucher van AutoEurope... aaaah verwarrend haha...

Sorry, wil niet muggenziften maar gewoon zeker weten dat ik alles 'goed' heb geregeld :mrgreen:

Daarnaast had ik nog ander vraagje: maakt het uit met welke creditcard je betaalt ivm eigen risisco voor de autoverzekering? Lijkt me voor USA niet nodig, gezien de CDW en afkoop eigen risico van 0 euro?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door sanook »

Voor de USA maakt dat inderdaad niet uit omdat je geen eigen risico hebt.
MarcoNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:42

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door MarcoNL »

Ik moet nog een auto huren voor komende zomer. Iemand toevallig een goede aanbieding of kortingscode gezien? Die duiken regelmatig op namelijk. Het gaat om San Fransisco.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door dejong89 »

Het hangt van de datum, ophaal en inleverlocatie en voertuigtype af wat jij een leuke aanbieding vindt. Het beste is gewoon zoeken en boeken zodra jij een mooie prijs hebt gevonden, met gratis annuleren. Mocht je dan wat goedkopers of beters tegenkomen kan je altijd opnieuw boeken. Zo hebben wij het dit jaar ook gedaan.

Succes
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
MarcoNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:42

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door MarcoNL »

dejong89 schreef:Het hangt van de datum, ophaal en inleverlocatie en voertuigtype af wat jij een leuke aanbieding vindt. Het beste is gewoon zoeken en boeken zodra jij een mooie prijs hebt gevonden, met gratis annuleren. Mocht je dan wat goedkopers of beters tegenkomen kan je altijd opnieuw boeken. Zo hebben wij het dit jaar ook gedaan.

Succes
Dat doe ik ook, dat werkt idd prima. Maar er zijn ook regelmatig goede aanbiedingen, zo heb ik eens geboekt met een cardelmar kortingscode van 15%. Daar werd ik op gewezen door een forumgebruiker, vandaar dat ik nu vraag of iemand op de hoogte is van een lopende actie.
karenkdg
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2016, 14:47

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door karenkdg »

ik ben aangemeld voor de nieuwsbrief van Autoeurope.nl, en ik zag dinsdag, dat als je je aanmeld hiervoor dat je 10% korting krijgt.

ik heb eind januari via Autoeurope onze auto voor een redelijke prijs kunnen boeken
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door roelb »

Het valt me dit jaar op dat Hertz voor auto's in de US erg gunstig geprijsd is, zeker voor kaarthouders van een Amex Platinum (Benodigde CDP is online te vinden). Prijzen voordeliger dan Alamo Brits en vooral voor one-ways in CA en NV veel gunstiger omdat er bij Hertz geen drop fee's zijn om dat traject. Zonder Platinum CDP kun je, als je wel een Amex kaart hebt, ook via Amex travel dezelfde prijzen vinden.

Nadeel van Hertz is dat je niet zelf mag uitzoeken.
A&A
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door A&A »

Mag je bij Alamo in Phoenix zelf je auto uitzoeken? En ook als je "skip the counter" hebt gebruikt? Wij willen graag een 4WD maar garantie heb je daar nooit op dus zelf uitzoeken zou kunnen schelen...
Mireille_
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2017, 15:31

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Mireille_ »

Hoi, ik heb me even geregistreerd op dit forum want ik heb een vraag over de autohuur voor mijn vakantie. Ik kom aan op Dallas International AIrport en vlieg weer terug van New Orleans airport. Ik haal de huurauto dus op van een andere plaats als ik hem weer inlever. Ik was bij het reisbureau vanochtend en daar vertelden ze over de one way kosten: dit zou via sunnycars bij Alamo 372 dollar zijn. Een heel bedrag waar ik geen rekening mee heb gehouden.

Ik zag hier de tip van de site van Usa-drive. Als ik daar mijn gegevens invul voor de autohuur (dus dallas ophalen en new orleans inleveren) dan zie ik dat via Alamo de one fee inschatting 150 dollar is maar dat via Avis er geen one fee is, deze is included volgens de site. Dat zou heel wat schelen!

Maar ik ken deze site niet: nu wil ik vragen, is het veilig om via deze site een auto te huren? en komen er toch niet one fee kosten bij als ik straks op de airport sta in Dallas en mijn auto wil ophalen?

Zou iemand mij kunnen helpen met deze vragen?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Old Faithful »

Bedoel je http://www.drive-usa.de/ ? Dat is dezelfde organisatie als http://www.usareisen.de/. Daarmee heb ik goede ervaringen en ik weet dat dat voor meerdere forumleden geldt.
Als er staat dat de one way inclusive is, zou ik niet weten waarom je die alsnog zou moeten betalen. Drive-usa.de en usareisen.de ken ik in ieder geval als bonafide.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
tomba
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 apr 2017, 09:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door tomba »

Ik was aan het kijken naar autohuur voor een periode van 12 dagen, de rest van de tijd hebben wij al een auto.
Het gaat om 26-09 t/m 07-10, via Expedia krijg ik 20% korting op een huurauto omdat ik daar een vlucht heb geboekt.
Nou willen wij graag een mid-size SUV huren en ik heb een paar opties:

- Alamo Nissan Rogue of iets soortgelijks €367
- Dollar Ford Escape €297
- Avis Ford Escape €320

Nou heb ik zelf nog even rondgekeken op internet en zag ik dat er niet echt hele lovende recensies waren over zowel Dollar als Avis.

Wat raden jullie aan?
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Christian »

Welkom op het forum Tomba.

Het kan ook schelen vanaf waar je de auto huurt en dat zeg je er niet bij. Wellicht kun je dat nog vermelden. Dan kunnen andere evt ook even meezoeken.
tomba
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 apr 2017, 09:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door tomba »

Dankjewel!

Excuus, vanaf John Wayne Airport (SNA)

Ik ben ook National Emerald Club member maar dan betaal ik 470 euro voor 12 dagen voor de Emerald Aisle
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door lsl »

Mag je bij Alamo in Phoenix zelf je auto uitzoeken? En ook als je "skip the counter" hebt gebruikt? Wij willen graag een 4WD maar garantie heb je daar nooit op dus zelf uitzoeken zou kunnen schelen...
Ja, met naar mijn ervaringen vaak een ruime keuze aan full size SUV's, wat meestal de minimale klasse is waar je een 4WD zult tussen vinden, dus niets kleiner reserveren (of hopen dat je ter plaatse een gratis upgrade kunt versieren).
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door sanook »

tomba schreef:Ik ben ook National Emerald Club member maar dan betaal ik 470 euro voor 12 dagen voor de Emerald Aisle
Misschien interessant om te upgraden naar Executive bij National en zo (met bv de VISA Canada contract ID) een goedkope Executive Area te reserveren ?

Heb ik ook gedaan mbv deze posting van Bedeve, je kunt dan vervolgens een full-size (Nissan Altima) reserveren voor de prijs van een mid-size en daarmee kun je vervolgens een auto uit de Executive Area kiezen (mits die er op jouw locatie is)
bedeve schreef:Hier opnieuw een link naar Emerald Club Executive Mastercard Elite

https://www.nationalcar.com/en_US/car-r ... cale=en_US

ATTENTIE ; je profiel wordt gekoppeld aan de Contract ID die behoort bij de MasterCard Elite.
En van dat tarief word je niet blij .
Zorg er dus bij boeken voor dat je een eigen contract id invult !g wat uitleg

En nog wat uitleg over upgrading van bestaand Emmerald membership

https://www.flyertalk.com/forum/nationa ... tus-3.html
Laatst gewijzigd door sanook op 04 apr 2017, 13:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Jumping Jack »

Ik heb hele goede ervaringen met Avis hoor...
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
tomba
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 apr 2017, 09:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door tomba »

sanook schreef: Misschien interessant om te upgraden naar Executive bij National en zo (met bv de AVIS Canada contract ID) een goedkope Executive Area te reserveren ?

Heb ik ook gedaan mbv deze posting van Bedeve:

Ik snap niet helemaal hoe ik aan een AVIS Canada contract ID kom?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer