Long-term huurwagen Canada via billiger-mietwagen.de (verzekeringen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
flatlander
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2017, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 2

Long-term huurwagen Canada via billiger-mietwagen.de (verzekeringen)

Bericht door flatlander »

Dit gaat weliswaar om Canada maar ik wou het toch graag hier vragen.

Ik ben van plan om samen met mijn vriendin ~4 maanden door West-Canada rond te trekken. Ik was aan het rondkijken naar goede huurwagen deals en ik kwam zo uit bij billiger-mietwagen.de. Daar zou ik een wagen kunnen huren voor 2000 euro voor de periode van 7 juli 2017 - 30 oktober 2017. Dit lijkt me een heel goede deal voor zo'n lange periode, zeker in vergelijking met tal van andere websites. Ik had echter nog een aantal vragen met betrekking tot verzekeringen. Ik hoop dat er mensen zijn die reeds ervaring hebben met Billiger-mietwagen. Zij hebben helaas niet gereageerd op mijn email en mijn Duits is niet al te best. Ik kan ze eventueel ook nog telefonisch contacteren.

Dit is de aanbieding:
https://www.billiger-mietwagen.de/booki ... 8d678306bf

De verzekeringen zijn blijkbaar het "basic" pakket:
1) Vollkasko mit Selbstbeteiligung
2) Diebstahl mit Selbstbeteiligung
3) Haftpflicht 200.000 CAD

1) Ik veronderstel dat het om de CDW (Casco)-verzekering gaat met "eigen risico" (=Selbstbeteilung). Er wordt nergens beschreven hoeveel het eigen risico bedraagt. Is er bij hun ook een optie om naar een verzekering zonder eigen risico te upgraden? Ook zou ik graag een additionele verzekering voor banden/dak/ramen etc. aangaan in het CDW maar die optie voorzien ze niet.
2) Diefstalverzekering is blijkbaar ook met een onbekend bedrag van eigen risisco.
3) Wettelijke aansprakelijkheidsverzekering? Ik denk dat dit betrekking heeft tot de schade die berrokkent wordt aan derden, bv. schade aan hun voertuig of een ongeval. Dit zou dan vergoed worden tot 200k CAD wat mij weinig lijkt? Ik veronderstel altijd dat 1M het minimum is?

Ik zie echter voor Avis geen aanbiedingen staan die wel een complete verzekering bevatten. Prijzen van Alamo zijn dan meteen 5000 euro voor een vergelijkbare wagen...
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Long-term huurwagen Canada via billiger-mietwagen.de (verzekeringen)

Bericht door kastelke »

Ik ben een canadian citizen die in canada woont dus geen ervaring met huren wagen vanuit buitenland. Maar zoals je al vermoedde is $200,000 echt niet voldoende. Minimum 1,000,000 dus.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Long-term huurwagen Canada via billiger-mietwagen.de (verzekeringen)

Bericht door Hinko »

Misschien een screenshot maken, het linkje werkt niet helemaal zoals jij voor ogen had :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer