Ervaringen met Eurowings

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Victorfan
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 aug 2017, 16:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ervaringen met Eurowings

Bericht door Victorfan »

Net terug van onze vakantie in Frankrijk wil ik me langzaam gaan voorbereiden op onze 2018 zomervakantie naar de VS. Nu stuitte ook ik op de goedkope vlucht van Eurowings en bij googelen naar ervaringen kwam ik hier uit... ik heb al op hun site zelf gekeken naar voorwaarden voor bagage, maar hoe kan ik nu zien of je budget of smart ofzo hebt? Het lijkt bijna to good to be true...
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Ervaringen met Eurowings

Bericht door DebbieTimmermans »

ja moet de SMART formule nemen, daar krijg je eten bij en mag je 1 stuk ingecheckte bagage van 23kg meenemen en een stuk handbagage van 8kg. Als je de BASIC formule neemt kan je enkel handbagage meenemen.
De BEST formule is dan weer iets meer dan de SMART, dan mag je je maaltijden kiezen en heb je meer beenruimte enzo
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Victorfan
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 aug 2017, 16:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ervaringen met Eurowings

Bericht door Victorfan »

Ja dat had ik op de website van Eurowings gezien inderdaad, maar hoe zie ik zo snel bij de zoekmachine of het tarief Keulen-las Vegas smart is of basic?
joost1982
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 dec 2015, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaringen met Eurowings

Bericht door joost1982 »

Victorfan schreef:Ja dat had ik op de website van Eurowings gezien inderdaad, maar hoe zie ik zo snel bij de zoekmachine of het tarief Keulen-las Vegas smart is of basic?
Na het selecteren van je vluchtdatums zie je drie prijzen in drie verschillende kleuren bij elke vlucht staan.
Daarboven staan de woorden SMART/ FLEX /BEST plus de uitleg per klasse

Wij vliegen altijd SMART en boeken een losse koffer bij, dat kan in het volgende scherm als je doorklikt na SMART te hebben gekozen.
De catering bij Eurowings is ...tsja....niet zo denderend dus wij kopen op Keulen altijd de supermarkt leeg met lekker broodjes, sushi en salades.
Stuk goedkoper en beter te eten.
2002 NYC
2014 Cali en Nevada
2016 New England
2016 Florida
2017 Nevada, Arizona en Utah
2018 Houston, Tenessee, Missisippi en Lousiana
2019 Colorado en New Mexico
Neil mcauly
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 aug 2012, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Ervaringen met Eurowings

Bericht door Neil mcauly »

Als ik kijk om volgend jaar naar Las Vegas te vliegen kan je op de selectiepagina kiezen tussen basic, smart en best. Bij best staat onderaan entertainment. Uit de reacties hier kan ik afleiden dat iedere zetel een individueel scherm heeft. Wat moet ik hier dan onder verstaan?
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Neil mcauly
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 aug 2012, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Ervaringen met Eurowings

Bericht door Neil mcauly »

Je kan zelfs blijkbaar goedkoper business vliegen dan economy! Is voor vlucht van Keulen- Seattle in juli 2018.
[img]
Schermafbeelding 2017-08-15 om 10.25.34.png
Schermafbeelding 2017-08-15 om 10.25.34.png (70.34 KiB) 2589 keer bekeken
[/img]
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 okt 2013, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ervaringen met Eurowings

Bericht door HarlockSSX »

Hahaha Dan zou ik niet twijfelen ... en als eten niet lekker is aan de buurman(vrouw) geven gewoon ;-)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Eurowings

Bericht door harryh »

Zijn wel prijzen enkele reis overigens ;)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaringen met Eurowings

Bericht door sanook »

Neil mcauly schreef:Je kan zelfs blijkbaar goedkoper business vliegen dan economy! Is voor vlucht van Keulen- Seattle in juli 2018.
[img]Schermafbeelding%202017-08-15%20om%2010.25.34.png[/img]
Waar staat dan dat het business class is ? Je krijgt een premium zitplaats, dat is waarschijnlijk een gewone economy stoel op een 'premium' plaats bv vooraan zodat je eerder het vliegtuig uit kunt. Maar het is wel apart dat deze goedkoper is dan de smart optie.
Neil mcauly
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 aug 2012, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Ervaringen met Eurowings

Bericht door Neil mcauly »

Het equivalent van business dan....? Je hebt er ook loungetoegang bij dus dat is bij andere luchtvaartmaatschappijen meestal maar beschikbaar vanaf business?
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaringen met Eurowings

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Je zit dan inderdaad vooraan in het vliegtuig en bent afgeschermd met een gordijntje van de rest! Ik had niet het idee dat ze meer beenruimte hadden dan wij met een Smart ticket maar dat was even snel bekeken!

Verder vandaag terug gevlogen vanuit Vegas en we waren erg tevreden over Eurowings. Op de site http://www.airportia.com kun je trouwens bekijken hoe vaak een vlucht vertraging heeft en hoelang dit gemiddeld was. Van de Keulen - las Vegas vlucht vliegt 41% op tijd en de rest heeft een gemiddelde vertraging van 24 min. Dat klopte aardig met onze vlucht, die te laat aankwam en dus vertrokken we ook later. Aankomsttijd bleef wel hetzelfde!

Was trouwens erg blij met extra beenruimte! :thumbup: :clap:

Let op! In vegas werd niet alleen de ruim bagage maar ook de hand bagage gecontroleerd op gewicht! Pffff na wat schuiven bleven we binnen de grenzen maar het was weer even zweten!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Ervaringen met Eurowings

Bericht door Tipsy_1 »

hoe is het entertainment systeem? films, TV programma, spelletjes,...? (ik vond dit bvb op Condor nogal tegenvallen)
en dit kan je aan boord nog betalen?

Wij vliegen op 6 oktober "smart" naar Las Vegas!
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Ervaringen met Eurowings

Bericht door DebbieTimmermans »

Tipsy_1 schreef:hoe is het entertainment systeem? films, TV programma, spelletjes,...? (ik vond dit bvb op Condor nogal tegenvallen)
en dit kan je aan boord nog betalen?

Wij vliegen op 6 oktober "smart" naar Las Vegas!
wij hadden ook smart, dus moesten op het vliegtuig kiezen om bij te betalen voor eventueel entertainment system. Wij hebben ervoor gekozen om het niet te nemen, en hebben het eerlijk gezegd ook niet gemist. Bij de kids stonden 3 films en die kon je zo kijken zonder bij te betalen. We hadden de ipads en boekjes bij dus hebben ons prima vermaakt :D
Maar ik denk dat het entertainment system te vergelijken valt met KLM en Delta, het is ook touchscreen. Je kan wel eens rondkijken welke films ze hebben maar moet bijbetalen indien je ze effectief wil bekijken.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 okt 2013, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ervaringen met Eurowings

Bericht door HarlockSSX »

Mischien wat laat maar toch nog even mijn ervaring met reis Aug-Sept met Eurowings

Heenweg viel heel goed mee ... we hadden voor Basic gekozen en dat was het ook.
Geen enkel probleem want we hadden ook niet anders verwacht voor die prijs.
Jij krijgt een flesje water in vliegtuig, een drankje en een snack. Voor de rest moet je zelf maar zorgen maar zoals reeds door anderen ook eerder vermeld: je koopt lekkerder voor minder in luchthaven zelf.
We hadden ook geen geld uitgegeven voor entertainment en een goed boek en wat muziek doe de 10uur ook wel vliegen.

Moet wel zeggen dat luchthaven in Köln tegenviel. We hadden goedkoopste parking (P3) genomen en de weg die jij dan te voet moet afleggen was een mooie 10 min stappen.
Ook daar: goedkoper= verder dus geen probleem.

Wat de vriendelijkheid van personeel in de luchthaven zelf betreft: wel gewoon zeer grove mensen en eerlijk gezegd verwachtte ik anders in een relatief klein luchthaven. Kon een slechte dag zijn of niet de juiste mensen telkens maar security en personeel in de luchthaven waren veruit de minst vriendelijke die ik in al mijn reizen heb meegemaakt.

Bagage werd zoals ook eerder vermeld zeer grondig gewogen. Zowel de 23kg in te checken als de 8kg handbagage.

Piloot zat volgens mij in opleiding en daarbovenop had ik de indruk dat ze zich haasten om zsm toe te komen en meteeen te landen. Landing werd zo bruusk uitgevoerd dat we toch net niet mochten landen (te laat ingezet ?) en nogmaals een wijde bocht door Vegas opnieuw mochten aanzetten. Dat werd zo bruusk gedaan dat iedereen misselijk werd en mijn dochter moest bij aankomst al in een vuilbak ervan overgeven. Na wat pillekes en een paar uur vaste grond werd het wat beter maar ik voelde mij ook misselijk wat normaal nooit het geval is.

Op de terugweg was het wel wat lastiger daar we bij aankomst luchthaven te horen kregen dat vliegtuig niet vertrokken was uit Belgie dag ervoor door een of andere maintenance en het nadien te laat was om te vertrekken voor de piloten door de arbeidsvoorwaarden. Nu het was wel rond de periode van al de luchtvaartmaatschappijen problemen (Ryanair stakingen en dergelijke).
Uitkomst: nog een extr namiddag naar hotel, vouchers voor avondeten en ontbijt en 's morgens weer terug naar luchthaven met hopelijk wel vliegtuig.

Dit ging niet van een leien dakje en uren die gecommuniceerd waren voor ophaling bus 's morgens aan hotel werden niet gerespecteerd. Ik denk dat we een uur later vertrooken waren uiteindelijk.
Ook het uur van opstijgen werd niet gehaald trouwens.

In Las Vegas zelfde verhaal qua bagage: alles gewogen en 300g teveel werd vriendelijk verzocht om ergens anders te zetten.
Na wat over een weer geschuif zaten we op alle bagages OK en qua gewitch en mocht alles mee ...

Ter plaatse was het wel moeilijk om een officieel document te krijgen voor vertraging maar uiteindelijk toch een iets gekregen.

Claim ingediend een paar dagen later voor vertraging van bijna 1 dag ... tot op heden geen respons. Vanmorgen gebeld en wachtijd voor antwoord is 4 weken (!).
Enfin we zien wel.

Lastig voor ons want ipv zaterdag kwamen we terug op zondag en maandag moest iedereen fris naar werk/universiteit.
Genieten van de extra dag zat er niet bij aangezien we pas tegen de valavond op hotel zaten dus eten en slapen.
Hadden ze dat eerder aan iedereen kenbaar gemaakt kon het nog een gezelige dag van worden gemaakt maar nu dus niet.

Dus zeer gemengde gevoelens en ik denk niet dat Eurowings voor herhaaling vatbaar zal zijn ... beter uitkijken voor een flash sale van een A merk maatschappij :-)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Ervaringen met Eurowings

Bericht door Tipsy_1 »

Ook wij zijn net terug van Las Vegas met Eurowings.
Wel grappig, een deel van mijn ervaringen komt overeen met de reactie van hierboven.

- Keulen airport vond ik ook tegenvallen. Slecht aangeduid en warrig. Wij stonden ook op P3 en ik vond dat toch net iets te ver (op Frankfurt sta je voor een betere prijs veel dichter).

- Zeer onvriendelijk /neerbuigend/ onbeschoft personeel (sommigen zijn vriendelijk maar dat is de uitzondering). Nu weet ik dat het low cost en heb ik geen behoefde aan overvriendelijke bettutteling, maar elementaire beleefdheid en vriendelijkheid kost toch niets zou ik zo denken, Uitschieter was het grondpersoneel in Las Vegas bij het boarden (maar die zijn misschien niet van Eurowings). Die vonden het zelfs fijn klanten te kleineren. (ik het het ze dan ook eens goed gezegd :evil: wat ik daar van vond). Ook aan board waren de stewardessen veelal behoorlijk grof en zelfs ambetant (ze zetten heel veel stoelen af om dan lekker lang uitgestrekt zelf op 4 stoelen te kunnen slapen, haalden constant dingen uit hun handtas die in het bagagerek boven ons hoofd zat,...)

- Service en eten = slecht. Nu je betaalt ook niet veel. Wij hadden Smart en dat was inclusief 1 drankje. Je kreeg er dus ook maar 1 uit een heel beperkte lijst. Bvb appelsap = te betalen. Vraag ook niet een sapje en een koffie want de koffie is te betalen.
Water krijg je wel genoeg.
Het eten was heel heel vies. Ik heb echt honger geleden aan boord.

- Entertainment = 10 euro (op zich geen probleem) maar heel weinig keuze!

- Vliegstijl: ook wij hadden dus zo'n doorstart. We gingen zeer wild naar beneden. Bijna op de grond trokken we plots met veel geschok en gewiebel weer op om nog een extra tour rond Las Vegas te maken. Niet fijn, ik ben echt heel bang geweest. Reden was te veel wind/snelheid en landingsbaan zou te kort geweest zijn om veilig te landen dus heeft ie last minute weer opgetrokken.

- stoelen = waren wel comfortabel vond ik. Wel geen dekentje en kusssentje dus dat best zelf meebrengen indien gewenst.

- alles op tijd (behalve bij aankomst wat vertraging door de doorstart)

Ik vond het voor de prijs van 500 euro en het zeer grote voordeel van rechstreeks vliegen wel voor herhaling vatbaar. Enige wat ik echt niet vond kunnen was het onbeschofte personeel.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen met Eurowings

Bericht door BonnyR »

Ook net gevlogen met Eurowings vanaf Düsseldorf naar JFK New York.

Eurowings: Heenweg;
Uitstekende vlucht met tot onze verrassing redelijk goede beenruimte. Bij aankomst moesten we een zeer ruim extra circuit vliegen, want het vliegtuig werd niet verwacht( ??) . Doordat we niet verwacht werden, moest het vliegtuig ‘ergens ’ geparkeerd worden tot er een gate vrij kwam. Dat was na 40 minuten. Samen met een andere rolstoelgebruiker moest er wegens miscommunicatie met de luchthaven 40 minuten gewacht worden, om met de rolstoel om naar de bagage band gebracht te worden.

Terugweg;
Op JFK paniek want mijn man kon niet geduwd worden naar de security control. Hij mocht niet zelf rijden, maar er zitten geen goede hangrepen aan de stoel en er hingen twee rugzakken aan. Uiteindelijk liep iemand van het personeel maar naast hem…. :D Op de vraag hoe het nu zat met de upgrade waar we meer van wilden weten, werd gezegd dat dat maar in het vliegtuig geregeld moest worden. De supervisor vond lopen naar stoel 31 eigenlijk te ver en dus gaf hij nieuwe boarding passen voor stoel 15. Tot onze verrassing een stoel met extra beenruimte. De upgrade naar het ligbed was toch 400 euro, dus dat hebben we maar mooi gelaten. Aankomst op Düsseldorf na een uitstekende vlucht. Helaas mochten we het vliegtuig weer niet verlaten, dit keer wegens een alarm. Er werd een gedeelte van het vliegveld geëvacueerd en gecheckt. Gelukkig was dit maar 15 minuten, maar door dit gebeuren weer een half uur op de rolstoel moeten wachten.

Koffer was 2 kilo te zwaar, dat was geen probleem.

Personeel zowel bij inchecken in Düsseldorf als in Amerika erg aardig. Ook het cabine personeel was erg aardig en betrokken.
We hadden Smart geboekt. Het entertainment was gratis, alleen voor de oortjes moest €3,50 betaald worden. Thuis hebben we tig van die dingen liggen maar niet meegenomen.
Eten is eten, niet meer dan dat. Wel veel water gekregen onderweg. Andere drankjes soms met bijbetaling. Beenruimte eigenlijk best heel redelijk. Terug weg een upgrade gehad ( zonder bijbetaling ) naar een stoel met extra beenruimte. In het vliegtuig kon je een upgrade bij boeken voor €150 extra brede ruime grote stoelen ( valt onder "best" denk ik ) of voor € 400 een stoel waar je een bed van kon maken.
Prijs vanaf Dusseldorf vertrek 2 juni 2018 €400 pp naar New York.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer