Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door winterpark »

roelb schreef:Houd er wel rekening mee dat je bij TUIfly voor alles extra mag betalen. Dus als je 2xbagage mee neemt en onderweg nog wat te drinken pakt zou het wel eens goedkoper kunnen zijn om met een reguliere/legacy airline te vliegen. 300-350 euro voor retour MIA of MCO is inmiddels wel een normaal tarief vanuit bijvoorbeeld DUS.
Mee eens, als ik met tui fly vlieg, neem ik maar 1 koffer mee. Je krijgt trouwens wel drinken aan boord ;-)
Voordeel van Tuifly vind ik vooral de rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam! Woon een kwartier van Schiphol plus geen auto dus Dusseldorf is bij ons dan weer geen overweging waard. En vanaf Amsterdam naar Orlando is toch weer een stukje duurder. PLUS! Tui vliegt op Sanford! Heerlijk klein vliegveld.
Een full size auto is voor 2 weken al snel 400-500 euro.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door SuzieQ »

Dit soort deals helaas nooit als ik kan haha. Zit echt te twijfelen over tickets. Met vertrek op de 22e oid maar blijft 2x overstappen en dat vind ik eigenlijk gekkenwerk voor hoelang het rechtstreeks zou zijn.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door winterpark »

SuzieQ schreef:Dit soort deals helaas nooit als ik kan haha. Zit echt te twijfelen over tickets. Met vertrek op de 22e oid maar blijft 2x overstappen en dat vind ik eigenlijk gekkenwerk voor hoelang het rechtstreeks zou zijn.
Zit je eigenlijk gebonden aan de schoolvakanties? Anders is midden december of midden/eind januari gaan natuurlijk een stuk goedkoper. Ook qua het zoeken van accommodaties, veel villa's rond Orlando rekenen januari/februari laagseizoen tarief. En met Tui paar maanden van te voren boeken is dan vaak 399, als je graag rechtstreeks wil vliegen (of zoals roelb zegt, kijken naar goedkopere vluchten vanaf Dusseldorf).
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door SuzieQ »

Yep helaas ivm werk gebonden.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door Timb »

Ja die pech hebben wij ook helaas.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door SuzieQ »

Timb schreef:.
Mooie tickets nu te boeken,
Helaas kiss &fly en die zijn volgens mij niet betrouwbaar
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door Almere vak V »

Weer iets nieuws. Tenminste ik heb het nog nooit gezien.

Ticket Dusseldorf - Portland €935,- pp.
Twee tickets Dusseldorf - Portland €536,- pp

Identieke vlucht op dezelfde datum. Bizar...
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door SuzieQ »

Ik heb volgens mij wel zo iets eerder gezien.
Dat de prijs omlaag ging toen ik in de zoekmachine 1 persoon naar 2 personen veranderde.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door Almere vak V »

Een paar tientjes heb ik inderdaad ook wel is gezien. Kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar €400,- slaat echt helemaal nergens op...
Racebun
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2017, 08:42

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door Racebun »

Ik ben op dit moment bezig met het samenstellen van onze eerste reis naar Amerika. Ik ben nu goed geprijsde tickets tegengekomen maar daarin zit een overstap bij van Londen City naar Londen Gatwick. En op de terugreis van London Gatwick naar Heathrow. De reis tussen de vliegvelden zit er niet bij in. Dus we moeten zelf hier vervoer voor regelen. Ik neem aan dat je zelf de bagage moet meenemen en dan opnieuw inchecken en dan met het openbaar vervoer erheen. Op dit moment zit iets meer dan 4 uur overstaptijd aan. Is dit goed te doen? Of heeft iemand hier ervaring mee?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door mtl »

Ik raad je deze constructie af. Mocht je het toch doen: bagage moet je inderdaad zelf regelen. En gebruik geen OV maar een taxi.
Of beter: zoek andere tickets!
Gebruikersavatar
leonl
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 sep 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door leonl »

Ja, hebben we wel eens gedaan ja. Was goed te doen. Je krijgt je koffers mee, dus die moet je zelf weer mee sjouwen. Wij hebben destijds een taxi van te voren geregeld, de taxichauffeur staat je in de aankomsthal op te wachten en zet je bij de volgende luchthaven keurig af.
Een beetje spannend is het wel, omdat het verkeer in London erg druk is. Voor ons was de lage ticketprijs de reden die tickets destijds te boeken. Dus als het een koopje is kun je het zeker doen, maar op dit moment komen er volgens mij ook andere leuke prijsjes voorbij.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door vinceG »

Racebun schreef:Ik ben op dit moment bezig met het samenstellen van onze eerste reis naar Amerika. Ik ben nu goed geprijsde tickets tegengekomen maar daarin zit een overstap bij van Londen City naar Londen Gatwick. En op de terugreis van London Gatwick naar Heathrow. De reis tussen de vliegvelden zit er niet bij in. Dus we moeten zelf hier vervoer voor regelen. Ik neem aan dat je zelf de bagage moet meenemen en dan opnieuw inchecken en dan met het openbaar vervoer erheen. Op dit moment zit iets meer dan 4 uur overstaptijd aan. Is dit goed te doen? Of heeft iemand hier ervaring mee?
Ehm heb je al gekeken wat voor reis het is van London City naar Gatwick? Met openbaar vervoer al meer dan 1,5 uur reistijd. Via de weg is het 81 km.
En dan met alle bagage in het openbaar vervoer?
Mjah als de prijs zo gunstig is dat het opweegt tegen al dit gedoe moet je het vooral doen. Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken en het zou adviseren.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door SuzieQ »

Ik heb tickets gezien dat je van luton naar gatwick moet.
Of zelfs van Washington naar een andere.
Echt niet dat ik dat kies.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door mtl »

Van Luton naar Gatwick is een behoorlijk eind. Vraag me trouwens af welke maatschappij zoiets aanbiedt aangezien Luton vooral door lowcost airlines als easyjet wordt aangedaan.
Racebun
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2017, 08:42

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door Racebun »

Bedankt voor de reacties. Dat is precies waar ik ook bang voor was. Ik ga dan toch maar kijken of er andere mogelijkheden zijn. Ik zou te gestrest zijn om dan de overstap te missen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door Almere vak V »

Racebun schreef:Ik ben op dit moment bezig met het samenstellen van onze eerste reis naar Amerika. Ik ben nu goed geprijsde tickets tegengekomen maar daarin zit een overstap bij van Londen City naar Londen Gatwick. En op de terugreis van London Gatwick naar Heathrow. De reis tussen de vliegvelden zit er niet bij in. Dus we moeten zelf hier vervoer voor regelen. Ik neem aan dat je zelf de bagage moet meenemen en dan opnieuw inchecken en dan met het openbaar vervoer erheen. Op dit moment zit iets meer dan 4 uur overstaptijd aan. Is dit goed te doen? Of heeft iemand hier ervaring mee?
Mocht ik dit ooit doen. Dan zou het echt honderden euro's moeten schelen. Anders is het mij de stress niet waard...
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door SuzieQ »

Inderdaad dan moet het echt veel schelen.
Ik weet niet meer welke maatschappij, ik heb ze gisteren gezien via momondo.
Volgens mij BA (vage constructie met 2x overstap).

Ik ben ooit een keer met Easyjet naar luton geweest dat was nog best een eind van het centrum af (goed te doen met de bus).
Maar dat wil je echt niet op doorreis. Gatwick is de totaal andere kant op.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door roelb »

Ik ben ook benieuwd waar je die tickets bent tegengekomen.

Soms zie je nog wel eens JFK-LGA voorkomen bij AA, maar LHR-LGW heb ik nog niet eerder gezien. Ik vermoed dat het om een combinatie van verschillende tickets gaat, bijvoorbeeld voorgesteld door Kayak of een andere searchengine.

Besef je in dat geval dat je zelf ook alle risico draagt. Er is geen sprake van een formele connectie, maar gewoon van het starten van een nieuw itinerary. Verandert er iets in een van de vluchttijden dan heb je wellicht een probleem. Haal je de outbound vlucht niet op tijd dan heb je ook een probleem.

Als het wel op een ticket staat: tja: ook dan zou ik hier niet voor kiezen. Er is geen directe OV verbinding tussen deze twee luchthavens en je bent zeker een uur of anderhalf onderweg, in het gunstigste geval. Daar hangt ook nog een kostenplaatje aan.
itafroma
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 mar 2015, 18:58

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door itafroma »

BA biedt inderdaad vaak zulke connecties aan - meestal is het dan een paar tientjes goedkoper dan een overstap in Heathrow.

Ik zou het in ieder geval nooit doen, de overstap lijkt mij veel te kort + taxi's tussen de verschillende luchthavens in Londen zijn ook nog eens ontzettend duur.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer