Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Linda043
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2016, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door Linda043 »

Oke, ik heb de API gegevens van de hoofdboeker aangevuld. Maar hoe kan ik nu de API gegevens van de 3 overige passagiers invullen bij KLM (via mijn profiel)?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door Hinko »

Als je inlogt met je boekingscode op KLM zie je toch ook alle passagiers staan die bij die boeking horen?
Als je die ziet staan is het ook mogelijk om van de andere passagiers de API in te vullen.
Gebruikersavatar
Linda043
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2016, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door Linda043 »

Ik heb het gevonden. Stond niet op een logische plek (vind ik). Bedankt.
Stiek
Amerikafan
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 jun 2012, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door Stiek »

Hallo

Samen met mijn vrouw en 2 kinderen (nu 10 en 9) willen we graag volgend jaar in augustus naar Florida gaan.
Het is nog te vroeg om tickets te boeken.
Ik wil graag prijsalerts op skyscanner instellen en daar heb ik enkele vragen over.

Als je vertrek- en retourdatum ingeeft, krijg je dan enkel vluchten op de specifieke data of ook +/- enkele dagen?

Dat je voor elke mogelijke vertreklocatie en aankomstlocatie een apart alarm moet instellen is duidelijk.

Vanaf wanneer zou Augustus 2018 beschikbaar komen? afreis data is vrij flexibel in die maand.

alvast bedankt voor de reacties
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door mtl »

Zoals gezegd: tickets zijn over het algemeen 330 dagen van te voren beschikbaar.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door roelb »

En houd er rekening mee dat in augustus FL niet de meest klimatologisch handige bestemming is :-)
Stiek
Amerikafan
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 jun 2012, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door Stiek »

dat weet ik, maar in Juli kan mijn vrouw geen 2 weken vrij nemen.
Paas- en kersttakantie kan ik geen 2 weken vrijnemen. Dus moeten we wel in augustus gaan
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: stakingen BA

Bericht door sunnyrojo »

Er zijn stakingen aangekondigd begin juli bij BA : heeft iemand dit eerder meegemaakt en wat houdt dat voor de vluchten nd USA in? flinke vertragingen of uitval en als dit dan het geval is hoe wordt dit dan afgehandeld? Wij vroegen ons dit af voor het geval dat dit echt plaatsvindt? Wij vliegen half juli dus misschien net mazzel........
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door roelb »

Waarom wil je zo graag naar FL? Dan zou ik in augustus eerder een andere bestemming kiezen en een keer in het najaar, winter of voorjaar een weekje oid naar Florida gaan. Augustus is gewoon echt vochtig en benauwd in FL met veel regen en kans op hurricanes. En het is ook nog eens loeidruk in alle pretparken..
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door mtl »

Sunnyrojo: bij stakingen wordt zoveel mogelijk geprobeerd een alternatief te vinden. Maar dat betekent later aankomen. Hoeveel later is dan niet te zeggen. Dat kan bij wijze van spreken ook een dag later zijn. Zeker in hoogseizoen als veel vluchten al vol zitten.
Stiek
Amerikafan
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 jun 2012, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door Stiek »

roelb schreef:Waarom wil je zo graag naar FL? Dan zou ik in augustus eerder een andere bestemming kiezen en een keer in het najaar, winter of voorjaar een weekje oid naar Florida gaan. Augustus is gewoon echt vochtig en benauwd in FL met veel regen en kans op hurricanes. En het is ook nog eens loeidruk in alle pretparken..
Eens bespreken met de vrouw dan.

Zoals eerder gezegd is Augustus de enigste maand dat we met het gezin 2 weken weg kunnen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door roelb »

Wat ook wel eens verrassend kan werken: voer op Google flights eens de data in die je beschikbaar hebt en kies dan voor de "Explore destinations" optie. Je krijgt dan een wereldkaart met prijzen.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: stakingen BA

Bericht door pumi1000 »

sunnyrojo schreef:Er zijn stakingen aangekondigd begin juli bij BA : heeft iemand dit eerder meegemaakt en wat houdt dat voor de vluchten nd USA in? flinke vertragingen of uitval en als dit dan het geval is hoe wordt dit dan afgehandeld? Wij vroegen ons dit af voor het geval dat dit echt plaatsvindt? Wij vliegen half juli dus misschien net mazzel........
BA geeft aan dat alle reizigers naar hun bestemming kunnen reizen. Ben benieuwd hoe ze dit oplossen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Zedrox
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jun 2017, 19:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door Zedrox »

Stiek schreef:
roelb schreef:Waarom wil je zo graag naar FL? Dan zou ik in augustus eerder een andere bestemming kiezen en een keer in het najaar, winter of voorjaar een weekje oid naar Florida gaan. Augustus is gewoon echt vochtig en benauwd in FL met veel regen en kans op hurricanes. En het is ook nog eens loeidruk in alle pretparken..
Eens bespreken met de vrouw dan.

Zoals eerder gezegd is Augustus de enigste maand dat we met het gezin 2 weken weg kunnen.
Hallo Stiek,

Ik ben vorig jaar in augustus in Florida geweest. Ik vond het verschil met de temperaturen en luchtvochtigheid maar minimaal t.o.v. mei of september.
Het was zeer goed te doen. We zijn 3 weken geweest en heb eigenlijk maar 1 benauwde dag gehad. Heel af en toe regen. De buien zijn vaak wel heftig maar ook kort. Wij waren met ons vieren (zoon en dochter van 8 en 6) De drukte in Universal en Seaworld viel ook mee, vooral de laatste week omdat de Amerikaanse schoolvakantie voorbij was. Er zijn wel sites te vinden op internet die de drukte in parken voorspellen.
Wat je tickets betreft, ik heb constant de fora hier en floridaforum.nl in de gaten gehouden. Alsmede diverse ticket sites. Wij hebben toen in november geboekt en vlogen voor 400 euro pp vanaf brussel via madrid met Iberia naar Miami. Ik had ook de skyscanner ticket alarm ingesteld maar vond het waardeloos. Het wereldje van de vliegtickets is vaag. Het beste is om ze gewoon vaak te checken. Hoop dat dit je een beetje helpt.

Grtjes.
Stiek
Amerikafan
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 jun 2012, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door Stiek »

Bedankt Zedrox

Ik neem dat jullie dan de laatste 3 weken van augustus zijn geweest?

Heb je ergens een samenvatting van jullie reis?
Gebruikersavatar
Lenco1
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 aug 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door Lenco1 »

:offtopic: bij dit onderwerp: Wij zijn in 2015 naar Florida geweest eind juli/begin augustus. Ook ik had bedenkingen bij het weer maar het hing er ook wel een beetje vanaf waar je zat. Het was wel erg vaak bewolkt, zeker vanaf begin van de middag. Het meest benauwd vond ik Orlando waar het de hele dag broeierig warm was en 's avonds af en toe flink regende. Ik zou in de zomer zo kort mogelijk in Orlando blijven. De kust is wel heel goed te doen echter regenen doet het vaak eind van de dag en eigenlijk overal wel behalve op de Keys.

Terug naar het onderwerp: Tickets voor Florida zijn in de zomer wel vaak aantrekkelijk en qua drukte vond ik het overal wel meevallen.
Afbeelding
jpbriaire
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 sep 2016, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door jpbriaire »

Zojuist geboekt:
20 april 2018 DUS - MAD - MIA
5 mei 2018 MIA - LHR - DUS

4 personen (waarvan 2 kinderen): € 1.140 dus € 285 p.p.

via momondo.de geboekt bij flugladen.de

Link: http://www.momondo.de/flightsearch/?Sea ... e&NA=false
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door SuzieQ »

Dat is een goede prijs!!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
jpbriaire
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 sep 2016, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door jpbriaire »

Yep, dat vond ik ook. Daarom niet te lang over nagedacht en toegeslagen. Vluchttijden en overstaptijden zijn ook prima. Ik heb alleen geen ervaring met Iberia. Nou zijn wij niet zo kieskeurig en totaal geen klagers, dus kan me niet voorstellen dat we daar problemen mee gaan ondervinden.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Stoel reservering iberia

Bericht door ONYX666 »

Hallo

Bij het inloggen zie ik dat we bij iberia moeten betalen voor steoelreserveringen , meeste stoelen zijn 30 euro een enkele 15 euro.

Op de site staat dat je alleen betaald kunt reserveren en anders bij inchecken krijgt toegewezen. Dus je kunt niet zoals bij BA tijdens inchecken gratis kiezen ?

gr
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer