Vraag van Ellis71 betreffende: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Ellis71
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 aug 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Vraag van Ellis71 betreffende: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee?

Bericht door Ellis71 »

* Note mod (Hinko): afgesplitst van onderwerp: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee?
macMimi schreef:Type gehuurd: Fullsize SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: NBBS
Opgehaald in: Miami
Afgeleverd in: Orlando
Meegekregen: Dodge Durango
Wanneer: 28 juli-11 augustus 2016
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): ongeveer $ 300,- bijbetaald voor 2 weken huur
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering en persoonlijke ervaring: 8,5
Vooraf een Fullsize SUV (7-zitter) geboekt. Kregen op Miami Airport te horen dat alleen een Nissan Pathfinder beschikbaar was, die te klein zou zijn voor onze bagage (3 koffers waarvan 1 grote harde + aantal stuks handbagage). Upgrade gedaan naar een paar maanden oude Dodge Durango. Voldoende bagageruimte door 1 stoel op 3e rij plat te leggen. Voelden ons een beetje bekocht door de hoge bijbetaling (bleef toch een fullsize), maar de auto maakte alles goed en na een lange reis waren we te moe om de discussie aan te gaan.
Zeer veel ruimte, hoge zit, luxe afwerking, standaard navigatie, achterin en voorin usb + normaal US-stopcontact + 12V. Reed heerlijk, trekvermogen had wel beter gekund.
macMimi, met hoeveel personen waren jullie?
Wij hadden vorig jaar een Nissan Pathfinder en waren met 4 volwassen en hadden 4 grote hardschalen koffers en 4 handbagage koffertjes.. en dit paste met gemak.
3de bank plat en de 2 bank kon je nog verschuiven als je dat wilde om zo meer ruimte te creëren.
Kombat
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:35

Re: Vraag van Ellis71 betreffende: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee?

Bericht door Kombat »

Mijn inziens valt de Durango in dezelfde categorie als een Pathfinder. Ik zou zeker een vriendelijk doch dwingend mailtje sturen naar NBBS. Het lijkt mij onredelijk dat men je 300$ laat bij betalen voor een auto uit dezelfde categorie.

Het is namelijk gek om je al een upgrade te verkopen terwijl je de koffers zelf even had kunnen passen in de Pathfinder. Klinkt als een zwendel.
Autogek!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vraag van Ellis71 betreffende: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee?

Bericht door bedeve »

@Kombat , wat zou het vriendelijke doch dwingende emailtje naar NBBS moeten inhouden ?
Dit is een uniek geval ,de eerste keer dat NBBS als booker voor auto's genoemd wordt.
Een blik op de prijzen die zij hanteren doet mij dat ook begrijpen.
Een full size suv wordt als upgrade aangeboden tov een full size suv
Voor een meerprijs van $ 21 per dag.
Een aangeboden meerprijs is nooit een fixed rate , maar een onderhandelingsprijs
En de klant volgt het voorstel van de verkoper.
@ Daar was NBBS niet bij betrokken; hun handel was de oorspronkelijke verhuur, als een klant ter plaatse daar zaken aan toevoegt is dat tussen die klant en de autoverhuurder.
@Kombat noemt dat " zwendel " .) Bedrog of nep 2) Bedrog 3) Bedriegerij
Dat is nogal een term.
Waarop gebaseerd ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Kombat
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:35

Re: Vraag van Ellis71 betreffende: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee?

Bericht door Kombat »

Je hebt gelijk dit hoeft geen dwingende mail te zijn, vooral vriendelijk.

Ik denk dat het redelijk is om de aanbieder van deze (pakket?)reis, NBBS, aan te schrijven in dit geval. NBBS is de tussenpartij en zou verhuurder zeker om opheldering kunnen vragen. Lijkt mij een stukje service wat hoort bij een reisorganisatie.

De term zwendel lijkt mij wel van toepassing als je twee keer dezelfde catagorie auto probeert te verkopen aan dezelfde klant. Dat een onwetende huurder ermee akkoord ging wil nog niet zeggen dat het dan plots eerlijke handel is.
Autogek!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vraag van Ellis71 betreffende: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee?

Bericht door bedeve »

@ Kombat ik weet niet of TS jou in dank afneemt dat je hem een " onwetende huurder " noemt
Het is in ieder geval wel een typisch nederlandse reactie; bij zelf gemaakte keuzes waar we voordeel bij hebben zijn we zo trots als een aap, wanneer dezelfde keuzes nadeel opleveren zijn we achteraf onwetende slachtoffers.

De tussenpersoon NBBS heeft voldaan aan haar leverplicht
De tussenpersoon staat buiten de overeenkomsten die ter plaatse tussen de verhuurder en de klant afgesloten worden.
De kinderzitjes, de tomtom,de extra verzekeringen en de upgrades.
DE Nissan Pathfinder is al een bak van een car, De Dodge Durango is net wat bullier.
Kost wat meer, heb je ook wat.
En iemand die hier de threads over autohuur leest weet dat de meerprijs niet fixed is.
De verkoper roept wat; de klant roept wat terug en uiteindelijk kom je ergens op uit.
Of je dat spel ja / nee speelt is je eigen keuze.
Ik vind jouw term " nette handel" wel een mooie.

En dan begin jij over zwendel....
Maak eens een test boeking bij Alamo.nl en bijv Expedia / Alamo of rentalcars.com/alamo
Kijk eens naar de prijsverschillen en zet ze eens om in percentages.
En toch zijn er mensen die bij Alamo.nl huren.
Uuhhh, onwetende huurders die worden bezwendeld ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Kombat
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:35

Re: Vraag van Ellis71 betreffende: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee?

Bericht door Kombat »

Onwetend: Ik nam voor het gemak aan dat een huurder uit Nederland niet op de hoogte is van de precieze laadruimte van elk model. Als de baliemedewerker je dan vertelt dat je koffers niet gaan passen neem je dat op dat moment voor waarheid aan.

De autoverhuur-branche staat krom van verhalen waar onnodige upgrades worden aangesmeerd. Het is toch legitiem om vraagtekens te stellen bij bovenstaand geval, waar je bij NBBS een 'categorie Fullsize SUV' huurt maar ter plaatse binnen die categorie nog upgrades hebt?

For the sake of argument, de foto's. Daar past die bagage net zo goed wel. Zeker als je 1 stoel naar voren drukt zoals McMimi deed.
Pathfinder:
Afbeelding

Durango:
Afbeelding
Autogek!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vraag van Ellis71 betreffende: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee?

Bericht door bedeve »

@Kombat ; je maakt er veel werk van ! Bedankt voor de mooie foto's.
Ik had het nieuwe Pathfinder model nog niet voor ogen.

Als de baliemedewerker je dan vertelt dat je koffers niet gaan passen neem je dat op dat moment voor waarheid aan.
Als de verkoper wat zegt ...?
Nee; dat strookt niet met onze kritische Nederlandse instelling; alles wat een verkoper vertelt wantrouwen wij.
Je komt bij een garage voor een nieuwe auto en de verkoper zegt dat hun auto veel beter is dat die van een ander merk dan...

Ik denk wel dat die verkoper achteraf in een deuk heeft gelegen.
Doe eens gek , vraag eens $ 21 per dag extra.
Aan al die prepaid huurders met hun weken vakantie is anders geen cent te verdienen.

Voor iedere lezer die denkt : hoe voorkom ik dit ?
Makkelijkste weg : zorg er voor dat je " bypass the counter " tegelijkertijd met je huur hebt geregeld.
Da's een keuze die iedereen vrij staat.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Kombat
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:35

Re: Vraag van Ellis71 betreffende: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee?

Bericht door Kombat »

@bedeve: Ja mooi toch? Zo kunnen we zien waar we het over hebben!
De 'oude' Pathfinder van voor model 2012 heeft ook voldoende ruimte.

Ja die verkoper zal in een deuk hebben gelegen. Nette handel! :?
Autogek!
macMimi
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2016, 14:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vraag van Ellis71 betreffende: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee?

Bericht door macMimi »

Reactie: we waren met 5 personen en zouden veel rijden dus hadden vooraf gekozen voor een Fullsize SUV, omdat we comfortabel wilden reizen. NBBS heeft de reservering vastgelegd via Travel Trend BV. We kregen vouchers die we ter plekke bij Alamo konden inleveren. We hadden na een binnenlandse vlucht ook nog een andere auto gehuurd. Daar kregen we wel wat we geboekt hadden, en geen praatjes als dat de auto te klein zou zijn, maar dat terzijde.
Ik ben nog wel van plan om NBBS een mail te sturen. Niet om hen aansprakelijk te stellen of boos te doen, want zoals iemand aangeeft is het onze eigen keuze geweest te 'upgraden' (wat dus geen upgrade bleek te zijn maar wel veel geld kostte). Maar inderdaad, als je na een reis van 18 uur ' s avonds om 10 uur doodmoe aan de balie staat en de volgens de voucher aangegeven Chevrolet Tahoe 'of soortgelijk' blijkt een volgens de meneer aan de balie 'te kleine' Nissan Pathfinder te zijn, dan ga je toch overstag. Vooraf had ik allerlei soortgelijke SUV's bekeken, maar de NIssan zat daar niet bij dus ik kon me geen voorstelling maken van die auto en kon ook niet ter plekke gaan kijken omdat de auto ergens anders vandaan gehaald moest worden.
Overigens was er geen 'bypass the counter' mogelijk op dit kantoor. Vooraf online inchecken lukte niet, omdat ik constant een foutmelding kreeg. daarover had ik al met Alamo een hele mailwisseling gehad. We moesten dus langs de balie en hebben ons dus laten ompraten. Helaas.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4378
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vraag van Ellis71 betreffende: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee?

Bericht door Ruud2004 »

Ik heb even meegelezen en zou het laten zoals het is, je bereikt nu toch niets meer. Helaas is de autoverhuur een serieus opletmomentje na zo'n lange vlucht. Je hebt het vast al gelezen, weet wat je huurt, zoek uit wat er zo'n beetje in de verhuurvloot zit, maar wees vooral op je hoede. Helaas is "de" balie de plaats waar je bedonderd wordt. Aan de balie dus nergens op ingaan, dat kan altijd nog als je bij de auto's bent aangekomen. Ook daar kan je (indien de voorraad het toelaat) onderhandelen over het type auto. Het personeel daar wat dollars toestoppen is voordeliger dan een dure upgrade aan de balie. Je kan altijd nog terug naar de balie....
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vraag van Ellis71 betreffende: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee?

Bericht door bedeve »

@macMimi; Mooie nuchtere reactie van jou. Alsof je er naast staat en aanschouwt wat er gebeurt. de ideale positie voor een heldere analyse, Klasse !
Als je het betrokken huurproces analyseert valt vooral op dat het over een aantal schijven gaat; NBBS , Travel Trend , Alamo.
Die schijven zullen de prijs opgedreven hebben ., maar vooral zullen ze jouw positie als consument verzwakt hebben,
Bij wie hoor je nu eigenlijk.?

Over jouw situatie die iedereen kan overkomen en dat meestal ook wel een keer doet doordenkend kom ik op hetvolgende.
De betaling van de non-upgrade was een directe transactie met Alamo.
Daarover kun je een klacht indienen met de eis tot terugbetaling.
Dat doe je het best , met alle facts en figures incl copy rekening via care@alamo.com
Ze zijn daar snel in de reactie.
Succes
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
macMimi
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2016, 14:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vraag van Ellis71 betreffende: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee?

Bericht door macMimi »

@bedeve: goede tip om Alamo rechtstreeks te benaderen hierover. Ga ik zeker doen. Als het andere akkefietje met Alamo is opgelost: ik kwam er gisteren achter dat onze tweede huurauto in hun administratie 3 dagen langer is gehuurd dan het geval was, en ook nog eens is ingeleverd in Boston i.p.v. in New York City. Er is $ 216,- teveel afgeschreven van mijn creditcard. Gaat lekker zo...
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vraag van Ellis71 betreffende: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee?

Bericht door bedeve »

@MacMimi Murphy krijgt weer eens gelijk. Dat wordt een heel dossier richting care@alamo.com.
Voor het simpele feit dat een coupon code van $20 niet was meegenomen in mijn eindafrekening kreeg in in april jl nog eens $50 smartegeld.
Dat mag bij jou dan wel heel wat meer worden.
Succes in de communicatie met Alamo !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ellis71
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 aug 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vraag van Ellis71 betreffende: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee?

Bericht door Ellis71 »

@macMimi, hoe is het eigenlijk afgelopen..is Alamo jullie nog tegemoet gekomen wat betreft de $300,- betaalde (onnodige) upgrade?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer