Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Slechte ervaring Budget in Italië, hoe zit dat in USA?
-
- Amerika-ontdekker
Slechte ervaring Budget in Italië, hoe zit dat in USA?
Beste forumleden,
hopelijk kunnen jullie mij weer wat wijzer maken met jullie ervaringen.
In 2015 maakten wij onze eerste Amerika trip, en huurden een auto bij Alamo. Was hier op zich tevreden van.
Momenteel ben ik bezig voor onze volgende Amerika trip in 2017, en ik was van plan bij Budget te gaan huren, omdat het model dat we willen daar iets goedkoper is.
Nu... 2 weken geleden een kort reisje in Italië gemaakt, een auto bij Budget gehuurd en het voelde nogal als een 'rip off' ter plaatse.
Ik had op voorhand een auto gehuurd voor 190 euro, met alle mogelijke verzekeringen bij. Aan de balie zegt de bediende dat deze verzekeringen nog: 1. een eigen risico bij ongeval van 1000 euro hadden, en 2. een eigen risico van 2000 euro bij diefstal.
dit was niet vermeld op de budget.com site toen ik boekte. Ik kon kiezen om bij te betalen voor een verzekering die 0 euro eigen risico had, en dat kwam uit op 360 euro... groot verschil. Heb dit ondanks de frustratie maar gedaan, omdat ik ondertussen gezien had hoe wild ze rijden in Italië en omdat we naar steden gingen met een reputatie voor criminaliteit.
Slechte ervaring dus bij Budget. Bij Alamo in Amerika koos ik telkens voor de bijkomende verzekeringen en deze waren niet meer te upgraden aan de balie.
Heeft iemand dergelijke ervaringen bij Budget in Amerika? Of lag het eerder aan het Italiaanse filiaal?
alvast bedankt.
Robin
hopelijk kunnen jullie mij weer wat wijzer maken met jullie ervaringen.
In 2015 maakten wij onze eerste Amerika trip, en huurden een auto bij Alamo. Was hier op zich tevreden van.
Momenteel ben ik bezig voor onze volgende Amerika trip in 2017, en ik was van plan bij Budget te gaan huren, omdat het model dat we willen daar iets goedkoper is.
Nu... 2 weken geleden een kort reisje in Italië gemaakt, een auto bij Budget gehuurd en het voelde nogal als een 'rip off' ter plaatse.
Ik had op voorhand een auto gehuurd voor 190 euro, met alle mogelijke verzekeringen bij. Aan de balie zegt de bediende dat deze verzekeringen nog: 1. een eigen risico bij ongeval van 1000 euro hadden, en 2. een eigen risico van 2000 euro bij diefstal.
dit was niet vermeld op de budget.com site toen ik boekte. Ik kon kiezen om bij te betalen voor een verzekering die 0 euro eigen risico had, en dat kwam uit op 360 euro... groot verschil. Heb dit ondanks de frustratie maar gedaan, omdat ik ondertussen gezien had hoe wild ze rijden in Italië en omdat we naar steden gingen met een reputatie voor criminaliteit.
Slechte ervaring dus bij Budget. Bij Alamo in Amerika koos ik telkens voor de bijkomende verzekeringen en deze waren niet meer te upgraden aan de balie.
Heeft iemand dergelijke ervaringen bij Budget in Amerika? Of lag het eerder aan het Italiaanse filiaal?
alvast bedankt.
Robin
South-West road trip video: https://vimeo.com/147467466
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Slechte ervaring Budget in Italië, hoe zit dat in USA?
Binnen europa wordt je vaker opgelicht bij autoverhuurbedrijven. In Spanje zijn ze daar ook goed mee. Bij de USA huur je het best via een europese broker, dan heb je automatisch alle verzekeringen al. Je zal te plekke nog wel de vraag krijgen of je roadsafe wilt, maar die kan je declinen.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij hebben prima ervaringen met Budget in Amerika. Daar is standaard geen eigen risico dus hoef je je daar ook niet voor te verzekeren.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
@michelly: via welke website heb je toen geboekt? Ik heb namelijk al gemerkt dat via budget.com, en dan 'belgium' selecteren, goedkoper kan zijn dan via budget.be .
Alvast bedankt
Alvast bedankt
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik dacht via ebookers.de
Dat had destijds een hele goede deal voor een midsize SUV in Denver.
Dat had destijds een hele goede deal voor een midsize SUV in Denver.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Afgelopen vakantie wel een hele discussie gehad met Budget. Maar uiteindelijk bleken we gewoon 'normaal' verzekerd. Stukje uit ons verslag:
Wij hadden overigens via Budget.com met de Family & Friends code (U112000) geboekt.Dan zijn we bij Budget. We lopen naar binnen en worden geholpen door een mevrouw. Ze is nieuwsgierig naar de lengte van Martijn, lange man… Het gesprek begint dus erg leuk, maar als snel veranderd dat als ze het over de verzekeringen begint. Ze waarschuwt ons dat we nog een verzekering erbij moeten nemen, anders zijn we niet volledig verzekerd. Ja uh-huh. Wij huren al járen in Amerika, dus ga ons niet vertellen wat er wel en niet bij zit. Maar ze blijft er op hameren á 13 dollar per dag á 28 dagen huur. Nee, dat gaan we niet doen. Martijn weet namelijk zeker dat we gewoon volledig verzekerd zijn. Goed, we moeten tekenen dat deze verzekering er dan niet bij zit en het helemaal zelf weten. Het klinkt ineens allemaal niet zo aardig meer. Als Martijn ziet om welke verzekeringen het precies gaat, valt het kwartje. Het betreft een zogenaamde personenverzekering, maar deze hebben wij natuurlijk al via onze reisverzekering. Maar goed, dat gaan we haar maar niet meer vertellen. Want echt uit te leggen valt het ook niet. Althans, niet aan haar.
Helaas mogen we niet zelf een auto uitkiezen en krijgen we een Kia Sorento mee. Tof! Geen Amerikaanse bak helaas, maar een Aziaat is ook prima. We rijden zelf thuis tenslotte in een Suzuki. Alle bagage past met gemak in de bolide en we installeren de rest van de spullen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ben jij dan direct online of op een print van je boeking gaan kijken of dat waar was, of heb je gewoon aangenomen dat die dame gelijk had?RobinCarlo schreef:Aan de balie zegt de bediende dat deze verzekeringen nog: 1. een eigen risico bij ongeval van 1000 euro hadden, en 2. een eigen risico van 2000 euro bij diefstal.
(ik vertrouw mensen aan een verhuurbalie nooit; ze verdienen meestal maar minimum loon en moeten het van commissie op verzekeringen die ze verkopen en upgrades die ze je aansmeren. Zoals ze ons ooit eens trachten wijs te maken dat de midsize SUV echt niet groot genoeg was voor ons: 2 volwassenen en 1 kind met elke 1 koffer en een rugzakje/handtas als handbagage.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik denk alleen dat de verhuurder deze keer gelijk had. In de 8 keer dat ik in Europa een auto gehuurd hebt was er altijd sprake van een eigen risico bij schade of diefstal. En een bedrag tussen de 1000 of 2000 euro is dan normaal.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Alleen jammer dat ze ons daarna niets meer uitgelegd heeft over de toll-betalingen. Blijkbaar zit er een kastje in de auto die wij zelf aan hadden moeten zetten? Als er al een kastje in de auto zat, geen idee dus...Njit schreef:Afgelopen vakantie wel een hele discussie gehad met Budget. Maar uiteindelijk bleken we gewoon 'normaal' verzekerd.
En verder heeft huren in Europa standaard geen afkoop eigen risico, terwijl dit al wel standaard is in Amerika ja.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- bedeve
- Amerika-expert
Er zijn creditcards zoals de Visa van de ANWB en die van Nationale Nederlanden waar een verzekering aan gekoppeld is om dat eigen risico te limiterenandre208 schreef: In de 8 keer dat ik in Europa een auto gehuurd hebt was er altijd sprake van een eigen risico bij schade of diefstal. En een bedrag tussen de 1000 of 2000 euro is dan normaal.
anwb gold -= Eur.750
NN = Eur. 500
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Mjah we kunnen wel weer een hele discussie gaan hebben over de verzekeringen enzo, maar volgens mij is autohuur niet te vergelijken met europa en de VS.
In Europa hoor je verhalen dat je echt word opgelicht door autoverhuurbedrijven met schades enzo, dat heb ik in de VS echt nog nooit meegemaakt. In europa is het gebruikelijk dat je heeeeel goed de auto nakijkt als je deze ophaalt en weer terugbrengt. Heb ik me nog nooit zorgen om gemaakt in de VS.
Het enige dat ze wel gemeen hebben is dat ze je altijd wat proberen aan te smeren, maar gelukkig kan je in de VS de balie omzeilen!
In Europa hoor je verhalen dat je echt word opgelicht door autoverhuurbedrijven met schades enzo, dat heb ik in de VS echt nog nooit meegemaakt. In europa is het gebruikelijk dat je heeeeel goed de auto nakijkt als je deze ophaalt en weer terugbrengt. Heb ik me nog nooit zorgen om gemaakt in de VS.
Het enige dat ze wel gemeen hebben is dat ze je altijd wat proberen aan te smeren, maar gelukkig kan je in de VS de balie omzeilen!

-
- Amerika-ontdekker
@vinceG: hoe doe je dat dan? De balie omzeilen.
-
- Amerika-ontdekker
Bedoel je met een broker een website die alle bedrijven aanbiedt? Ondertussen heb ik ontdekt dat je bij alomo.be en .nl de keuze krijgt om een eigen risico af te kopen (franchise van 1500 euro) aan 3,50 euro per dag. Terwijl alamo.co.uk geen informatie over een mogelijk eigen risico formuleert, en ook geen optie tot afkopen aanbiedt.PSVwally schreef:Binnen europa wordt je vaker opgelicht bij autoverhuurbedrijven. In Spanje zijn ze daar ook goed mee. Bij de USA huur je het best via een europese broker, dan heb je automatisch alle verzekeringen al. Je zal te plekke nog wel de vraag krijgen of je roadsafe wilt, maar die kan je declinen.
Verwarrend allemaal...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Eigen risico afkopen?
Lees eens goed het autohuurtopic in het vervoersforum. Daar kan je heel veel info vinden.
Zorg in een boeking dat je CDW en (S)LI hebt en dan is
dat voor een boeking van Nederlanders/Belgen in principe wel genoeg. Niets verzekeringszaken van €3,5 per dag boeken
Lees eens goed het autohuurtopic in het vervoersforum. Daar kan je heel veel info vinden.
Zorg in een boeking dat je CDW en (S)LI hebt en dan is
dat voor een boeking van Nederlanders/Belgen in principe wel genoeg. Niets verzekeringszaken van €3,5 per dag boeken
Inderdaad zoals Paul aangeeft lees vooral dit bericht.
In de VS is je eigen risico 0 euro, oftewel je hebt geen eigen risico, je kunt het dus niet afkopen.
In de VS is je eigen risico 0 euro, oftewel je hebt geen eigen risico, je kunt het dus niet afkopen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
@RobinCarlo: Ga eerst eens goed de topics hier doorlezen, al jouw vragen zijn al eens beantwoord.
Als je dat doorleest dan word het allemaal duidelijk. Niet gek laten maken!
Een Broker is een tussenpersoon die auto's aanbied bij diverse verhuurders. Dus dit is niet de verhuurder zelf.
Als je dat doorleest dan word het allemaal duidelijk. Niet gek laten maken!
Een Broker is een tussenpersoon die auto's aanbied bij diverse verhuurders. Dus dit is niet de verhuurder zelf.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht