Ervaringen Turo (autohuur)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jiri
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2016, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door Jiri »

Heeft er iemand ervaring met een auto huren via Turo (https://turo.com/)?

We hebben het wel gezien met car rental companies eigenlijk en laatst heeft iemand me Turo aangeraden. Er is jammer genoeg weinig informatie over te vinden van niet-US inwoners die er een auto gehuurd hebben, maar dit moet dus zeker mogelijk zijn.

Zijn er hier toevallig mensen die via Turo een auto gehuurd hebben? Zoja, wat zijn de ervaringen/met wat moeten we extra rekening houden?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door Hinko »

Hallo Jiri! Welkom op het forum.

Ik denk dat je weinig ervaringen hier zult gaan vinden. Ik heb er nog nooit van gehoord.
We hebben het wel gezien met car rental companies eigenlijk en laatst heeft iemand me Turo aangeraden
Waarom hebben jullie het wel gezien?
En wat voor ervaring heeft "die iemand" dan?
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door vinceG »

Ik heb geen ervaring met deze verhuurder, maar als ik de website goed bekijk dan huur je dus de auto van particulieren.
Ben bang dat je dan echt zelf verzekerd moet zijn in de VS. Kan ook niet echt op de site vinden dat ze dit promoten voor buitenlanders.

Ben ook wel benieuwd waarom je er "klaar" mee bent.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door Galapogos »

Hier promoten ze het voor buitenlanders: https://support.turo.com/hc/en-us/artic ... s-license-
Verder bieden ze ook wel verzekeringen aan: https://support.turo.com/hc/en-us/artic ... ns-renters

Ik ben verder geen pro op verzekeringsgebied, maar ik zou me alvorens met dit bedrijf in zee te gaan eerst goed verdiepen in het verzekervraagstuk, omdat het me toch wel een vereiste lijkt goed verzekerd rond te rijden.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door vinceG »

Ja als ik de site beter bekijk, zeker bij het deel van de verzekeringen, dan heb ik het vermoeden dat je zelf voor de primaire verzekering moet zorgen en dat zij secundair nog wel wat bijverzekeren, maar het lijkt niet helemaal volledig.
Ik vraag me af of het zo gunstig is voor buitenlanders.

Doe mij maar gewoon Alamo hoor :lol:
Hoppie
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2017, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door Hoppie »

Jiri schreef:Heeft er iemand ervaring met een auto huren via Turo (https://turo.com/)?
Is hier iemand die effectief gebruik heeft gemaakt van Turo? Ik overweeg deze te gebruiken in LA, maar zou graag de ervaringen willen kennen.
Anonymous123

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door Anonymous123 »

Zoals je boven kan lezen ben je niet goed verzekerd. Dit zal voornamelijk voor US/Canada inwoners zijn.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door roelb »

Je kunt wel een verzekering bij ze afnemen, zie:
Maar:
Premium Package: Liability coverage up to $1,000,000; physical damage to the car covered up to the actual cash value of the car. In each case, coverage is secondary to any other insurance you may already have. There is no deductible for the supplemental liability coverage; for the physical damage protection, once you’ve exhausted your own insurance for physical damage, your out-of-pocket exposure is limited to $500. [img]There%20is%20no%20coverage%20in%20any%20renter%20package%20(i.e.,%20you%20are%20fully%20financially%20responsible)%20for%20mechanical%20or%20interior%20damage.[/img]
Je hebt dus in ieder geval een eigen risico van $500 en er is geen enkele dekking voor "mechanical or interior damage".

Rij je dus een motor in de soep, een wiellager stuk of iets anders dat niet gerelateerd is aan een ongeval dan mag je, voor zover ik de voorwaarden lees, die kosten zelf betalen. Die zal Turo dan gewoon op je credit card chargen.

Gezien deze regels zou ik je echt afraden om hier een auto te huren. Gewoon bij een normale verhuurder, geen eigen risico, alles is gedekt en je hoeft je nergens zorgen over te maken. Plus dat je over het algemeen in een zeer nieuw voertuig rijdt, nooit ouder dan 1 jaar en met weinig kilometers op de teller. En als er onverhoopt toch iets is met het voertuig dan is dat met een telefoontje en/of een ritje naar de dichtsbijzijnde vestiging van die verhuurder opgelost.

Nog meer nadelen: je moet naar het adres van de verhuurder toe. Niet heel handig als je net op een vliegveld aankomt en levert dus extra kosten op. Plus dat ze echt superduur zijn. Een Sienna uit 2005(!) in San Francisco voor $57 per dag zonder verzekering, en dan mag je er maar 1500 mijl mee rijden. Elke extra mijl: $0.13. Bij andere auto's zie ik zelfs bedragen tot $0.75 per extra mijl.

Voor het bedrag waar ik normaal bij Alamo, National of Hertz een vrijwel nieuwe standard SUV huur, inclusief alle verzekeringen en unlimited miles, heb ik bij Turo hooguit een midsize sedan (Camry, Cruze, Focus) met limited miles en zonder de kosten voor verzekeringen. Absoluut niet interessant dus.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door harryh »

Hoppie schreef:Is hier iemand die effectief gebruik heeft gemaakt van Turo?
Jiri schreef:Heeft er iemand ervaring met een auto huren via Turo?
De post van @roelb lezende begrijp ik niet dat jullie naar dit soort verhuurbedrijven kijken.

TS @Jiri is na zijn eerste post in 2016 nog terug geweest op dit forum maar heeft niet meer gereageerd, ben toch heel benieuwd wat hij bedoelt met "We hebben het wel gezien met car rental companies" en dan hier serieus naar kijkt...
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door Miquel »

:D

Zou het zo lezende ook nooit aandurven..

Ik blijf na enkele jaren goede ervaringen bij Alamo lekker daar huren.
Alle keren een grotere auto gekregen (gevraagd) dan welke ik had gehuurd... Gratis upgrade..
TOP!
Laatst gewijzigd door Miquel op 20 sep 2017, 15:36, 2 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door harryh »

Alamo, National, Hertz, Avis, Enterprise zijn allemaal prima, en als het echt niet anders kan wil ik nog naar Dollar en Sixt kijken - maar heb daar nog nooit geboekt.
Hoppie
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2017, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door Hoppie »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik overweeg Turo enkel omdat je voor relatief weinig geld unieke auto’s kan huren en kan kiezen uit een ruim gamma. Ik denk maar bijvoorbeeld aan een Jeep Wrangler, enz...

Als ik een wagen kies, wil ik de wagen die ik gekozen heb, en geen simular car...:-)

Maar moet toegeven dat ik vorig jaar (Miami) ook tevreden was van Alamo (Ford Mustang Convertible).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door roelb »

Relatief weinig? Heb je die tarieven gezien?

Bij Hertz kun je uit de dream cars categorie ook gegarandeerde voertuigen selecteren. Fors duurder dan de normale categorien, maar soms valt het ook wel mee:

(U6) Chevrolet Corvette Stingray (Categorie U6) PTAR ca EUR 500/wk
(U4) Chevy Camaro SS Convertible (Categorie U4) XTAR ca EUR 450/wk
(M4) Porsche Macan- DREAM CARS (Categorie M4) RFDR ca EUR 400/wk
(L6) Porsche Cayenne-DREAM CARS (Categorie L6) GFDR ca EUR 1300/wk
(X4)Range Rover Sport-DREAM CARS (Categorie X4) XFAR ca EUR 1300/wk
(V4) Dodge Challenger R/T (Categorie V4) ISAR ca EUR 400/wk
(D4) Hertz Shelby GT Mustang (Categorie D4) SSAR ca EUR 2000/wk
(H) Mercedes C63 AMG - DREAM (Categorie H) RSAR ca EUR 1150/wk
(H6) Mercedes CLA45 AMG - DREAM (Categorie H6) GSAR ca EUR 1150/wk
(A4) Tesla Model S - DREAM CARS (Categorie A4) XSBE ca EUR 1100/wk
(W6) Ford Mustang GT Premium (Categorie W6) PXAR ca EUR 400/wk
(I6) Porsche Panamera-DREAM CARS (Categorie I6) XRAR ca EUR 1200/wk
(R6) Porsche 911 - DREAM CARS (Categorie R6) CSAR ca EUR 1500/wk

Tarieven zijn van voorjaar 2018 in LAX.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door Pete.Z »

harryh schreef:Alamo, National, Hertz, Avis, Enterprise zijn allemaal prima, en als het echt niet anders kan wil ik nog naar Dollar en Sixt kijken - maar heb daar nog nooit geboekt.
Sixt geen ervaring mee, maar Dollar is prima, altijd de eerste waar ik naar kijk, want vaak de goedkoopste en tocg goed.
MariskaUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2022, 17:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door MariskaUSA »

@Jiri Hoe was jouw ervaring uiteindelijk met Turo? Ik ben met name benieuwd naar het stukje verzekering dat je daar kunt afkopen en hoe duur dit is.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door harryh »

Eh... @Jiri heeft ooit één bericht op het forum geplaatst en is 20 mei 2017 voor het laatst online geweest ;)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door mtl »

PBtje dan maar? 8)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door bedeve »

Een deelauto platvorm wordt hier aangeprezen als huurauto oplossing door iemand die maar eenmalig komt.....en er is iemand die er vanwege de verzekeringsvormen geintresseerd in is....
Heel bijzonder....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door Motion »

Ondertussen is TURO wel veranderd: er is een optie voor volledig verzekeren voor bezoekers van de US.

Ik heb zelf een reservatie gedaan voor een Jeep in Moab, voor 1 dag.
Protection Premier protection plan
Out-of-pocket maximum: $0


Het geheel werkt net als AirBNB alleen dan voor auto's
Maar goed, na de zomer kan ik pas mijn ervaring delen!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door bedeve »

@Motion :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer