Ervaringen vroegboeken?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Loes80
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2011, 11:19
Aantal x V.S. bezocht: 8

Ervaringen vroegboeken?

Bericht door Loes80 »

Hallo allemaal,

Onlangs een knoop doorgehakt, wij gaan in mei/juni volgend jaar weer voor ongeveer 4 weken naar de andere kant van de plas.
Idee is om een rondje Calgary te doen, Alberta/BC/Montana. We zijn in 2014 al in Canada geweest, toen zijn we in Seattle begonnen. Nu wil ik iets meer Canada meepikken.
Anyway, ik ben alweer flink naar tickets aan het speuren. Tot nu toe is de gunstigste prijs 618 pp, rechtstreeks naar Calgary met Air Transat.
Mijn handen jeuken om op de 'nu boeken-button' te drukken, maar ik weet me nog in te houden.

Meestal boek ik mijn vluchten in december. Wat zijn jullie ervaringen met heel vroeg boeken? Is het handiger om te wachten of is de kans aanwezig dat de prijzen omhoog gaan als de vraag groter wordt?Ik vind deze prijs best gunstig, meestal zit ik rond dezelfde kosten als ik naar het Westen vlieg maar dan met 1 overstap. Ik vlieg eigenlijk altijd naar de USA met amerikaanse maatschappijen dus afhankelijk van de wisselkoers. Met de Canadese Dollar heb ik eigenlijk nog niet zoveel ervaringen.

Ik hoop van jullie te horen! :mrgreen:
1991, 1993, 1995, 1998, 2011, 2012, 2014, 2015, 2017
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen vroegboeken?

Bericht door Hinko »

Ja vroeg boeken kan maar laat boeken kan soms leuke prijzen opleveren.
Oftewel niet te zeggen. Boeken als jij dit een acceptabele prijs vind en de tijden ook prima zijn.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4371
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Ervaringen vroegboeken?

Bericht door Ruud2004 »

Het is ook een prima prijs voor een rechtstreekse vlucht, dus waarom niet...
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Ervaringen vroegboeken?

Bericht door michelly »

Ik boek meestal ook erg vroeg. Zeker als de prijs goed is zou ik dan niet wachten. Heb je ook langer voorpret :thumbup:
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: Ervaringen vroegboeken?

Bericht door headhunterke »

Vliegtuigtickets is een van de wonderbaarlijk onbegrijpelijke dingen op deze wereld. Prijzen kunnen op gelijk moment de hoogte inschieten of net naar omlaag gaan. Ja, de kans is kleiner op een promotarief dichter bij vertrekdatum, maar da's een beetje kwestie van geluk.
Een van m'n laatste reizen (impulsreis) boekte ik de tickets slechts anderhalve week op voorhand en de prijs was lager dan een paar weken daarvoor (ik check bijna elke dag de prijzen).
Vraag en aanbod spelen een erg grote rol, maar zijn zeker niet de enige factoren. Erg onvoorspelbaar, die prijzen en laat je geen verhaaltjes wijsmaken van zogenaamde "experts" die zeggen dat boeken op een dinsdag net na middernacht de goedkoopste prijzen geeft.

Boek wanneer jij tevreden bent met die prijs, of het nu 8 maanden of 8 dagen voor vertrek is. Het is een beetje gokken bij momenten, maar als je eenmaal geboekt hebt, probeer om niet meer te vergelijken, dat kan je misschien wel wat frustratie besparen 8) :thumbup:
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Gebruikersavatar
Loes80
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2011, 11:19
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaringen vroegboeken?

Bericht door Loes80 »

michelly schreef:Ik boek meestal ook erg vroeg. Zeker als de prijs goed is zou ik dan niet wachten. Heb je ook langer voorpret :thumbup:
Oh ja, dat zeker! Boeken en daarna gewoon niet meer kijken :thumbup:
1991, 1993, 1995, 1998, 2011, 2012, 2014, 2015, 2017
Gebruikersavatar
Loes80
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2011, 11:19
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaringen vroegboeken?

Bericht door Loes80 »

headhunterke schreef:Vliegtuigtickets is een van de wonderbaarlijk onbegrijpelijke dingen op deze wereld. Prijzen kunnen op gelijk moment de hoogte inschieten of net naar omlaag gaan. Ja, de kans is kleiner op een promotarief dichter bij vertrekdatum, maar da's een beetje kwestie van geluk.
Een van m'n laatste reizen (impulsreis) boekte ik de tickets slechts anderhalve week op voorhand en de prijs was lager dan een paar weken daarvoor (ik check bijna elke dag de prijzen).
Vraag en aanbod spelen een erg grote rol, maar zijn zeker niet de enige factoren. Erg onvoorspelbaar, die prijzen en laat je geen verhaaltjes wijsmaken van zogenaamde "experts" die zeggen dat boeken op een dinsdag net na middernacht de goedkoopste prijzen geeft.

Boek wanneer jij tevreden bent met die prijs, of het nu 8 maanden of 8 dagen voor vertrek is. Het is een beetje gokken bij momenten, maar als je eenmaal geboekt hebt, probeer om niet meer te vergelijken, dat kan je misschien wel wat frustratie besparen 8) :thumbup:
Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik weet van al mijn reizen dat er inderdaad geen touw aan vast te knopen is. En het beste advies ooit: daarna niet meer kijken. Dank!
1991, 1993, 1995, 1998, 2011, 2012, 2014, 2015, 2017
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Ervaringen vroegboeken?

Bericht door michelly »

Ik kan dat toch niet laten om nog af en toe te checken. Maar het is nog maar zelden voorgekomen dat de prijs kelderde dus dat bevestigt voor mijn gevoel wel dat vroeg boeken loont.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Ervaringen vroegboeken?

Bericht door vinceG »

Mjah is altijd lastig. Wanneer is het juiste moment.
Vaak als een prijs goed voelt moet je gewoon boeken.

Dit jaar dan wel niet naar de USA, maar naar australie. De tickets in december al geboekt voor oktober dit jaar.
Vroegboeken was blijkbaar verstandig dit keer aangezien ik veruit de laagste prijs heb betaald. Normaal check ik niet tussentijds omdat het toch geen zin heeft, maar was toch een paar keer nieuwsgierig zeker omdat ik niet bekend ben met de prijzen voor australie.
Gebruikersavatar
Mirav5410
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jun 2011, 10:44
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Ervaringen vroegboeken?

Bericht door Mirav5410 »

Wij vertrekken 12 augustus 2016 voor een 22 daagse reis en mijn autohuur heb ik 1 november 2015 al geregeld. Ik betaalde dan voor een midsize SUV
535 euro. Wanneer ik naar de prijs keek de afgelopen maanden kwam ik altijd hoger uit dan 1000 euro. Dus voor mij bij de autohuur was vroeg boeken
echt een stuk goedkoper.
Maar zoals iedereen zegt boeken wanneer jij denkt dat het een goede prijs is. Is ook al de voorpret. Succes met boeken.

Mira
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer