Ervaringen Delta airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
GertS
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2016, 16:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Ervaringen Delta airlines

Bericht door GertS »

Hallo iedereen,

We zullen vanuit Brussel naar New York vliegen met Delta Airlines. We hebben ook zo een upgrade genomen naar economy comfort..
Heeft iemand ervaringen met delta en deze upgrade? Stelt die upgrade iets voor?
Bedankt.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door Hinko »

ja hoor ikke.
Ligt wel sterk aan het vliegtuig heb ik het idee. De ene comfort plek is de andere niet.
Voor mijn ervaring zie mijn bericht hier, inclusief foto.

Ook in dat topic nog wat andere ervaringen.

check voordat je een stoel boekt wel even seatguru oid.
Sommige stoelen zijn het niet waard is mijn mening. Maar sommige ook wel hoor!
Gebruikersavatar
vencel
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 08 okt 2010, 00:29
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door vencel »

Voor mij maken de extra centimeters beenruimte (als je geen bulkhead stoel hebt) het verschil tussen wel of niet klem zitten met je benen/knieen.
En dus het geld zeker waard.
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door miro »

Wij hebben goede ervaringen met economy comfort van Delta. Wij proberen altijd de voorste rij te nemen als dat bulkhead seats zijn, dat is nog net iets meer beenruimte en vooral voor mijn man erg fijn (ook dat niemand zijn stoel voor hem naar achter kan zetten). Voor mij is de ruimte bij de bulkhead te groot om steun te hebben tegen de muur, dus ik zet als steuntje voor mijn voeten voor als ik mij een beetje oprol op de stoel om te slapen, een tas onder mijn benen :D
Kon je wel upgraden? Dat probeerden wij voor het eerste deel van de terugvlucht van dit jaar ook te doen en was niet meer mogelijk, omdat je nu de comfort klasse bij boeking geboekt had moeten hebben.
Misschien anders omdat dit een binnenlandse vlucht is ( MIA-JFK)

Bij boeking direct regelen kan natuurlijk wel
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door Old Faithful »

Ik vind de extra kosten voor Economy Comfort zeker de moeite waard.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door PSVwally »

Ik had geen economy comfort seat, maar bij mij lag er bij de transatlantische vlucht zo'n zwarte bak onder de stoel voor me (langs de hele buitenkant trouwens) waardoor ik mijn voeten nergens kwijt kon. Heel irritant. Dus ik hoop dat je dat bij economy comfort niet hebt
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door babarage »

vorig jaar zijn de comfort plekken van Seattle naar Amsterdam prima bevallen. Dit jaar vliegen we weer Delta en ook met de comfort plekken, ik vind het het zeker waard. Voor mij misschien nog ietsjes minder, ik ben niet zo lang maar voor mn man die ergens achter in de 1.80 is is het wel fijn.

@miro ik kon wel ons Dusseldorf - Atlanta deel upgraden, ook na de boeking. Maar de binnenlandse vlucht kon niet om de een of andere reden. Ik kijk nog wel ff terplekke of ik het upgrade. Voor de kortere vluchten vind ik het minder de moeite.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door DennisS »

Wij hebben goede ervaringen met Delta. Vorig jaar hebben we ook economy comfort gevlogen. En dit is het ons inziens echt wel waard qua prijs. Wij zaten tegen een bulkhead aan. Dus konden onze benen letterlijk strekken. Daar wij de dag voordat we vertrokken een bruiloft hadden van goede vrienden en dus beide met een kater in het vliegtuig zaten, was het helemaal heerlijk om economy comfort te zitten.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door Vito »

Ik vind het prijzig maar het geld wel waard.
Niet alleen de extra beenruimte maar ook het meer voorin het vliegtuig zitten en er dus ook eerder uit zijn en de service beviel ons goed.

Kun je ook niet upgraden via de Delta app?
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door headhunterke »

De route JFK-BRU-JFK wordt meestal (behalve in uitzonderlijke gevallen) gevlogen met een 767-300.
Economy Comfort vind ik, zeker op een nachtvlucht het extra geld meer dan waard.
Als je kan, probeer de 2e rij aan de nooduitgang te nemen. Extra goeie stoelen omdat de stoelen voor je niet naar achter kunnen en je kan zelf wel je stoel naar achteren zetten. Het enige "nadeel" is dat je geen handbagage onder de stoel voor je kan steken en dat het schermpje in de stoel voor je aardig ver weg zit als je korte armen hebt ;-)
Ik vlieg vaak met Delta, en ook al is de service aan boord sterk afhankelijk van de crew, je hebt eten en drinken genoeg.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door Anneleen »

Eten en drinken genoeg, maar betalend eten dan, veronderstel ik? Wij vliegen binnenkort met Delta en op de tickets staat bijvoorbeeld voor de vlucht die 10u15 duurt: lunch. Ik veronderstel dan dat je het moet betalen, als je nog iets wil eten? Zelfde voor onze terugvlucht, die ook bijna 10 uur duurt. Dan is 'dinner' inbegrepen. Ik zou verwachten dat we na de nachtvlucht ook nog ontbijt krijgen, maar dat staat niet vermeld.
Na onze ervaring, weliswaar niet met Delta, vorig jaar (1 maaltijd in het begin van de vlucht, dan uren niets meer - tenzij betalend - en helemaal op het einde nog een heel klein snackje), vermoed ik dat het deze keer, wel met Delta, op dezelfde manier kan verlopen?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door michelly »

We werden erg in de watten gelegd door Delta Airlines, de verzorging was voortreffelijk. We begonnen al meteen met een drankje. Ze serveerden ook wijn dus namen we die maar eentje. Ach, als je er toch bent! We vermaakten ons met het kijken naar een aantal films van het ruime aanbod. Je kreeg nauwelijks de kans voor een dutje want dan stond er weer een snack, een kopje koffie of alweer een wijntje klaar. Een uur voor de landing werd er een broodje met een ijsje geserveerd.


Ik heb dit even gequote uit ons reisverslag van vorig jaar. Wij kwamen niks te kort bij Delta :thumbup:
Gast

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door Gast »

Anneleen schreef:Eten en drinken genoeg, maar betalend eten dan, veronderstel ik? Wij vliegen binnenkort met Delta en op de tickets staat bijvoorbeeld voor de vlucht die 10u15 duurt: lunch. Ik veronderstel dan dat je het moet betalen, als je nog iets wil eten? Zelfde voor onze terugvlucht, die ook bijna 10 uur duurt. Dan is 'dinner' inbegrepen. Ik zou verwachten dat we na de nachtvlucht ook nog ontbijt krijgen, maar dat staat niet vermeld.
Na onze ervaring, weliswaar niet met Delta, vorig jaar (1 maaltijd in het begin van de vlucht, dan uren niets meer - tenzij betalend - en helemaal op het einde nog een heel klein snackje), vermoed ik dat het deze keer, wel met Delta, op dezelfde manier kan verlopen?
Op een transatlantische vlucht krijg je genoeg te eten, zonder daarvoor te hoeven betalen. Op een nachtvlucht krijg je ook ontbijt. Je kunt natuurlijk altijd zelf broodjes meenemen. Maar dat kost ook geld.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door harryh »

Anneleen schreef:Eten en drinken genoeg, maar betalend eten dan, veronderstel ik?
Ik vlieg paar keer per jaar met Delta, alles is inclusief, ook in economy. Lunch is eigenlijk diner en gewoon prima, meestal de bekende chicken or pasta, en je krijgt nog een snack, ijsje of broodje. Zie ook hieronder de post van michelly.

Overigens ging de vraag van de TP over Economy Comfort... wordt nu wel wat :offtopic:
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door Anneleen »

eoms schreef:Op een transatlantische vlucht krijg je genoeg te eten, zonder daarvoor te hoeven betalen. Op een nachtvlucht krijg je ook ontbijt. Je kunt natuurlijk altijd zelf broodjes meenemen. Maar dat kost ook geld.
Ik heb al regelmatig transatlantisch gevlogen en ook al meerdere keren langeafstandsvluchten naar het oosten gedaan, dus ik weet wel hoe het gaat met die maaltijden, en inderdaad, nooit hoeven te betalen, nog nooit de (slechte) ervaring van afgelopen zomer gehad. Ik vroeg me af of het een tendens is binnen de luchtvaart (besparingen of zo). Maar het zal dan toch echt aan de luchtvaartmaatschappij hebben gelegen.
Zelf broodjes meenemen kost inderdaad ook geld, maar voor de prijs die ze afgelopen zomer voor 1 snackje vroegen, konden we broodjes voor 6 personen meenemen :) .
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door M Kactus »

Vaak ligt het ook net aan het uur waarop je vliegt. Vanaf dat uur bieden ze nog wat aan, daarna niet meer. En als je dan net op de grens zit, kan het vreemd lijken dat je niets krijgt. Ik kan ook nooit helemaal volgen wanneer ze precies lunch, diner dan wel ontbijt aanbieden, of wanneer ze nacht "spelen". Telkens denk ik het systeem door te hebben, en telkens is het toch weer net anders ;)
GertS
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2016, 16:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door GertS »

De economy comfort houdt dus eigenlijk in dat je meer beenruimte hebt? Ik dacht ook meer keuze que eten en drank?
Het zal de eerste keer zijn dat ik zolang op het vliegtuig zit, dus ik hoop wel dat ik daar de tijd ga omkrijgen :D
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door babarage »

comfort plekken gaat alleen over meer beenruimte en vooraan in het vliegtuig zitten. betere eten dan moet je naar de businessclass.

tis vaak een lange zit. al moet ik zeggen dat ik daar meestal weinig last van heb want ik lig driekwart van de vlucht te pitten en wordt alleen wakker voor het eten :))

maar vaak zijn er best leuke dingetjes op het tv-systeem te zien en te doen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door hemmie »

Mijn man vloog de afgelopen jaren vaak tussen Houston en Rio de Janeiro, beide kanten op een nachtvlucht van 10 uur. In het begin was het ontbijt nog een warme croissant met een bakje (4 blokjes) fruit, later was het alleen een koud croissantje. Hij zorgde er dus altijd voor dat hij wat eten bij zich had en eerste doel na aankomst was ontbijten. Diner was overigens prima, maar dat is meteen na vertrek, dus 9 uur later lust je dan wel wat.
Ik heb al jaren nier meer met Delta gevlogen, maar zou me niets verbazen als het daar net zo is, vond het eten daar altijd al karig. KLM is wat dat betreft veel beter.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen Delta airlines

Bericht door Frasi »

Ik heb regelmatig met zowel KLM als Delta gevlogen.
Op de intercontinentale vluchten krijg je bij beiden twee maaltijden: afhankelijk van de tijd van de dag 2 uur na vertrek een warme maaltijd en 2 uur voor aankomst een lichtere maaltijd (wrap/broodje, salade). En tussendoor nog een ijsje en regelmatig drinken. Allemaal inclusief. Alleen KLM is wat scheutiger met gratis alcohol.
In mijn herinnering zijn de (warme) maaltijden bij vluchten vanaf AMS wat beter dan op de reis terug en iets beter bij KLM als bij Delta (al zullen ze als partner dezelfde cateraar gebruiken).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer