Autohuren in Miami Beach of toch Miami Airport? Ervaringen met Alamo, Dollar of Thrifty

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
niels110
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mar 2013, 21:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Autohuren in Miami Beach of toch Miami Airport? Ervaringen met Alamo, Dollar of Thrifty

Bericht door niels110 »

Hallo,

even een korte vraag, hopelijk kan iemand mij hierin helpen?..

ik ben van plan een auto the huren in florida,ophalen miami beach , inleveren mia airport.
iemand ervaring met het ophalen van een huurauto in miami beach?
ik verblijf in miami beach, is dit dan makkelijker om hier een auto te huren of toch vanaf mia airport ivm daar meerdere keuzes uit autos? wil nml een convertible huren..
of toch gewoon in beach omdat het daar wrs rustiger zal zijn?
of als ze geen convertibles in miami beach blijken te hebben dan alsnog naar mia airport?

nou heb ik een goede deal op auto europe en easyterra gezien, is de een beter als de ander?
ik heb een beetje gegoogeld op ervaringen met alamo (in miami) en lees daar niet veel goeds over, zie consumeraffairs.com/travel/alamo.
iemand ervaring met alamo/dollar/thrifty (convertibles) dan met name de locatie in miami beach?

En over de borg, als je al met je creditcard vooraf al betaald hebt, houden ze dan nog borg in?

Ik wil rijden van miami naar key west en dan terug naar miami via de everglades, heb ik dan een sunpass nodig?

oh dat zijn ondertussen toch aardig wat vraagjes geworden..
bij voorbaat mijn grote dank! :)
Laatst gewijzigd door Hinko op 05 jul 2016, 07:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast
Gebruikersavatar
rmathijssen
Amerikafan
Berichten: 218
Lid geworden op: 11 apr 2014, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuren in Miami Beach of toch Miami Airport? Ervaringen met Alamo, Dollar of Thrifty

Bericht door rmathijssen »

Voor de rust hoef je niet perse naar Miami Beach te gaan ipv MIA Airport. Het ongemak dat je kan hebben door naar een andere vestiging te moeten kan veel meer tijd (en ongemak) kosten.

Let wel, ik heb enkel ervaring met Alamo in Miami Airport (2x), en het aanbod met convertibles is nogal afwisselend. De eerste keer hadden ze er maar 3 staan, de laatste keer in 2015 stonden er 10-15 waar we uit konden kiezen. Ik verwacht zelf dat Miami Beach minder aanbod heeft dan de airport vestiging. Ik denk niet dat je zomaar kan wisselen van ophaalpunt, maar wellicht dat iemand anders daar meer ervaring mee heeft.

Wat betreft ervaring met Alamo: ik heb eigenlijk enkel goede ervaringen, en ik denk dat ik hier veel medestanders heb. Kies voor de skip-counter optie en je komt geen lastige verkoper tegen (waar je ook gewoon nee tegen kan zeggen als ze dingen aanbieden). Je kunt direct doorlopen naar de garage en de auto uitzoeken en wegrijden.

Of je een Sunpass nodig hebt hangt af van de route die je pakt in Miami. Wat ik kan herinneren had je geen Sunpass nodig op de Keys zelf. Nog een voordeel met Alamo: geen zorgen over sunpass, deze zit automatisch bij de auto inbegrepen.
niels110
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mar 2013, 21:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuren in Miami Beach of toch Miami Airport? Ervaringen met Alamo, Dollar of Thrifty

Bericht door niels110 »

Hoi r mathijsen! Dank voor je snelle reactie!

Hopelijk zijn er nog forummers die ervaring hebben met het huren van een convertible bij alamo/dollar/thrifty in Miami beach?

Voor mij is het t makkelijkt om te huren vanuit de beach vestiging omdat ik daar toch al verblijf,
Je zegt voor de rust, zou het dan in miami beach dan net zo druk zijn als in mia , als ik wel een lees?
Oke alamo is dus wel aan te raden , maar heb echt horrorverhalen gelezen op consumeraffair.com

Skip the line , dan moet je vlgn mij toch inchecken op eenpc terplaatse? Pakt die wel mijn nl rijbewijs?

Weet iemand mij nog wat meer te vertellen over de borg?

Weer mijn hartelijke dank!
Gebruikersavatar
rmathijssen
Amerikafan
Berichten: 218
Lid geworden op: 11 apr 2014, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuren in Miami Beach of toch Miami Airport? Ervaringen met Alamo, Dollar of Thrifty

Bericht door rmathijssen »

Skip the counter houdt in dat je gewoon naar de garage kan lopen. Daar laat je je papiertje zien, personeel wijst de lijn aan waar je de auto uit kan zoeken. Vervolgens rij je bij de uitgang langs een poortje waar je je creditcard en rijbewijs laat zien en kun je wegrijden.

Drukte zal met vlagen zijn denk ik, zal er ook aan liggen wanneer je precies reist. Wij gaan buiten het vakantieseizoen en de laatste keer in Miami was het heeeeeel erg rustig bij Alamo.

Ik heb in totaliteit 3 keer met Alamo gehuurd (2x Miami, 1x New Orleans), allemaal naar volle tevredenheid. Schone en nette auto's, vriendelijk behulpzaam personeel. Nu ben ik zelf niet gevoelig voor wat agressieve verkooptechnieken aan de balie, maar daar heb je geen last van met skip-te-counter optie.

De PC ter plaatste waar je het overigens over hebt is de een kiosk, deze vervangt het balie-personeel. Dit stuk kun je overslaan als je skip-te-counter hebt ;-). Je Nederlandse rijbewijs is geen enkel obstakel mocht je alsnog langs de kiosk moeten.

De borg bij Alamo: niets. Er komt geen reservering op je creditcard, ik heb dat nog nooit meegemaakt. Als je de auto reserveert zoals hier vaak omschreven op het forum heb je ook alle benodigde verzekeringen erbij, ga dus niet direct via een tussenpersoon in de USA boeken omdat het goedkoper lijkt. .
niels110
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mar 2013, 21:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuren in Miami Beach of toch Miami Airport? Ervaringen met Alamo, Dollar of Thrifty

Bericht door niels110 »

Hoi! Thnx voor je reply!

Hopelijk zijn er toch nog forummers die een ervaring hebben met Miami Beach danwel alamo/dollar/thrifty..

Slip the counter is dat alleen bij Alamo?

Is het aan te raden om bij vertrek van bijv alamo foto's te maken , zodat ze later niet kunnen zeggen dat je bijv schade hebt gemaakt, terwijl dat niet zo was?

Duurt het bijv lang bij alamo als je je auto inlevert op Miami AirPort? Bij ons wordt dat op een donderdag..

Heeft er iemand nog een voorkeur voor easyterra of auto europe? Easy is wat mij inziens een Nl bedrijf en ze omschrijven de huurauto s als worty free, klinkt wel goed, maar auto europe is voor mij iets goedkoper..
Gebruikersavatar
rmathijssen
Amerikafan
Berichten: 218
Lid geworden op: 11 apr 2014, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuren in Miami Beach of toch Miami Airport? Ervaringen met Alamo, Dollar of Thrifty

Bericht door rmathijssen »

Skip te counter is er ook bij National Car rental. Wellicht ook Enterprice Car rental, maar dat weet ik niet zeker.

Alamo, National Car en Enterprice zijn allemaal "hetzelfde" bedrijf, ze vallen allemaal onder Enterprise Holdings.

Foto's heb ik nooit gemaakt bij het ophalen, kleine schades heb ik nog nooit moeilijkheden mee gehad. Je bent daar overigens ook voor verzekerd.

Inleveren is enkele minuten. Je komt aangereden, pleurt je hok in de inlever-rij, stapt uit en laat de medewerker de miles-stand (niet van belang, je hebt unlimited miles) en brandstof-stand checken. Je krijgt bonnetje met eindafrekening en bent klaar. Als je vooraf niet hebt afgetankt (doen wij nooit), dan maken ze een schatting van de brandstof kosten. Bij ons was alles bij elkaar max 5 minuten.
niels110
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mar 2013, 21:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuren in Miami Beach of toch Miami Airport? Ervaringen met Alamo, Dollar of Thrifty

Bericht door niels110 »

Hoi, wederom bedankt voor je reactie!

Zijn er toch medeforummers die ervaring hebben dan met miami beach rental alamo?

En is er een voorkeur om te huren via auto europe of easyterra?

Thnx!
Gebruikersavatar
Amathanio
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 mei 2015, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Zwevezele
Contacteer:

Re: Autohuren in Miami Beach of toch Miami Airport? Ervaringen met Alamo, Dollar of Thrifty

Bericht door Amathanio »

Voor "de rust" zou ik niet persé huren op Miami Beach. Het is daar veel kleiner en dus meestal heb je niet te kiezen welke auto je neemt. Bovendien moet je van de luchthaven nog naar daar raken ook.
En als je tollloos naar de Keys wil zal je ook geen rust kennen. :) Het kan zonder toll maar deze wegen zijn veel drukker. De toll zelf zal je niet veel kosten maar let op de administration fee. Bijvoorbeeld Dollar en Thrifty rekenen 9$ toll per dag aan ongeacht als je er één passeert of niet. Ofwel doe je dit niet maar betaal je per toll maar dan wordt er iets van 15$ per toll fee bij gerekend. Dit kan voordelig zijn indien je cash de tollwegen betaald maar in Miami is er al heel veel cashless. Voor jou rit is dit dus vlug uitgerekend :)

Edit: Ik zie net dat dit topic al wat ouder is :)
Laatst gewijzigd door Amathanio op 23 aug 2017, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
2011 Las Vegas Monster Jam World Finals
2012 Las Vegas Monster Jam World Finals
2014 Las Vegas - Los Angeles Themeparks
2016 Orlando/Miami Themeparks
2017 Miami/Orlando UMF - Themeparks
2019 Las Vegas/Los Angeles Monster Jam All Stars - Themeparks
2023 Orlando Themeparks
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Autohuren in Miami Beach of toch Miami Airport? Ervaringen met Alamo, Dollar of Thrifty

Bericht door vinceG »

Is een topic van 5 juli 2016 :wink:
Gebruikersavatar
Amathanio
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 mei 2015, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Zwevezele
Contacteer:

Re: Autohuren in Miami Beach of toch Miami Airport? Ervaringen met Alamo, Dollar of Thrifty

Bericht door Amathanio »

Yep, zag het net na het posten, geen idee waarom het bovenaan stond bij me. En verwijderen kon ook niet meer :)
2011 Las Vegas Monster Jam World Finals
2012 Las Vegas Monster Jam World Finals
2014 Las Vegas - Los Angeles Themeparks
2016 Orlando/Miami Themeparks
2017 Miami/Orlando UMF - Themeparks
2019 Las Vegas/Los Angeles Monster Jam All Stars - Themeparks
2023 Orlando Themeparks
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer