Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Parkeren met een 31 feet camper bij bezichtigingen.
Parkeren met een 31 feet camper bij bezichtigingen.
Beste Mensen,
Volgend jaar in mei ga ik voor het eerst naar Amerika, we gaan een rondreis door Utah/Arizona maken.
Dit wil ik doen met een 31 feet camper, voor mij geen probleem. Ik ben een vrachtwagenchauffeur.
Nu heb ik bij verschillende parken campings op het oog waar we willen overnachten, maar onderweg willen we ook een aantal dingen bezichtigen of wandelingen gaan doen.
Ik vraag me echter af hoe makkelijk het is om te parkeren bij dit soort bezichtigingspunten met een 31 feet RV in mei. Of raden jullie echt een kleiner voertuig aan?
We willen onder ander even hier gaan kijken onderweg, maar er niet overnachten:
Capitol Reef National Park
Goblin Valley State Park
Canyonlands National Park
Dead Horse Point State Park
Arches National Park
Fisher Towers
Horseshoe Bend Grand Canyon
Alvast bedankt!
Bob
Volgend jaar in mei ga ik voor het eerst naar Amerika, we gaan een rondreis door Utah/Arizona maken.
Dit wil ik doen met een 31 feet camper, voor mij geen probleem. Ik ben een vrachtwagenchauffeur.
Nu heb ik bij verschillende parken campings op het oog waar we willen overnachten, maar onderweg willen we ook een aantal dingen bezichtigen of wandelingen gaan doen.
Ik vraag me echter af hoe makkelijk het is om te parkeren bij dit soort bezichtigingspunten met een 31 feet RV in mei. Of raden jullie echt een kleiner voertuig aan?
We willen onder ander even hier gaan kijken onderweg, maar er niet overnachten:
Capitol Reef National Park
Goblin Valley State Park
Canyonlands National Park
Dead Horse Point State Park
Arches National Park
Fisher Towers
Horseshoe Bend Grand Canyon
Alvast bedankt!
Bob
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Parkeren met een 31 feet camper bij bezichtigingen.
Over het algemeen zijn er voldoende mogelijkheden om met een camper te parkeren. Het kan op sommige plaatsen wel druk zijn, zoals bij Arches. Bij Delicate Arch bijvoorbeeld is het al lastig om met de auto te parkeren.
Bij de Grand Canyon heb je bij het visitor center een groot parkeerterrein waar je op de shuttlebus kunt stappen.
Waarom trouwens niet overnachten bij de GC? Dat is jammer om dat op doorreis te doen.
Marianne
Bij de Grand Canyon heb je bij het visitor center een groot parkeerterrein waar je op de shuttlebus kunt stappen.
Waarom trouwens niet overnachten bij de GC? Dat is jammer om dat op doorreis te doen.
Marianne
-
mrdrijver
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Hallo Bob,
In de meeste parken zijn speciale parkeerplaatsen voor RV's, daar kun je je camper moeiteloos parkeren. Wij hebben net met een 31 voet RV een reis gemaakt door o.a. Oklahoma, Texas en Colorado en konden de camper zelfs in downtown Oklahoma City en Dallas nog kwijt: langs de weg parkeren in 2 parkeervakken (en dan wel helaas 2 parkeermeters vullen) .
Bij supermarkten en restaurants parkeren we altijd over 4 plekken om niet klemgezet te kunnen worden. Je moet op parkeerterreinen wat dat betreft even vooruitdenken, maar dat zul je als vrachtwagenchauffeur wel gewend zijn. Een kleinere camper kun je soms wat makkelijker kwijt, maar wij hebben in 3 weken nergens een probleem gehad met deze grote camper. En wij werken gewoon op kantoor
In de meeste parken zijn speciale parkeerplaatsen voor RV's, daar kun je je camper moeiteloos parkeren. Wij hebben net met een 31 voet RV een reis gemaakt door o.a. Oklahoma, Texas en Colorado en konden de camper zelfs in downtown Oklahoma City en Dallas nog kwijt: langs de weg parkeren in 2 parkeervakken (en dan wel helaas 2 parkeermeters vullen) .
Bij supermarkten en restaurants parkeren we altijd over 4 plekken om niet klemgezet te kunnen worden. Je moet op parkeerterreinen wat dat betreft even vooruitdenken, maar dat zul je als vrachtwagenchauffeur wel gewend zijn. Een kleinere camper kun je soms wat makkelijker kwijt, maar wij hebben in 3 weken nergens een probleem gehad met deze grote camper. En wij werken gewoon op kantoor
Bedankt voor de info Marianne! We blijven ook overnachten bij de GC. Maar omdat we daar op een RV park gaan staan ben ik daar niet bang dat ik hem daar niet kwijt kan vandaar dat ik de GC niet op noemde.Martin & Marianne schreef:Waarom trouwens niet overnachten bij de GC? Dat is jammer om dat op doorreis te doen.
Marianne
Bedankt voor de info mrdrijver!
Echter willen we geen steden gaan bezoeken met de camper. Alleen maar parken bezoeken. En als ik op de satteliet weegave in google maps kijk zie ik soms best kleine bochtjes langs de wegen waar je even kan parkeren om daar het bezichtingingspunt te bekijken. En daar ben ik een beetje bang voor met een 30 feet camper. Dat ik daar geen plek kan vinden. Het manoeuvreren met een camper ben ik niet bang voor. Dat gaat helemaal goed komen. Maar ik ben bang voor te weinig plek op dat soort bezichtingspunten bij parken.
Echter willen we geen steden gaan bezoeken met de camper. Alleen maar parken bezoeken. En als ik op de satteliet weegave in google maps kijk zie ik soms best kleine bochtjes langs de wegen waar je even kan parkeren om daar het bezichtingingspunt te bekijken. En daar ben ik een beetje bang voor met een 30 feet camper. Dat ik daar geen plek kan vinden. Het manoeuvreren met een camper ben ik niet bang voor. Dat gaat helemaal goed komen. Maar ik ben bang voor te weinig plek op dat soort bezichtingspunten bij parken.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik snap je zorg wel, maar ik denk dat je met een 25 ft. bijvoorbeeld hetzelfde probleem hebt. Wij hebben het acht keer gedaan met zo'n 31/32 ft. en soms moest je weleens doorrijden waar je met een auto kon stoppen. We hebben in Moab een aantal kerem een Jeep gehuurd om Canyonlands en Arches te zien, de Shafertrail rijden is zo gaaf daar! Neem je meteen Dead Horse State Park mee. Aanrader!
De anderen die je noemt weer ik zo niet.
De anderen die je noemt weer ik zo niet.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja, op inhammen langs de weg kan het wat lastiger zijn om plekjes te vinden met een grote camper. Maar dat kan je toch echt pas ter plekke bekijken. Misschien heb je geluk, misschien lukt het alleen op grote parkeerplaatsen.
Afgelopen jaar geen problemen gehad met parkeren in Arches, Capitol reef, Goblin Valley, Horseshoe Bend, DHPSP.
We waren toen met een 24ft camper in juli.
Yellowstone was wel drama rond het middaguur, maar voor de rest ging het wel prima.
Dit jaar (lees over 2 weken) gaan we met een 30 ft. camper op pad, en verwacht ook weinig problemen.
(we zijn enkele dagen in Sedona, en daar heb ik wel een huurauto genomen)
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat er op campings in de National Parks minder plekken zijn voor een 30ft camper.
Op de Grand Canyon North rim waren (een half jaar voor de tijd) nog maar 3 plekken vrij geschikt voor een 30ft camper.
Dus het is wel aan te raden om de National Park campgrounds een half jaar van te voren te boeken.
Dit kan vaak 6 maanden voor de tijd vanaf 16:00 uur NL tijd.
Maar in mei heb je hier misschien minder problemen.
We waren toen met een 24ft camper in juli.
Yellowstone was wel drama rond het middaguur, maar voor de rest ging het wel prima.
Dit jaar (lees over 2 weken) gaan we met een 30 ft. camper op pad, en verwacht ook weinig problemen.
(we zijn enkele dagen in Sedona, en daar heb ik wel een huurauto genomen)
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat er op campings in de National Parks minder plekken zijn voor een 30ft camper.
Op de Grand Canyon North rim waren (een half jaar voor de tijd) nog maar 3 plekken vrij geschikt voor een 30ft camper.
Dus het is wel aan te raden om de National Park campgrounds een half jaar van te voren te boeken.
Dit kan vaak 6 maanden voor de tijd vanaf 16:00 uur NL tijd.
Maar in mei heb je hier misschien minder problemen.
2009: Kerst:New York
2011: Las Vegas
2012: LA-JoshuaTree-Grand Canyon-MV-Bryce-Zion-LV-DV-Sequoia-Yosemite-SF-SD-LA
2015: LV-Zion-Bryce-NorthRim-MV-Arches-Canyonlands-CapitolReef-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Banff/Yoho/Japser NP- Seattle- Mount Rainier
2015: LV-Zion-Bryce-NorthRim-MV-Arches-Canyonlands-CapitolReef-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Banff/Yoho/Japser NP- Seattle- Mount Rainier
Capitol Reef: daar is het niet zo druk, dus daar vind je gemakkelijk parkeerplaats aan de startpunten van de trails.
Horseshoe Bend: daar hebben we langs de kant van de weg gestaan
Canyonlands National Park, Dead Horse Point State Park, Arches National Park, Fisher Towers staan op onze planning dit jaar, dus dat zal ik je na de zomervakantie kunnen vertellen.
Horseshoe Bend: daar hebben we langs de kant van de weg gestaan
Canyonlands National Park, Dead Horse Point State Park, Arches National Park, Fisher Towers staan op onze planning dit jaar, dus dat zal ik je na de zomervakantie kunnen vertellen.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Horseshoe Bend in juli 2015:
Rechts zie je een aantal campers staan. Dit was rond 12:30 uur, dus topdrukte. Maar makkelijk een plek te vinden met de camper.

Rechts zie je een aantal campers staan. Dit was rond 12:30 uur, dus topdrukte. Maar makkelijk een plek te vinden met de camper.

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
wat een prachtige lucht op die foto
ja inderdaad.
Monsoon tijd komt er weer aan!
Monsoon tijd komt er weer aan!
thanks, ja van te voren had ik de balen van de monsoon, maar achteraf daardoor ook wel mooie foto's kunnen maken.
Zie hier nog een paar pics: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 0#p1053040
Bedankt voor de reacties allemaal! Fijn forum is dit met een hoop hulpzame mensen!
Ik heb wat meer zekerheid en idee gekregen wat ik kan verwachten! Ik verwacht nu dat het met een beetje geluk wel mee zou vallen met een grote camper.
Toch ga ik nog even kijken wat het prijsverschil is tussen een camper en campings of een auto met hotels. Als het niet veel gaat schelen pakken we misschien wel een auto met hotels. Dat weten we zeker dat we tenminste overal kunnen parkeren.
Ik heb wat meer zekerheid en idee gekregen wat ik kan verwachten! Ik verwacht nu dat het met een beetje geluk wel mee zou vallen met een grote camper.
Toch ga ik nog even kijken wat het prijsverschil is tussen een camper en campings of een auto met hotels. Als het niet veel gaat schelen pakken we misschien wel een auto met hotels. Dat weten we zeker dat we tenminste overal kunnen parkeren.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Na acht camperreizen hebben we dit jaar gekozen voor auto en hotels. Wij waren zeker goedkoper uit, maar het was wel voorseizoen. Het is ons goed bevallen, je bent wel veel flexibeler.
Ha, en toch volgend jaar weer een camper, in Noorwegen.
Ha, en toch volgend jaar weer een camper, in Noorwegen.
Op het forum hoor je vaak dat de totaalprijzen van een camper of auto vakantie elkaar niet veel ontlopen.
Camperhuur + benzine + campingplekken bij elkaar zijn waarschijnlijk duurder dan een auto + benzine + hotels
Maar met de auto ga je weer vaak elke middag + avond uit eten terwijl je met de camper vaker gaat BBQ-en. Wat weer enorm kan schelen.
Je bent zeker flexibeler met een auto, maar in mei verwacht ik geen parkeerproblemen in je opgegeven plaatsen.
Camperhuur + benzine + campingplekken bij elkaar zijn waarschijnlijk duurder dan een auto + benzine + hotels
Maar met de auto ga je weer vaak elke middag + avond uit eten terwijl je met de camper vaker gaat BBQ-en. Wat weer enorm kan schelen.
Je bent zeker flexibeler met een auto, maar in mei verwacht ik geen parkeerproblemen in je opgegeven plaatsen.
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wat ik me kan herinneren is er sowieso weinig parkeerruimte bij Fisher Towers en met een 31 Ft lijkt het me helemaal een uitdaging.
Ik heb de vraag (bereikbaarheid Fisher Towers met camper) eerder op het forum gesteld en kreeg toen het volgende antwoord van Rob:
"Moet geen probleem zijn, wij zijn er in 2014 met een 36ft A-Class geweest zie: http://www.robenannie.nl/?page_id=415 dag 19
Ga wel op tijd want er is niet vel parkeeruimte, wij waren er rond 09:30am en toen was er nog genoeg ruimte.
Tip: Draai de camper gelijk om, als het parkeerterrein vol staat kan je er niet draaien met een camper, en zet hem zover mogelijk naar voren richting de weg zodat men je niet op kan sluiten."
"Moet geen probleem zijn, wij zijn er in 2014 met een 36ft A-Class geweest zie: http://www.robenannie.nl/?page_id=415 dag 19
Ga wel op tijd want er is niet vel parkeeruimte, wij waren er rond 09:30am en toen was er nog genoeg ruimte.
Tip: Draai de camper gelijk om, als het parkeerterrein vol staat kan je er niet draaien met een camper, en zet hem zover mogelijk naar voren richting de weg zodat men je niet op kan sluiten."
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je schrijft dat je in mei gaat. In het weekend van Memorial Day (27/28/29 mei 2017) is het extreem druk in veel parken. Dan is parkeren met een normale auto al lastig, laat staan met een grote camper. Wij waren afgelopen mei in het weekend van Memorial Day in Arches en Canyonlands, en hebben toen heel wat campers gezien die veel moeite hadden een parkeerplek te vinden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1996 Weergaves
-
Laatste bericht door groenedolfijn
-
- 5 Reacties