carkit voor telefoon

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

carkit voor telefoon

Bericht door Laura&Edwin »

Ik ben het even kwijt...

De vorige keren nam ik mijn telefoon en carkit gewoon mee en monteerde ik de carkit op de voorruit van de huurauto. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat een carkit op de voorruit in sommige staten niet zou mogen, omdat dat het zicht belemmert. Weet iemand van jullie hoe het nu precies zit met die carkit?
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: carkit voor telefoon

Bericht door Christian »

Het klopt dat het in sommige staten niet mag om iets op je voorruit te plakken. Net als een Navigatie apparaat.
Ik ben er nog nooit voor aangehouden(navigatie). En denk dat ze er ook niet heel erg achteraan gaan. Maar wellicht bij een ongeluk heb je kans dat de verzekering dan wel lastig gaat doen.
Maar ik plak hem de volgende keer weer gewoon achter het raam hoor.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: carkit voor telefoon

Bericht door boonens »

Wellicht heb je iets aan deze link? http://gpstracklog.com/2014/07/gps-wind ... f-u-s.html
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: carkit voor telefoon

Bericht door Laura&Edwin »

Dat helpt inderdaad...nu toch maar een andere bevestiging zoeken vrees ik. Ik kan natuurlijk gewoon doen wat ik altijd deed, zoals Pipo ook zegt, maar ik denk dat ik me prettiger voel als dat ding ergens anders zit.

Iemand een goede tip voor een carkit, niet op het raam en die ook gericht kan worden naar de bestuurder?
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: carkit voor telefoon

Bericht door boonens »

Wellicht een zuignap met zwanenhals bovenop het dashboard plakken? Dat lijkt wel gewoon te mogen.

Even voor de zekerheid, omdat je het over een carkit hebt. Doel je daarmee op navigatie, of echt specifiek een carkit om handsfree te bellen en je telefoon in te plaatsen? Want volgens mij zijn veel auto's niet standaard uitgerust met navigatie, maar wel de mogelijkheid om je telefoon met bluetooth te verbinden.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: carkit voor telefoon

Bericht door Laura&Edwin »

De zuignap die ik nu heb blijft niet goed zitten op een dashboard. Dashboards zijn in het algemeen wat ruwer, waardoor er toch wat lucht onder de nap kan en dan laat ie door het gewicht toch los. Althans...de mijne. Dus als je goede ervaringen hebt, dan hoor ik graag met welke kit.

Ik bedoel inderdaad een kit om de telefoon als navigatie te gebruiken.

Ik zoek nog even, maar meer tips zijn welkom.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: carkit voor telefoon

Bericht door ingrid14 »

Wij hebben de navigatie tijdens de laatste reizen telkens op het schermpje van de autoradio/boordcomputer(?) gekleefd.
(mij stoort het tijdens het rijden als dat ding tegen mijn voorruit hangt)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gast

Re: carkit voor telefoon

Bericht door Gast »

Je kunt ook een houder kopen die je bevestigd aan het ventilatie rooster of die je in de smalle opening van je cd speler in de auto plaatst.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: carkit voor telefoon

Bericht door Big_Mo »

Of je koopt zo'n ding, een GPS bean bag

Afbeelding
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: carkit voor telefoon

Bericht door Laura&Edwin »

En dat leg je gewoon op je dashboard? Grappig ding.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: carkit voor telefoon

Bericht door Big_Mo »

inderdaad dat leg je gewoon op je dash en klaar.

http://www.walmart.com/search/?query=gp ... 20dash%20m
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: carkit voor telefoon

Bericht door babarage »

kwas vandaag bij de Action toen ik een telefoonhouder tegenkwam waarin je je telefoon klemt en dat ding hang je dan aan een ventilatierooster. je moet beetje kracht zetten om het ding open te trekken om je telefoon dr in te klemmen (maar dan kan hij dr niet makkelijk uit kieperen). En ook het deel dat je aan het rooster klemt voelt best stevig aan.

Ik geef toe, het was een hele investering die ik deed om het eens uit te proberen: wel 99 hele centen (of waren het er 69?).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: carkit voor telefoon

Bericht door Big_Mo »

Waar ik met die voor in je rooster altijd een beetje bang voor ben is tijdens de koudere dagen wanneer je de verwarming lekker hoog hebt staan. Geen idee of dat een legit reason is. Maar 99 cent is atlijd een goeie deal! Voor wie in Amerika is er is een winkel die $5 or less heet als ik het goed heb. Ook daar kan je dit soort telefoon houders verkrijgen.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: carkit voor telefoon

Bericht door babarage »

hmm eens, dat vraag ik me ook wel eens af. maar bij mij zit dr een hoesje om de foon, kan misschien daardoor wel meer hebben. En anders geen telefoon dr op als het echt koud wordt
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: carkit voor telefoon

Bericht door miro »

Wij hebben de telefoon altijd in zo'n klem (ook in NL) Dat werkt prima, ook met koude lucht. Mijn telefoon zit dan nog wel in een hoesje, maar met hoesje en al zit het goed en beschermt gelijk tegen de kou.
We hadden overigens hiervoor een TomTom die ook vastzat aan de ventilatiegaten. Die is nooit uitgevallen door de kou. Sterker nog die is het juist weer gaan doen door de koude lucht (na een dag in de auto in de zon bij Disney toen die het niet deed en na een half uur op de airco wel 8) )
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: carkit voor telefoon

Bericht door Galapogos »

+1 voor de bean bag. Althans, ik heb de 'Garmin Friction Mount' voor m'n Garmin-navigatie. Leg je gewoon op je dashboard. Blijft heel stevig staan, werkt super!
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: carkit voor telefoon

Bericht door Big_Mo »

Ik maak me meer zorgen over wanneer ik de verwarming hoog heb staan tijdens de winter. Met de AC aan is perfect. Goede manier om de telefoon en batterij koel te houden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer