Camper huur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
susan1
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Camper huur

Berichtdoor susan1 » 27 mei 2016, 11:45

Hallo,

Wij willen dit jaar met zijn tweetjes op vakantie naar Amerika, vliegen op Seattle.
Vanaf hier willen we graag door de parken van National Forest naar Yellowstone reizen,
en dan weer terug om op een mooie plek aan de kust tot rust te komen.
We hebben ruim 3 weken de tijd voor dit alles.

Mijn vragen zijn:
- Wat is het voordeligst een Camper huren en hier mee rondtrekken of een auto huren en slapen in hotels?
- Welk verhuurbedrijf raadt u aan om een auto/ camper te huren?
- Welke kustplek tussen Florence en La Push (Olympic NP) kunt u aanraden?
- Wat is ongeveer de temperatuur in juli in dit deel van Amerika?
- Zijn er plekken die u echt kunt aanraden in dit gebied die wij zouden moeten bezoeken?

Alvast heel erg bedankt voor uw hulp :)

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Camper huur

Berichtdoor michelly » 27 mei 2016, 12:11

In het hoogseizoen is het huren van een camper erg duur. Zeker als je nog deze zomer wilt gaan dan ben je ook nog te laat voor de vroegboekkortingen. Je kunt eens een prijsopgave laten maken door bijv. Tioga Tours of Travelhome.
Het voordeel van een camper is dat je vaak voor een prikkie op de campgrounds in de parken kunt staan. Hotels zijn op die plekken duur en waarschijnlijk zal veel al gereserveerd zijn.
Wij vinden een mooie mix hotels/cabins en overnachtingen met een tent af te wisselen. Ook qua budget is dat een stuk voordeliger.
Maar misschien wil je dat wel helemaal niet :lol:

susan1
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Berichtdoor susan1 » 29 mei 2016, 22:38

Vinden we ook leuk! Maar dat betekend dat we een tent moeten huren.
Waar zou dat kunnen?

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Berichtdoor michelly » 29 mei 2016, 22:52

Je kunt ook een tent kopen bij bijv. de Walmart. Velen hebben dat op deze manier gedaan.
Het huren van spullen is volgens mij nogal duur.
Wij nemen zelf het meeste van thuis mee.
Kijk eens op onze site voor een idee van deze manier van reizen. De meeste reizen deden wij met een tent icm hotels/cabins. De reizen van 2013,2015 en 2016 waren met een camper.

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Berichtdoor Old Faithful » 31 mei 2016, 13:30

Welkom op het forum. :hello2:

In juli mag je uitgaan van zomerse temperaturen. In Yellowstone kan het 's nachts wat kouder zijn, omdat het heel hoog ligt.

Maak een (voorlopige) route van dag tot dag om te zien wat haalbaar is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful

Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Berichtdoor Christian » 31 mei 2016, 17:24

Ik heb even snel een prijs check gedaan omdat ik zelf ook wel benieuwd was naar het prijs verschil. Wij rijden altijd met een gewone auto van hotel naar hotel omdat wij gewoon geen campeerders zijn. Ieder zijn ding.

Ik heb 1 prijs check gedaan voor een camper voor 2 personen en een midsize suv/fullsize auto.
Ik heb 1 juli tm 22 juli aangehouden als huur tijd. Precies 3 weken. En ophalen en inleveren in Las Vegas.
Dus er is best kans dat je het ergens goedkoper kan krijgen als je het helemaal uitzoekt, maar wellicht ook duurder.
De camper komt rond de €3000 en de SUV op €750 en de fullsize auto rond de €675
Bij de camper komen dan de sta plaats gelden voor de campings. Geen idee wat dat kost wellicht kan iemand dat vermelden.
Bij de auto komen dan alle hotel kamers erbij. Stel je gaat alleen in Best Western hotels slapen. Die kamers komen op gemiddeld €100 per nacht.
20 nachten = €2000 aan hotel overnachtingen. Uiteraard kun je ook in een motel gaan zitten of een goedkopere keten.
Met een camper moet je zelf voor je ontbijtje zorgen en boodschappen gaat doen terwijl er tegenwoordig veel hotels zijn die een prima ontbijtje serveren die bij de prijs inbegrepen zit.

Als ik het zo bekijk lijkt het met de auto iets goedkoper uit te komen. Of mis ik nog iets? Iemand hier nog iets nuttigs over te zeggen. Aangezien ik geen camper ervaring heb.

Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Berichtdoor Anneleen » 31 mei 2016, 21:08

Voor een camperplaats betalen wij komende zomer 18 tot 38 dollar in de parken. Op een commerciële camping betaal je wat meer, laat ons zeggen 45 tot 50 dollar? Laat ons een gemiddelde van 30 dollar nemen (is wat aan de hoge kant, denk ik, maar kom). 20 nachten = 600 dollar. Een pak minder dan de hotelkosten, maar met de camperhuur erbij kom je wel duurder uit. Eten is dan weer goedkoper, omdat je zelf kan koken en nooit op restaurant hoeft.
Voor ons komt een camper goedkoper uit omdat we met 6 personen reizen en dus 2 hotelkamers nodig hebben. Voor een kleiner gezelschap zal auto + hotel goedkoper zijn, denk ik. De goedkoopste optie is auto + tent.
Het grootste voordeel aan kamperen vind ik dat je op de mooiste plekjes, midden in de natuur, in de parken kan staan voor een spotprijsje.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht