Bericht
door rdieteren » 10 jun 2016, 12:23
We zijn gister terug gekomen van een geweldige korte roadtrip door zuid-west Amerika! Wow , wat een fantastische ervaring: verslaafd!
Nu hebben we alleen heel veel pech gehad bij de heenvlucht.
Nu vraag ik me af hoe ik dit het beste kan aanpakken.
We hebben alles Lufthansa vluchten gehad, geboekt via United, bij WTC.nl.
We zouden vliegen AMS-FRA-LAX en terug hetzelfde, maar dan LAX-FRA-AMS.
Op 30 mei zouden wij vanaf Amsterdam naar Frankfurt vliegen. Na onze koffers ingecheckt te hebben, vroeg de dame aan de balie of we wellicht met de KLM wilden vliegen rechtstreeks. Een van de vliegtuigen waarmee we gingen was overboekt. We kamen eerder aan en we kregen 300 euro p.p. terug.
We gaven aan dit te willen doen. De dame aan de balie gaf aan dat er een maar was, we kregen dit pas te horen bij de gate van de vlucht naar Frankfurt. Prima! Als de koffers maar omgezet worden, ja dat was geen probleem.
Eenmaal door de controle, kwamen we aan bij de vertrekhal. Ongeveer 30 minuten later werd opeens onze vlucht naar Frankfurt geannuleerd. De rede is nooit bekend geworden, maar vermoedelijk slecht weer in Frankfurt/europa. Snel naar de gate gelopen en daar werden we verzocht onze koffers bij de arrivals op te halen en weer opnieuw in te checken. Ik gaf de dame bij de gate nog aan dat we eigenlijk ook voor de KLM op de lijst stonden, maar we moesten terug want de koffers waren al eruit gehaald. Bij de arrivals stonden inderdaad onze koffers en daarna weer aangesloten bij Lufthansa. Met ons vele inmiddels en er was ook geen verdeling voor reizigers naar Frankfurt en reizigers met een connecting flight. Eenmaal aan de beurt, bleken veel vluchten vol te zitten. Ik gaf aan het verhaal van de KLM, maar dat ging ook niet want die was inmiddels ook vol? Vreemd. Na zeker 15 minuten wachten, had ze een vlucht gevonden. Heel irritant was dat de dame van Avia Partners ook geen uitleg gaf verder, na 15 minuten stilte: ja jullie vliegen via toronto en komen om 19:00 uur lokale tijd aan. Weliswaar 4 uur later als gepland, maar prima!. De vlucht vertrek echter al binnen 1 uur. Ik vroeg nog of we dit haalde, maar dat moest makkelijk kunnen. De incheck-balie van Air Canada bevond zicht in vertrekhal 3 en wij zaten bij checkin balie 1 in vertrekhal 1. Snel door lopen, waren we binnen 5 minuten bij de Air Canada balie. Maar daar was geen Air Canada te bekennen. Alles TUI Fly en de dames daar zeiden dat Air Canada al weg was. Weer terug naar Lufthansa en weer in de rij. Bleek dat met ons nog 11 andere reizigers dit probleem hadden. Grote probleem was dat onze United/Lufthansa tickets nu overgezet waren naar Air Canada tickets. Ze kwamen tot de conclusie (na 30 minuten bellend en ondertussen zelf met de iPhone te whats appen) dat ze toch nu niks meer konden doen en we bij de Avia Partners Servicedesk. Maar, daar was wel een lange wachtrij gaf ze aan. Maar aangezien ze echt aangaf niks te kunnen doen, begeefde we ons met nog een aantal andere richting de benoemde desk. En dat was inderdaad lang wachten!
Na 1 uur nog niks vooruit te zijn gekomen, ben ik zelf nog een keer naar de Lufthansa balies gelopen daar, weliswaar niks minder dan de Avia Partners balie. Hier direct een supervisor aangesproken, maar die had het te druk met de first en business clas. Uiteindelijk toch weer aangedrongen en die gaf aan niks te kunnen doen.
Na uiteindelijk 4 uur te hebben gewacht (we zijn er niet uit geweest, aangezien toen ik bij de Supervisor was er nog andere in de rij stonden), waren we aan de beurt. We hadden nog niks gegeten en ook niet gekregen voor de vertraging, maar goed dat is niet het ergste. Die dame en heer hier aan de balie konden binnen no-time onze tickets terugkrijgen, maar er waren geen vluchten meer vrij. De enige vluchten die nog richting Amerika gingen waren naar Atlanta en Toronto, maar ook na vragen ging dit niet lukken. Ze gaf aan dat Lufthansa alles al na gekeken had en we alleen een dag later via Munchen naar Los Angeles konden. Ik vroeg of we dan rechtstreeks konden vliegen, maar ook dat ging niet. Uiteindelijk toch maar genomen. Ik vroeg of ze wel een hotel regelde en ze gaven aan of we in Nederland woonde, want dan konden we naar huis. Ik gaf aan dat we uit Limburg kwamen en na een dagje Schiphol ons niet naar huis lieten sturen. De supervisor al daar gaf aan dat er geen kamers meer waren, maar ik had op Booking.com gezien dat dit wel degelijk zo was. Uiteindelijk kregen we 2 kamers bij het NH hotel met ontbijt en diner.
Omdat ik slecht kon slapen van alle hecktiek, viel me het 's nachts op dat er wel degelijk plek was op de rechtstreekse vlucht van de KLM naar Los Angeles. Ik belde midden in de nacht met Lufthansa, maar hier niet echt meewerking. Die vlucht was vol. Ik gaf aan dat na een dag Schiphol en ik zelf wel zie dat er plekken vrij was, dit toch niet te veel gevraagd was. Binnen no-time was het gesprek afgerond en waren we omgeboekt op de vlucht van KLM. Eenmaal op de luchthaven, bleek dat Lufthansa de tickets bij de kLM niet goed ingeboekt had. Wederom moesten we naar United voor de ticketnummers. Na ongeveer 1 uur, konden we dan eindelijk onze bagage inchecken bij de KLM.
Deze KLM vlucht heeft uiteindelijk nog een tussenlanding moeten maken in Ijsland door een zieke passagier in boord, wat wederom 4 uur vertraging opleverde. Uiteindelijk kwamen we op 31 mei om 16:00 uur aan in Los Angeles, terwijl dit 30 mei om 16:40 uur had moeten zijn. Naast de vertraging heeft ons dit ook 1 hotel overnachting gekost in LA die niet geannuleerd kon worden $198 en 4 tickets van Universal Studios á $400 die gekochten waren op datum 31 mei.
Sorry voor het lange verhaal, maar voordat ik actie onderneem, zou advies wel handig zijn voor bij wie ik aan moet kloppen voor de vertraging en extra kosten?